Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
PiLLLe
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2461
Pridružen: Sr mar 24, 2004 10:33 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a PiLLLe To dec 07, 2004 2:16 pm

Pri zaviranju ti je zaviralna pot daljsa za kak % pri legi se pa pozna full.

LP PiLLLe
 
Uporabniški avatar
CupraR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4634
Pridružen: Ne sep 08, 2002 11:20 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a CupraR To dec 07, 2004 2:46 pm

Eh poraba bo ista, zanemarljivo odstopanje, lega bo bolša. Pa btw 195/50 uzem, je dost cenejša dimenzija.
 
Uporabniški avatar
HORSE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1899
Pridružen: Sr sep 25, 2002 6:24 pm
Kraj: Promised Land

Napisal/-a HORSE To dec 07, 2004 2:52 pm

PiLLLe je napisal/-a:Pri zaviranju ti je zaviralna pot daljsa za kak % pri legi se pa pozna full.

LP PiLLLe


S tem se pa še zdaleč ne bi strinjal!
Slika
 
Uporabniški avatar
-tomi-
Novinec
 
Prispevkov: 290
Pridružen: Po apr 05, 2004 9:46 pm

Napisal/-a -tomi- To dec 07, 2004 2:56 pm

...zaviralna pot se skrajša :vrum
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker To dec 07, 2004 2:58 pm

Jest pa mislm da se končna hitrost ne zmanjša ampak poveča, popravte me če se motm... :?:
Če je ravno, ni zabavno.
 
Uporabniški avatar
HORSE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1899
Pridružen: Sr sep 25, 2002 6:24 pm
Kraj: Promised Land

Napisal/-a HORSE To dec 07, 2004 3:00 pm

lenivec je napisal/-a:
HORSE je napisal/-a:
PiLLLe je napisal/-a:Pri zaviranju ti je zaviralna pot daljsa za kak % pri legi se pa pozna full.

LP PiLLLe


S tem se pa še zdaleč ne bi strinjal!

no pa povej s čem bi se strinjal :)

zato sn temo odpr da zvem čimveč


:oops:

Kar se tiče lege ima PiLLLe prav, zavorna pot je pa krajša... Že če pogledaš na zadevo samo s stališče navora (sila x ročica) opaziš, da bo pri 15" kolo kasneje zablokiralo, med tem ko bo zavorna slika enaka... Pa tudi tekalna površina je večja in s tem še potencira oprijemljivost s cestiščem...
Slika
 
Uporabniški avatar
HORSE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1899
Pridružen: Sr sep 25, 2002 6:24 pm
Kraj: Promised Land

Napisal/-a HORSE To dec 07, 2004 3:02 pm

Demo je napisal/-a:Jest pa mislm da se končna hitrost ne zmanjša ampak poveča, popravte me če se motm... :?:


Če gledaš samo obseg, potem je povsem logično, da se pospešek zmanjša, končna hitrost pa poveča, samo ukaj pa ima spet širina svoj koeficient pri zaviranju... Zmanljša se tudi na števcu...
Slika
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan To dec 07, 2004 3:06 pm

Končna se ponavadi zmanša zaradi večjega trenja pri večji površini (širini) gum. Obnašanje avta se bo izbolšalo samo zaradi nižje profilnih gum (če bi dal gori na avto 195/45 r14 se bi bolš obnašu kot z 195/45 r15 recimo), zaviralna pot je pa mal bol zapletena. Avto ima več oprijema, samo so platišča težja, čeprav je ročiča dalša kot pri original...
Slika
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte To dec 07, 2004 3:20 pm

HORSE je napisal/-a:Že če pogledaš na zadevo samo s stališče navora (sila x ročica) opaziš, da bo pri 15" kolo kasneje zablokiralo


Pa kakšne bučke valite no. Obseg kolesa mora bit enak. Ne glede na dimenzijo platišč. Je pa res, da so večja platišča težja in jih je težje ustavljat in pospeševat. Širina gume pa na oprijem cestišča prav nič ne vpliva. Edino kar vpliva je to, da se nižja guma manj deformira (zvije) v ovinkih.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To dec 07, 2004 3:25 pm

TITan je napisal/-a:Končna se ponavadi zmanša zaradi večjega trenja pri večji površini (širini) gum. Obnašanje avta se bo izbolšalo samo zaradi nižje profilnih gum (če bi dal gori na avto 195/45 r14 se bi bolš obnašu kot z 195/45 r15 recimo), zaviralna pot je pa mal bol zapletena. Avto ima več oprijema, samo so platišča težja, čeprav je ročiča dalša kot pri original...


Gumi ki si jih napisal imata povsem enako višino PRESEKA kakor bi blo bolj pravilno ali pa profila, da boš razumel kaj hočm povedat...obe gumi imata 9cm višine od felge do "tekalne površine" kljub temu da je ena 15 colska in ena 14 ;)

Moral bi napisat recimo 205/55/16 in pa 205/60/15 da bi držalo kaj si napisal

Pri končni hitrosti pa mislim da večjo vlogo igra kotalni upor oziroma večja masa na obodu (večjega) platišča, kot pa "limanje gume na podlago" tako kot pri pospeških ;)
Pa dokler guma/stvar ne drsi po podlagi govorimo kvečjemu o lepenju in ne trenju, kolikor se jaz spomnim fizike ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
jst
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Pe mar 12, 2004 5:19 pm
Kraj: Tam kjer ima mraz mlade

Napisal/-a jst To dec 07, 2004 3:26 pm

Žijo!
Avto bo sigurno bolje ležal na cesti. pospeški so slabši, koliko je odvisno kako močen motor imaš. poraba ni veliko večja pri normalni vožnji, se pa pozna pri malo bolj grobi. zaviralna pot pa je daljša, zaradi večje vztrajnosti koles. je pa tudi bolj obremenjeno povozje ne toliko zaradi koles, ampak zaradi vožnje z njimi.

imam punto II 60km: pozna se na pospeških, na črpalki cca 05 l (normalna vožnja), malo pri zaviranju in pa v ovinkih ;) .

daj gor pa boš videl

LP
 
Uporabniški avatar
STENTOR
Uporabnik
 
Prispevkov: 853
Pridružen: Če sep 30, 2004 6:38 pm

Napisal/-a STENTOR To dec 07, 2004 3:28 pm

Demo je napisal/-a:Jest pa mislm da se končna hitrost ne zmanjša ampak poveča, popravte me če se motm... :?:

popravljam te :P drugače pa boš pridobil ful na športnem izgledu avtomobila, ker je razlika med 13 ali a15 col kr velika, pa še predrage niso 15 colske nove z odličnimi gumami za 180k
Fahren bis der Arzt kommt!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To dec 07, 2004 3:28 pm

jst je napisal/-a:Žijo!
Avto bo sigurno bolje ležal na cesti. pospeški so slabši, koliko je odvisno kako močen motor imaš. poraba ni veliko večja pri normalni vožnji, se pa pozna pri malo bolj grobi. zaviralna pot pa je daljša, zaradi večje vztrajnosti koles. je pa tudi bolj obremenjeno povozje ne toliko zaradi koles, ampak zaradi vožnje z njimi.

imam punto II 60km: pozna se na pospeških, na črpalki cca 05 l (normalna vožnja), malo pri zaviranju in pa v ovinkih ;) .

daj gor pa boš videl

LP


Seveda je obremenjeno tudi zaradi koles...guma z višjim presekom bolje asorbira udarce in sile s ceste, pri nižji gumi pa se to direkt na podvozje prenaša ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
HORSE
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1899
Pridružen: Sr sep 25, 2002 6:24 pm
Kraj: Promised Land

Napisal/-a HORSE To dec 07, 2004 3:32 pm

der_Alte je napisal/-a:
HORSE je napisal/-a:Že če pogledaš na zadevo samo s stališče navora (sila x ročica) opaziš, da bo pri 15" kolo kasneje zablokiralo


Pa kakšne bučke valite no. Obseg kolesa mora bit enak. Ne glede na dimenzijo platišč. Je pa res, da so večja platišča težja in jih je težje ustavljat in pospeševat. Širina gume pa na oprijem cestišča prav nič ne vpliva. Edino kar vpliva je to, da se nižja guma manj deformira (zvije) v ovinkih.


Zakaj si pa potem pri formuli ne omislijo čist ozkih gum? Sam res... Te so res moroni... Aja, mogoče je "eklston" reku, da morjo bit tok šroke, da bolj atraktivno zgleda... :roll:
Slika
 
jst
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 54
Pridružen: Pe mar 12, 2004 5:19 pm
Kraj: Tam kjer ima mraz mlade

Napisal/-a jst To dec 07, 2004 3:33 pm

Slide je napisal/-a:
jst je napisal/-a:Žijo!
Avto bo sigurno bolje ležal na cesti. pospeški so slabši, koliko je odvisno kako močen motor imaš. poraba ni veliko večja pri normalni vožnji, se pa pozna pri malo bolj grobi. zaviralna pot pa je daljša, zaradi večje vztrajnosti koles. je pa tudi bolj obremenjeno povozje ne toliko zaradi koles, ampak zaradi vožnje z njimi.

imam punto II 60km: pozna se na pospeških, na črpalki cca 05 l (normalna vožnja), malo pri zaviranju in pa v ovinkih ;) .

daj gor pa boš videl

LP


Seveda je obremenjeno tudi zaradi koles...guma z višjim presekom bolje asorbira udarce in sile s ceste, pri nižji gumi pa se to direkt na podvozje prenaša ;)


sej se strinjam, tudi večji pritisk naj bi bil v njej.
 
Uporabniški avatar
TITan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3443
Pridružen: Če jan 30, 2003 11:41 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a TITan To dec 07, 2004 3:50 pm

Slide je napisal/-a:Gumi ki si jih napisal imata povsem enako višino PRESEKA kakor bi blo bolj pravilno ali pa profila, da boš razumel kaj hočm povedat...obe gumi imata 9cm višine od felge do "tekalne površine" kljub temu da je ena 15 colska in ena 14 ;)

Moral bi napisat recimo 205/55/16 in pa 205/60/15 da bi držalo kaj si napisal



Malo narobe sem se mogoče izrazil. Če bi imel gume z enako višino preseka, enak tip felten, enak tip gum... Samo da so ene 14" druge 15" bi se 14" bolše obnašale kot 15" zaradi teže (unsprung weight). Tisto kar si ti povedal pa tudi drži.
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 13 gostov