Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 4:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR Po avg 23, 2004 12:18 am

Skodilak Favorit, ki ne pupca olja - ga je po 11.000 km se zmer tolk not kukr sm ga sipnu. Sipnu sm pa Elf 10W 40. Sedaj ko bom menjal razmisljam, da bi noter dal 10W 60.
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Uporabniški avatar
noobie
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 538
Pridružen: To apr 13, 2004 10:30 pm
Kraj: Postojna

Napisal/-a noobie Po avg 23, 2004 7:10 am

Kar mi dajo na servisu se ne obremenjujem kako olje je. Kar je pač predpisano :)
Be happy
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 2:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Po avg 23, 2004 7:43 am

INFINITI je napisal/-a:Folk dejte nekaj poštekat; motorna olja ki jih priporoča proizvajalec morajo v prvi vrsti ustrezati motorju; takšnih olj je pa veliko zato pa potem proizvajalec "priporoča" oljarja ki jim daje sponzorstva ali pa je najugodnejši med njimi. Olja so hud biznis in celo v sloveniji plačajo firme ogromno denarja zato da se pojavijo v reklamah kakega prodajalca vozil - imejte to na umu. Sam sem bil priča ko so Valvoline in Nissan v slo sklenili takšen dogovor, o številkah pa ne bom razglabljal; povem le da so visoke.


a nima nissan renaultovih motorjev, renault pa priporoča ELF-a?!?!?!? :?:

pa še v šoli smo sem enkrat govoril s profesorjem in mi je rekel, da je 95% sestavin vseh olj enakih, razlikujejo se samo po barvilih in dodanih protipenilcih in antioksidantih!
Slika
 
Uporabniški avatar
gerchy
Moderator foruma
 
Prispevkov: 626
Pridružen: Po jan 20, 2003 3:41 pm
Kraj: 03

Napisal/-a gerchy Po avg 23, 2004 8:24 am

Vsi imate nalivate razna vrhunska olja, pa sem preprican, da marsikdo ne ve, kaj natanko pomenijo oznake. Na hitro sem preletel 4 strani, pa nisem zasledil natancne razlage. Vam je res pomembno, da so oznake pac cim visje? S predobrim oljem lahko pride do poskodb motorja. Za primerjavo: podobno, kot lahko z manj mocnim ojacevalnikom prej unicite zvocnike, kot s precej mocnejsim.

Glede olja pa naslednje: vzemimo za primer gradacijo 15w-40. Stevilo 15 pomeni odpornost pri nizkih temperaturah, stevilka 40 pa pri visokih. To so 2 bistveni lastnosti, ki so odvisne tudi od motorjev. Se pravi, po logicnem sklepanju, bi bilo najbolje uporabiti cim visje oznake. Pa temu ni tako, ker se motorji razlikujejo. Navadni motorji stare zasnove (ponavadi 8-ventilski), ne potrebujejo sintetike in je navadno mineralno olje 15w-40 povsem primerno. Res ga je potrebno pravocasno (prej) menjati (7500 - 10000km). Ostali, novejsi motorji navadno uporabljajo sinteticno ali polsinteticno olje in je tudi interval daljsi (pa tudi cena). Olja, ki ste jih nekateri zapisali, so vrhunska in neprimerna za vas avto (razen, ce nimate motorja, ki premora 300, 400 konjev), kajti olja 0w-60 in podobno so namenjena povsem drugemu segmentu vozil.

Tudi sam sem bil v dilemi, kaj uporabiti, na servisih uporabljajo vse od Castrola SLX Formula 0w-30, do TXT softec plus 5w-30. Usluzbenec na pooblascenem servisu me je seveda prepriceval, da je slednji "boljsi" ter primernejsi za sportnejso voznjo. Razlike mi seveda ni znal razloziti.
Po nasvetih nekaj zaupanja vrednim mehanikom, nasvetu Castrola Slovenija ter tehtnem razmisleku, sem se odlocil za TXT 5w-40. Glede na to, da noben batni obrocek ne tesni 100-odstotno, se nekaj olja gotovo zmesa z bencinom, torej gradacija pade iz 40 na manj. 40 pomeni tudi visjo odpornost pri visokih temperaturah. Tudi cena za 5w-40 je skoraj za 1500 sit pri litru precej ugodnejsa, upostevajoc tudi, da je 5w-30 nov izdelek, standariziran po standardih iz leta 2002 in je primeren za intervale na 30.000. In tudi to je eden izmed razlogov za visjo ceno (4000sit/liter).

Zato pretiravanje ni vedno koristno. :)

P.S.: pa se nekaj ... vrst olja je le nekaj, dve ali tri, proizvajalci imajo razlicne samo aditive, ki jih pac dodajajo glede na trzisce, porabnika ... Znamka olja, ki jo predpisuje znamka vozila, je zgolj priporocena znamka, ker so druzbi med sabo podpisali pogodbo. Gotovo ustreza vozilu, ampak za vsak motor obstaja imenski seznam olj, ki so dovoljena
Zadnjič spremenil gerchy, dne Po avg 23, 2004 8:52 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 2:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 Po avg 23, 2004 8:47 am

PRIDEN GERCHY! :idea:
Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 10:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po avg 23, 2004 8:53 am

Sam uporabljam olje Selenia 20W50 - povečuje kompresijo in pomaga pri regeneraciji mašine. Avto ima pa 303.000km prevoženih brez generalne.
Old subarus never die, they just get faster!
 
mistral1
Novinec
 
Prispevkov: 146
Pridružen: Pe okt 25, 2002 1:28 pm

Napisal/-a mistral1 Po avg 30, 2004 12:04 pm

Živjo,

mene pa zanima katero olje bi bilo najboljše za golf 1.9 TDI 130 KS l.02, ne vem ker ob nakupu nisem dobil zraven navodil in bo servis prav kmalu.

Hvala
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 2:59 pm

Napisal/-a jakaracman Po avg 30, 2004 12:20 pm

JohnyR je napisal/-a:V Renaulta vendo elf, drugo tudi ni priporočljivo.

Sam sem v prejšnji avto Motul Competition nalival (menjave na cca 7000 km), za tega pa ne vem (nov, bomo videli konec meseca na servisu)
In mimogrede: ne glede na to, kaj trdijo proizvajalci avtomobilov in olj - olja, ki bi zdržalo 30.000 km ...
 
Uporabniški avatar
PriSon
Novinec
 
Prispevkov: 177
Pridružen: Sr avg 13, 2003 1:48 pm

Napisal/-a PriSon Po avg 30, 2004 12:36 pm

Trenutno imam Castrol TXT Softec Professional Grade 5W-40...cena pa je okoli 2000 sit za 1 L! Ni najboljšo, ampak slabo pa tudi ni! :P V glavnem, da ga avtek ne papca(Escort l.95 mk7 187.000km).
 
Uporabniški avatar
Mih@
Novinec
 
Prispevkov: 404
Pridružen: So okt 18, 2003 4:41 pm
Kraj: Smlednik

Napisal/-a Mih@ Po avg 30, 2004 12:56 pm

Uporabljam
Lubcon Turbo MT 0 W 40
dobi se od 2.000 do 20.000 SIT!
http://mr.si/
 
Uporabniški avatar
kaWsk
Uporabnik
 
Prispevkov: 1040
Pridružen: Pe feb 13, 2004 6:51 pm
Kraj: Dol pri Ljubljani

Napisal/-a kaWsk Po avg 30, 2004 1:37 pm

kak je kej z BP olji (sintetični)? lahko ga dobim po zlo ugodni ceni. avto pa je mazda 1.6 dohc
EJ6
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 4:42 am

Napisal/-a der_Alte Po avg 30, 2004 2:43 pm

Gerchy: razočaral si. Odpornost olja?!?! Ponavadi si se potrudil in napisal, kot se šika. Tole pa ni ničemer podobno. :twisted:
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 4:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR Po avg 30, 2004 7:06 pm

od 1. do 12. septembra imajo v Leclercu:

Valvoline Max-Life 10W-40 - polsintetika
4 litrska plastenka -> 3 + 1 liter gratis stane 3290 sit + dobis bon za 330 sit.
Liter potemtakem pride manj kot 820 sit, kar se mi sploh ne zdi drago.

Zato me zanimajo vase morebitne izkusnje s tem oljem, v katerem avtu, v kaksnem motorju - kubiki, konji, B, D ......

Ce prav razumem je naj bi to olje bilo za starejse motorje z veliko kilometri.
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Uporabniški avatar
Daco
Uporabnik
 
Prispevkov: 1461
Pridružen: To jan 28, 2003 2:49 pm
Kraj: Medvode

Napisal/-a Daco Po avg 30, 2004 8:20 pm

Trenutno uporabljam Castrol SLX 0W30.
Slikaodkleni svojo Nokio brezplačno - www.odkleni.si
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4311
Pridružen: So maj 08, 2004 9:47 am

Napisal/-a RedBull™ Po avg 30, 2004 8:21 pm

gerchy je napisal/-a:Vsi imate nalivate razna vrhunska olja, pa sem preprican, da marsikdo ne ve, kaj natanko pomenijo oznake. Na hitro sem preletel 4 strani, pa nisem zasledil natancne razlage. Vam je res pomembno, da so oznake pac cim visje? S predobrim oljem lahko pride do poskodb motorja. Za primerjavo: podobno, kot lahko z manj mocnim ojacevalnikom prej unicite zvocnike, kot s precej mocnejsim.

Glede olja pa naslednje: vzemimo za primer gradacijo 15w-40. Stevilo 15 pomeni odpornost pri nizkih temperaturah, stevilka 40 pa pri visokih. To so 2 bistveni lastnosti, ki so odvisne tudi od motorjev. Se pravi, po logicnem sklepanju, bi bilo najbolje uporabiti cim visje oznake. Pa temu ni tako, ker se motorji razlikujejo. Navadni motorji stare zasnove (ponavadi 8-ventilski), ne potrebujejo sintetike in je navadno mineralno olje 15w-40 povsem primerno. Res ga je potrebno pravocasno (prej) menjati (7500 - 10000km). Ostali, novejsi motorji navadno uporabljajo sinteticno ali polsinteticno olje in je tudi interval daljsi (pa tudi cena). Olja, ki ste jih nekateri zapisali, so vrhunska in neprimerna za vas avto (razen, ce nimate motorja, ki premora 300, 400 konjev), kajti olja 0w-60 in podobno so namenjena povsem drugemu segmentu vozil.

Tudi sam sem bil v dilemi, kaj uporabiti, na servisih uporabljajo vse od Castrola SLX Formula 0w-30, do TXT softec plus 5w-30. Usluzbenec na pooblascenem servisu me je seveda prepriceval, da je slednji "boljsi" ter primernejsi za sportnejso voznjo. Razlike mi seveda ni znal razloziti.
Po nasvetih nekaj zaupanja vrednim mehanikom, nasvetu Castrola Slovenija ter tehtnem razmisleku, sem se odlocil za TXT 5w-40. Glede na to, da noben batni obrocek ne tesni 100-odstotno, se nekaj olja gotovo zmesa z bencinom, torej gradacija pade iz 40 na manj. 40 pomeni tudi visjo odpornost pri visokih temperaturah. Tudi cena za 5w-40 je skoraj za 1500 sit pri litru precej ugodnejsa, upostevajoc tudi, da je 5w-30 nov izdelek, standariziran po standardih iz leta 2002 in je primeren za intervale na 30.000. In tudi to je eden izmed razlogov za visjo ceno (4000sit/liter).

Zato pretiravanje ni vedno koristno. :)

P.S.: pa se nekaj ... vrst olja je le nekaj, dve ali tri, proizvajalci imajo razlicne samo aditive, ki jih pac dodajajo glede na trzisce, porabnika ... Znamka olja, ki jo predpisuje znamka vozila, je zgolj priporocena znamka, ker so druzbi med sabo podpisali pogodbo. Gotovo ustreza vozilu, ampak za vsak motor obstaja imenski seznam olj, ki so dovoljena



malce bi te popravil....to ne pomeni odpornost temveč viskoznost pri določenih temperaturah...

recimo primer:
sae 15w-50 to pomeni da izpolnjuje zahteve sae 15w pri -17stopinjah celzija,prav tako tudi zahteve sae 50 pri 98,9 stopinj celzija,torej olajša zagon motorja v mrazu,obenem pa zagotavlja dobro mazanje tudi pri visokih temperaturah okolice ter obremenitvah motorja.. to je primer za sintetično olje...(to je prekopirano iz druge strani)
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7258
Pridružen: So maj 01, 2004 12:28 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI Po avg 30, 2004 11:49 pm

zupi13 je napisal/-a:
INFINITI je napisal/-a:Folk dejte nekaj poštekat; motorna olja ki jih priporoča proizvajalec morajo v prvi vrsti ustrezati motorju; takšnih olj je pa veliko zato pa potem proizvajalec "priporoča" oljarja ki jim daje sponzorstva ali pa je najugodnejši med njimi. Olja so hud biznis in celo v sloveniji plačajo firme ogromno denarja zato da se pojavijo v reklamah kakega prodajalca vozil - imejte to na umu. Sam sem bil priča ko so Valvoline in Nissan v slo sklenili takšen dogovor, o številkah pa ne bom razglabljal; povem le da so visoke.


a nima nissan renaultovih motorjev, renault pa priporoča ELF-a?!?!?!? :?:

pa še v šoli smo sem enkrat govoril s profesorjem in mi je rekel, da je 95% sestavin vseh olj enakih, razlikujejo se samo po barvilih in dodanih protipenilcih in antioksidantih!


My point exactly! :wink:
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi
 
Uporabniški avatar
gerchy
Moderator foruma
 
Prispevkov: 626
Pridružen: Po jan 20, 2003 3:41 pm
Kraj: 03

Napisal/-a gerchy To avg 31, 2004 8:19 am

šmeks & der_alte ... napisal sem tako, da je razumljivo večini - kajti prepričan sem, da malokdo povsem razume izraz "viskoznost".

Seveda številki v oznaki pomenita viskoznost - in ravno to je na nek način odpornost. Kot je šmeks napisal, pri določenih stopinjah izpolnjuje različne zahteve, lahko mirno trdimo, da je olje pač "odporno", kar se tiče delovanja pri tej temperaturi. Z drugimi besedami, olajša zagon motorja v mrazu - je odpornejše vsled nizkim temperaturam - hkrati omogoča dovolj dobro mazanje pri višjih temperaturah in je tako "odporno" pri toplejših pogojih.
Mislim, da so bralci v glavnem razumeli, kaj pomenijo dve številki v oznaki. :wink:

P.S. v bistvu bi v enostavnem "prevodu" viskozen pomenil "tekoč".
 
georges
Novinec
 
Prispevkov: 149
Pridružen: Po maj 05, 2003 5:41 pm
Kraj: krško

Napisal/-a georges To sep 13, 2005 6:15 pm

gerchy je napisal/-a:Vsi imate nalivate razna vrhunska olja, pa sem preprican, da marsikdo ne ve, kaj natanko pomenijo oznake. Na hitro sem preletel 4 strani, pa nisem zasledil natancne razlage. Vam je res pomembno, da so oznake pac cim visje? S predobrim oljem lahko pride do poskodb motorja. Za primerjavo: podobno, kot lahko z manj mocnim ojacevalnikom prej unicite zvocnike, kot s precej mocnejsim.

Glede olja pa naslednje: vzemimo za primer gradacijo 15w-40. Stevilo 15 pomeni odpornost pri nizkih temperaturah, stevilka 40 pa pri visokih. To so 2 bistveni lastnosti, ki so odvisne tudi od motorjev. Se pravi, po logicnem sklepanju, bi bilo najbolje uporabiti cim visje oznake. Pa temu ni tako, ker se motorji razlikujejo. Navadni motorji stare zasnove (ponavadi 8-ventilski), ne potrebujejo sintetike in je navadno mineralno olje 15w-40 povsem primerno. Res ga je potrebno pravocasno (prej) menjati (7500 - 10000km). Ostali, novejsi motorji navadno uporabljajo sinteticno ali polsinteticno olje in je tudi interval daljsi (pa tudi cena). Olja, ki ste jih nekateri zapisali, so vrhunska in neprimerna za vas avto (razen, ce nimate motorja, ki premora 300, 400 konjev), kajti olja 0w-60 in podobno so namenjena povsem drugemu segmentu vozil.

Tudi sam sem bil v dilemi, kaj uporabiti, na servisih uporabljajo vse od Castrola SLX Formula 0w-30, do TXT softec plus 5w-30. Usluzbenec na pooblascenem servisu me je seveda prepriceval, da je slednji "boljsi" ter primernejsi za sportnejso voznjo. Razlike mi seveda ni znal razloziti.
Po nasvetih nekaj zaupanja vrednim mehanikom, nasvetu Castrola Slovenija ter tehtnem razmisleku, sem se odlocil za TXT 5w-40. Glede na to, da noben batni obrocek ne tesni 100-odstotno, se nekaj olja gotovo zmesa z bencinom, torej gradacija pade iz 40 na manj. 40 pomeni tudi visjo odpornost pri visokih temperaturah. Tudi cena za 5w-40 je skoraj za 1500 sit pri litru precej ugodnejsa, upostevajoc tudi, da je 5w-30 nov izdelek, standariziran po standardih iz leta 2002 in je primeren za intervale na 30.000. In tudi to je eden izmed razlogov za visjo ceno (4000sit/liter).

Zato pretiravanje ni vedno koristno. :)

P.S.: pa se nekaj ... vrst olja je le nekaj, dve ali tri, proizvajalci imajo razlicne samo aditive, ki jih pac dodajajo glede na trzisce, porabnika ... Znamka olja, ki jo predpisuje znamka vozila, je zgolj priporocena znamka, ker so druzbi med sabo podpisali pogodbo. Gotovo ustreza vozilu, ampak za vsak motor obstaja imenski seznam olj, ki so dovoljena


No v malo starejših forumih sem našel tole razlago zgoraj. Zdej pa me zanima k mam mal problem s porabo olj avto je Vectra 1.8 16V letnik 99. Prej sem not vlival Durablenda 10-40 zdej pa sem prešaltal na Elf 10-40 pa ni bistvene razlike pr porabi. Mogoče ga skuri malenkost manj kot prej.
No prva številka 10 naj bi pomenila odpornost pri nižjih temperaturah 40 pa pr višjih. To pomeni da če bi dal not olje Elf 5-50 bi ga mogoče manj požrlo ali se motim? Ker najbrž je problem s pitjem olja ko se motor segreje.
Mnenja???
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 11:55 am

Napisal/-a Slide To sep 13, 2005 10:14 pm

Esso Ultra, po priporočilih ljudi z iskušnjami :tomidelej:
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
DrMr
Uporabnik
 
Prispevkov: 1288
Pridružen: Ne avg 29, 2004 9:46 pm

Napisal/-a DrMr To sep 13, 2005 10:21 pm

Esso ultron ;)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov