Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
sector
Novinec
 
Prispevkov: 101
Pridružen: Pe okt 18, 2002 6:42 am

dizli in obrati na avtocesti

Napisal/-a sector Ne sep 26, 2004 3:37 pm

morda za koga smesno vprasanje ampak kar poganja dizelsko gorivo sem vozil samo kombije.
recimo, da vsakodnevno opravljas dolge relacije (do 500km po avtocesti), koliksni so zdravi obrati masine novih dizlov v osebnem avtomobilu (turbina, IC,....).

najvecjo moc dosezejo ponavadi pri 4000rpm, kar za nobenega bencinarja ne predstavlja tezav. kaj pa dizli pri vecurni obremenitvi? vecji problem je ozko obmocje obratov najvisjega navora, ki ga nekateri majhni mlincki s kratkim diferencialom in samo 5. prestavami hitro presezejo (1.4l D4D, 1.3l multijet...)

tako nekateri modeli v najvisji prestavi pri 1000rpm zmorejo komaj 37kmh (yaris, punto 1.3 multijet), spet drugi v istih obratih malenkost pod 60kmh (6. prestava fabie in ibize RS). ostali; astra, stilo, golf...nekje vmes

je zgornja meja udobnega potovanja 2000, 3000, 4000 ali celo vec rpm? da ne rabis delati generalke ali vsaj menjati turbine vsakih 1000km... :roll:
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Ne sep 26, 2004 5:00 pm

ne vem kje si zasledil da je pri dizlih največja moč pri 4000 obratih. največja moč je tm okoli 2000 obratov. pr 4000 si že skor na rdečem polju.

zdej pr men je tko... v 5 pri 2000 obratih se peljem malenkost čez 100...

glede udobnega potovanja je takole. pri 4000 obratih v 5 nikakor ne more biti udobno ker takrat se boš peljal že blizu max. avtomobila in to je predvsem za voznika utrujajoče.
jaz bi ti takole predlagal: za večurno obremenitev najprej seveda počasno ogrevanje in potem vožnja nekje na 2500-3000 obratih. tako boš manj utrujen kot če bi ga tišal do konca. aja pa lepo ga ohladi preden ga ugasneš :wink:
SlikaSlika
 
sector
Novinec
 
Prispevkov: 101
Pridružen: Pe okt 18, 2002 6:42 am

Napisal/-a sector Ne sep 26, 2004 5:31 pm

najbrz si zamesal moc in navor. v vseh teh. specifikacijah je podana najvecja moc sele pri cca. 4000rpm. navor pa seveda pri priblizno pol manj.
se pravi okoli 3000 obratov je o.k.
sej turbino sem pa ze na bencinarju imel tako, da mi je ogrevanje in ohlajevanje poznano :)
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Ne sep 26, 2004 6:06 pm

sector je napisal/-a:najbrz si zamesal moc in navor. v vseh teh. specifikacijah je podana najvecja moc sele pri cca. 4000rpm. navor pa seveda pri priblizno pol manj.
se pravi okoli 3000 obratov je o.k.
sej turbino sem pa ze na bencinarju imel tako, da mi je ogrevanje in ohlajevanje poznano :)

ja sm videl ja...
samo vseeno kje ti dizel bol vleče in hitreje pospešuje? pri 2000 obratih al pri 4000? pr 4000 sam še ropota gre pa isto.... tako da bi jaz rekel da je zame bolj pomemben navor...

aja pa 3000 bo kar ok... odvisno seveda od vozila...
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
RedBaron
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2260
Pridružen: Ne okt 27, 2002 11:56 am
Kraj: Med Velenjem in Slovenj Gradcem

Napisal/-a RedBaron Ne sep 26, 2004 6:23 pm

Dokler ni na rdečem polju, je vse OK (vsaj tako naj bi bilo).

Pri tem je pomembno, da je avto redno vzdrževan (da ima dobro olje, ipd).
 
Uporabniški avatar
matcho
Uporabnik
 
Prispevkov: 1019
Pridružen: Če jan 09, 2003 7:25 pm

Napisal/-a matcho Ne sep 26, 2004 8:48 pm

Jaz ko sem na avtocesti z mojim dizlom mam vedno pri normalni vožnji tu okrog 3000 do 3500 obratov.
Slika
 
Matrix
Novinec
 
Prispevkov: 137
Pridružen: Ne feb 08, 2004 7:31 pm

Napisal/-a Matrix Ne sep 26, 2004 9:08 pm

maky je napisal/-a:ne vem kje si zasledil da je pri dizlih največja moč pri 4000 obratih. največja moč je tm okoli 2000 obratov. pr 4000 si že skor na rdečem polju.


Pri 1.9 TDIju je največja moč pri približno 4000 obratih. Največji navor pa je pri približno 2100 obratih.
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Ne sep 26, 2004 11:15 pm

Kaj pa vožnja v rdečem polju v najvišjih vrtljajih???

Koliko je škodljiva in kolikšen čas je še v mejah normale??
 
Matrix
Novinec
 
Prispevkov: 137
Pridružen: Ne feb 08, 2004 7:31 pm

Napisal/-a Matrix Ne sep 26, 2004 11:32 pm

Vožnja v rdečem polju pri dizlu nima smisla. Nad cirka 4500 obratih moč nenadoma pade (še pred blokado).
 
Uporabniški avatar
dejvi
Uporabnik
 
Prispevkov: 1003
Pridružen: Po avg 30, 2004 3:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a dejvi Po sep 27, 2004 6:59 am

Glede vrtljajev je tako, da je kolkr mam jst s svojim izkušnje, mi je najbolj vožnja okol 3000 v/min (na avtocesti), to je cca 165 km/h v peti prestavi, odvisno od naklona cestišča. Voziti blizu max dovoljenih vrtljajev dlje časa kot vemo, pomeni visoko porabo goriva (ja tudi pri dizlih) ter obremenitev materiala.
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Po sep 27, 2004 8:24 am

Matrix je napisal/-a:Vožnja v rdečem polju pri dizlu nima smisla. Nad cirka 4500 obratih moč nenadoma pade (še pred blokado).


Itak da nima smisla. Vprašanje je samo, če želiš videti koliko avtomobil največ zmore. Torej v peti prestavi pri doseganju najvišje hitrosti vsekakor pride daleč v rdeče polje.
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Po sep 27, 2004 8:36 am

Načeloma naj bi šlo do redčega polja, vendar takrat vse veliko bolj trpi kakor sicer. jaz bi rekel nekako do 90% max. hitrosti ob določenih pogojih.

Če gre avto po ravnem 200 bi to pomenilo zdrava hitrost do 180 km/h. V klanec navzgor kjer mu max. hitrost pade na recimo 180 km/h pa le dobrih 160 km/h. Sicer pa matranje motorja najlažje opaziš po dvigu temperature hladilne tekočine, ko gre nad običajno.

Teh do 90% velja praktično za vse: od voženj skozi ovinke, pospeševanja, zaviranja, pritisk noge na stopalko za plin, itd. Ob upoštevanju teh načel je tudi sama vožnja veliko prijetnejša od vožnje na "polno".

To kar sem napisal ne velja zgolj za dizle, ampak za vse avtomobile in druga prevozna ali delovna sredstva.


Lp Čojko

p.s. opažam, da se tukaj in še marsikje drugje piše o dizlih (predvsem turbo dizlih), kot da so ti motorji iz cukra in se takoj pokvarijo.
Citroen Xsara HDi
 
sector
Novinec
 
Prispevkov: 101
Pridružen: Pe okt 18, 2002 6:42 am

Napisal/-a sector Po sep 27, 2004 6:07 pm

potem recimo ni nic hudega ce se s fabio RS oz Ibizo 1.9TDI (130KM@160KM)) pet ur peljem 210kmh pri 3500rpm (zelo dolga 6. prestava)? karikirano seveda, ne jemati dobesedno.

razen visoke porabe masini ne bo hudega? ali pac?
 
Čojko
Novinec
 
Prispevkov: 217
Pridružen: Ne dec 28, 2003 7:58 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Čojko Po sep 27, 2004 6:40 pm

Vse bo OK.
Citroen Xsara HDi
 
Uporabniški avatar
matcho
Uporabnik
 
Prispevkov: 1019
Pridružen: Če jan 09, 2003 7:25 pm

Napisal/-a matcho Po sep 27, 2004 7:32 pm

sector je napisal/-a:potem recimo ni nic hudega ce se s fabio RS oz Ibizo 1.9TDI (130KM@160KM)) pet ur peljem 210kmh pri 3500rpm (zelo dolga 6. prestava)? karikirano seveda, ne jemati dobesedno.

razen visoke porabe masini ne bo hudega? ali pac?


Tu se pa res nimaš kaj bat.
Slika
 
ToniTic
Novinec
 
Prispevkov: 344
Pridružen: So maj 25, 2002 8:28 am
Kraj: Maribor

Napisal/-a ToniTic Po sep 27, 2004 8:30 pm

Jaz peljem cliota 1.5 dci nekje okoli 3000 (dobrih 130 km/h). Zavrti se sicer tudi do 4800 obratov (samo enkrat probal in ne bom več), v 5. prestavi pa ima po ravnini max. 4100 obratov in števec kaže dobrih 180 km/h
 
Blazg
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 30
Pridružen: So feb 19, 2005 9:50 pm

Napisal/-a Blazg Pe mar 04, 2005 6:50 pm

da ne bom nove teme odpira..pod search pa tudi nisem nasel nič...

kolko so za dizle zdravi nizki obrati...se pravi pod kolko obratov se naj ne bi vozilo. recimo c četrti prestavi 50km/h yaris 4d4 ima ene 1300-1400 obratov..je škodljivo tak vozit?
 
Uporabniški avatar
Zzooommm
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 627
Pridružen: Ne feb 27, 2005 10:38 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Zzooommm Pe mar 04, 2005 8:29 pm

Sicer nimam dizla, dodal bi samo en moj osebni komentar... Vsi avtomobili bi morali imet vsaj od leta 2000 serijsko 6 prestav in le-ta bi morala biti šparovna. Jaz imam recimo največjo moč pri 4800obr., rdeče polje pri 5500obr, končno pa 180km/h. Pri 130km/h imam 3600-3700 obr. in je taka vožnja zame na čase nadležna, ker se mi motor dere VRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR kot da bi bil na dirkah in imam vedno neko podzavestno željo, da bi prestavil v višjo prestavo. To je čist isto, kot da bi vozil 80km/h vedno s tretjo. Tega pa ne počnemo, razen če prehitevamo, right?

PS: Zelo zanimivo si napisal tisto o hitrosti pri 1000 obratih v peti. Jaz sem opazil da imam v peti pri 1000 obr. hitrost malenkost pod 40km/h, se pravi bi kar rekel, da 37km/h. Pa da me nebo zdaj kdo napadal, da uničujem bencinarja s tem, da ga vozim s 1000 obrati, ker tega ne počnem.
Zadnjič spremenil Zzooommm, dne Pe mar 04, 2005 8:41 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 Pe mar 04, 2005 8:41 pm

matcho je napisal/-a:
sector je napisal/-a:potem recimo ni nic hudega ce se s fabio RS oz Ibizo 1.9TDI (130KM@160KM)) pet ur peljem 210kmh pri 3500rpm (zelo dolga 6. prestava)? karikirano seveda, ne jemati dobesedno.

razen visoke porabe masini ne bo hudega? ali pac?


Tu se pa res nimaš kaj bat.


Ja ni spet glih zdravo. To je 10-20kmh pod končno hitrostjo in je treba avto že kr mal prtisnt za taka brzino. Jz rečem raje 190-200kmh. Pa sej itak ne moreš skos v eno tako nort ker maš cince na prehitevalnih pasih.
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Pe mar 04, 2005 9:18 pm

Ja pa dobro je no..... kaj eni res mislite da so dizli s putra? al pa na sploh motorji?
Prvič si poglejmo primer kok časa res lahk dejansk voziš pod polnim plinom? Doma u garaži pri dvigjenih kolesih ali pa u leru na mesto.... Mislim da ni ceste ( u sloveniji tko al tko ne) Da bi lahk konstantno 5 ur al pa še več skupi držal poln plin....Drugje pa tudi.... al so omejitve al ti kdo skoči na prehitevalni pas.... ali to ali to.... skor težk da u praksi tole izvedeš da držiš skoz in skoz gas do daske(je možn ja pri teh malih avtih) Ampak rata vožnja hudo utrujajoča ( hrup in podobne zadeve) Tko da tko hitr upočasniš.... in motor je spet u normalnih obratiih.

Druga zadeva pa motorji niso s putra..... niti dizli niti bencinci....
Kot primer: od punce foter ni lih pri ta počasnih...... fura TDI-ja.... avtek prevoženih 150kkm nobenga blema....
Sam furam dizla.... u enem letu nardim caa. 50kkm..... od tega je približn 20kkm sam AC pa ga skoz držim do podna..... ampak kot sem prej napisu... dejansk u praksi ne morš skoz vozit pot polnim plinom.... ker neki te skoraj prisili da spustiš plin ( zdej u sloveniji tko novi zakoni) Drugač se pa tudi kaj najde....

Sorry za roman.... sam take teme so mi bedne zadnje čase na forumu u stilu.... kaj se bo zgodlo....
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov