Napisal/-a nebivedu Po jan 03, 2005 3:38 pm
No pa začnimo. Te mašine so zelo preprosto narejene in večina tudi zelo starih mašin deluje brez problemov še danes, kljub temu, da so prevozile za naše razmere preveč kilometrov. Večina boxerjev v sloveniji ima čez 250.000km prevoženih, pa še vedno delajo kot na začetku.
Boxer ali flat mašina - bati so postavljeni nasproti drug drugemu za 180 stopinj(po kmečko povedano - ko gre en ven, gre na drugi strani en not in obratno v naslednji vrsti), zaradi tega so to zelo uravnotežene mašine, ki imajo zelo nizko težišče. Problem je pri pregrevanju, zato je treba redno tedensko preverjat nivo olja in vode - če je premalo olja - zamenjaj olje, če je premalo vode - servis - nekaj je narobe - če to upoštevač je to zagotovilo, da na tem avtu ne bo generalna pred 600.000km.
Glede navora subarujeva turbo mašina iz leta 2003 - 2000ccm ima 280KM in 343Nm navora pri samo 2400 obratih - tko da ne srat o tem, kok majo boxerji manj navora pa moči. Boxer je po navoru primerljiv z današnjimi dizli. Pa še tole - vsi opevate subaru imprezo - impreza ima tut boxer mašino, pa se lahko ob bok postavi vsem ostalim rally avtomobilom, tko da ne vidim, kje bi bilo pomanjkanje navora in moči pri tem avtu.
Glede vzdržljivosti, ko ima normaln avto 200.000 kilometrov in se začne kvarit, se boxer šele ogreje in začne normalno delat.(vprašejte kakega lastnika subaruja, kateri dela redne servise - ne enga k ima avto za gont, servis dela pa na 50.000km) In to čist drži - ne poznam nobenga lastnika subarujev, ki se lahko pohvali da ima na 4 leta starem avtu manj kot 150.000km prevoženih. Te mašine so zelo zelo vzdržljive (govorim za subaru - alfa odpade, ker so škrti italijani šparal na delih mašine in so mašine pri preveliki moči crkovale kot za šalo).
Problem pri starejšem subaruju je če avto prižgan dolgo časa stoji na enem mestu in teče pod 1000 obrati, takrat olje ne dosega zgornjih delov bata in jih ne maže, ampak maže samo spodnji del. Če takrat na hitro pohodiš, se lahko zgodi, da boš moral glavi menjat. Če si spremeniš nastavitev in ima avto nad 1000 obratov, se to ne more več zgoditi, ker je že dovolj pritiska.
Za to mašino je najvažnejši pritisk, da lahko oljna pumpa povsod pošlje olje - ker je mašina nizka in dolga so pumpe zelo na udaru. Vodna naj bi se menjala ob vsaki menjavi zobatega jermena (na 100.000km) oljna pa na vsaki 2 menjavi istega jermena, vendar tega bore malo ljudi upošteva in na mojmu avtu je zdržala oljna pumpa celih 600.000 kilometrov - resda je že slabo delala na koncu, ampak delala je. Vodna pa je zdržala okoli 200k kilometrov.
Tko da ne komplicirejte glede boxer mašin - boxer je še vedno ena izmed boljših mašin, ki bo delala še dolgo časa in je ravno tok za leseno žlico kot ostale V, W, inline ali pa wankel mašine - se pravi 50 let zastarela tehnologija.
Pa še ena zanimivost - na subaruju se lahko zobati jermen strga, pa ne bo pokrivilo ventilov ali pa se ne bodo srečali bati in ventili - to pa zato, ker so ventili tok umaknjeni, da se nikakor ne morejo srečat z bati, tko da če se jermen strga, pač pokličeš nekoga, ki ti ga pripelje in ob cesti zamenjaš jermen in se odpelješ naprej - sprobano u živo.
Old subarus never die, they just get faster!