Tilen je napisal/-a:Monster, da te malo popravim. Prej so bile starostne omejitve različne od zanmke do znamke, večina pa 4 leta. Sedaj te starostne omejitve naj ne bi bilo več, a si lahko sigurn, da bo avto moral izpolnjevati (verjetno relativno stroge) pogoje (predvsem izpušne), da ga boš lahko nato registriral pri nas. Nemčija ima 16% DDV. DMV ni 5%, ampak varira, mislim da od 3 do 13% glede na avto. Če kupuješ rabljeni avto plačaš DDV v državi nakupa, če pa kupuješ novega pa plačaš DDV v državi registracije. Zdaj jasno?
LP Tilen
DRSC je napisal/-a:Trenutno urejajo področje tehničnih zahtev za vozila preden smejo biti dana na trg:
Pravilnik o homologaciji vozil (Ur. list RS, št.33/98, 59/99, 49/03),
Navodilo o postopku ugotavljanja skladnosti vozila kot celote (Ur. list RS, št 33/98, 22/99, 53/02) in
Navodilo o postopku homologacije lastnosti vozil, njihovih delov in opreme (Ur. list RS, št. 43/96).
Za uvoz rabljenih vozil se uporabljajo določbe prvih dveh predpisov. Tehnične zahteve za posamezne sisteme, dele in opremo vozil pa trenutno urejajo posamezne odredbe o homologiranju teh elementov.
Po vstopu Slovenije v EU pa bodo zgoraj navedeni predpisi nadomeščeni s Pravilnikom o ES-homologaciji motornih vozil (Uradni list RS, št. 84/02), Pravilnikom o ES-homologaciji dvo- in trikolesnih motornih vozil (Uradni list RS, št. 125/03) in Pravilnikom o ES-homologaciji kmetijskih in gozdarskih traktorjev (Uradni list RS, št. 125/03), ki bodo urejali postopek evropske homologacije vozil ter s Pravilnikom o ugotavljanju skladnosti vozil (na nacionalni ravni), ki bo sprejet predvidoma v mesecu marcu. Ta pravilnik bo urejal vsa tista področja, ki niso del harmoniziranega prava EU in so prepuščena posameznim državam članicam za urejanje na nacionalni ravni. To pomeni, da bo zajemal vsa tista vozila, ki jih prej našteti pravilniki o ES-homologaciji ne zajemajo, poleg tega bo uvedel posamično odobravanje vozil in uvoz rabljenih vozil. Tehnične zahteve za vozila pa bodo v bodoče urejene v tehničnih specifikacijah za vozila, katere seznami so bili že objavljeni in sicer Seznam tehničnih specifikacij za motorna in priklopna vozila (za štiri in večkolesna vozila) – (Uradni list RS, št. 33/03 ), Seznam tehničnih specifikacij za dvo- in trikolesna motorna vozila (Uradni list RS, št.13/04) in Seznam tehničnih specifikacij za kmetijske in gozdarske traktorje (Uradni list RS, št.13/04). Polna besedila teh tehničnih specifikacij so dosegljiva na spletni strani Direkcije RS za ceste.
Postopek pri uvozu vozil bo podoben dosedanjemu, vendar bo enostavnejši. Pri posamičnem uvozu novih vozil z enotno evropsko homologacijo bo vsak uvoznik moral z vozilom na pooblaščeno strokovno organizacijo, kjer bo moral predložiti originalno potrdilo o skladnosti (Certficate of conformity), ki ga bo dobil pri prodajalcu vozila. Strokovna organizacija bo na podlagi tega dokumenta identificirala vozilo, opravila vizualni pregled vozila glede njegove celovitosti in morebitnih predelav ter izdala slovensko potrdilo o skladnosti vozila, ki bo osnova za registracijo vozila. Za vozila, ki nimajo enotne evropske homologacije pa bo postopek v glavnem enako dosedanjemu.
Pri uvozu rabljenih vozil, ki so bila predhodno že registrirana na področju EU oziroma EGP, bo potreben postopek identifikacije vozila in ocene tehničnega stanja vozila, kar vključuje zgolj ugotovitev istovetnosti vozila s predloženimi dokumenti (registracijski dokument države, kjer je bilo vozilo prej registrirano in prometno dovoljenje) in ugotavljanje ali je vozilo sposobno za varno vožnjo. V postopku se bo tudi preverjalo ali ni bilo vozilo pred uvozom predelano ali neustrezno popravljeno in podobno. Ta pregled bo opravila pooblaščena strokovna organizacija, ki bo v primeru ugotovljene ustreznosti vozila izdala slovensko potrdilo o skladnosti vozila. V primeru utemeljenega suma o tehnični neustreznosti vozila bo lahko zahtevala tudi izvedbo predhodnega tehničnega pregleda vozila. Celoten postopek bo načeloma enostaven, hiter in cenejši, saj ne bo več treba predlagati potrdila pooblaščenega zastopnika o skladnosti vozila s posameznimi mednarodnimi homologacijskimi predpisi.
Neposredne omejitve uvoza vozil glede na njihovo starost ne bo, vendar bodo predpisi o tehnični opremljenosti vozil v cestnem prometu zahtevali skladnost naprav za uravnavanje emisij izpušnih plinov s predpisi, ki so začeli veljati v EU v letu 1994, njihova obvezna uporaba pa se je začela s 1. januarjem leta 1997. Ravno tako ne bo več omejitve pri uvozu poškodovanih vozil, kot je veljala do sedaj (stopnja poškodovanosti največ 10 %). Vendar pa opozarjamo na veljaven nacionalni predpis, ki zahteva, da morajo imeti vozila, ki se v Republiki Sloveniji na novo registrirajo vgrajene naslone za glavo na vseh tistih sedežih, ki so opremljeni s tritočkovnimi varnostnimi pasovi.
Za vozila, ki so bila predhodno registrirana v eni od držav, ki ni članica EU oziroma EGP, pa bo postopek pri uvozu smiselno enak dosedanjemu, to pomeni, da bo treba opraviti celotno posamično odobritev vozila in v tem postopku dokazovati skladnost vozila z vsemi tehničnimi zahtevami.
V novem predpisu bo uvedeno tudi znižanje starostne meje za starodobnike od sedanjih 30 na 25 let.
imilet1 je napisal/-a:fantje ne se kregat !!!!!!!!!!
TUKI ŽIVI EN K JE UMRL
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov