Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Mrcina
Uporabnik
 
Prispevkov: 831
Pridružen: To jun 29, 2004 10:55 am
Kraj: Kočevje

Vmesni plin+prsti peta

Napisal/-a Mrcina Pe dec 24, 2004 9:18 am

Hja, nekaj me zanima...
Glede na to, da je sedaj mrzlo in precej vozim kratke relacije v mrzlem avtu je seveda menjalnik posledično precej trd. Predvsem druga in tretja gresta precej na trdo. Torej uporabljam tehniko vmesnega plina in dejansko gre menjalnik lažje v prestavo... No, ko sem pa to omenil enemu mehaniku, je pa rekel, da pri sodobnih avtomobilih vmesni gas ne pride v poštev, saj imajo sinhrone in da vmesni gas ni potreben in nima učinka. Da imam občutek da gre bolje samo zato, ker pač prestavljanje z vmesnim plinom pobere pač malce več časa in imajo zobniki malce več časa da se ujamejo.
vprašanje 1: A to drži?
Ker sem probal tudi malo počakat pa počasi prestavit, pa še zmeraj ni šlo tako gladko kot z vmesnim plinom..

Drugo vprašanje, ki me zanima je pa naslednje. Pri zgoraj opisanem seveda ne vozim na polno (avto je itak še mrzel) in zaviram z motorjem, zato s tehniko vmesnega plina nimam problemov. Bi jo pa rad apliciral tudi na hitrejšo vožnjo, ampak mi predstavlja probleme pri polnem zaviranju, ker seveda ne znam naenkrat zavirat in dodajat vmesni plin. Torej
vprašanje2: Kje so prsti pri tehniki prsti-peta in kje peta?
oz. če lahko kdo plastično opiše ta postopek...

LP in lepe praznike

Mrcina
Pod pokrovom pa (že) 86 hrčkov...
dihtunga.press
 
Uporabniški avatar
mloncar
Uporabnik
 
Prispevkov: 976
Pridružen: Sr maj 12, 2004 11:47 am
Kraj: Celje

Napisal/-a mloncar Pe dec 24, 2004 9:27 am

enkrat vem, de je bla ena dobra tema o tej tehniki na tem forumu, sam zdle jo ne najdem!

prsti so na bremzi, peta na gasu!
 
Uporabniški avatar
Zok
Uporabnik
 
Prispevkov: 1196
Pridružen: Če feb 20, 2003 12:34 pm
Kraj: Ponikva

Napisal/-a Zok Pe dec 24, 2004 9:39 am

ce je menjalnik bolj trd, gre dejansko lazje v prestavo, ce z vmesnim plinom ujames prave obrate (na izi povedano - sinhroni nimajo nobenega dela).

tud js vedno uporabljam vmesni plin (sploh pri motociklu), vendaj pri meni je vzrok udobje pri voznji, sploh pa ce vozim bolj dinamicno, ker te lahko v kriticni situaciji vsak nezeljen sunek pomete s ceste.

tehnike prsti-peta sicer ne uporabljam (sploh pa ce je se kdo drug zraven v avtu :P ), si pa pomagam z eno drugo foro, ki je sicer prav cenena v primerjavi s tehniko prsti-peta, a nekaj ucinka le je, in ne cukne: v trenutku ko spuscas sklopko, zavoro rahlo popustis, in ko je sklopka popolnoma spojena, jo spet pohodis. tako na zacetku zaviras le z zavoro, ko spuscas sklopko zaviras delno z zavoro, delno z masino (ta cas ko obrati rastejo je zaviranje motorja najmocnejse, zato v tem trenutku zavore ne drzim do konca), ko pa sklopka prime do konca, pa spet le zavora (in pa kolk masina zavira - to je neprimerno manj kot takrat, ko spuscas sklopko). ;)
Mondeo mk3 saloon 2.0 TDCi - 186 HP, 408 Nm
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Pe dec 24, 2004 10:59 am

mrcina...če je menjalnik trd, si lahko pomagaš tudi z "double-clutching-om"
Ko prestavljaš višje, stisneš sklopko, prestaviš najprej v ler, spustiš sklopko, jo ponovno stisneš in prestaviš prestavo višje...recimo...ampak tukaj trd menjalnik ne pride tok do izraza kot pri menjanju nižje...torej:
Pri prestavljanju nižje pa recimo s tretje v drugo...stistneš sklopko, prestaviš v ler, spustiš sklopko, nabiješ gas, stisneš sklopko in prestaviš v drugo, spustiš sklopko...tukaj pa to MOČNO pomaga, predvsem ko je menjalnik mrzel, gre pa veliko lažje...seveda to delaj počasi, ni fora v hitrosti v primeru hladnega menjalnika ;)
Podobno kot pri tovornjakih torej :D
Tukaj sinhroni nimajo dela! Pri heel&toe pomagaš samo sklopki in menjalniku, skratka prenosu moči, da ne trpi pri sunkih, ker izenačiš obrate...

LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
NeRo
Uporabnik
 
Prispevkov: 946
Pridružen: Ne jun 29, 2003 10:05 am

Napisal/-a NeRo Pe dec 24, 2004 11:10 am

Amm...sploh ne uporabljam tehnike prsti-peta. Uporabljam tehniko pol stopala na gasu, pol pa na bremzi :lol:
Imam namreč preveliko nogo za tehniko prsti-peta :oops: :)
Slika
 
Uporabniški avatar
Asterix
Uporabnik
 
Prispevkov: 1385
Pridružen: To nov 26, 2002 10:11 am

Napisal/-a Asterix Pe dec 24, 2004 11:13 am

vmesni gas se uporablja zaradi hitrosti vrtenja zobnikov? da ju nekako ujameš?
je to zdravo?
Kadim Lord, vozim Ford, v Avstriji mešam mord.
 
Uporabniški avatar
JohnyR
Uporabnik
 
Prispevkov: 1483
Pridružen: Pe jun 20, 2003 12:13 pm
Kraj: KK

Napisal/-a JohnyR Pe dec 24, 2004 11:26 am

Če bi rad videl uporabo tehnike prsti peta v praksi si snami z interneta eden od "Best motoring" posnetkov, ker je na enih posnetkih zelo dobro vidno.

Pri nekaterih avtih je ta tehnika skoraj nemogoča, ker imajo slabo razporejene pedale. (gas in bremza)
http://www.raceland.si
 
Uporabniški avatar
Mrcina
Uporabnik
 
Prispevkov: 831
Pridružen: To jun 29, 2004 10:55 am
Kraj: Kočevje

Napisal/-a Mrcina Pe dec 24, 2004 11:39 am

Slide je napisal/-a:mrcina...če je menjalnik trd, si lahko pomagaš tudi z "double-clutching-om"
Ko prestavljaš višje, stisneš sklopko, prestaviš najprej v ler, spustiš sklopko, jo ponovno stisneš in prestaviš prestavo višje...recimo...ampak tukaj trd menjalnik ne pride tok do izraza kot pri menjanju nižje...torej:
Pri prestavljanju nižje pa recimo s tretje v drugo...stistneš sklopko, prestaviš v ler, spustiš sklopko, nabiješ gas, stisneš sklopko in prestaviš v drugo, spustiš sklopko...tukaj pa to MOČNO pomaga, predvsem ko je menjalnik mrzel, gre pa veliko lažje...seveda to delaj počasi, ni fora v hitrosti v primeru hladnega menjalnika ;)
Podobno kot pri tovornjakih torej :D
Tukaj sinhroni nimajo dela! Pri heel&toe pomagaš samo sklopki in menjalniku, skratka prenosu moči, da ne trpi pri sunkih, ker izenačiš obrate...

LP


Sej to delam, pa mi mehanik pravi, da naj ne bi imelo učinka, ker so itak sinhroni zato tukaj... Samo meni zadeva deluje, prestavlja se lepše...
Za prsti peta, moram pa še točno preštudirat, kako pa kaj...

LP Mrcina
Pod pokrovom pa (že) 86 hrčkov...
dihtunga.press
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Pe dec 24, 2004 12:17 pm

Treba je ločit dve zadevi
- če daješ vmesni plin ob stisnjeni sklopki, to nima vpliva na delovanje menjalnika smega, le poskrbi za to, da ni sunka, ko spustiš sklopko
- če pa daš menjalnik iz prestave v ler, spustiš sklopko in takrat dodaš vmesni plin (in potem spet stisneš sklopko in daš v nižjo prestavo, to je double clutching, ki ga je omenil Slide), pa s tem zavrtiš zobnike v menjalniku - in če to storiš prav, so njihove hitrosti izenačene, tako da sinhroni ne trpijo, menjalnik pa teče lepše/hitreje. Sam ob normalni vožnji slednjega ne počnem, rezen pri kakem avtu s počanim menjalnikom iz 3. v 2. in pri vseh avtih iz 2. v 1. (stara navada, še iz časpov, ko nekateri avti niso meli sihronizirane 1. prestave).

Kje so prsti in kje je peta? Kakor ti paše. Sam uporabljam leva polovica prstov na zavori, desna na gasu, peta pa lepo na tleh, če maš ožjo nogo, pa bo treba dat prste na bremzo, peta (oz desna stran stopala dol proti peti) na gas. Poznam pa ljudi, ki zelo uspešno bremzahjo s peto, pa po gasu s prsti ...
Slika
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Pe dec 24, 2004 12:59 pm

jakaracman je napisal/-a:Treba je ločit dve zadevi
- če daješ vmesni plin ob stisnjeni sklopki, to nima vpliva na delovanje menjalnika smega, le poskrbi za to, da ni sunka, ko spustiš sklopko
- če pa daš menjalnik iz prestave v ler, spustiš sklopko in takrat dodaš vmesni plin (in potem spet stisneš sklopko in daš v nižjo prestavo, to je double clutching, ki ga je omenil Slide), pa s tem zavrtiš zobnike v menjalniku - in če to storiš prav, so njihove hitrosti izenačene, tako da sinhroni ne trpijo, menjalnik pa teče lepše/hitreje. Sam ob normalni vožnji slednjega ne počnem, rezen pri kakem avtu s počanim menjalnikom iz 3. v 2. in pri vseh avtih iz 2. v 1. (stara navada, še iz časpov, ko nekateri avti niso meli sihronizirane 1. prestave).

Kje so prsti in kje je peta? Kakor ti paše. Sam uporabljam leva polovica prstov na zavori, desna na gasu, peta pa lepo na tleh, če maš ožjo nogo, pa bo treba dat prste na bremzo, peta (oz desna stran stopala dol proti peti) na gas. Poznam pa ljudi, ki zelo uspešno bremzahjo s peto, pa po gasu s prsti ...


hehe...s prsti na gasu in s peto na bremzi sem pa probal samo enkrat ali dvakrat in dvakrat me bi nalimalo na šipo, če neb bil pripasan :lol: Morda je kriva tudi razporeditev stopalk, ampak meni dost bolj leži prsti na bremzi in peta na gas...za delno prekrivanje stopalk, mam stopalke mal preveč narazen, pa premajhno nogo :)

LP
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 Pe dec 24, 2004 1:20 pm

nism usega brau tko d sori...
lada niwa ma sicer sihrone sam ko šaltaš u nižjo gre weliko lažje z umesnmu gasam..
u wišje je pa isto.
recimo ko se ustawlaš 3>2 se najbl pozna...
LP
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
Uporabniški avatar
NeRo
Uporabnik
 
Prispevkov: 946
Pridružen: Ne jun 29, 2003 10:05 am

Napisal/-a NeRo Pe dec 24, 2004 1:55 pm

Od kdaj je V-W?
Slika
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Pe dec 24, 2004 2:52 pm

Ot takrt k swa na gorenskm šwa Pugi pa _BANDIT_ ofnat kuzuc, d swa swamo kradwa! Zau gwawo, da swa festbl antalahenčna an.
Slika
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Pe dec 24, 2004 3:22 pm

ejga s to dobr povedu :P
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso Pe dec 24, 2004 6:04 pm

Jaz naprimer skoraj vedno uporabljam to tehniko tako, da sem s prsti na gasu in s peto na dremzi, zaradi takšnih stopalk, ki jih pač ima moj avto se mi je bilo tako lažje navaditi.

Gre pa pri tej tehniki predvsem za to, da že pri polnem zaviranju, ko menjaš prestavo in spustiš sklopko, zaviranje motorja ne doda ravno toliko sile, da bi kolesa zdrsnila. Tako pač dvigneš obrate in poskrbiš, da zaviralna sila motorja ni tako velika. Seveda se pri sodobnih avtomobilih, če slučajno zaviranje motorja doda tisti delček sile, ki botruje zdsu koles, vklopi ABS, a tudi to pri bolj ostri vožnji ni ravno prijetno.

Lahko pa lepo vidite, kaj se zgodi brez ABSa in brez uporabe tehnike prsti-peta, pri kakšnih dirkalnikih, ki zavirajo pred vstopom v ovinek, nato prestavljajo in jim naekrat kolesa zdrknejo. Nato pa zaviranje prevzame bližnja ograja. Seveda je veliko odvisno od motorja, ki ga ima avtomobil, saj se nekateri lažje zavrtijo in imajo manj zaviralne sile kot drugi.
Vprašanje podnebnih sprememb zaradi naše potrošnje ni vprašanje stroškov, ampak vprašanje naše morale.
 
Uporabniški avatar
reber
Uporabnik
 
Prispevkov: 836
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:12 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a reber So dec 25, 2004 10:20 am

@mrcina 1. vprašanje: nisem še imel nekih težav s pretrdim menjalnikom v mrazu, tako da, tukaj vmesni plin niti ni bil ne vem kako potreben, sploh pa je menjalnik mrzel le nekaj časa, torej približno toliko kolikor je mrzla mašina in takrat se vozi počasneje in zmerno, tako da imamo dovolj časa za tehniko navadnega vmesnega plina in ne vmesni plin hkrati z pritiskanjem na bremzo.

S pravilnim dodajanjem vmesnega plina se da šaltat brez sklopke. Prakticiral sem že na večih vozilih: najprej seveda moped, potem je bil fičko, Z101 in škoda forman. Na vseh teh sem imel že težavo, ker je crknila sklopka. Da se menjat normalno, brez škrtanja. Speljevanje je pa malo drugačno. Pri ugasnjenem avtu daš v 1. in zalaufaš, naprej pa z vmesnim plinom.

Vmesnega plina s tehniko prsti-peta ne prakticiram več, saj sem ugotovil, da moja vožnja nikoli ni bila tako divja, da bi to sploh potreboval. Tudi pri moji najbolj divji vožnji lahko vozim čisto navadno, pa še to je prehitro. Tako da, ta tehnika ne spada na ceste za med normalne šoferje ampak za na rally dirke ...
www.reber.si - www.elektron.si - www.pastir.info
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide So dec 25, 2004 1:30 pm

@reber, jaz to pogosto uporabljam tudi pri čisto normalni vožnji in sicer z namenom da "zmanjšam" cukanje med prestavljanjem...sicer se da tudi brez tega zelo nežno prestavljati, a je ob dobri izvedbi H&T tehnike, treba dost manj pazit kako delaš s sklopko da avto ne "cukne" ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
NeRo
Uporabnik
 
Prispevkov: 946
Pridružen: Ne jun 29, 2003 10:05 am

Napisal/-a NeRo So dec 25, 2004 2:06 pm

Točno. Te tehnike se ne uporablja samo pri dirkanju. S tem razbremeniš nekaj sil ki delujejo na avto in s tem prišparaš na kakšnem materialu. Sicer pa, ko se enkrat navadiš tega ti pride v podzavest in stalno to počneš tudi v vsakdanjem prometu med semaforji :)
Slika
 
Uporabniški avatar
reber
Uporabnik
 
Prispevkov: 836
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:12 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a reber So dec 25, 2004 6:44 pm

Jaz tudi vedno uporabljam vmesni gas pri prestavljanju ampak ne tega da bi naenkrat bremzal in dajal vmesni gas. Vmesni gas tako čisto navadno pa vedno, tako da pri prestavljanju ni prav nobenega cukanja, pravzaprav se sploh ne občuti in ob prižganem radiju se niti ne sliši, čeprav muzika ni na glas.
Imam enga kolega, ki je sicer navajen audi A4 2,3l in zelo lepo vozi, pa naj bo njegov audi ali pa moja octavia. Sem pa tudi jaz vozil njegovega, tako da lahko rečem da niti ni razlike.
Ampak vmesni gas hkrati z bremzanjem pa še vedno ne vidim razloga za uporabo pri normalni, oziroma običajni vožnji. :?
www.reber.si - www.elektron.si - www.pastir.info
 
Uporabniški avatar
Mrcina
Uporabnik
 
Prispevkov: 831
Pridružen: To jun 29, 2004 10:55 am
Kraj: Kočevje

Napisal/-a Mrcina Po dec 27, 2004 7:54 am

NeRo je napisal/-a:Točno. Te tehnike se ne uporablja samo pri dirkanju. S tem razbremeniš nekaj sil ki delujejo na avto in s tem prišparaš na kakšnem materialu. Sicer pa, ko se enkrat navadiš tega ti pride v podzavest in stalno to počneš tudi v vsakdanjem prometu med semaforji :)


Meni se pač smili v mrzlem vremenu, ko je potrebno menjalnik močneje pritisnit, da gre v drugo ali tretjo (pri šaltanju navzdol). In ker se večinoma vozim samo na relaciji dom-mesto (cca 4km) sedaj pozimi avto skoraj nikoli ni prav topel. In tako uporabljam double clutching, ker menjalnik tako lepše teče in tako kot je rekel zgoraj nero, malce šparam avto. Prsti peta pa bi itak uporabljal le za double clutching med zaviranjem, ker tega pa še ne obvladam. No, pa še nikoli nisem vozil avta, ki bi mu šlo iz druge v prvo čisto brez problema, in ker moram ene parkrat tako šaltat, v klanec po makadamu na vikend, sem se naučil te tehnike, da menjalnik manj trpi...
No, jst se grem zdej učit double clutching med zaviranjem, popoldne se ga grem pa nasekat (veseli december.press :D ) na službeno fešto. Hvala za odgovore, pa srečnega pa zdravega...

LP mrcina
Pod pokrovom pa (že) 86 hrčkov...
dihtunga.press
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov