Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Rok_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Po jul 26, 2004 11:44 pm

Vozit avto z visokimi al nizkimi obrati?

Napisal/-a Rok_ Po jul 26, 2004 11:48 pm

Zanima me, pri kakšnih avtih se vozi s kakšnimi obrati in zakaj.

Doma mamo Mazdo Xedos (taka prijetna limuzinca), ki pa mislim, da sm jo mal zamašil. Prestavlu sm pr priblizno 40, 60 in 90. Zdej se obnaša tak, da mal cuka pr speljevanju, včasih pa tud pr višjih prestavah, sam redko.

Pol sm pa slišu, da je notr "visoko turažna mašina" -> paše ji, da se jo vozi okol 3000 - 4000 obratov, ker se na ta način najboljš obnaša in da tud takrat najmanj bencina žre.

Kak je zdej s temi stvarmi? Lahko me tud napotite na kako stran, kjer so te stvari dobr razložene.
Kateri avti majo visoko turažne mašine, kok veš, da jo maš? Kok se s takimi dela, itd.
Čimveč info o teh zadevah ;).
Pa tud drugač me zanima, kak se kej ravna s prestavami med vožnjo.
 
Uporabniški avatar
GorazdO
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2109
Pridružen: So apr 17, 2004 8:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a GorazdO To jul 27, 2004 12:12 am

Za Xedosa ne vem (nikol vozu), vem da da so tam not spakirani kar lepi stroji (večinoma V6)...

Najbolje je, da poslušaš (občutiš) motor - mogoče je mal čudno slišat, sam sakor vsak opazi, po zvoku, kaj motorju paše in kaj ne; npr. moj motor zadiha šele po 4000 rpm - do 6000...

da ne boš tko kot sodelavec, ki je kupu accorda, pa ga pelje do 3k rpm (VTECa še slišal ni) .
Če si voznik, ki se mu smili moror nad 4k rpm.. kupi dizla.

Moj nasvet: pojdi na avtocesto in si jo privošči... boš kmal vedu (zvok itd) kaj ji paše...
Power is nothing without Control; so Think, Feel, Drive...
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d To jul 27, 2004 1:03 am

Visoko turazne so tiste ko se visoko sucejo...
Preveris pa tako da pogledas na obratometer ali pa tehnicne podatke :D :lol:

Poraba je navadno najmanjsa pri najvecjem navoru...

Dizl ca 2k obratov, honde 5k, vw recim 3k... 8)

Glede motorja, jaz tak je to, na case je dobro zadevo stirat, pa saltavat pri visokih obratih, lepi primeri se dogajajo na tehnicnem ko presegas mejo plinov, ko pa stiras pa se scisti motor, se en plus da treba tisat jo tut na case :-P
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi To jul 27, 2004 1:17 am

Benz mašine so takale:
-R4 8V ponavad majo najnavor nekje pri 3000 in se vrtijo ne več kot 5000 (učinkovito)

-R4 16V majo navor malo višje, pa tud vrtijo se dlje

Značilnost teh mašin je, da so skor mrtve pri nizkih rpmjih.

V6 vleče v velikem območju vrtljajev in se mu ni treba vrtet v visoke tolk kot 4kam...

VTI (honda R4) mašine pa imajo šus šele po 5500 rpm...

Predvidevam, da je v tvoji mazdi 4 cil motor, zato ti priporočam naslednje:
-vožnjo pri 2200 do 3700, pospeševanje lahko tud nad 5000
-kot je monsta reku - če jo nažgeš se prečisti, to velja tudi za vodo, ki se nabira v katalizatorju in je ponavadi vzrok prerjavenj avspuhov. Ta se ob nabijanju spiha....

Prijetno uporabo an... :wink:
Slika
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI To jul 27, 2004 1:58 am

Ti jst sm pred kratkim "ozdravil" mojega kupeja z enostavnim obiskom kopra in nazaj do lj z polnim gasom ceu cajt; tam do četrt poti je komaj 205 pihnil, pol pa naprej in nazaj brez problema cagr ko po starem do 225; po mojem ga je prepihalo ko tornado hehehe - nau it gous mač betr 8)
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon To jul 27, 2004 7:08 am

A 4000 o/min se ti zdi veliko?

Drugače pa če avta ne goniš, hitreje uničiš auspuh, ker se notri nabirajo saje in hitreje rjavi. Tako da vsake toliko časa na avtocesto pa zadevo spucat.

Pa preden grem jest na tehnični, čisto zaziher, pa se ne bojim meritve plinov, grem iz Vrhnike po tastari do Brezovice, da se mašina ogreje (nikoli mrzlega avta tišat), potem pa na avtocesto pa 170-180km/h nazaj do Vrhnike na tehnični, da je vse spucan.

Moja teta vozi Twingota skor pod štandgasom in je avto totalno zamorjen. Ga potem nejn mož dobi na vsake par mescov v roke, pol se pa teta prtožuje kaj je avto čuden, v resnici je pa sam prepucan orenk. :lol:
Slika
 
Uporabniški avatar
menjekul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2635
Pridružen: Sr jan 01, 2003 8:14 pm

Napisal/-a menjekul To jul 27, 2004 8:09 am

zakaj bi sploh kdo peljal avto z nizkimi obrati :ue

lp :twisted:
 
Uporabniški avatar
zupi13
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3297
Pridružen: Sr mar 27, 2002 1:45 pm
Kraj: CE

Napisal/-a zupi13 To jul 27, 2004 8:11 am

menjekul je napisal/-a:zakaj bi sploh kdo peljal avto z nizkimi obrati :ue

lp :twisted:


:vrum :vrum :vrum
Slika
 
Uporabniški avatar
Nu-NRG
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2344
Pridružen: Pe okt 03, 2003 11:56 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Nu-NRG To jul 27, 2004 8:12 am

menjekul je napisal/-a:zakaj bi sploh kdo peljal avto z nizkimi obrati :ue

lp :twisted:

Mogoce spar program :?:
Potem pa pohodis gas .. pa ti zalije cilinder z benzom katerega ti skozi avspuh zmece ven ker ne more dost lepo zgoret ;) .. tko da, res nesmisel .. razn ce ni dizel! :)
Prosim, naredite mi ta forum spet normalen!
 
Uporabniški avatar
sonic
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2393
Pridružen: To okt 14, 2003 9:26 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a sonic To jul 27, 2004 8:19 am

Poraba je navadno najmanjsa pri najvecjem navoru...


Ja to sem tudi jaz že slišal, pa ne vem če je čisto res.

Namreč moj clio (1.4 16v) ima največji navor pri 3750 obratih, kar v 5. prestavi pomeni nekaj čez 120 km/h. Poraba (kot jo kaže potovalni računalnik) je pa tam precej višja kot pri 90-100 km/h (okoli 3000 obratov).
No, seveda pa ima pri teh hitrostih precejšen vpliv že tudi zračni upor. Clio pa ni najbolj aerodinamičen avto...
Bom enkrat porabo glede na obrate primerjal še v kaki nižji prestavi (recimo 4.).
 
Uporabniški avatar
Bel-Tirid
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1547
Pridružen: Po feb 09, 2004 7:52 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a Bel-Tirid To jul 27, 2004 8:28 am

Men pa sinička slabo dela, če jo vozim z nizkimi obrati (menjalnik trd, vse bolj pocasi) in jo dam na 6k prva in druga da ji zapaše, da ona pokaže kdo je bog i batina na cesti. Poj je pa ql, navadna, pa se obadva sva srečna.

:D
Slika Slika
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi To jul 27, 2004 8:55 am

sonic je napisal/-a:
Poraba je navadno najmanjsa pri najvecjem navoru...


Ja to sem tudi jaz že slišal, pa ne vem če je čisto res.

Namreč moj clio (1.4 16v) ima največji navor pri 3750 obratih, kar v 5. prestavi pomeni nekaj čez 120 km/h. Poraba (kot jo kaže potovalni računalnik) je pa tam precej višja kot pri 90-100 km/h (okoli 3000 obratov).
No, seveda pa ima pri teh hitrostih precejšen vpliv že tudi zračni upor. Clio pa ni najbolj aerodinamičen avto...
Bom enkrat porabo glede na obrate primerjal še v kaki nižji prestavi (recimo 4.).


Ne, to je res, tud pri men. Js mam pa na 4300 navor max, ampak mi ponavad najmanj kuri pri ene 2200...
Slika
 
Uporabniški avatar
menjekul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2635
Pridružen: Sr jan 01, 2003 8:14 pm

Napisal/-a menjekul To jul 27, 2004 8:55 am

če lahko samo povem moje mnenje glede šparanja na gorivu. avto je nuja. rabiš in fajn je, ko imaš to možnost, da si ga privoščiš (avto kajpak). ampak do zdaj sem uspel imeti samo cca. dve ali tri relacije, kjer sem lahko konstantno peljal po omejitvah ali malo pod in dosegel "testno" povprečje". na vsak tank bencina pa se mi vsaj enkrat zgodi, da je enostavno treba malo pohodit :vrum, ker se zaradi kakršnegakoli razloga mudi (pa ponavadi tako in tako nikamor prej ne prideš, še slabše vedno te počaka rdeč semafor - prej je to pravilo kot izjema :roll: ). tudi z dizlom je tako je pa res, da je tam poraba seveda manjša (kar pa dizle z več HP ne bi mogel trditi - tudi zaradi izkušenj in pritoževanj znancev). zato pravim, da je šparanje na bencinu tako kot, da bi človek pojedel dve žemljici (ali celo nič) na dan namesto kile kruha.

in zato sem napisal zakaj bi sploh peljal z nizkimi obrati :ue
 
Uporabniški avatar
reber
Uporabnik
 
Prispevkov: 836
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:12 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a reber To jul 27, 2004 8:58 am

Men se tudi zdi, da škoda najlepše dela nekje okoli 3-4,5 k rpm
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To jul 27, 2004 9:29 am

Jst mam bencinarja in ima največ navora pri 2000 obratih , največja moč je pa pri 4800 obratih zvrti se pa do 8000 obratov. MEn pri 2000 do 3000 obratov žre samo 6 do 7 litrov pa je 1.8 mašina stara 19 let pa 300.000km ma za sabo. Tko da bo kr držal, da je najmanjša poraba pri največjem navoru.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
menjekul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2635
Pridružen: Sr jan 01, 2003 8:14 pm

Napisal/-a menjekul To jul 27, 2004 9:31 am

nebivedu je napisal/-a:Jst mam bencinarja in ima največ navora pri 2000 obratih


bencir, da ma največ navora pri 2000rpm :?: :?: :shock:
 
Rok_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 23
Pridružen: Po jul 26, 2004 11:44 pm

Napisal/-a Rok_ To jul 27, 2004 9:34 am

Menjekul: A zakaj bi sparu z bencinom? No, pa poglejmo:
Če kupiš avto (recmo rabljen) za 1.600.000, pa z njim nardiš 150.000 km, pomeni, da če boš mel 9L/100km porabo, boš dal za bencin 600.000 več, kot če bi mel 7L/100km, kar pol pride velik del cene avta.
Al pa: ce se bom js v LJ zapelu (100 km), pa mel porabo 7L, bom lahko sou na konc se na eno povsem hladno pivo, za razliko, če bi mel 9L.

Hja, men bi blo tud logično, da takrat, ko maš največji navor, da boš najmanj bencina kuru. Sam pravte, da praksa tega ne kaže najbolj, ne?

A mate mogoč kak link do kake strani, kjer bi več zvedu o teh stvareh?


Aja, pa še tole me zanima: vem, da lahko motor poleniš, če ga v nizkih obratih voziš.
Ka pa (upam, da se ne sliši preveč smešno) "pohitriš" ga lahko, če ga voziš v visokih obratih?
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi To jul 27, 2004 9:51 am

Normalno, ej a veš kake so razlike med istimi avti. Prid kdaj na kšn drag pogledat, pa boš videl enga swifta, ko gre nenormalno, pa hyunday accent. Zahvala hitrosti gre predvsem vsesplošnemu turiranju. Tud men gre avto dost bol kot na začetku...
Slika
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst To jul 27, 2004 10:02 am

Fantje, najmanjša poraba je pri 0 obratih, naprej se pa veča. Če imaš največji navor pri 5000 bo avto vseeno pokuril manj, če ga voziš pri 2000. Je pa res da je v območju največjega navora izkoristek največji. Takrat avto najbolj pospešuje.

Glede načina vožnje je pa čist odvisno od posameznika. Jaz vozim po mestu 50kmh v 3 ali celo 4. Tolk da se avto ne matra ko narahlo pohodiš. Po regionalkah tudi v 5. Uglavnem, vedno v najvišji prestavi kjer se še da normalno pelat. Max. obrati so pa itak omejeni z omejevalnikom, in včasih je dobr avto tudi to tja zavrtet. Recimo prehitevat ne greš s 5. ampak vržeš v 3. in gas do konca.
 
Uporabniški avatar
menjekul
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2635
Pridružen: Sr jan 01, 2003 8:14 pm

Napisal/-a menjekul To jul 27, 2004 10:06 am

Rok_ je napisal/-a:Menjekul: A zakaj bi sparu z bencinom? No, pa poglejmo:
Če kupiš avto (recmo rabljen) za 1.600.000, pa z njim nardiš 150.000 km, pomeni, da če boš mel 9L/100km porabo, boš dal za bencin 600.000 več, kot če bi mel 7L/100km, kar pol pride velik del cene avta.
Al pa: ce se bom js v LJ zapelu (100 km), pa mel porabo 7L, bom lahko sou na konc se na eno povsem hladno pivo, za razliko, če bi mel 9L.


Aja, pa še tole me zanima: vem, da lahko motor poleniš, če ga v nizkih obratih voziš.
Ka pa (upam, da se ne sliši preveč smešno) "pohitriš" ga lahko, če ga voziš v visokih obratih?


če prišparaš na bencinu toliko, da greš na eno pivičko jebeš tako šparanje :roll: . poleg tega, denar se prišpara (na dizlu) samo tako da, če bi vsakič šel na pumpo in tankal (tankaš dizel, ker imaš dizla namesto bencina) in bi potem razliko (za katero si uspel napolnit svojega dizla) spravil v kakšnega pujseka - šparovček. če tega ne narediš se denar hitro porazgubi drugod in teh 600 jurčkov niti ne opaziš :wink:

tudi "pohitriš" lahko avtoček. peljanje v nizkih obratih za bencinarje vsekakor ni najboljša metoda " šparanja mašine in goriva ", prej se zgodi nasprotno performanse postanejo bistveno slabše. normalno delovno območje bencinarja je od 3000-5000rpm (z nekaterimi izjemami) in j**** tist liter dva več, ki ga zato porabiš.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Majestic-12 [Bot] in 10 gostov