Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Van
Novinec
 
Prispevkov: 222
Pridružen: Ne sep 05, 2004 2:42 pm
Kraj: Kranj

Koliko ventilov na valj?

Napisal/-a Van Ne sep 05, 2004 2:56 pm

Rad bi vedel ali je bolje vzeti avto z 8 ali 16 ventili na valj?
Kakšna je razlika ( poraba, moč, glasnost...)?
Lp :idea:
Omejitve so stare kot človek.
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan Ne sep 05, 2004 3:04 pm

če je 16 v je več moči, poraba ostane pa skor enaka kot pri 8v
podpis
 
Uporabniški avatar
FireSTORM
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2098
Pridružen: Sr jun 09, 2004 7:06 pm
Kraj: Murska Sobota

Napisal/-a FireSTORM Ne sep 05, 2004 3:10 pm

16 ventiljev na en valj????
razlozi to malo ti meni kak je to :P

LP FireSTORM :hi
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan Ne sep 05, 2004 3:12 pm

Če bi uporabil search bi vedu :roll:

Drugače je pa predvsem razlika v krivulji navora. 8v motorji imajo ponavadi več navora pri nižjih obratih kot 12, 16, 20... ventilarji.
Slika
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Ne sep 05, 2004 3:23 pm

Najprej bom malo popravil tvoje vprasanje. Avtomobili majo po dva do 5 ventilov na valj. (mogoce vecje tud vec) Kar pri stirivaljnih motorjih skupno logicno nanese od 8 do 20 ventilov.

8 ventilske masine majo tko, kot je titan napisu vec navora pri nizjih obratih pa manj pri vecjih. 16 ventilske majo mal manj navora v nizjih vrtljajih pa vec v visjih pa so bolj ekonomicne (manj pojejo).

Kaj je boljse ... verjetno vec ventilov... ne vem, zakaj bi drugace proizvajalci sli k vedno vec ventilom. ce zarad druzga ne, so vecventilske masine novejse in tehnivno bolj dovrsene kot starejse.

Glede zvoka majo pa 16v masine boljsi zvok. Je pa tud to relativno.
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Ne sep 05, 2004 3:35 pm

Tole z navorom... je včasih malo iz trte zvito. Imajo ga manj glede na moč motorja. Ponavadi ga pa (gledano absolutne številke) nimajo manj. Če ima 16v motor še variabilne sesalne cevi... pa sploh ni debate. :twisted:
 
Uporabniški avatar
Templar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1800
Pridružen: Če apr 29, 2004 4:34 pm
Kraj: Savinjska regija

Napisal/-a Templar Ne sep 05, 2004 3:38 pm

bistvena razlika je tudi v moči. tisti ki imajo 4 ventile na en valj imajo več moči so ponavadi tudi čistejši po izpuhu. Mislim da gre v glavnem za to da lahko z več ventili bolj natančno določaš mešanico zraka in bencina hkrati pa lažje nadzoruješ izpuh. Skupaj pa rezultira v boljšem izkoristku in nižji porabi.
Če lahko bereš tole si preblizu! Drži varnostno razdaljo!
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Ne sep 05, 2004 8:57 pm

der_Alte je napisal/-a:Tole z navorom... je včasih malo iz trte zvito. Imajo ga manj glede na moč motorja. Ponavadi ga pa (gledano absolutne številke) nimajo manj. Če ima 16v motor še variabilne sesalne cevi... pa sploh ni debate. :twisted:

Niti ni. Ce primerjam svojega Golfa IV 1.6 8v s 100KM in od starga oceta Audija A4 1.6 16v 105KM je razlika kr ocitna. Dokler se ga nism navadu, mi je pr speljevanju kr ene parkrat crknu. Pa ni razlog v drugacni sklopki, ker dost vozim tud Passata 1.6 8v (+95) k ma zlo trdo pa natancno sklopko, pa ne crkuje.

Templar je napisal/-a:bistvena razlika je tudi v moči. tisti ki imajo 4 ventile na en valj imajo več moči so ponavadi tudi čistejši po izpuhu. Mislim da gre v glavnem za to da lahko z več ventili bolj natančno določaš mešanico zraka in bencina hkrati pa lažje nadzoruješ izpuh. Skupaj pa rezultira v boljšem izkoristku in nižji porabi.

Tole pa sigurno.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Ne sep 05, 2004 9:01 pm

Mate, Audi A4 1.6 ima 2 ventila na valj, kar znese 8v :wink:
To velja tako za prejšnji model kot za sedanji!

LP, Slide
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne sep 05, 2004 9:17 pm

der_Alte je napisal/-a:Tole z navorom... je včasih malo iz trte zvito. Imajo ga manj glede na moč motorja. Ponavadi ga pa (gledano absolutne številke) nimajo manj. Če ima 16v motor še variabilne sesalne cevi... pa sploh ni debate. :twisted:


Variabilnih cevi pa se nisem videl... :huh:

Verjetno mislis variabilno (casovno prilagodljivo) odpiranje ventilov 8) To je zelo koristna zadeva, ki bistveno pripomore k boljsemu izkoristku in s tem manjsi porabi motorja. Razlicne tovarne imajo razlicne oznake za v principu enako stvar, pri BMWju se zadevi recimo rece VANOS. Vse skupaj pride dobro do izraza sele pri motorjih, ki imajo po 4 ventile na valj, torej kot nadaljnja nadgradnja za povecanje zmogljivosti oz. izboljsanje izkoristka...
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Ne sep 05, 2004 9:22 pm

Slide je napisal/-a:Mate, Audi A4 1.6 ima 2 ventila na valj, kar znese 8v :wink:
To velja tako za prejšnji model kot za sedanji!

LP, Slide


Hvala.
Ne vem od kje sem pobral da ma po 4 ventile in 105KM.
Na netu sm najdu samo podatek o 75kW kar je 102KM.
Nikjer pa ne pise, kolk ventilov... vsaj tam ne, kjer sm isku.
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Ne sep 05, 2004 9:36 pm

Templar je napisal/-a:bistvena razlika je tudi v moči. tisti ki imajo 4 ventile na en valj imajo več moči so ponavadi tudi čistejši po izpuhu. Mislim da gre v glavnem za to da lahko z več ventili bolj natančno določaš mešanico zraka in bencina hkrati pa lažje nadzoruješ izpuh. Skupaj pa rezultira v boljšem izkoristku in nižji porabi.


Nadzorovanje oz. krmiljenje vstopnih in izstopnih plinov je naloga VANOS-a in ostalih sistemov z drugacnimi oznakami, ki delujejo po istem principu.

Osnovni razlog, zakaj ima stiriventilska tehnika boljse lastnosti kot dvoventilska, je cisto preprost. S povecanim stevilom ventilov se izboljsa polnjenje in praznjenje valjev, laicno bi temu lahko rekli, da motor "lazje diha". Pretocnost plinov, ki sodelujejo v posameznih fazah stiritaktnega cikla je zelo pomembna, saj vecja oz.lazja pretocnost pomeni vecjo moc motorja. Ker pa smo pri projektiranju le-tega omejeni z razlicnimi konstrukcijskimi omejitvami, je uporaba vec kot stirih ventilov na valj nesmiselna. Zato torej pri vseh tehnicno naprednih motorjih dandanes srecamo stiriventilsko tehnologijo... :wink:
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI Ne sep 05, 2004 9:37 pm

_Jerry_ je napisal/-a:
der_Alte je napisal/-a:Tole z navorom... je včasih malo iz trte zvito. Imajo ga manj glede na moč motorja. Ponavadi ga pa (gledano absolutne številke) nimajo manj. Če ima 16v motor še variabilne sesalne cevi... pa sploh ni debate. :twisted:


Variabilnih cevi pa se nisem videl... :huh:

Verjetno mislis variabilno (casovno prilagodljivo) odpiranje ventilov 8) To je zelo koristna zadeva, ki bistveno pripomore k boljsemu izkoristku in s tem manjsi porabi motorja. Razlicne tovarne imajo razlicne oznake za v principu enako stvar, pri BMWju se zadevi recimo rece VANOS. Vse skupaj pride dobro do izraza sele pri motorjih, ki imajo po 4 ventile na valj, torej kot nadaljnja nadgradnja za povecanje zmogljivosti oz. izboljsanje izkoristka...


Ne ne; der alte je prav napisal. Lopute v intejku preusmejrajo kroženje avta do motorja; v bistvu na takšen način krajšajo ali podaljšujejo potovanje zraka do motorja. Tako naredijo zato da ima avto visok navor v niskih in visoko moč v visokih; to nima veze z krmiljenjem mehanskih delov motorja; gre za popolnoma samostojno zadevo in ne vanos, vtec al kej druzga
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Po sep 06, 2004 1:00 am

_Jerry_ je napisal/-a:
der_Alte je napisal/-a:Tole z navorom... je včasih malo iz trte zvito. Imajo ga manj glede na moč motorja. Ponavadi ga pa (gledano absolutne številke) nimajo manj. Če ima 16v motor še variabilne sesalne cevi... pa sploh ni debate. :twisted:


Variabilnih cevi pa se nisem videl... :huh:

Verjetno mislis variabilno (casovno prilagodljivo) odpiranje ventilov 8) To je zelo koristna zadeva, ki bistveno pripomore k boljsemu izkoristku in s tem manjsi porabi motorja. Razlicne tovarne imajo razlicne oznake za v principu enako stvar, pri BMWju se zadevi recimo rece VANOS. Vse skupaj pride dobro do izraza sele pri motorjih, ki imajo po 4 ventile na valj, torej kot nadaljnja nadgradnja za povecanje zmogljivosti oz. izboljsanje izkoristka...


Gre za variabilno geometrijo sesalnega trakta motorja. Zelo koristna zadeva. Vanos pa je res nekaj povsem drugega, a prav tako zelo naprednega in koristnega.

Ne da se mi pisat o razlikah, prednostih... Mislim, da se sigurno na netu najde vse o načinu delovanja in prednostih. 8)
 
_Jerry_
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če jul 22, 2004 12:55 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a _Jerry_ Pe sep 10, 2004 1:18 pm

Tole s skrajsevanjem oz. podaljsevanjem poti vstopnega zraka v motor prvic slisim in se mi ne zdi logicno. Ko zrak potuje po ceveh, mu je napoti trenje, zato bi morala biti njegova pot cim krajsa!? Kaksno zvezo ima to z navorom? Navor je posledica ucinkovitega polnjenja, pri cemer morajo imeti vstopni plini kar se da visoko hitrost, na tem principu deluje tudi turbo motor. Ventili, o katerih govorita, De Tomaso in INFINITI, imajo pomojem kaksno drugo nalogo. Razlozita zadevo malo bolj nazorno, prosim.
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Pe sep 10, 2004 3:51 pm

_Jerry_: poglej si motor 745i... ima ravno tako sesalne cevi s spremenljivo geometrijo. Pa to ni Valvetronic niti bi-Vanos. :)
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Pe sep 10, 2004 4:01 pm

_Jerry_ je napisal/-a:Tole s skrajsevanjem oz. podaljsevanjem poti vstopnega zraka v motor prvic slisim in se mi ne zdi logicno. Ko zrak potuje po ceveh, mu je napoti trenje, zato bi morala biti njegova pot cim krajsa!? Kaksno zvezo ima to z navorom? Navor je posledica ucinkovitega polnjenja, pri cemer morajo imeti vstopni plini kar se da visoko hitrost, na tem principu deluje tudi turbo motor. Ventili, o katerih govorita, De Tomaso in INFINITI, imajo pomojem kaksno drugo nalogo. Razlozita zadevo malo bolj nazorno, prosim.


Glede variabilne geometrije sesalnega dela. Zrak lahko v motor vstopa samo ob dolocenih trenutkih (kadar so sesalni ventili odprti). Recimo, da zrak enakomerno potuje po sesalni cevi motorja, ko se sesalni ventili zaprejo, se mora ta zrak ustavit, ker nima kam it, ker pa je stisljiv se stisne zato nastane blizje motorja vecji pritisk in se zato razsiri nazaj po sesalni cevi, dokler se tam pritisk zopet ne poveca in se zrak razsiri naprej po sesalni cevi. Ubistvu zrak v sesalni cevi (za)niha. Frekvenca tega nihanja pa je odvisna od casa odprtja in zaprtja ventilov, kar pa je odvisno od obratov motorja. Zdej je pa cilj dosezt ubistvu resonanco, tako da se pritisk na koncu sesalne cevi zveca ravno, ko se ventili odprejo, da gre glede na tezo vec zraka v sam motor. Volumen ostane enak. No ja... to, da "odbit" zrak pride nazaj takrat, ko se ventili odprejo, pa se doloci z dolzino ali obliko (geometrijo) sesalnega dela.

Upam, da sm dobr razlozu, pa da nisem pisal buc :)
 
Uporabniški avatar
Biskvitek
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 582
Pridružen: Ne apr 25, 2004 9:05 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Biskvitek Pe sep 10, 2004 4:19 pm

Slide je napisal/-a:Mate, Audi A4 1.6 ima 2 ventila na valj, kar znese 8v :wink:
To velja tako za prejšnji model kot za sedanji!

LP, Slide



Aja to me je pa ful presenetlo da ima A4 1.6 samo 2 ventila na valj, ker 1.8 ima 5 ventilov na valj, samo pravijo da se to ne obnese!
Slika
 
Uporabniški avatar
Daco
Uporabnik
 
Prispevkov: 1461
Pridružen: To jan 28, 2003 1:49 pm
Kraj: Medvode

Napisal/-a Daco Pe sep 10, 2004 6:21 pm

Biskvitek je napisal/-a:
Slide je napisal/-a:Mate, Audi A4 1.6 ima 2 ventila na valj, kar znese 8v :wink:
To velja tako za prejšnji model kot za sedanji!

LP, Slide



Aja to me je pa ful presenetlo da ima A4 1.6 samo 2 ventila na valj, ker 1.8 ima 5 ventilov na valj, samo pravijo da se to ne obnese!

Kdo pa pravi to?
Kolikor sem jaz slisal so VAGovi 20V motorji v 1.8T motorjih eni boljsih sploh, tako da ne vem zakaj se nebi obnesli.
Slikaodkleni svojo Nokio brezplačno - www.odkleni.si
 
krentip
Novinec
 
Prispevkov: 182
Pridružen: Pe maj 21, 2004 7:39 pm

Napisal/-a krentip Pe sep 10, 2004 6:31 pm

Mate je napisal/-a:vedno vec ventilom. ce zarad druzga ne, so vecventilske masine novejse in tehnivno bolj dovrsene kot starejse.


OK čist off topic, ampak tehnivno?!?
Mogoče tehnološko? :P :P
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 1 gost