ZGODBA O MERCEDES JELLINEK
16. septembra 1889 se je avstrijskemu poslovnežu Emilu Jellineku na Dunaju rodil tretji otrok, deklica, kateri sta z ženo Rachel izbrala špansko kršcansko ime Mercedes.
Žensko ime Mercedes je široko razširjeno po Španiji in predvsem po južnoameriških državah, kjer ga nosi malo manj kot vsaka druga ženska (nekaj podobnega kot pri nas ime Marija med starejšo populacijo)
Ime samo, ki je kasneje postalo tako svetovno znano pomeni "milost", pravzaprav, "maria de la mercedes" pomeni "marija milosti", v nasprotju z "maria de la dolores", ki pomeni "marija žalosti".
Emil Jellinek, uspešen poslovnež, je bil med drugim tudi strasten avtomobilski dirkac in v tistem obdobju uspešno razvijajoce se podjetje Daimler-Motoren Gesellschaft je tudi pri njem vzbudilo pozornost. Leta 1893 se je osebno seznanil z Gottliebom Daimlerom in v nekaj naslednjih letih kupil nekaj njegovih avtomobilov. Leta 1898 je tvrdka Jelliniku izdelala avtomobil Daimler Phoenix, ki je po njegovem narocilu imelo motor s štirimi cilindri. S tem avtomobilom se je Jellinek udeležil dirke Tour de Nice.
V tistem obdobju je bila navada, da so udeleženci dirk tekmovali pod psevdonimom in Jellinek si je za to dirko izbral psevdonim "Mercedes".
Emil Jellinek alias "Monsieur Mercedes" je prvikrat zmagal na dirki Tour der Nice 21.marca 1899, ko je bila njegova hcerka stara devet let.
Leta 1900 je podjetje Daimler-Motoren Gesellschaft še bolj izboljšalo tako design kot ostale karakteristike vozila. Emil Jellinek je bil tako navdušen, da je narocil 36 avtomobilov, pod dvema pogojema, zahteval je ekskluzivno pravico za prodajo v Avstriji, na Madžarskem, v Franciji in Ameriki in pa, avtomobili se morajo imenovati po njegovi hcerki Mercedes.
Ime se je prijelo tako dobro, da ga je kmalu povzela tudi tvrdka Daimler-Motoren Gesellschaft za vse svoje avtomobile. Leta 1902 je "Mercedes" postala blagovna znamka.
Mercedes Jellinek (1889-1929)
Ok, še nekaj o emblemu:
Ustanovitelja, brata Daimler, sta si po registraciji imena Mercedes morala izmisliti še primeren amblem za svoja vozila. Njun oče, Gottlieb Daimler, nekoč tehnični direktor pri podjetju Deutz, je v začetku svoje kariere poslal svoji ženi razglednico s sliko svoje hiše in na njej označil zvezdo na nebu, ki naj bi spet nekoč zasijala tudi nad njegovim lastnim podjetjem, kar naj bi simboliziralo napredek. Od tu ideja za zvezdo.
Uprava DMG je to idejo sprejela v Juniju 1909 in na sodišču registriralo 3- in 4-krako zvezdo. 4-kraka se potem nikoli ni uporabila.
Zvezda naj bi tudi simbolizirala Daimlerjeve ambicije v motorogradnji - na zemlji, vodi in zraku.
Leta 1916 so kraki dobili povezujoč krog.
