Nikoli nisem še tega slišal, pa tudi prebral ne - zanima me, kako konstrukterji določijo pravilno moč motorja za določen modela avta
lisko1 je napisal/-a:Heh fantje še sreča da mate liskota :P
Z gorivom dovajamo v motor toplotni tok
@1=B*Hi
@-toplotni tok
B-poraba goriva v enoti časa
Hi-kurilnost goriva
Zaradi izgub pri izgorevanju (nepopolno zgorevanje) prehaja samo del te toplote na zgorele pline.
Ker v notranjosti valja nastajajo visoke temparature (max. do nekje 2000°C, povprečno pa znatno manj), moramo stroj hladiti.Zaradi česar se temp. valjev ustali nekje pri 250-300°C.
Zarad nepopolnega zgorevanja, hlajenja, toplote izpušnih plinov in drugih izgub odvajamo iz stroja toplotni tok @2.
Notranja moč motorja izhaja iz razlike dovedenega in odvenega toplotnega toka:
Pi=@1-@2
Notranjo moč Pi določamo neposredno s srednje indiciranim tlakom (pmed) u valju
Pi=pmed*(d^2*pi/4)*s*(2n/z)*i
d- premer bata
s- gib bata
n-vrtilna hitrost
z-število taktov
i-število valjev
Vi- gibni volumen vseh valjev
Srednji induciran tlak se pri motorjih ne da določiti s preprostimi sredstvi lahko pa se ga zračuna iz dejanske moči motorja:
pmed=P/(Vi*2n/z*izkoristek)
Znaša pa nekje od 5-9 bar.
Vrtilne hitrosti so za dizlske motorje nekje od 1200 pa do 2400 RPM za bencince pa od 3000 pa do 6000 RPM.
No to je za enkrat vse..... upam da ste razumel zakaj se gre
Tale pa upošteva vse izgube ki so u povprečju razdeljene takole:
Izgube s hlajenjem.............28%
Toplota izpušnih plinov........30%
Druge notranje izgube.........2%
Izgube trenja itd...............10%
Dejanska moč motorja.........30%
Skupni izkoristek je odvisen od obremenitve motorja P in vrtilne hitrosti n[/i]
BAGGIO je napisal/-a:Sm v današnjem cajtu so toplotne izgube že precej manjše in so izkoristki motorja dost večji - to se vid že po tem, kako je težko kabine avtov z dizl motorji pozimi ogret
MITT je napisal/-a:
Hehe, ti že veš... Pri obeh Ottovem in Diesel sistemu ni kej za spreminjat, zakonov termodinamike in ostale fizike se ne da izognit.
BAGGIO je napisal/-a:Tale pa upošteva vse izgube ki so u povprečju razdeljene takole:
Izgube s hlajenjem.............28%
Toplota izpušnih plinov........30%
Druge notranje izgube.........2%
Izgube trenja itd...............10%
Dejanska moč motorja.........30%
Skupni izkoristek je odvisen od obremenitve motorja P in vrtilne hitrosti n[/i]
Ti si pa sigurn na strojn faks hodu!
Sm v današnjem cajtu so toplotne izgube že precej manjše in so izkoristki motorja dost večji - to se vid že po tem, kako je težko kabine avtov z dizl motorji pozimi ogret
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov