Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
rap3r
Novinec
 
Prispevkov: 182
Pridružen: Sr sep 24, 2003 8:52 am

Bremzanje s motorjem

Napisal/-a rap3r Če sep 30, 2004 12:10 pm

Zanimivo uprašanje, kot najbž usi tuki vemo se da s motorjem zelo učinkovito bremzati. Uprašanje je ali se poraba veča če voziš na ta način?

Se pravi če ti spustiš sklopko obrati se dvignejo na recimo 5000, ali teče v mašino ista količina bencina kot če bi ti držal gas pri 5000 obratih?
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če sep 30, 2004 12:14 pm

Ko ti gas spustiš, se količina bencina ki se uliva v mašino zmanjša - pri elektronskih vbrizgih elektronika še malo bencina spušča, pri frgazr mašinah, se pa ta pretok skoraj ćisto ustavi in mašina zato bremza. Poraba je manjša.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
VECTRA 2.0
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 20, 2004 12:13 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a VECTRA 2.0 Če sep 30, 2004 12:16 pm

poraba je manjša in pri zaviranju po hudih klancih navzdol ne pregreješ bremz, pa še mašino hladiš
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Re: Bremzanje s motorjem

Napisal/-a Tomaz40 Če sep 30, 2004 12:18 pm

rap3r je napisal/-a:Zanimivo uprašanje, kot najbž usi tuki vemo se da s motorjem zelo učinkovito bremzati. Uprašanje je ali se poraba veča če voziš na ta način?

Se pravi če ti spustiš sklopko obrati se dvignejo na recimo 5000, ali teče v mašino ista količina bencina kot če bi ti držal gas pri 5000 obratih?


Sicer sem ene 5x tole prebral pa nisem razumel kaj hočeš prašat.

Jest vedno bremzam z motorjem in imam najmanjšo porabo v familiji ob največji povprečni hitrosti. Če se pelješ po klancu dol in imaš v leru avto pokuri cca 1-2 litra na 100 km (odvisno od hitrosti), če pa imaš v prestavi gre v motor minimalna količina bencina (praktično nič), ker cesta poganja motor.

Vectra 2.0: Mašine pa še noben ni hladil pod obrati. Mašina se dosti bolj hladi če je avto v leru oz. sklopka stisnjena.
Zadnjič spremenil Tomaz40, dne Če sep 30, 2004 12:20 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
 
Uporabniški avatar
HORSE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1899
Pridružen: Sr sep 25, 2002 6:24 pm
Kraj: Promised Land

Napisal/-a HORSE Če sep 30, 2004 12:19 pm

Kolikor jaz vem, tudi pri elektronskem vbrizgu pri bremzanju z obrati vejimi od prostega teka, ne tošiš bencina...
Slika
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Če sep 30, 2004 12:23 pm

HORSE je napisal/-a:Kolikor jaz vem, tudi pri elektronskem vbrizgu pri bremzanju z obrati večjimi od prostega teka, ne tošiš bencina...


Tako je.
Slika
 
Uporabniški avatar
HORSE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1899
Pridružen: Sr sep 25, 2002 6:24 pm
Kraj: Promised Land

Napisal/-a HORSE Če sep 30, 2004 12:26 pm

Mam pa tuki še eno bolj filozofsko vprašanje, ki ga bom najlažje zastavil s primerom:

Najprej naj poudarim, da so številke izmišljene in je vsaka podobnost z realnostjo zgolj naključna... :D

Peljem po ravni cesti in 200m pred samo zagledam zelen utripajoč semafor. Jasno mi je, da ne bom prišel čez, zato se odločim za zmanjševanje hitrosti in ustaviti pred rdečo lučjo. Kaj moram naredit, da bo moja poraba čim manjša? Imam pa dve možnosti:

-> Odpeljem še recimo 75m s konstantnim gasom in nato začnem zavirati z motojem, tako da se ustavim na predvidenem mestu.

-> Dam v ler in se počasi ustavljam, ustavim na predvidenem mestu.

Kdaj bom manj pokuril? 75m konstantega gasa in par kabljic ob zaviranju z motorjem ali 200m ustavljanja s protim tekom?

Mogoče je odgovor očiten, samo mi nekako ne potegne, kaj se mi bolj splača...
Slika
 
Uporabniški avatar
VECTRA 2.0
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 20, 2004 12:13 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a VECTRA 2.0 Če sep 30, 2004 12:28 pm

a ni tko, da če se peleš po klancu navzdol in bremzaš z mašino, ti dvigne obrate, voda hitrej cirkulira po motorju, in ker je neobremenjen motor se hitreje hladi? :?:
 
Uporabniški avatar
krofl
Novinec
 
Prispevkov: 498
Pridružen: Sr avg 04, 2004 9:48 pm
Kraj: Zasavje

Napisal/-a krofl Če sep 30, 2004 12:29 pm

Jz mislem, da boš najmanj porabu če boš niži šaltu...tut ler je ql, sam tuki ti pa bremze bol "trpijo"

Lp, Matej
SlikaSlika
Bmw 530d and Renault 5 Five
 
Uporabniški avatar
HORSE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1899
Pridružen: Sr sep 25, 2002 6:24 pm
Kraj: Promised Land

Napisal/-a HORSE Če sep 30, 2004 12:34 pm

krofl je napisal/-a:Jz mislem, da boš najmanj porabu če boš niži šaltu...tut ler je ql, sam tuki ti pa bremze bol "trpijo"

Lp, Matej

Sej daš tok prej v ler... Govorim za "zaviranje" po ravnem...
Slika
 
Uporabniški avatar
rap3r
Novinec
 
Prispevkov: 182
Pridružen: Sr sep 24, 2003 8:52 am

Napisal/-a rap3r Če sep 30, 2004 12:34 pm

Zanimivo zanimivo...

Brezme res dost bl trpijo če v leru bremzaš to je res, potem je pa tukaj še sklopka če ti skoz prestavlaš...

Res filozofsko uprašanje kaj je bolš...
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Če sep 30, 2004 12:35 pm

Najmanj če takoj spustiš gas in, če je potrebno, na koncu še pobremzaš.
Slika
 
Uporabniški avatar
krofl
Novinec
 
Prispevkov: 498
Pridružen: Sr avg 04, 2004 9:48 pm
Kraj: Zasavje

Napisal/-a krofl Če sep 30, 2004 12:36 pm

Maš prav 8)
SlikaSlika
Bmw 530d and Renault 5 Five
 
Uporabniški avatar
HORSE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1899
Pridružen: Sr sep 25, 2002 6:24 pm
Kraj: Promised Land

Napisal/-a HORSE Če sep 30, 2004 12:42 pm

Pol je pa še vprašanje, kdaj bolj trpi mašina:

10.000 ur na 2000 obratov/min samostojno ali 10.000 ur na 2000 obratov/min prisilno (bremzanje z motorjem)... :|
Slika
 
Uporabniški avatar
krofl
Novinec
 
Prispevkov: 498
Pridružen: Sr avg 04, 2004 9:48 pm
Kraj: Zasavje

Napisal/-a krofl Če sep 30, 2004 12:56 pm

A ni škoda filozofirat, ku tko ne bomo nč pametnga potuhtal :lol:
Ni nbene panike, še nbenem se ni nč slabga nrdil, če je z mašino bremzu... 8)
SlikaSlika
Bmw 530d and Renault 5 Five
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Če sep 30, 2004 1:01 pm

HORSE je napisal/-a:Pol je pa še vprašanje, kdaj bolj trpi mašina:

10.000 ur na 2000 obratov/min samostojno ali 10.000 ur na 2000 obratov/min prisilno (bremzanje z motorjem)... :|


2000 o/min pod štandgasom?

Drgač pa je obraba mašine manjša pod nižjimi obrati, logično.
Slika
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tomaz40 Če sep 30, 2004 1:02 pm

VECTRA 2.0 je napisal/-a:a ni tko, da če se peleš po klancu navzdol in bremzaš z mašino, ti dvigne obrate, voda hitrej cirkulira po motorju, in ker je neobremenjen motor se hitreje hladi? :?:


Hm... zanimivo. Moja teorija izhaja iz tega, da če ima motor recimo 700 - 800 rpm (prosti tek) ima približno 5 krat manj eksplozij v motorju kot če bremzaš z motorjem pri recimo 4.000 rpm, zato mislim da se motor bolj hladi če se voziš v leru.

Pa še to: Če ti motor zavira, je motor glih tko obremenjen. Sicer manj kot če bi speljeval ampak še vedno je dokaj močna obremenitev samo v drugo smer.

LP
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
 
Uporabniški avatar
VECTRA 2.0
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 20, 2004 12:13 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a VECTRA 2.0 Če sep 30, 2004 1:19 pm

tomaz40 je napisal/-a:
VECTRA 2.0 je napisal/-a:a ni tko, da če se peleš po klancu navzdol in bremzaš z mašino, ti dvigne obrate, voda hitrej cirkulira po motorju, in ker je neobremenjen motor se hitreje hladi? :?:


Hm... zanimivo. Moja teorija izhaja iz tega, da če ima motor recimo 700 - 800 rpm (prosti tek) ima približno 5 krat manj eksplozij v motorju kot če bremzaš z motorjem pri recimo 4.000 rpm, zato mislim da se motor bolj hladi če se voziš v leru.

Pa še to: Če ti motor zavira, je motor glih tko obremenjen. Sicer manj kot če bi speljeval ampak še vedno je dokaj močna obremenitev samo v drugo smer.

LP

kako ma lahko 5-krat več eksplozij, če dobi isto količini goriva/zraka, kot pod štandgasom, in kako je lahko obremenjen, če ga podmazuje zadostna količina olja, in ima hitrost pretoka vode po hladilnih kanalih v motorju isto kot da bi ga po ravnem šponal s 4000 obrati, eksplozij pa ima manj? :?
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Če sep 30, 2004 1:29 pm

VECTRA 2.0 je napisal/-a:
tomaz40 je napisal/-a:
VECTRA 2.0 je napisal/-a:a ni tko, da če se peleš po klancu navzdol in bremzaš z mašino, ti dvigne obrate, voda hitrej cirkulira po motorju, in ker je neobremenjen motor se hitreje hladi? :?:


Hm... zanimivo. Moja teorija izhaja iz tega, da če ima motor recimo 700 - 800 rpm (prosti tek) ima približno 5 krat manj eksplozij v motorju kot če bremzaš z motorjem pri recimo 4.000 rpm, zato mislim da se motor bolj hladi če se voziš v leru.

Pa še to: Če ti motor zavira, je motor glih tko obremenjen. Sicer manj kot če bi speljeval ampak še vedno je dokaj močna obremenitev samo v drugo smer.

LP

kako ma lahko 5-krat več eksplozij, če dobi isto količini goriva/zraka, kot pod štandgasom, in kako je lahko obremenjen, če ga podmazuje zadostna količina olja, in ima hitrost pretoka vode po hladilnih kanalih v motorju isto kot da bi ga po ravnem šponal s 4000 obrati, eksplozij pa ima manj? :?


Tukajle se pa strinjam s tomažem. Če že dobivaš enako dozo bencina, pa je ne, ko se voziš po hribu dol, imaš tudi večje število obratov, kot samo tistih 800 pod štantgasom in je trenje večje, kar pomeni, da se mašina bolj segreva.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
VECTRA 2.0
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Po sep 20, 2004 12:13 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a VECTRA 2.0 Če sep 30, 2004 1:32 pm

:oops: pozabu na trenje... ampak prepričan sem pa vseen, da ma eksplozij manj
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 7 gostov