v financah se da prebrati tole
Miloš Milač
milos.milac@finance-on.net
objavljeno 20.10.04 22:00
Višja cestnina bi prizadela predvsem večje, bencinsko gnane avtomobile, preprečila pa bi tudi delovanje vse močnejšega trgovskega lobija
Bo ta požrešnež še bolj obdavčen?
Radovan Tavzes, generalni direktor direktorata za okolje na ministrstvu za okolje, prostor in energijo (MOPE), pripravlja predlog za dodatno obdavčenje avtomobilov z velikimi emisijami izpušnih plinov, ki bi prizadel predvsem avtomobile višjega razreda. Poleg dodatnega polnjenja proračuna pa bi preprečil delovanje lobijev uvoznikov avtomobilov, ki so dosegli znižanje davka na motorna vozila za nekatera vozila.
Radovan Tavzes trdi, da so na MOPE podoben predlog obdavčitve avtomobilov pripravili že pred leti, a ni bil sprejet. Zdaj, ko morajo trgovci v salonih ob avtomobilu vidno zapisati vsebnost ogljikovega dioksida na prevoženi kilometer, je ta predlog zaradi preglednosti podatkov laže izvedljiv. Podatke o povprečni vsebnosti ogljikovega dioksida pri novih avtomobilih mora MOPE vsako leto pošiljati na sedež EU v Bruselj, ministrstvo za notranje zadeve pa že pripravlja informacijski sistem, ki bo vseboval tudi te podatke.
Obdavčitve v Italiji in Franciji ščitijo domače znamke
Tako italijanska kot francoska vlada že pripravljata dodatno obdavčitev v obliki višje cestnine pri registraciji vozila za avtomobile z večjo porabo goriva. Vladi poudarjata predvsem športne terence SUV, ki poleg onesnaževanja povečujejo gnečo v mestih. S tem ukrepom pa bosta poleg dodatnega priliva v proračun pripomogli k hitrejšemu obnavljanju voznega parka z novimi, čistejšimi avtomobili. Nemška vlada temu predlogu ostro oporeka, saj naj bi šlo za nelojalno zaščito domače proizvodnje v Italiji in Franciji, kjer izdelujejo predvsem manjše avtomobile, ki manj onesnažujejo okolje.
Meja za dodatno cestnino še ni znana
Avtomobile z večjimi emisijami ogljikovega dioksida, ki so odvisne predvsem od porabe goriva, bi Tavzes dodatno obremenil z višjo cestnino ob registraciji vozila. Zneska in meje vsebnosti ogljikovega dioksida pa še ni postavil. "Dodaten strošek nakupa požrešnih avtomobilov bi ljudi pripravil k nakupu manjših, varčnejših in čistejših avtomobilov", je prepričan Tavzes.
vaše mnenje
Jaz sem odločno PROTI!!! Mislim, da je tale eden velik i****... Ljudje ne bodo morali prodat takih avtomobilov in kaj? Saj takšni avtomobili so 2x dražji in oni dobijo 2x večji davek od cene poleg tega, da je zavarovanje 1x dražje in cestnina od 2.5 dalje tudi... Sedaj če se bom hotel peljat kot gospod bom moral plačevati dajatve državi... Zelenim... Kaj je tale bolan al kako? sem ODLOČNO PROTI!!!