Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
psipsi
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 21
Pridružen: Sr jan 28, 2004 8:22 am

moč avta - kako jo določijo

Napisal/-a psipsi Če apr 15, 2004 10:51 am

Živjo!

Nikoli nisem še tega slišal, pa tudi prebral ne - zanima me, kako konstrukterji določijo pravilno moč motorja za določen modela avta.

Se lahko moč motorja določi v fazi koncepcije ali samo s preizkusom že izdelanega motorja?

Kaj vse vpliva na izbiro moči?

Poigral sem se z osnovno formulo za moč:

P = A / t = F . s / t = m . a . s / t = m . a . v

Nedvomno masa vozila vpliva na moč, kako pa je z določitvijo poti, pospeška in časa? Se te spremenljivke lahko določi le na preizkusni stezi? Kako na moč vpliva aerodinamika? Se formule precej bolj zakomplicirajo?

Znalci, prosim vas za pomoč.

Hvala, PsiPsi
 
Uporabniški avatar
D.J.
Uporabnik
 
Prispevkov: 1166
Pridružen: So nov 09, 2002 10:21 pm
Kraj: LJ

Napisal/-a D.J. Če apr 15, 2004 10:54 am

Vem neki malga, to je pa, da so vse moči, ki so zapisane v katalogih, specifikacijah zmerjene NA GREDI, ne na kolesih. Tako, da možno, da sam motor merijo...

:?:
Izognite se nerazumnim kaznim za prehitro vožnjo - www.radardetektor.si
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX Če apr 15, 2004 11:09 am

Uporablja se Prony-jeva zavora, ki meri navor. Meri se na gredi.

Pomnožiš obrate in navor, pa dobiš moč. Kolk je pa pride do
ceste, ja pa druga zgodba.
 
Uporabniški avatar
Zok
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če feb 20, 2003 12:34 pm
Kraj: Ponikva

Napisal/-a Zok Če apr 15, 2004 11:21 am

ever heard about the dynojet?? to je naprava, ki ti izmeri moc na kolesu. obstajajo pa tud izvedenke, ki ti merijo moc na sklopki ali gredi. ;) BTW, merijo pa navor skozi delovno obmocje obratov, in ce to dvoje pomnozis, dobis moc (na konc dobis vn graf navora in moci glede na obrate). ;)
Mondeo mk3 saloon 2.0 TDCi - 186 HP, 408 Nm
 
Uporabniški avatar
Josephe
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 629
Pridružen: Pe jan 10, 2003 8:25 pm
Kraj: LJ-črnuče

Napisal/-a Josephe Če apr 15, 2004 12:48 pm

pojma nimam

pomoje je avto na eni strani, po pa priklučjo vrv pa naštejejo tolk pa tolk konjev, ki potegnejo avto in imaš konjsko moč :lol: :lol:

LP Joseph
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Če apr 15, 2004 1:13 pm

Glede samega merjenja moci, so ti ze dost povedal.

Se tole iz fizke. Ce ti poznas maso avtomobila, in njegov zracni koeficient, mas pa podane "zahteve" po koncni hitrosti in pospesku, ni tezko ugotovit moci, k jo rabis na kolesih. Pol rabis se prblizno 30% (moja ocena) te moci, k se zgubi na gredeh, lezajih, ... in dobis moc motorja. Vec o teh izgubah povejo izkusnje. Glede na to se pa konstruira motor in pomoje ni tok tezko ugotovit kaj rabis za kaksno moc. Sej lahko ze sam po filingu ugotovis. Ce hoces 100-110 km je dost 1.6 masina, ce rabis 200 mas 1.8 turbo al pa nekje 2.4, 2.6 benciner.
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Če apr 15, 2004 1:28 pm

Izgube do koles so cirka 20%, različno od avta do avta.
dynojet meri na kolesih. Js sm mel ob meritvi 107KM na kolesih.
Slika
 
Uporabniški avatar
Blue GTI
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 72
Pridružen: To jun 24, 2003 8:53 pm
Kraj: Mesarska klavnica

Napisal/-a Blue GTI So apr 17, 2004 12:23 am

Nikoli nisem še tega slišal, pa tudi prebral ne - zanima me, kako konstrukterji določijo pravilno moč motorja za določen modela avta


Točno se ve že v fazi konstruiranja, kako moč bo imel motor. S finimi konstrukcijskimi posegi se moč samo še točno postavi. In na dinamometru preveri moč motorja, ko je že narejen. Ni nobenih presenečenj.

Novejši avtomobili z moderno elektroniko, recimo BOSCH ME 7.5 znajo tudi sami oziroma zna elektronika sama izračunati zelo natančno moč in navor, ki ga v danem trenutku daje motor na glavni gredi kar med vožnjo. Izračuna pa moč in navor na podlagi parametrov vžiga goriva, obratov, ... Pač višja znanost. Izračun se uporablja recimo za odvzemanje "gasa" , če vrednosti prekoračijo max. mejo zapisano v elektroniki za max. obremenitev motorja ali recimo avtomatskega menjalnika... Recimo DSG v Golfu R32, Novem A3 in Golfu 5 ima max dovoljen navor 320Nm, če ga motor preseže, ga elektronika pripre. V10 TDI motor od Audija ali VW ima max. navor zapisan v čipu 750Nm zaradi menjalnika. Tunerjem ta postavka dela kar velike težave, da jo najdejo in spremenijo na višjo vrednost, saj jim ubija njihov tuning in izniči vse konje, ki jih naredijo...
[/code]
Tuning by technology
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko So apr 17, 2004 3:08 am

Heh fantje še sreča da mate liskota :P

Z gorivom dovajamo v motor toplotni tok

@1=B*Hi
@-toplotni tok
B-poraba goriva v enoti časa
Hi-kurilnost goriva

Zaradi izgub pri izgorevanju (nepopolno zgorevanje) prehaja samo del te toplote na zgorele pline.
Ker v notranjosti valja nastajajo visoke temparature (max. do nekje 2000°C, povprečno pa znatno manj), moramo stroj hladiti.Zaradi česar se temp. valjev ustali nekje pri 250-300°C.

Zarad nepopolnega zgorevanja, hlajenja, toplote izpušnih plinov in drugih izgub odvajamo iz stroja toplotni tok @2.
Notranja moč motorja izhaja iz razlike dovedenega in odvenega toplotnega toka:

Pi=@1-@2

Notranjo moč Pi določamo neposredno s srednje indiciranim tlakom (pmed) u valju

Pi=pmed*(d^2*pi/4)*s*(2n/z)*i

d- premer bata
s- gib bata
n-vrtilna hitrost
z-število taktov
i-število valjev
Vi- gibni volumen vseh valjev

Srednji induciran tlak se pri motorjih ne da določiti s preprostimi sredstvi lahko pa se ga zračuna iz dejanske moči motorja:

pmed=P/(Vi*2n/z*izkoristek)

Znaša pa nekje od 5-9 bar.

Vrtilne hitrosti so za dizlske motorje nekje od 1200 pa do 2400 RPM za bencince pa od 3000 pa do 6000 RPM.

No to je za enkrat vse..... upam da ste razumel zakaj se gre :)
Zadnjič spremenil lisko, dne So apr 17, 2004 3:38 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko So apr 17, 2004 3:37 am

lisko1 je napisal/-a:Heh fantje še sreča da mate liskota :P

Z gorivom dovajamo v motor toplotni tok

@1=B*Hi
@-toplotni tok
B-poraba goriva v enoti časa
Hi-kurilnost goriva

Zaradi izgub pri izgorevanju (nepopolno zgorevanje) prehaja samo del te toplote na zgorele pline.
Ker v notranjosti valja nastajajo visoke temparature (max. do nekje 2000°C, povprečno pa znatno manj), moramo stroj hladiti.Zaradi česar se temp. valjev ustali nekje pri 250-300°C.

Zarad nepopolnega zgorevanja, hlajenja, toplote izpušnih plinov in drugih izgub odvajamo iz stroja toplotni tok @2.
Notranja moč motorja izhaja iz razlike dovedenega in odvenega toplotnega toka:

Pi=@1-@2

Notranjo moč Pi določamo neposredno s srednje indiciranim tlakom (pmed) u valju

Pi=pmed*(d^2*pi/4)*s*(2n/z)*i

d- premer bata
s- gib bata
n-vrtilna hitrost
z-število taktov
i-število valjev
Vi- gibni volumen vseh valjev

Srednji induciran tlak se pri motorjih ne da določiti s preprostimi sredstvi lahko pa se ga zračuna iz dejanske moči motorja:

pmed=P/(Vi*2n/z*izkoristek)

Znaša pa nekje od 5-9 bar.

Vrtilne hitrosti so za dizlske motorje nekje od 1200 pa do 2400 RPM za bencince pa od 3000 pa do 6000 RPM.

No to je za enkrat vse..... upam da ste razumel zakaj se gre :)



Oki še neki sem pozabu vas naučit :P
Dejanska moč motorja ki jo motor prozvede:

P = Pi*nm ali B*Hi*n

nm- mehanski izkoristek
n- skupni izkoristek.

Mehanični izkoristek upošteva vsa trenja u motorju ter pogon raznih naprav (alternator pri bencincu in vžig ter črpalka za nafto pri dizlu)

Skupni izkoristek:

N=ni*nm=P/BHi

Tale pa upošteva vse izgube ki so u povprečju razdeljene takole:
Izgube s hlajenjem.............28%
Toplota izpušnih plinov........30%
Druge notranje izgube.........2%
Izgube trenja itd...............10%
Dejanska moč motorja.........30%
Skupni izkoristek je odvisen od obremenitve motorja P in vrtilne hitrosti n[/i]
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko So apr 17, 2004 3:41 am

No otroci moji zdaj pa gre vaš Profesor spat.....
LAHKO NOČ otroci....... :-P :P :-P :D :wink: 8) :lol: :D
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d So apr 17, 2004 3:50 am

Tale pa upošteva vse izgube ki so u povprečju razdeljene takole:
Izgube s hlajenjem.............28%
Toplota izpušnih plinov........30%
Druge notranje izgube.........2%
Izgube trenja itd...............10%
Dejanska moč motorja.........30%


->>>> tole je zaminivo vedet, kam grejo se ostale zadeve, ce je izkoristek motorja sam 30%

Aja pa se kot zaminivost, kot izgube...
Z enim yugotovim motorjem lahk ogrevas cez 50m2 prostora, oz 3sobno stanovanje :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 
Uporabniški avatar
MITT
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 65
Pridružen: To apr 23, 2002 11:41 am

Napisal/-a MITT So apr 17, 2004 2:35 pm

monster_d je napisal/-a:Dejanska moč motorja.........30%


Teh 30% ni dejanska moč motorja, to je izkoristek motorja - torej, 30% goriva se porabi za premikanje avtomobila, ostalo gre v toploto. Pa teh 30% velja za dizla, bencinarji imajo tm 22-25% izkoristka.

Moč motorja je takšna kot je -100%.
 
Uporabniški avatar
HMX
Novinec
 
Prispevkov: 437
Pridružen: To apr 29, 2003 7:40 pm
Kraj: Radlje Ob Dravi

Napisal/-a HMX So apr 17, 2004 5:55 pm

Lisko1, sedi pet! Naj pride mama v šolo!
 
Uporabniški avatar
BAGGIO
Novinec
 
Prispevkov: 151
Pridružen: Ne apr 04, 2004 7:50 pm
Kraj: NM

Napisal/-a BAGGIO So apr 17, 2004 6:49 pm

Tale pa upošteva vse izgube ki so u povprečju razdeljene takole:
Izgube s hlajenjem.............28%
Toplota izpušnih plinov........30%
Druge notranje izgube.........2%
Izgube trenja itd...............10%
Dejanska moč motorja.........30%
Skupni izkoristek je odvisen od obremenitve motorja P in vrtilne hitrosti n[/i]


Ti si pa sigurn na strojn faks hodu!
Sm v današnjem cajtu so toplotne izgube že precej manjše in so izkoristki motorja dost večji - to se vid že po tem, kako je težko kabine avtov z dizl motorji pozimi ogret
 
Uporabniški avatar
MITT
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 65
Pridružen: To apr 23, 2002 11:41 am

Napisal/-a MITT So apr 17, 2004 7:55 pm

BAGGIO je napisal/-a:
Sm v današnjem cajtu so toplotne izgube že precej manjše in so izkoristki motorja dost večji - to se vid že po tem, kako je težko kabine avtov z dizl motorji pozimi ogret


Hehe, ti že veš... Pri obeh Ottovem in Diesel sistemu ni kej za spreminjat, zakonov termodinamike in ostale fizike se ne da izognit.
 
Uporabniški avatar
BAGGIO
Novinec
 
Prispevkov: 151
Pridružen: Ne apr 04, 2004 7:50 pm
Kraj: NM

Napisal/-a BAGGIO So apr 17, 2004 8:09 pm

MITT je napisal/-a:
Hehe, ti že veš... Pri obeh Ottovem in Diesel sistemu ni kej za spreminjat, zakonov termodinamike in ostale fizike se ne da izognit.



To sm mislu na izkoristek samga motorje, ne pa izolacije kabine ipd.
(Danes ma večina avtomobilov tud 500 kg več kot primerljivi pred 10 leti (pri skor istem zračnem uporu), motorje
velik močnejše, poraba goriva je pa dost manjša = večji izkoristek)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Ne apr 18, 2004 4:10 am

BAGGIO je napisal/-a:
Tale pa upošteva vse izgube ki so u povprečju razdeljene takole:
Izgube s hlajenjem.............28%
Toplota izpušnih plinov........30%
Druge notranje izgube.........2%
Izgube trenja itd...............10%
Dejanska moč motorja.........30%
Skupni izkoristek je odvisen od obremenitve motorja P in vrtilne hitrosti n[/i]


Ti si pa sigurn na strojn faks hodu!
Sm v današnjem cajtu so toplotne izgube že precej manjše in so izkoristki motorja dost večji - to se vid že po tem, kako je težko kabine avtov z dizl motorji pozimi ogret


Te morm razočarat....... nisem še hodil na keri faks....... ampak me zanima vse kar je u povezavi s stroništvom,elektroniko in pa računalništvom :)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Ne apr 18, 2004 4:49 am

Lisko sam sraufa mojga jugica.... zato pa tolk ve... Torej se mora men zahvalit za delo :lol: :lol: :lol:
:bow
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov