Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Avalon
Novinec
 
Prispevkov: 414
Pridružen: Ne nov 28, 2004 12:22 am
Kraj: Vrhnika

FWD ali RWD ali AWD

Napisal/-a Avalon Če dec 16, 2004 8:52 pm

Vsi vemo kaj pomenijo kratice, niti slučajno nočem slišat ali zaslediti ker avto oz. znamka ima boljši pogon in na kera kolesa. :evil: Če bo naj se takoj zaklene! :!:

Zanima pa me ker nekaj let nazaj sem gledal eno odaajo mislim, da je bila Motorvision nevem kjer so testirali vse tri pogone in jih nato razvrstili po tem kateri je najbolj:
- varen
-zmožen se pravi dirkaške sposobnosti
- vozen (na vseh podlagah, suh asvalt, mokri asvalt, blato, sneg in led)

Kot povprečen tip vem, da:
Prednji pogon zgubi nekaj trakcije oz. prvotnega zagona zaradi pomika teže na zadnja kolesa, itd.
Zadnji pogon ima boljše manevribilne lastnosti (tudi na mokrem) kar me je malo presenetilo ampak zahteva bolj veščega voznika.
In da je AWD vse stranski pogon.

Rad bi vaša mnenje kerega bi imeli in zakaj. Torej nobenih znam ali tipov avtomobila, nobenih konjev, samo pogon. Zahtevam kolturno in dobro argumentirano debato torej premislite kaj boste napisali. Komentarji zelo zaželejni posebno podprti s konkretnimi agrumenti. Hvala.
Varno vožnjo vam želi Avalon.
 
Uporabniški avatar
Mc Čun
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 41
Pridružen: So jun 19, 2004 8:34 am
Kraj: Kidricevo

Napisal/-a Mc Čun Če dec 16, 2004 9:06 pm

Jaz sem gledal po TV za pogone in sem opazil sledeče:

-FWD varno za začetnike vendar, ko je treba se hitro izogniti oviri je pa zelo slab, ker sprednja kolesa ''rivlejo'' avto navzven

-AWD tudi tale tip pogona je sorazmeroma varen za začetnike, vendar se lahko zgodi da ga kdaj pa kdaj tudi ''rit prehiti'', kar se pa glede hitrega manevra tiče pa je boljši (kot FWD) pogon vendar ni tako strašanske razlike

-RWD je pa bolj za izkušene voznike ampak je pa najboljši pogon če se gleda da se moraš hitro izogniti oviri ;)
Štajerska zvestoba, VIOLA do groba!!!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Če dec 16, 2004 9:06 pm

Če bi se res mogu odločit...oziroma tko...
Če izbira srce, potem RWD, že zaradi tega, ker mi gre pri FWD trmasto podkrmarjenje na živce...pa še tko lepo se da driftat...skratka zaradi zabave RWD!
Sama "fizika" pa govori, da je bolje, če so ena kolesa samo krmiljena in druga gnana, poleg tega pa imajo tehnologi nekaj več maneverskega prostora, pri konstrukciji prednje preme, če niso omejeni še z pogonom. Pa še razdelitev teže je bolj idealna...skratka...srce izbira RWD!
Če bi izbirala pa glava, pol pa verjetno AWD, saj današnji ponujajo dobre aktivne diferenciale, ki omogočajo prenos moči nazaj in s tem zabavo, ki je podobna RWD-ju in pa varnost v poslabšanih voznih razmerah!
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
pilgrim
Uporabnik
 
Prispevkov: 1017
Pridružen: Ne dec 05, 2004 6:57 pm

Re: FWD ali RWD ali AWD

Napisal/-a pilgrim Pe dec 17, 2004 5:10 am

Avalon je napisal/-a:
Rad bi vaša mnenje kerega bi imeli in zakaj. Torej nobenih znam ali tipov avtomobila, nobenih konjev, samo pogon. Zahtevam kolturno in dobro argumentirano debato torej premislite kaj boste napisali. Komentarji zelo zaželejni posebno podprti s konkretnimi agrumenti. Hvala.


strogo, ni kaj - red mora bit!

aja: si prebral odgovore na temo: varna vožnja v zimskih razmerah v splošni debati?
lp pilgrim
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha Pe dec 17, 2004 6:43 am

Avtorju čestitam za strogo omejitev. Sicer dela red. Na drugi strani pa omogoča dokaj suhoparno razpravo. Ker so znotraj samih izvedb (FWD, RWD, AWD) velike razlike. In se tudi različno izkažejo oz odzivajo na avtorjeve zahteve: varnost, dirkaške sposobnosti, voznost.
V vsakdanjiku vozim vse omenjene načine. Najbolj mi »leži« AWD. Predvsem ko moraš na pot v zimskem času oz v nekih izredno poslabšanih razmerah na cesti, ti v kombinaciji s primernimi gumami pomeni zame dragocen občutek varnosti. Pa tudi voznost (v smislu priti na cilj) je v tem primeru naj.
Dirkaške sposobnosti so najboljše pri RWD. Tudi voznost (v smislu omogočanja določenih "manevrov"). Izkoristila jih bo le vešča voznikova roka. Ta pa je povsem nemočna pri vozilih, kjer je, recimo mu sistem za nadzor vozila (vsak proizvajalec ga imenuje drugače), nemogoče izklopiti oz se samodejno vklopi dokaj »hitro«.
Sicer pa ni bojazni, da bi v AWD oz RWD izrinila FWD iz množične uporabe. Je najcenejša izvedba in za vsakdanjo uporabo, kjer ni pričakovati ne obilnih športnih ambicij, ne obilice izredno poslabšanih razmer na cesti.

LP
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Pe dec 17, 2004 10:09 am

Kako gre, po mojem mnenju, glede pogonov:

- Varnost: AWD (če ima prenos moči ali več spredaj pa tja do 50:50), FWD, RWD
- Športnost: RWD, AWD, FWD
- Vsestranskost: AWD.

Kaj bi jaz izbral: RWD. Ima pravo mero športnosti katero jaz pričakujem od avta. Nimam potrebe po AWD in tudi prejšnjo zimo sem se peljal kvalitetno v RWD avtu in brez nevarnih situacij, ali huje, posledic.
Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe dec 17, 2004 10:37 am

Sam k vsi tko poudarjate športnost RWD pogona - zakaj pa na rally-jih ni avtomobilov s tem pogonom, ampak prevladujejo AWD in FWD??? Al je pa res to, da je RWD omejen samo na asfaltne piste, drugje pa nima dost za počet.

Sam vozim FWD z možnostjo vklopa AWD. Zaenkrat je uspelo avtu uit mojemu nadzoru samo v enem 90 stopinjskemu ovinku, pri preveliki brzini na peščeni podlagi, pa še to sem potem rešil. Tko da drugega nebi izbral kot AWD.
Se mi pa zdi da naj bi bilo tkole:
FWD - pogon za vsakdanjo rabo, brez pretiravanj je varen, pri pretiravanjih nevaren
RWD - pogon bolj za entuziaste in za na piste, športnost, ni pa varen za neizkušene voznike
AWD - uporabno za vse primere, varnost in športnost
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Avalon
Novinec
 
Prispevkov: 414
Pridružen: Ne nov 28, 2004 12:22 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Avalon Pe dec 17, 2004 11:20 am

Tole glede rallya je tako, da če gledaš kje oni večinoma vozijo se pravi po makedamu kjer je skoraj za 80% tekmovanj z kako izjemo Španije, Monte Carla, Francije. Kaj drugega kot AWD že ne morejo misliti saj se njim v osnovi gre za maximaln oprijem in šele nato pospeški, mislim da so v 80' nekaj probavali z RWD v tako zvani "B kategoriji" kjer so avtomobili imeli tudi do 1000KM nekakšna testna kategorijo za dirkalnike "jutrišnjega dne" samo je bila vstoa sesutih avtomobilov izredno velika in pa preveč smrtnih žrtev med vnozniki in gledalci. Po nekaj letih so jo ukinili. V tej kategoriji mislim, da je bil Audi eden prvih ki je v to vključil svoj quatrro sistem, sicer je bil počasnejši v primerjavi z RWD avtomobili ali celo FWD toda je pa prišel do cilja, s časom so ta pogon izpopolnjevali in nadgrajevali tko da mislim da je zadnje leto eden izmed Audijev bil celo v samemv vrhu. Audi se je zatem kmalu umaknil iz Rallya. Za tole WRC kategorijo pa nevem natančno kdaj so avtomobili preklopili na AWD.
Bral sem da en test, da se je avto ki je gnan za zadnja kolesa blje odrezal v testu kot avto za prednji pogon, sicer v losovem testu (tisti ovinek, simulira izmikanje oviri) in sicer zato ker ima avta na zadnji pogon pospeške na zadnja kolesa, krmiljenje in zavore pa na prednjih in je to omogočilo bolje manevriranje v primerjavi z avtom na prednji pogon ki ima vse funkcije na prednjem paru koles in je posledično zdrsnil ter prebil oz. podru nekaj stožcev kar bi v realnosti bila nesreča. Komentarji?
Varno vožnjo vam želi Avalon.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe dec 17, 2004 11:39 am

Avalon je napisal/-a:Tole glede rallya je tako, da če gledaš kje oni večinoma vozijo se pravi po makedamu kjer je skoraj za 80% tekmovanj z kako izjemo Španije, Monte Carla, Francije. Kaj drugega kot AWD že ne morejo misliti saj se njim v osnovi gre za maximaln oprijem in šele nato pospeški, mislim da so v 80' nekaj probavali z RWD v tako zvani "B kategoriji" kjer so avtomobili imeli tudi do 1000KM nekakšna testna kategorijo za dirkalnike "jutrišnjega dne" samo je bila vstoa sesutih avtomobilov izredno velika in pa preveč smrtnih žrtev med vnozniki in gledalci. Po nekaj letih so jo ukinili. V tej kategoriji mislim, da je bil Audi eden prvih ki je v to vključil svoj quatrro sistem, sicer je bil počasnejši v primerjavi z RWD avtomobili ali celo FWD toda je pa prišel do cilja, s časom so ta pogon izpopolnjevali in nadgrajevali tko da mislim da je zadnje leto eden izmed Audijev bil celo v samemv vrhu. Audi se je zatem kmalu umaknil iz Rallya. Za tole WRC kategorijo pa nevem natančno kdaj so avtomobili preklopili na AWD.
Bral sem da en test, da se je avto ki je gnan za zadnja kolesa blje odrezal v testu kot avto za prednji pogon, sicer v losovem testu (tisti ovinek, simulira izmikanje oviri) in sicer zato ker ima avta na zadnji pogon pospeške na zadnja kolesa, krmiljenje in zavore pa na prednjih in je to omogočilo bolje manevriranje v primerjavi z avtom na prednji pogon ki ima vse funkcije na prednjem paru koles in je posledično zdrsnil ter prebil oz. podru nekaj stožcev kar bi v realnosti bila nesreča. Komentarji?


Res so probaval na rally-jih tut RWD v B kategoriji, ni se pa obneslo. Še vedno pa trdim da greš kake 10km/h več skozi katerikoli ovinek z AWD avtom kot pa z RWD pa ene 30km/h več kot FWD.
Zadnjič spremenil nebivedu, dne Pe dec 17, 2004 6:05 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Pe dec 17, 2004 12:10 pm

nebivedu je napisal/-a:Res so probaval na rally-jih tut RWD v B kategoriji, ni se pa obneslo. Še vedno pa trdim da greš kake 10km/h več skozi katerikoli ovinek z AWD avtom kot pa z RWD pa ene 30km/h več kot RWD.


To je zelo zelo težko ali praktično nemogoče dokazat(mogoče BMW, Mercedes, Audi, ki v popolnoma enakih avtomobilih vgrajujejo oba pogona(izklopljiv za primerjavo ne pride v poštev) poleg tega pa je v praksi, na suhi cesti hitrost in obnašanje v ovinku v prid zadnjemu pogonu. Na spolzkem se tehtnica hitro prevesi k AWD.
Razporeditev teže je pri RWD kot že rečeno bolj idealna kot pri AWD, ni vplivov na krmiljenje itd. Treba pa je vzeti v obzir tudi današnji napredek AWD avtomobilov, ki omogčajo skoraj poljubno razdelitev moči, kar pomeni da si lahko pričaraš tudi igranje z zadkom...
Drugače pa glede same hitrosti v ovinek pogon nima takšne teže, tam je pomembna razdelitev teže, gume in podvozje, torej oprijem in pa pri visokih hitrostih aerodinamika.Kar pomeni, da bo avto z močno podkrmarjenim podvozjem in zadnjim pogonom počasnejši od recimo zelo dobro, nevtralno nastavljenega 4kolesno gnanega avtomobila...in obratno!
Izjava, da greš z AWD(izključno zaradi vsekolesnega pogona) lahko po suhi cesti kake 30km/h hitreje, bi se v praksi najverjetneje pokazala za napačno...30km/h je prvič OGROMNO, drugič v ENAKEM avtu AWD prinese nemalo teže, ki pa se isto kot pri FWD kopiči na sprednjem delu a manj izrazito!
Nisem pa zagovornik nobenega pogona v bistvu, sem pa res sprednjega že malo naveličan in pripravljen na nove izzive :twisted:

LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI Pe dec 17, 2004 12:22 pm

Jaz preferiram AWD, najboljše se obnese na naših cestah in je najmanj občutljiva zadeva na raznoraznih podlagah, led spredaj levo in avto sploh ne spodnese ampak gre lepo čez. Da ne rečem kako fajn kljubuje aquaplaningu - men je zakon
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Pe dec 17, 2004 12:38 pm

Slide je napisal/-a:
nebivedu je napisal/-a:Res so probaval na rally-jih tut RWD v B kategoriji, ni se pa obneslo. Še vedno pa trdim da greš kake 10km/h več skozi katerikoli ovinek z AWD avtom kot pa z RWD pa ene 30km/h več kot RWD.


To je zelo zelo težko ali praktično nemogoče dokazat(mogoče BMW, Mercedes, Audi, ki v popolnoma enakih avtomobilih vgrajujejo oba pogona(izklopljiv za primerjavo ne pride v poštev) poleg tega pa je v praksi, na suhi cesti hitrost in obnašanje v ovinku v prid zadnjemu pogonu. Na spolzkem se tehtnica hitro prevesi k AWD.
Razporeditev teže je pri RWD kot že rečeno bolj idealna kot pri AWD, ni vplivov na krmiljenje itd. Treba pa je vzeti v obzir tudi današnji napredek AWD avtomobilov, ki omogčajo skoraj poljubno razdelitev moči, kar pomeni da si lahko pričaraš tudi igranje z zadkom...
Drugače pa glede same hitrosti v ovinek pogon nima takšne teže, tam je pomembna razdelitev teže, gume in podvozje, torej oprijem in pa pri visokih hitrostih aerodinamika.Kar pomeni, da bo avto z močno podkrmarjenim podvozjem in zadnjim pogonom počasnejši od recimo zelo dobro, nevtralno nastavljenega 4kolesno gnanega avtomobila...in obratno!
Izjava, da greš z AWD(izključno zaradi vsekolesnega pogona) lahko po suhi cesti kake 30km/h hitreje, bi se v praksi najverjetneje pokazala za napačno...30km/h je prvič OGROMNO, drugič v ENAKEM avtu AWD prinese nemalo teže, ki pa se isto kot pri FWD kopiči na sprednjem delu a manj izrazito!
Nisem pa zagovornik nobenega pogona v bistvu, sem pa res sprednjega že malo naveličan in pripravljen na nove izzive :twisted:

LP


Slide kr verjemi, da gre avto z isto konji in AWD 30km/h lahko hitreje v ovinek kot pa FWD. Sem že mnogokrat sprobal in to na enem avtu - svojem.
Če imam vključen samo prednji pogon grem v en ovinek pri nas maximalno 80, pa že to zelo težko, ker je cesta nagnjena na ven (napaka na cestišču, ker se zemlja počasi poseda po hribu navzdol in se nagiba tudi cestišče. Če pa imam 4WD vklopljen, pa gre po istem ovinku v isto smer tudi 110km/h. Lahko pa če še vedno ne verjameš greva enkrat tja pa boš sovoznik, al pa boš tut sam sprobal z mojim avtom. Res se pozna pogon na vsa 4 kolesa. Če bi imel zadnji pogon bi mogoče upal skozi tist ovinek 100km/h - ampak pod pogojem, da je čist suha cesta, ker drugače se hitro znajdeš na njivi - so se dol pod cesto že znajdl tudi audi A6 quatro pa kaki X5 in podobno, ker so precenil ovinek in prletel več kot 140 vanj.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Pe dec 17, 2004 12:48 pm

nebivedu je napisal/-a:Sam k vsi tko poudarjate športnost RWD pogona - zakaj pa na rally-jih ni avtomobilov s tem pogonom...


Zaradi homologacij :P

Pred Quatro dobo so bile vse specialke RWD: Fiat 131, Ford escort, Ascona 400, Talbot-Lotus, Lancia Stratos, itd...
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Pe dec 17, 2004 12:58 pm

Kaj pa Saab, Lancia Fulvia itd...FWD ;)
Štirikolesni pogone je tam pač zato, ker se na spolzkih podlagah (90% rallyjev) bolje obnese ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Avalon
Novinec
 
Prispevkov: 414
Pridružen: Ne nov 28, 2004 12:22 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Avalon Pe dec 17, 2004 1:03 pm

Sicer je govora o tipih avtomobilov ampak gre pogovor v pravo smer. zaenkrat
Varno vožnjo vam želi Avalon.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Pe dec 17, 2004 1:09 pm

saj v '60 so bili še kolikor toliko prisotni FWD, ampak takrat so bile moči dosti manjše. Recimo Fulvija ima V4 1,6 lit motor...Bolj cestni avti predelani za dirke kot pa pravi dirkalni avti.

Da se pa z vsakim pogonom peljat hitro, če se le zna ;)
 
Uporabniški avatar
Nixxon
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3646
Pridružen: Ne jul 27, 2003 10:42 am
Kraj: Vrhnika

Napisal/-a Nixxon Pe dec 17, 2004 1:18 pm

avalon, moderator teme. :P

Mislim da je na Rallyu AWD že zaradi popolnoma drugačnega načina vožnje skozi ovinke. Tam drsijo skozi vse ovinke, predvsem zaradi podlage. Pri cestnem avtošportu pa poskušajo ovinke vzet čimbolj tko, da avto ne drsi, potem je prepozno.
Slika
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Pe dec 17, 2004 1:28 pm

Nixxon je napisal/-a:avalon, moderator teme. :P

Mislim da je na Rallyu AWD že zaradi popolnoma drugačnega načina vožnje skozi ovinke. Tam drsijo skozi vse ovinke, predvsem zaradi podlage. Pri cestnem avtošportu pa poskušajo ovinke vzet čimbolj tko, da avto ne drsi, potem je prepozno IN PONAVAD POČASNEJEI!!!


LP, Drseči :lol:
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
luca
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 60
Pridružen: Ne maj 11, 2003 10:19 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a luca Pe dec 17, 2004 1:55 pm

Samo za opombo na tisto da lahko gres v ovinek z AWD 30 km/h hitreje kot z RWD. Motorvision je glih to testiral in so prisli do zakljucka, da je edina prednost AWD na ovinkih, da lepse pospesi iz ovinka, v ovinek pa gres lahko cisto isto hitro. Driftanje to teorijo sicer izkljucuje.

Luca
*Lord grant me the serenity to accept the things I cannot change,
the courage to change the things I can,
and the wisdom to hide the bodies of those people I had to kill because they pissed me off*
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Pe dec 17, 2004 3:39 pm

brez dvoma, za vse okoliscine, razn zasnezenih hribov, RWD

AWD je neuzivaski, ker ko zacne nest, nese cel korit, pa se zlo tezko je predvidt kdaj tocno ga bo odnesl.

FWD je totalno brezveze, sam kva cmo, pac sm prisiljen to uporablat, ker majo to malo manj kot vsi.

zato si pa prvoscm eno staro rwd raketo z transaxle enkrat :D
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov