Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Rx-8
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 73
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:25 pm
Kraj: Radomlje

Kdaj je mašina ogreta

Napisal/-a Rx-8 Ne avg 01, 2004 3:58 pm

Vem da lahko teram mašino šele, ko je primerno ogreta, če prov zastopm je fora predvsem v tem, da ima olje primerno viskoznost + primerno tesnenje. Ker pa navadni avtomobili nimajo termometra za olje, po občutku pa vem, da se voda v hladilnem sistemu veliko hitreje segreje na "delovno temperaturo" kot pa cela mašina.
Torej po kolk minutah al pa mogoče kilometrih lahko avto prtisnem do daska?
 
Uporabniški avatar
Doc_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1783
Pridružen: Po maj 31, 2004 12:46 pm
Kraj: Nekje na Primorskem

Napisal/-a Doc_ Ne avg 01, 2004 4:14 pm

Kaj RX-8 nima termometra :?: JOKE :P

Odvisno kako ga voziš, kje ga voziš...ma povprečno kak km
LP 8)
 
Punto_GT
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 520
Pridružen: Če mar 27, 2003 7:05 pm

Napisal/-a Punto_GT Ne avg 01, 2004 4:23 pm

Ma tm med 5 in 10 km bi moral bit že ogret, je tudi odvisno od zunanje temperature, avta in olja.

Doktor ku je blo v Grčkoj? :P
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Ne avg 01, 2004 4:31 pm

Čimdlje. Pa ne tako da recimo 3km čist na izi furaš pol pa takoj do blokade spustiš. Par kilometrov počas pol pa lahko začneš počas v višje obrate spuščat samo še vsaj nekaj kilometrov ne do konca.

Jz recimo vidm pr motorju. Z veseljem se zavrti do 14.000rpm šele po 10-15 km S tem da laufa že prej na mestu vsaj 2 min. Se tut po 5km zavrti samo če vsaj mal prisluhneš motorju čitš da se ne vrti tako z veseljem.

Mene pa zanima kaj pomoeni za motor če recimo 15-20 min stoji. Kolk se v takem času shladi in če ga lahko pol takoj prtisneš.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
pavlea
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 24
Pridružen: Ne avg 01, 2004 4:23 pm
Kraj: Trbovlje

Napisal/-a pavlea Ne avg 01, 2004 4:45 pm

Pozdrav !

Če si recimo imel prej avto segret in ga potem, recimo po 15 minutah zalaufau, ga nikakor ne smeš do konca pritisniti takoj. Poglej, ker je avto še vedno segret in je olje sicer zgubilo viskoznost, ampak v 15-ih minutah se olje "izcedi" in ga praktično ni neposredno na vitalnih delih motorja, takoj ko prižgeš avto vnovič, ampak ga raje počasi kak kilometer vozi, potem pa ga lahko mirne duše naviješ - ko se olje dobro "razleti".
Opažam pri voznikih, ki se ustavijo za 10-15minut na avtocesti recimo na črpalki, potem pa ko speljejo mislijo saj temperaturni kazalec kaže da je avto segret, in ga takoj navijejo - TO JE NAJVEČJA NAPAKA !!!
Več škode tako lahko naredijo kot pa koristi.

Pa srečno.

Pavle
 
Uporabniški avatar
Rx-8
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 73
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:25 pm
Kraj: Radomlje

Napisal/-a Rx-8 Ne avg 01, 2004 5:28 pm

Doctor206 je napisal/-a:Kaj RX-8 nima termometra :?: JOKE :P



RX-8 sanje
323hb realnost :oops:
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Kdaj je mašina ogreta

Napisal/-a _Jerry_ Ne avg 01, 2004 5:32 pm

Rx-8 je napisal/-a:Vem da lahko teram mašino šele, ko je primerno ogreta, če prov zastopm je fora predvsem v tem, da ima olje primerno viskoznost + primerno tesnenje. Ker pa navadni avtomobili nimajo termometra za olje, po občutku pa vem, da se voda v hladilnem sistemu veliko hitreje segreje na "delovno temperaturo" kot pa cela mašina.
Torej po kolk minutah al pa mogoče kilometrih lahko avto prtisnem do daska?


Dobro vprasanje. Imel sem dva avtomobila, ki sta imela stevec za temperaturo olja, BMW E34 M5 in Citroen ZX 2.0 16V. Kazalec termometra za olje se je postavil na sredino ponavadi sele po 2 ali 3x daljsem casu, kot ga je potreboval kazalec za temperaturo vode. Je pa obcutljivost na visoke obrate mrzlega motorja pri razlicnih motorjih razlicna, tako da bi ti lazje svetoval, kako ravnaj, ce bi vedel, kateri avto vozis. Kot primer najmanj obcutljivega motorja ti lahko navedem Mercedesov 8 valjnik, pa recimo BMW 6 valjni 24 ventilski (stari, 12 ventilski so zelo obcutljivi!) motor, od 4 valjnikov so najboljsi Renojevi agregati, na drugi strani pa so najbolj obcutljivi motorji Alfa Romeo, pa stari (2 ventila na valj) BMWji, pa Italijani na splosno... To je odvisno predvsem od materiala, iz katerega je narejen motor in tu se napredek tehnike resnicno pozna. Ce omenim samo BMW, je vcasih imel navado, da je delal precej "mehke" bate in batne obrocke, blok motorja pa je bil iz precej trdega materiala. In ko se je motor obrabil do dolocene meje (povecala se je poraba olja, kot posledica veliko prevozenih kilometrov ali pa mrzlega tiscanja), so samo zamenjali obrocke in (vcasih) bate, brusenje bloka pa ni bilo potrebno. S tem so se izognili visokim stroskom, ker je bilo namesto "generalne" treba narediti le "malo generalno", ce uporabim pogovorne izraze. Danes, ko so materiali (in njihova predhodna toplotna obdelava) bolj razviti, si sele lahko privoscijo, da naredijo VSE motorne elemente iz trsih materialov, ker "generalne" niso vec predvidene in je motor po nekem casu predviden za recikliranje. Vcasih so veliko kilometrov lahko naredili le dizli, ki so se kljub "slabim" materialom izognili visokim obratom. Danes, ko se ze vsak povprecen avto mimogrede zavrti do 6000-7000 obratov, je to malo drugace. Zaradi visokih obratov se danes torej pojavljajo precej drugacne okvare motorjev, kot so se vcasih. Zato je vazno, da ves, kateri tip motorja (leto zasnove in izdelave) vozis in se temu prilagodis. Ce nisi popolnoma preprican, je pa takoalitako najbolje, da pocakas kaksno minuto ali dve vec, kot je po tvojem obcutku najmanj potrebno...
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne avg 01, 2004 5:36 pm

Rx-8 je napisal/-a:
Doctor206 je napisal/-a:Kaj RX-8 nima termometra :?: JOKE :P



RX-8 sanje
323hb realnost :oops:


S tem motorjem zal nimam izkusenj. Lahko ti povem le na splosno, da so majhni motorji ponavadi precej bolj obcutljivi kot veliki agregati (bolj kot prostornina motorja vpliva stevilo valjev). Mazda kot vem dela odlicne motorje iz dobrih materialov, ampak previdnost morda vseeno ne bo odvec.
 
Uporabniški avatar
monster_d
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 10019
Pridružen: Po jun 24, 2002 9:11 am
Kraj: Ptuj

Napisal/-a monster_d Ne avg 01, 2004 7:10 pm

Ko se bo segrela hladilna tekocina, se bo najvrjetneje tut olje :wink:
 
iKst
Uporabnik
 
Prispevkov: 1047
Pridružen: To apr 23, 2002 2:33 pm

Napisal/-a iKst Ne avg 01, 2004 7:23 pm

monster_d je napisal/-a:Ko se bo segrela hladilna tekocina, se bo najvrjetneje tut olje :wink:


Nope. Kot je jerry reku, olje potrebuje vsaj 2x tolk časa kot voda da pride na delovno temp.
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne avg 01, 2004 7:32 pm

monster_d je napisal/-a:Ko se bo segrela hladilna tekocina, se bo najvrjetneje tut olje :wink:


To ne drzi povsem. Hladilna tekocina se segreje bistveno hitreje kot olje iz najmanj dveh razlogov. Prvi razlog je v tem, da so kanali, po katerih se pretaka hladilna tekocina, speljani skozi blok (in glavo) motorja, ker imajo pac nalogo odvoda toplote, in so zato bistveno blizje izgorevalnemu prostoru, kjer je tocka z najvisjo temperaturo pri delujocem motorju, kot pa kanali za pretok olja. Drugi razlog pa je ta, da je v hladilnem sistemu motorja vgrajen termostat, ki ima nalogo, da pri mrzlem motorju zmanjsa pretok hladilne tekocine in posledicno omogoci kar se da hitro segretje hladilne tekocine in s tem celega motorja. To je potrebno predvsem v zimskem casu, ker pride v primeru okvare ali nedelovanja termostata do pojava "podhladitve" motorja, ki lahko v najslabsem primeru (ne tako redko, kot bi si morda kdo mislil!) celo zariba! Temperatura igra torej v motorju zelo pomembno vlogo, zato se moramo, ce zelimo motor ohraniti v dobrem stanju, nekaterih priporocil strogo drzati. Ker pa zivimo v casih, ko stane dober rabljen avtomobil manj kot dober bicikel, marsikomu za to dol visi...
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ Ne avg 01, 2004 7:34 pm

mal preveč že komplicirate s tem :twisted:
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne avg 01, 2004 8:09 pm

šmeks je napisal/-a:mal preveč že komplicirate s tem :twisted:


Ker sem se zelo trudil, da bi zadevo razlozil na laikom cim bolj razumljiv nacin, bom tvojo pripombo vzel kot zaljitev! Iz napisanega lahko o tebi sklepam tri stvari: 1. Da imas denarja na pretek in da ti unicenje motorja ali dveh ne pomeni prav nic! 2. Da ti je popolnoma vseeno, kaksen zrak dihamo (dihas), ker izrabljeni motorji obremenjujejo ozracje tudi do 100 ali veckrat bolj, kot pravilno delujoci! 3. Da si se precej mlad in "zelen", vendar na zalost ne v smislu varstva okolja, ampak v globini razmisljanja!

Dejstva pod tockama 1 in 3 me niti ne skrbijo, niti ne motijo in navsezadnje niti niso moja skrb. Zato pa se me se kako tice dejstvo pod tocko 2, ker s svojim nezanimanjem in posmehom, verjetno pa tudi zavestnim napacnim ravnanjem s svojim motorjem (predvidevam, da je tako) onesnazujes tudi zrak, ki ga JAZ diham!!! Zato bi ti priporocal, da se v bodoce vsaj vzdrzis neumnih komentarjev, ce ze ne mores napisati kaj koristnega in pametnega! Hvala!
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ Ne avg 01, 2004 8:26 pm

_Jerry_ je napisal/-a:
šmeks je napisal/-a:mal preveč že komplicirate s tem :twisted:


Ker sem se zelo trudil, da bi zadevo razlozil na laikom cim bolj razumljiv nacin, bom tvojo pripombo vzel kot zaljitev! Iz napisanega lahko o tebi sklepam tri stvari: 1. Da imas denarja na pretek in da ti unicenje motorja ali dveh ne pomeni prav nic! 2. Da ti je popolnoma vseeno, kaksen zrak dihamo (dihas), ker izrabljeni motorji obremenjujejo ozracje tudi do 100 ali veckrat bolj, kot pravilno delujoci! 3. Da si se precej mlad in "zelen", vendar na zalost ne v smislu varstva okolja, ampak v globini razmisljanja!

Dejstva pod tockama 1 in 3 me niti ne skrbijo, niti ne motijo in navsezadnje niti niso moja skrb. Zato pa se me se kako tice dejstvo pod tocko 2, ker s svojim nezanimanjem in posmehom, verjetno pa tudi zavestnim napacnim ravnanjem s svojim motorjem (predvidevam, da je tako) onesnazujes tudi zrak, ki ga JAZ diham!!! Zato bi ti priporocal, da se v bodoce vsaj vzdrzis neumnih komentarjev, ce ze ne mores napisati kaj koristnega in pametnega! Hvala!


ja haloo...kje pa piše da je karkoli nate letel,a??

tej temi ne boste prišli do konca,kajti en bo napisu po 3 drugi po 5 kilometrih...itd.

tako da je vse odvisno tudi od ozračja (temperature)

vsem pa je splošno znano,da ne priganjajo mrzlega motorja do daske.


o.k. vsem prizadetim se opravičujem!!

P.S. pa brez zamere!
 
Uporabniški avatar
MGsax
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: Ne okt 27, 2002 2:51 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a MGsax Ne avg 01, 2004 8:34 pm

res se preveč komplicira. poglejte samo službene avte kako s ena njih po večini nič n epazi se jih tera,.. pa imajo kljub temu veliko kilometrov prevoženih!
SlikaSlika
če te zanima powerlifting ali strongman tekme klikni -
Stran za najmočnejše
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne avg 01, 2004 8:42 pm

šmeks je napisal/-a:
_Jerry_ je napisal/-a:
šmeks je napisal/-a:mal preveč že komplicirate s tem :twisted:


Ker sem se zelo trudil, da bi zadevo razlozil na laikom cim bolj razumljiv nacin, bom tvojo pripombo vzel kot zaljitev! Iz napisanega lahko o tebi sklepam tri stvari: 1. Da imas denarja na pretek in da ti unicenje motorja ali dveh ne pomeni prav nic! 2. Da ti je popolnoma vseeno, kaksen zrak dihamo (dihas), ker izrabljeni motorji obremenjujejo ozracje tudi do 100 ali veckrat bolj, kot pravilno delujoci! 3. Da si se precej mlad in "zelen", vendar na zalost ne v smislu varstva okolja, ampak v globini razmisljanja!

Dejstva pod tockama 1 in 3 me niti ne skrbijo, niti ne motijo in navsezadnje niti niso moja skrb. Zato pa se me se kako tice dejstvo pod tocko 2, ker s svojim nezanimanjem in posmehom, verjetno pa tudi zavestnim napacnim ravnanjem s svojim motorjem (predvidevam, da je tako) onesnazujes tudi zrak, ki ga JAZ diham!!! Zato bi ti priporocal, da se v bodoce vsaj vzdrzis neumnih komentarjev, ce ze ne mores napisati kaj koristnega in pametnega! Hvala!


ja haloo...kje pa piše da je karkoli nate letel,a??

tej temi ne boste prišli do konca,kajti en bo napisu po 3 drugi po 5 kilometrih...itd.

tako da je vse odvisno tudi od ozračja (temperature)

vsem pa je splošno znano,da ne priganjajo mrzlega motorja do daske.


o.k. vsem prizadetim se opravičujem!!

P.S. pa brez zamere!


No, zdaj si lepse napisal. Hvala za opravicilo, ne zamerim, pa upam, da tudi ti meni ne.

Mogoce je res znano vsem, upostevajo pa ne vsi. Meni se zdi vredno truda za vsakega posebej. Taksen pac sem.
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne avg 01, 2004 8:51 pm

MGsax je napisal/-a:res se preveč komplicira. poglejte samo službene avte kako s ena njih po večini nič n epazi se jih tera,.. pa imajo kljub temu veliko kilometrov prevoženih!


Saj pravim, od motorja do motorja razlicno. Poleg tega nihce ne ve, koliko okvar imajo tisti sluzbeni avtomobili... Res pa je, da tiscanje TOPLEGA motorja (seveda spet v mejah normale, ne za nalasc stalno in dolgo casa v rdecem polju) motorju celo KORISTI, saj ga dobro "prepiha", torej ocisti vse pretocne kanale, pa naj bodo vodni, bencinski, izpusni ali sesalni! Ucinek je enak kot pri klasicnem friziranju, ko zgladimo kanale! Saje in ostala nesnaga, ki se naberejo pri pretirano pocasni voznji, lahko zmanjsajo moc celo do 30% glede na normalno stanje in seveda za prav tak odstotek tudi dvignejo porabo! Anekdota, kako so vcasih letele postarske katrce, ni iz trte zvita! Tiscanje torej DA, ampak ogret motor in DO rdecega polja!
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ Ne avg 01, 2004 8:52 pm

pavlea je napisal/-a:Pozdrav !

Če si recimo imel prej avto segret in ga potem, recimo po 15 minutah zalaufau, ga nikakor ne smeš do konca pritisniti takoj. Poglej, ker je avto še vedno segret in je olje sicer zgubilo viskoznost, ampak v 15-ih minutah se olje "izcedi" in ga praktično ni neposredno na vitalnih delih motorja, takoj ko prižgeš avto vnovič, ampak ga raje počasi kak kilometer vozi, potem pa ga lahko mirne duše naviješ - ko se olje dobro "razleti".
Opažam pri voznikih, ki se ustavijo za 10-15minut na avtocesti recimo na črpalki, potem pa ko speljejo mislijo saj temperaturni kazalec kaže da je avto segret, in ga takoj navijejo - TO JE NAJVEČJA NAPAKA !!!
Več škode tako lahko naredijo kot pa koristi.

Pa srečno.

Pavle



Ni panike....

samo glej tole kar si napisal....res je da olje odteče.....

samo primer:raztavi en avto - oz. daj glavo dol jo operi ter nazaj gor (recimo takrat ko menjaš tesnilo glave)
ko vse skupaj sestaviš (predpogoj je da dročnikov nič ne namažeš z oljem) ter avto zalavfej....ter posluš kolk časa se bodo dročniki slišal....no trajal bo samo enih 10 sec. ....bistvo tega je da olje zlo hitro doseže vse vitalne dele tako dročnike kot ojnične ležaje...
 
Uporabniški avatar
torstorm
Uporabnik
 
Prispevkov: 857
Pridružen: Če jan 22, 2004 11:46 pm
Kraj: Ljutomer

Napisal/-a torstorm Ne avg 01, 2004 8:56 pm

če maš kako dobro olje notri, 0W-40 ali 5W-40, lahko takoj teraš do konca ko se segreje voda, če pa ne pa ko se ti segreje voda, pa vklopiš gretje in ko se ti segreje cela kabina ,pač potem ga začneš tiščati(kasneje 2-3 minut).
 
Uporabniški avatar
Doctore
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 26
Pridružen: Pe jul 30, 2004 7:47 pm

Napisal/-a Doctore Ne avg 01, 2004 8:57 pm

_Jerry_ je napisal/-a:
šmeks je napisal/-a:mal preveč že komplicirate s tem :twisted:


Ker sem se zelo trudil, da bi zadevo razlozil na laikom cim bolj razumljiv nacin, bom tvojo pripombo vzel kot zaljitev! Iz napisanega lahko o tebi sklepam tri stvari: 1. Da imas denarja na pretek in da ti unicenje motorja ali dveh ne pomeni prav nic! 2. Da ti je popolnoma vseeno, kaksen zrak dihamo (dihas), ker izrabljeni motorji obremenjujejo ozracje tudi do 100 ali veckrat bolj, kot pravilno delujoci! 3. Da si se precej mlad in "zelen", vendar na zalost ne v smislu varstva okolja, ampak v globini razmisljanja!

Dejstva pod tockama 1 in 3 me niti ne skrbijo, niti ne motijo in navsezadnje niti niso moja skrb. Zato pa se me se kako tice dejstvo pod tocko 2, ker s svojim nezanimanjem in posmehom, verjetno pa tudi zavestnim napacnim ravnanjem s svojim motorjem (predvidevam, da je tako) onesnazujes tudi zrak, ki ga JAZ diham!!! Zato bi ti priporocal, da se v bodoce vsaj vzdrzis neumnih komentarjev, ce ze ne mores napisati kaj koristnega in pametnega! Hvala!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Zadnjič spremenil Doctore, dne Ne avg 01, 2004 10:01 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 9 gostov