Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Gronder
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 16
Pridružen: Po apr 19, 2004 1:24 pm
Kraj: Ljubljana

Kšni pametni članki za nevedneže??

Napisal/-a Gronder Ne maj 02, 2004 8:03 pm

Zdj tko,forum spremljam ze kr neki casa. Zacel sm razmislat da bi tud sam ksn manjsi tuning naredu, ampak je prevec stvari k mi jih ni jasn. Velik se govori o chip tuningu, tle se mi tud sanja ne kaj to sploh je, kaj nardi avtu, zakaj poveca moc motorja, na kasne avte se to splaca dat,...? Ni mi tud jasn naprimer, zakaj se z zamenjavo izpusnega sistema poveča moč motorja, zakaj se poveča že samo z odvzemom katalizatorja?
Če pozna kdo kšno pametno stran, k bi mi vsaj na kšno od teh vprašanj odgovorila bi bil zlo hvaležen. Pa ne se preveč smejat mojim vprašanjem, k se zavedam kok so neumna :oops:
Tnx
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Ne maj 02, 2004 8:16 pm

Stran k ma nekaj clankov napisanih: http://www.avtomania.com/
Nekaj na temo chip tuninga: http://www.rsrmotorsport.com/osnova.html
Se ena splosna stvar, k razlozi, kako stvari delujejo: http://www.howstuffworks.com/
na zadnji mal poisci, je pa lepo prikazano in razlozeno delovanje bencinskega in dizelskega motorja, delovanje intercoolerja, ...

Bo pa ziher se kdo ksn link prpisu, pa se bos znasu.

Na hitro pa bl laicno:
Chip tuning ti optimizira case vbrizga goriva, tlak vbrizga, kolicino in mocnost mesanice (bencin/zrak). Pri motorjih s turbino poveca tlak turbine. Res se splaca to narest na motorjih s turbino, kjer lahko na tak nacin pridobis tud do 30% moci, pri navadnih atmosferskih motorjih pa se to ne pozna velik, pa se zna bit skodljivo, ker, ob nestrokovni montazi naredi presibko mesanico (prevec zraka) in je pol neki hudo narobe... ne vem tocno kaj, izgoreva pa mesanica boljs.
Zamenjavo izpusenga sistema al pa odvzem katalizatorja si predstavlji tko, k ti k hoces dihat, npr k laufas, dihas skoz usta, ker lahko vdihnes in izdihnes vec zraka z manjsim uporom kot skozi nos. Isto naredi sportni filter, k ma vecjo prepustnost kot navaden.

Se mogoce ena ideja... Ne bi blo slabo narest podobne teme kot je tale z linki na strani o avtomobilizmu.
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Ne maj 02, 2004 8:17 pm

čip tuning= se spremeni oz.optimira podatke o gorivu in zraku ki jih rabi računalnik...moč poveča zato ker motor dobi še boljšo mešanico...splača se dati predvsem da turbinske motorje (predvsem TDI motorje) ker je tam največji + pri navoru in konjih(od 20-40 KM)

z zamenjavo izp. sistema se poveča moč zato ker se ponavadi povečajo izpušne cevi in tako plini hitreje izhajajo vn...
to je tako nahitro razloženo :wink:
SlikaSlika
 
G-4S
 

Napisal/-a G-4S Ne maj 02, 2004 10:06 pm

Na zahtevo uporabnika smo prispevek izbrisali.
 
Uporabniški avatar
Gronder
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 16
Pridružen: Po apr 19, 2004 1:24 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Gronder Ne maj 02, 2004 10:33 pm

Supr, hvala za vse linke in besede, mi je ze marsikej bolj jasno :wink:
Seprav če vas prov razumem se ubistvu na motorju brez turbine ne splaca delat chip tuninga, ker je dost drag in ne prinese veliko(lahko celo nasprotno).
Uprasu bi sam se, čemu se bolj splača dat prednost, športnemu filtru ali izpušnemu sistemu, mislm glede na ceno in končni rezultat. Ker se mi zdi filter dosti poceni nalozba, menjava izpudnega sistema pa je ze kar velik strosek.
 
G-4S
 

Napisal/-a G-4S Ne maj 02, 2004 10:41 pm

Na zahtevo uporabnika smo prispevek izbrisali.
 
Uporabniški avatar
Gronder
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 16
Pridružen: Po apr 19, 2004 1:24 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Gronder Po maj 03, 2004 8:16 pm

Ok spet sm neki novga zvedu :wink:
Pol ubistvu lah s športnim filtrom zadevo še poslabšaš. Kje pa je v motornem prostoru najhladnejši zrak??A pol mi ubistvu za bozga polota ne preostane dost druzga kot menjava izpusnega sistema, potem pa morda se menjava filtra. :roll:
Zdj me pa resno se zanima, kolk se pozna teh par konjev, ki jih avto s tem pridobi?
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Po maj 03, 2004 8:20 pm

Gronder je napisal/-a:Ok spet sm neki novga zvedu :wink:
Pol ubistvu lah s športnim filtrom zadevo še poslabšaš. Kje pa je v motornem prostoru najhladnejši zrak??A pol mi ubistvu za bozga polota ne preostane dost druzga kot menjava izpusnega sistema, potem pa morda se menjava filtra. :roll:
Zdj me pa resno se zanima, kolk se pozna teh par konjev, ki jih avto s tem pridobi?

najhladnjeje je čim bolj pri odprtem oz. odvisno od avta... ponavadi tam ko piha... zato se montira tako da prihaja zrak do filtra nekje kjer ni oviran z strani kake plastike itd...

kolko se pozna? filter bolj malo... izpuh pa če je prav narejen kar dosti :wink:
SlikaSlika
 
Johnny
Novinec
 
Prispevkov: 434
Pridružen: To maj 28, 2002 9:20 am

Napisal/-a Johnny Po maj 03, 2004 9:05 pm

Slika

Gfors, a si ti uno original cevko (črno) za oddušek kej mogu skrajšat?
Pri moji gre precej na tesno.
Sam pa mukanje vse pozdrav :P :P
Slika
 
G-4S
 

Napisal/-a G-4S To maj 04, 2004 10:38 am

Na zahtevo uporabnika smo prispevek izbrisali.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov