Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
red_mamba
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 545
Pridružen: To jul 02, 2002 7:36 pm

Mojster za šobe :P

Napisal/-a red_mamba To apr 20, 2004 7:39 pm

Se spozna kdo na te reči?

Zanima me namreč kje bi dobil kake tehnične podatke, recimo koliko cc/min imajo, kakšen graf volumna goriva glede na dolžino impulza vbrizga.

Delam namreč merilec porabe, obratov in hitrosti, pa za porabo rabim podatke o šobah na Puntotu I. Nekje sem bral da so tako narejene da količina ni odvisna od tlaka bencina.

Info zaželjen :D
 
Uporabniški avatar
Blue GTI
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 72
Pridružen: To jun 24, 2003 8:53 pm
Kraj: Mesarska klavnica

Napisal/-a Blue GTI Sr apr 21, 2004 1:10 am

Imaš boschove šobe? Poznaš kataloško številko od šob? Jo lahko prebereš? Drugače daj točne podatke o avtomobilu : letnik, prostornina, moč motorja, oznaka motorja (poglej v prometno dovoljenje).

Bom pogledal, če je pretok slučajno v tabelah.

Graf količine vbrizga in časa odprtja injektorja je v uporabnem delovnem območju linearen. Recimo 10ccm/1 sekundo ali 20ccm/2 sekundi...

Količina vbrizganega goriva JE odvisna od tlaka goriva, ki je v šobi; oziroma je odvisna od tlačne razlike med tlakom goriva v šobi in tlakom prostora valja.

Prav tako pa je tudi odvisna od tlaka prostora (valja ali sesalnega kolektorja), kamor se gorivo vbrizguje (če ne bi bilo tlačnega regulatorja goriva).

Oziroma, če zalivaš vrt doma pri zunanjem tlaku okolice 1bar, pač teče nek pretok vode. Če bi bilo zunaj samo 0,5bar, bi se ob enakem tlaku vode v cevi, nateklo več vode na vrt.

Tlak goriva je dan s črpalko goriva in je v splošnem konstanten, tlak zraka v valju pa ni konstanten - pri delni obremenitvi je podtlak, pri max. gasu je enak tlaku okolice. Zato ima avto tlačni regulator bencina, ki skrbi, da je konstantna razlika tlaka med valjem in gorivom, recimo ponavadi je to 3 bar. Tako s pomočjo tlačenga regulatorja bencina injektor vbizgava enako količino goriva v valj v neki časovni enoti, neglede na to, kakšen je tlak v valju. Saj ob delnih obremenitvah tlačni regulator malo zmanjša tlak vbrizgavanega goriva v šobi, pri max. obremenitvi pa ga poveča; tako je razlika tlakov vedno konstantna, kar pa pomeni, da v enaki časovni enoti vedno vbrizga enako količino goriva.
Tuning by technology
 
Uporabniški avatar
red_mamba
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 545
Pridružen: To jul 02, 2002 7:36 pm

Napisal/-a red_mamba Sr apr 21, 2004 4:55 pm

Letnik je 95, 1.2 75KM, Tip motorja 176A8000
 
Uporabniški avatar
Blue GTI
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 72
Pridružen: To jun 24, 2003 8:53 pm
Kraj: Mesarska klavnica

Napisal/-a Blue GTI Sr apr 21, 2004 10:15 pm

Ti imaš po mojih podatkih enoto Magneti Marelli z mono točkovnim vbrizgom, kar pomeni en injektor. Žal nimam podatkov o pretoku. Poskusi na kakem Fiat servisu, če imajo v literaturi, kakšne so vrednosti pretoka pri danem tlaku goriva in 100% odprtosti injektorja - ko se meri zadostni pretok.

Če bi lahko kakorkoli lovil signal o času odprtja injektorjev, boš pomoje lahko naredil vsaj kak indikator porabe, če bi vedel porabo pri 90km/h in jo povezal s časom odprtja injektorja. Podobno narediš še za točko 120km/h. Tako bi ob vnaprej znani porabi in ugotovljenem času odprtja injektorja pri taki konstantni hitrosti lahko dobil povezavo med pretokom in časom.
Tuning by technology
 
Blaz1
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 8
Pridružen: Sr apr 21, 2004 10:42 pm

Napisal/-a Blaz1 Sr apr 21, 2004 10:50 pm

A to rabiš samo za fiat al tudi za druge znamke? :D
 
Uporabniški avatar
red_mamba
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 545
Pridružen: To jul 02, 2002 7:36 pm

Napisal/-a red_mamba Če apr 22, 2004 8:01 am

Blue GTI:
Šobe so 4, ECU je pa res od magneti marelli. Idealna šoba bi bila seveda kjer bi pretok naraščal linearno z širino impulza. Bom poizkusil spraskat kako serijsko številko iz njih.
Ja to je res, neko relativno vrednost lahko dobim, dobil bom celo za vsak valj posebaj porabo. Samo v konćni fazi bi le rad skupno litrov porabe, in trenutno v l/100km

Blaz1
prototip bom na puntota montiral, kasneje se pa lahko tudi na kakem drugem poizkusnem zajčku proba, sej to je bil glavni namen še kak tolar zaslužit :P
 
Uporabniški avatar
Blue GTI
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 72
Pridružen: To jun 24, 2003 8:53 pm
Kraj: Mesarska klavnica

Napisal/-a Blue GTI Če apr 22, 2004 1:55 pm

Khm, meni piše ena. Je pa možno, da je napaka. No vseeno je še ena možnost, da daš potem eno od šob ven in jo neseš pomeriti.

Jaz imam podatke le za Bosch šobe (večino), fino bi bilo, če bi preveril na samem avtu, katere šobe in številke imaš gor.
Zadnjič spremenil Blue GTI, dne Če apr 22, 2004 2:49 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Tuning by technology
 
Uporabniški avatar
red_mamba
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 545
Pridružen: To jul 02, 2002 7:36 pm

Napisal/-a red_mamba Če apr 22, 2004 2:47 pm

ok, ni pene, zaenkrat morm tko elektroniko skupaj spravit, za točne izpise paramatrov je še čas, najprej morm nekje 2x20 LCD ujagat pa da ne bo prevelikih dimenzij.
 
Uporabniški avatar
red_mamba
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 545
Pridružen: To jul 02, 2002 7:36 pm

Napisal/-a red_mamba Če apr 22, 2004 6:54 pm

P.S. Mi lahko poveš koliko so min max časi vbrizga pri šobah? Je to nekje v razponu 1ms do 50ms?

Pa če imaš kak graf volumna vbrizga od dolžine impulza bi te tudi prosil če lahko poskeniraš. Rabil bi samo za grobi info. Nekje sem za šobe enega FIATa videl podatek 185cc/min
 
Uporabniški avatar
Blue GTI
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 72
Pridružen: To jun 24, 2003 8:53 pm
Kraj: Mesarska klavnica

Napisal/-a Blue GTI Če apr 22, 2004 7:32 pm

Pri meni je v prostem teku čas okoli 0,90ms. Injektorji so štirje, vsak ima pretok okoli 360ccm. Avto je golf 1.8T, moč okoli 200KM.

Pri polnem pospeševanju gre čas do okoli 18ms nekje v ombočju max. navora in potem pada proti rdečem polju do okoli 12ms.

Čas sesalnega takta v milisekundah dobiš tako : 120000/obrati na minuto

Naprimer pri 6000/min je čas sesalnega takta 20ms.

Glej sliko ene moje meritve :

http://www.mobisux.com/album/data/3141/8690ms.gif

nebesno modra je čas sesalnega takta (mehanika). Čas injektorjev je črna barva, rdeča so obrati... Meja prikaza elektronike je 16,32ms pri meni, zato je nekje črna črta kar ravna, a moja ocena je tam okoli 18ms na tistem ravnem mestu.

Od 7 do 15 sekunde imam v 3. prestavi gas do konca.

========================================

Avtomobili, ki nimajo sekvenčnega vbrizga ali samo mono vbrizg, imajo lahko injektorje res tudi dalj časa odsprte, tudi do 50ms recimo.

============

Grafa, ki bi prikazoval čas odprtja injektorjev in količino vbrizga nimam, je pa to kar približno premica.

Zame bi lahko izračunal, da 1ms pomeni 360ccm/60/100 pretoka, torej 0,06 kubična centimetra na eno milisekundo. Potem pa graf sam narediš, saj je premica.

Nekako velja, da je ena šoba za en cilinder s pretokom 360ccm dobra za okoli 65KM moči na en cilinder. Razmerje je nekako linearno, le pomoje res pretoki šob ne gredo pod 150ccm pri najšibkejših avtih, ki imajo eno šobo za en cilinder.
Zadnjič spremenil Blue GTI, dne Če apr 22, 2004 9:02 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
Tuning by technology
 
Uporabniški avatar
Williams
Novinec
 
Prispevkov: 392
Pridružen: To feb 03, 2004 7:43 pm
Kraj: SAVINJSKA DOLINA

Napisal/-a Williams Če apr 22, 2004 7:40 pm

Morm js svojga "pametnega" sošolca vprašat, ki mi je reku, da je enkrat kr na parkirišču pred Intersparjem v Celju z lastno sapo spihu šobe od golfa dvojke :rofl :rofl :rofl
 
Uporabniški avatar
red_mamba
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 545
Pridružen: To jul 02, 2002 7:36 pm

Napisal/-a red_mamba Če apr 22, 2004 8:58 pm

10x za data, morm mal preštudirat

si se pa tam za faktor 10 zmotil, pride za 1ms 0.006ml :wink:
 
Uporabniški avatar
Blue GTI
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 72
Pridružen: To jun 24, 2003 8:53 pm
Kraj: Mesarska klavnica

Napisal/-a Blue GTI Če apr 22, 2004 9:14 pm

Tuning by technology
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov