Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
P307BlueLION
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 39
Pridružen: Če jul 23, 2015 3:10 am

START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Napisal/-a P307BlueLION To jan 09, 2024 7:19 pm

Pozdravljeni,

Pred kakšnim mesecem sem na svojem vozilu zamenjal star akumulator z novim in od menjave naprej sistem START / STOP ponovno deluje,kar pri akumulatorju,ki je bil blizu konca žal ni več deloval.
Odločil sem se poskusti,da vidim kako in kaj je + sistema in kaj minus zdaj v tem času uporabe vožnje,katera dnevno običajno ne zajema veliko več,kot cca 40 - 50.km na relaciji nekje 70.% izven mesta in 30.% v mestu kdaj pa kdaj je razmerja v mestu malo več in relacija tudi daljša a večinoma ne.
Zdaj + kateri sem opazil je poraba je pri enaki vožnji za 2.dcl manjša ostalo pa zaenkrat še nisem opazil sprememb v nobeno smer zaenkrat in tudi daljši interval semaforja se sistem vklopi po nekje 2.minutah včasih tudi prej odvisno koliko vožnje je že pred tem bilo.
Vozilo je Peugeot 508 SW 2.0.diesel avtomatik.

Vsakega vašega mnenja ne glede v + ali minus,kot tudi kakšnega nasveta bom vesel enako tudi uporabnega nasveta o tej zadevi,kajti pogled iz več zornih kotov je vedno pri meni dobrodošel in več ljudi več ve...

Lep pozdrav,

G.
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9970
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a esem Sr jan 10, 2024 12:36 am

Precej zoprno je brat, ker pišeš po vsaki piki in vejici brez presledka. Pravilno je vedno presledek (razen redko pri pikah).
Precej (in preveč) pomenljiv je naslov, saj predpostavlja, da obstajajo tudi "nekatere nočne" vožnje. Pravilno je "vsakodnevno" - torej skupaj.

S/S sistem se lahko z leti spreminja, zato dodaj letnik avta.
lp
 
Uporabniški avatar
xxl
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4170
Pridružen: To jan 31, 2006 7:41 pm

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a xxl Sr jan 10, 2024 12:42 am

Redno sem ga uporabljal. Zdajšnji hibrid ga ne potrebuje. Za posameznika je prihranek minimalen, za svet ogromen. Kap po kap... ;)
Alfa v srcu,upam,da še kdaj v moji garaži.
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3583
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a ban Sr jan 10, 2024 7:21 am

Ga redno izklapljam po vsakem vžigu avta, na srečo imam tipko ob menjalniku. Mogoče res prišparaš 2 deci, samo kako je to vsakokratno vžiganje in ugašanje fajn za akumulator in zaganjač?
 
boštjan_01
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 708
Pridružen: To avg 31, 2021 7:20 am

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsakodnevno vožnjo...

Napisal/-a boštjan_01 Sr jan 10, 2024 9:30 am

Ta sistem ni nekaj novega, je že bilo nekaj debate na forumu
+ manjša poraba
- ob pogostejših zagonih bolj "trpijo" določeni deli

Splača se če stojš vsaj 10 sekund (odvisno od avta do avta). Pri semaforih z dolgimi intervali čakanja se prihrani gorivo, v krožiščih kjer ni tega mirovanja na mestu, nisi nič privarčeval, oz. še lahko poveča porabo.
Posledično imaš hitreje uničeni akumulator in zaganjač, kar pa tudi ni poceni. Zaradi uničenega zaganjača lahko obstaneš sredi najbolj prometne ceste. Ni luštna zadeva, vsi ti trobijo, potrebuješ vlečno službo, zamudiš v službo ali kak drug pomemben opravek, ...
 
Kristjan123
Uporabnik
 
Prispevkov: 830
Pridružen: So jul 01, 2017 8:31 am

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a Kristjan123 Sr jan 10, 2024 9:50 am

Ta start/stop , je še en izmed novodobnih nategov...

Res v določeni scenarijih vožnje kjer se dosti stoji na mestu je res nekaj prihranka na gorivu pa tudi planet se manj segreva zaradi zmanjšanih izpustov :)

Po drugi strani ugašanje in prižiganje motorja ob vsakem ustavljanju zelo "blagodejno deluje" ne samo na baterijo in zaganjaš tudi komponente motorja. Sam važno, da se pri špara nekaj podobnega kot vožnja z prenizkimi obrati v klanec

Jaz izklopim obvezno
 
Uporabniški avatar
Firediver
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4343
Pridružen: Če dec 09, 2004 5:59 pm

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a Firediver Sr jan 10, 2024 11:19 am

Jaz sem zadovoljen z njim, je nemoteče (odvisno od proizvajalca, edino v križišču moraš malo bolj po gasu speljati, ker utegne imeti takoj po samodejnem vžigu malce prenizke obrate za hitro speljevanje, če je cesta malce v breg. Ampak to so finese.

Je pa res, da to marsikdo izklaplja, ampak učinek v prometu je večji takrat, ko jih čimveč to uporablja in temu je tudi namenjeno. Je treba gledat malce večjo sliko.
Človek brez problema, to strašna je stvar!
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1071
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a D12J12 Sr jan 10, 2024 11:22 am

Mazda ima iStop, bat z mešanico postavi v zgornji položaj in samo še čaka iskro, ne trpi zaganjač in akumulator, ampak ga vseeno izklapljam, ker najbolj zdravo za motor je da dela.

S&S je razvit zaradi izpustov, da se ne kadi iz rora ko stojimo, ni razvit zato, da bi pomagal motorju.
 
Merlin
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 12
Pridružen: To feb 01, 2022 12:54 pm

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a Merlin Sr jan 10, 2024 2:16 pm

Mene pa zanima kako vžigate avto oziroma kateri je pravilni način za vžig tisti, ki imate start/stop tipko za vžig?
Posebej sedaj, ko je mraz. Ali tipko samo pritisnete in takoj spustite ali jo držite dalj časa in potem spustite ali držite toliko časa, da avto "zavergla" oziroma vžge?
Meni se sedaj, ko je mraz pozna razlika, da mu včasih dalj časa traja, da zaverga oziroma vžge, če samo na kratko pritisnem včasih tudi ne vžge, samo da kontakt in moram potem še enkrat pritisnit ali pač če držim dalj časa oziroma toliko da zavergla in potem spustim. Ali je tak način napačen oziroma lahko kaj poškodujem kakšen štarter ali akumulator?
 
Kohec
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 703
Pridružen: So jun 13, 2009 2:03 pm

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a Kohec Sr jan 10, 2024 4:31 pm

Tudi jaz mislim, da je S/S sistem samo umetno prikazovanje manjše porabe s strani proizvajalcev avtomobilov. Npr, če se pripelješ do semaforja, avto ugasne, čez 3 sekunde pa že moraš speljati. Kaj tukaj prišparaš? Nič, samo škodo delaš avtomobilu. Sistem je uporaben samo pri daljših intervalih čakanja. Jaz sem dal sistem S/S trajno izklopit, na drugem avtu, kjer se ga pa ne da, pa ga ročno izklopim takoj ko avto štartam.
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1919
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a Gricko Sr jan 10, 2024 6:32 pm

D12J12 je napisal/-a:zgornji položaj in samo še čaka iskro, ne trpi zaganjač in akumulator


in ti temu verjameš?? :D
...............................


s&s= nateg oz je ok za doseganje izpustov na testu........

v reali vsak zagon porabi več kot je poraba v tistem trenutku, če bi konstantno delal motor, torej če je motor ugasnjen samo par sekund, je poraba večja, če je malo več, se malenkost prišpara, po ~1 minuti ( odvisno od starosti akuja ampak po 1 letu si že tam tam) se ti pa itak sam prižge, ker mu pozimi mraz, luči, ventilacija preveč porabijo in pade napetost, poleti pa malo dlje.....

vmes pa klima ne deluje, začne hladno/toplo pihati ( odvisno zima ali poletje), ventilacija dela zmanjšano, veliki porabniki se izklopijo ( kakšno gretje stekel)

za nagrado ob S&S imaš akku , ki je 2x dražji od običajnega, zdrži manj kot običajni ( običajnega lahko "znucaš do konca", tega ti menjajo že, ko zgubi zadosti %, tudi če avto normalno prižiga), zaganjač je vesel, ko skoz vrti, sklopka in dvomasni vztrajnik zagone obožuje, nihanje in špice elektrike so pa itak najboljša stvar za elektroniko...

poleg pa še malo dodatne teže od vse "ojačane" krame, pa si...... v sodobnem avtu :huh:
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1071
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a D12J12 Sr jan 10, 2024 6:57 pm

Če so lagali v navodilih potem lažem tudi jaz :D.
Slika
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1919
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a Gricko Sr jan 10, 2024 7:05 pm

bom samo tko vprašal..... batni obročki držijo kompresijo(14:1 ??) v cilindru 1, 2, mogoče 3 minute? dobr je to tesnenje železa na železo
vbrizg je izveden že prej?, da čaka samo še iskro?



nisem bral, ne vem kako deluje, pišem le na podlagi tvoje teze in logike, pa mi ne gre skupi....
 
Uporabniški avatar
D12J12
Uporabnik
 
Prispevkov: 1071
Pridružen: So okt 27, 2012 10:44 pm
Kraj: Kranj
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a danci1973 Sr jan 10, 2024 8:08 pm

Gricko je napisal/-a:v reali vsak zagon porabi več kot je poraba v tistem trenutku, če bi konstantno delal motor, torej če je motor ugasnjen samo par sekund

Americans (and Gricko) Have No Idea How Much Fuel Idling Uses :lol:

Tu pravi, da majhen (po ameriških standardih) 4 cilindrski motor pri zagonu porabi toliko goriva, kot bi ga sicer porabil v 7 sekundah 'štandgasa'. Se pravi, da če je motor ugasnjen več kot 7 sekund, se že 'splača'. :lol:
 
kseb
Novinec
 
Prispevkov: 398
Pridružen: Sr sep 11, 2013 2:24 pm

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a kseb Sr jan 10, 2024 9:01 pm

SS sistem je totalni nateg.
Poraba goriva je zanemarljivo manjša. Pri neki normalni vožnji (recimo 80% regionalke in AC, ostalih 20% po mestu) mogoče motor ne deluje nekaj minut na tank goriva. V prostem teku porabi motor nekih 7 dcl na uro. Torej je prihranek nekaj centov na tank goriva. Cena akumulatorja pa je najmanj x2. Pa še več delov je, ki se lahko pokvarijo zaradi SS. Ekonomsko računice ni.
 
danci1973
Uporabnik
 
Prispevkov: 1155
Pridružen: Pe jun 25, 2010 7:10 am
Kraj: Maribor

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a danci1973 Sr jan 10, 2024 10:46 pm

Nekateri ne razumete, da start/stop ni namenjen varčevanju denarja za posameznika (lastnika oz. uporabnika vozila), ampak (predvsem) splošnemu zmanjševanju (nepotrebnih) izpustov.

Tole sicer velja za USA, ampak verjetno drugje ni prav strašno drugače - v povprečju vsak avto na rdečem semaforju stoji cca. 58 ur na leto. Če se strinjamo, da pri tem v povprečju porabijo (oz. bi porabili) 7 deci na uro, to pomeni 40 litrov na leto. Prihranit 40 litrov na leto za posameznika ni ne vem kak dosežek...

Ampak v USA je dobrih 270 milijonov vozil. Če bi vsa prihranila 40 litrov na leto, bi skupaj prihranila skoraj 11 milijard litrov goriva - oz. skoraj 30 milijonov ton CO2. Meni se to ne zdi tako zanemarljivo...
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1919
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a Gricko Sr jan 10, 2024 10:58 pm

danci1973 je napisal/-a:
Gricko je napisal/-a:v reali vsak zagon porabi več kot je poraba v tistem trenutku, če bi konstantno delal motor, torej če je motor ugasnjen samo par sekund

Americans (and Gricko) Have No Idea How Much Fuel Idling Uses :lol:

Tu pravi, da majhen (po ameriških standardih) 4 cilindrski motor pri zagonu porabi toliko goriva, kot bi ga sicer porabil v 7 sekundah 'štandgasa'. Se pravi, da če je motor ugasnjen več kot 7 sekund, se že 'splača'. :lol:


zakaj me mešaš z američani?, moj odgovor tudi malo ni bil podobno njihovemu, oni so govorili o 3 minutah, jaz pa o par
sekundah ( par sekund je 2,3,4 s), torej sem še premalo rekel

Gricko je napisal/-a:v reali vsak zagon porabi več kot je poraba v tistem trenutku, če bi konstantno delal motor, torej če je motor ugasnjen samo par sekund, je poraba večja,

--------------------------
glede I stop pa mi je tudi kar nekaj, bi še razumel, če bi bila zaustavitev motorja kratka, res kratka, ob malo več pretečenega časa (sekunde) kompresija sigurno pade (sploh ker je osnovna kompresija dokaj visoka, je padec še bolj očiten) torej tudi če se eksplozija zgodi je vse skupaj bolj švoh, če vzamemo v račun, da je to vse skupaj le na 1 cilinder ostali trije pa dejansko pobirajo energijo, se mi zdi zelo malo verjetno, da SAMO to požene motor in po njihovem še bolj gladko??

Če vemo, da pri normalnem motorju, ko avto izgublja kompresijo, pa dobi iskro na vse 4 valje, pa zaganjač vse skupaj prisilno vrti, pa vseeno težje prižge, sigurno pa ne vžge kot "raketa", potem mi je ta I Stop res neverjeten
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1919
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a Gricko Sr jan 10, 2024 11:10 pm

@danci1973
ja ok, v skupnem je cifra res velika, ampak v realnem zopet ne toliko, ker če samo pomislim, kolikokrat se mi avto samodejno ugasne ( ko pozabim izključit s/s) samo za sekundo, mogoče 2 pred ponovnim vžigom, torej popolnoma brez veze, po "tvojem" videu, z vsakim takim izklopom izgubim cca 5 sek idle delovanja ;) , kar se sliši malo, ampak ko to zmnožiš z številom takih ponovitev in z 270 miljoni vozil =P (usa) , tudi to ni zanemarljivo malo

poleg tega je na ta račun šparanja na cca 4 leta 270 miljonov (samo v usa) akujev za zamenjati, ki bi drugače lahko delovali 8 let :mrgreen: in tudi akuje je treba nekam "pospraviti"

hočem samo rečt, da ni vse tako črno/ belo in da če hočeš vse ukalkolirati tudi številke prihrankov pri onesnaževanju niso tako "lepe"
 
Mare77
Novinec
 
Prispevkov: 118
Pridružen: To dec 04, 2007 9:32 am
Kraj: Južno od LJ

Re: START / STOP - uporaba sistema med vsako dnevno vožnjo..

Napisal/-a Mare77 Če jan 11, 2024 11:08 am

Merlin je napisal/-a:Mene pa zanima kako vžigate avto oziroma kateri je pravilni način za vžig tisti, ki imate start/stop tipko za vžig?
Posebej sedaj, ko je mraz. Ali tipko samo pritisnete in takoj spustite ali jo držite dalj časa in potem spustite ali držite toliko časa, da avto "zavergla" oziroma vžge?
Meni se sedaj, ko je mraz pozna razlika, da mu včasih dalj časa traja, da zaverga oziroma vžge, če samo na kratko pritisnem včasih tudi ne vžge, samo da kontakt in moram potem še enkrat pritisnit ali pač če držim dalj časa oziroma toliko da zavergla in potem spustim. Ali je tak način napačen oziroma lahko kaj poškodujem kakšen štarter ali akumulator?


Jaz na mojem Fordu (dizel) samo pritisnem tipko za zagon in sedaj, ko je mrzlo motor zalaufa po parih sekundah, poleti pa takoj.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 122 gostov