Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

boxer motor

Napisal/-a Spyker Po jan 03, 2005 12:55 pm

No mene pa zanima čimveč podatkov, predvsem prednosti in pomankljivosti ter dobre in slabe lastnosti o boxerskih motorjih. Sem iskal če je bila že na forumu konkretna tema o tem tipu motorja pa nisem nič našel (če je bila pa sem spregledal se opravičujem).

No kolikor vem imajo boxerske motorje predvsem Alfe. Zanima me tudi koliko prostora zavzamejo ker po obliki se mi zdi da bi mogli kar veliko zasesti, se motim? Če to drži potem bi morala biti tudi sama teža motorja dost visoka kar pa ni po nobeni strani dobra lastnost. Ali pač?

P.S.: Ker se bi rad o vsem tem veliko naučil in ker me zelo zanima mi povejte če ima kdo knjigo Motorno vozilo kjer naj bi vse to dosti podrobno opisali; in če je knjiga vredna svojega denarja (cca. 7000 sit) jo bom definitivno kupil.

Hvala za vse odgovore.
Če je ravno, ni zabavno.
 
pimi
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Če nov 18, 2004 8:09 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a pimi Po jan 03, 2005 1:03 pm

Časi boxerskih Alf so minili, te motorje boš najdu samo še v Subarujuih in Porschejih.
 
Uporabniški avatar
Josephe
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 629
Pridružen: Pe jan 10, 2003 8:25 pm
Kraj: LJ-črnuče

Napisal/-a Josephe Po jan 03, 2005 1:05 pm

dober zvok in navor, nižje težišče. Pa subaruji so tudi boxterji ( nove alfe niso več ).
LP Joseph
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker Po jan 03, 2005 1:06 pm

Aha no, sem prepričan da je za to da so časi boxerskih motorjev mimo, en razlog (in dovolj utemeljen drugače nebi bilo tako kot je). Torej, zakaj se boxerskih motorjev navadno ne vgrajuje več v sodobne avtomobile? Oz. če se že v Subarujeve in Porschejeve, zakaj se ravno v te? Nekaj mora biti na vsem tem...Prevelika poraba, obraba, teža, velikost, predrago vzdrževanje, predraga izdelava motorja,...?
Če je ravno, ni zabavno.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Po jan 03, 2005 1:16 pm

ammm...druge tovarne so pač vlagale v razvoj vrstnih motorjev, subaru in porše pa v razvoj bokserja...malo vprašaj subarujevce glede vzdržljivosti, pa boš morda videl da bokserju še zdaleč ni potekel rok trajanja ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
CupraR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4634
Pridružen: Ne sep 08, 2002 11:20 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a CupraR Po jan 03, 2005 1:17 pm

Glede knjige ki si jo omenil: jo mam, sicer sm jo bl na hitr prelistal (ni bilo še cajta bolj podrobno brati), vendar mislim da vsakega ki vsaj malo te zadeve zanimajo in bi se rad kej naučil nej si jo nabav, ker je res vse v nulo razloženo, tudi z slikami in kokr vidm (nism vedel kolk stane, ker sm jo dobil) sploh ni draga zadeva. Jo zelo priporočam.
Zadnjič spremenil CupraR, dne Po jan 03, 2005 1:18 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker Po jan 03, 2005 1:17 pm

Pa še nekaj me zanima; Josephe rekel si da ima boxer motor veliko navora; zanima pa me ZAKAJ ima veliko navora? Od česa je navor pri motorju sploh odvisen oz. katere "komponente" motorja vplivajo na navor? Enako vprašanje za moč motorja...
Če je ravno, ni zabavno.
 
pimi
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: Če nov 18, 2004 8:09 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a pimi Po jan 03, 2005 1:21 pm

Moje mnenje: slabost teh motorjev je predvsem poraba goriva, obraba spodnjega dela valja, in gotovo je še kaj;dobra stran boxer motorja je gotovo da ob normalni uporabi in rednem servisiranju naredi veloko več kilometrov kot primerljiv VR motor,klasičen boxserski motor ima tud bistveno večji navor od VR, ima svoj značilni glas, težišče,vzdolžno nameščen motor………
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Po jan 03, 2005 1:25 pm

Hmmm...bistveno večji navor...poglejte malo krivulje sodobnih vrstnih motorjev in sodobnih bokserjev...pa številke seveda...ne kaže ravno v prid bokserjem...
So dobre in slabe mašine...imaš vrstne z dobrim navorom in bokserje z dobrim navorom in vrstne s slabim in bokserje s slabim navorom ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
der_Alte
Novinec
 
Prispevkov: 365
Pridružen: Sr jul 02, 2003 3:42 am

Napisal/-a der_Alte Po jan 03, 2005 2:37 pm

Navor in moč nista veliko odvisna od tega ali je vrstni motor, V motor ali pa bokser. Stvar je precej bolj odvisna od velikosti in časov odpiranja ventilov, razmerja vrtine in giba batov...

Bokserski motorji imajo eno veliko prednost pred ostalimi. Uravnoteženost. Pri gibanju so si vsi bati nasproti za protiuteži. Problem je olje pravilno speljat po motorju, sploh v glavah in potem olje spet zbirat v karter.
Največje slabosti so veliko večji stroški izdelave. Bokser potrebuje dve glavi, dva izpušna kolektorja ... odmične gredi... Potem je tu še prostor. Bokserski motor zavzame precej več prostora, sploh v širino. Subaru ima recimo bokserje s kratkimi hodi batov ravno zaradi tega, da je motor ožji, da ravne še pride med sprednji kolotek in da se ga da servisirat relativno poceni. Če bi bil širši bi vsak poseg (zamenjava svečk recimo) zahteval, da se motor vzame iz avta - draga stvar.

Kot so že napisali, dandanes izdelujeta avtomobile z bokser motorji Subaru in Porsche. Italijani (Ferrari, Lancia, AlfaRomeo) so vrgli zadevo na smetišče zgodovine. Čeprav je lepo slišat Testarosso z bokserskim 12-valjnikom.

Zanimivost: AlfaRomeo je "šparala" pri svojih 4-valjnih bokserjih. Motorna gred ima samo tri ležaje (namesto običajnih pet), zato nikoli niso bile priljubljene "turbo predelave". Vse ostalo je bilo dovolj močno, ampak tam nad 180 konji, so se začeli lomiti ležaji motorne gredi. Enostavno prevelik pritisk bat -> ojnica -> gred -> ležaj.
 
Uporabniški avatar
Josephe
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 629
Pridružen: Pe jan 10, 2003 8:25 pm
Kraj: LJ-črnuče

Napisal/-a Josephe Po jan 03, 2005 2:37 pm

ne vem kako je danes, samo včasih ( v 80-ih ) vem da je bilo znano da so imeli boxerji večji navor kot vrstni ( pri isti moči in prostornini ) .
Slabost boxerjev- Ker bati ležijo se bolj obrablja spodnja stran celindra, ponavadi so hrupnejši ( glasnjejši ), zdržali (naj bi ) manj kilometrov, vendar pri pravilnem servisiranju več kot je potrebno, ZELO so občutljivi na mrzlo tiščanje,
To je za zdej to več se ne spomnem.

Vsekakor pa te osvoji zvok boxter motorja, ko ga začneš terat, ga nakoncu tišiš že samo zaradi zvoka ( ok letos se vo to malo nehalo ).

LP Joseph
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker Po jan 03, 2005 2:50 pm

Aha torej kar se tiče prostornine ni pri boxer motorjih nobenih omejitev? Koliko valjev ima boxer motor navadno, pa koliko jih ima lahko največ (oz. koliko valjev je največ pri boxer motorju narejenemu do sedaj)? V bistvu če po pravici povem nvm če si pravilno predstavljam samo postavitev valjev, recimo če ima boxer motor 4 valje, potem je v obliki križa, mam prav? In če je res tako, potem samo za 2 bata drži da ležita, ostale dva pa sta postavljena navpično (vse to v primeru da je motor postavljen v takem položaju: + kako pa je v primeru če je postavljen v položaju x ?). Ali je sploh možna postavitev v položaju x? Oz. drugače vprašano: kakšne so postavitve tega motorja? Pa če imate kakšne skice tega motorja, kar na dan z njimi, sam sem že nekaj iskal pa nisem našel nič kaj prepričljivega.

P.S.: se opravičujem če so kakšna vprašanja neumna.
Če je ravno, ni zabavno.
 
Uporabniški avatar
Josephe
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 629
Pridružen: Pe jan 10, 2003 8:25 pm
Kraj: LJ-črnuče

Napisal/-a Josephe Po jan 03, 2005 3:00 pm

Demo je napisal/-a:Aha torej kar se tiče prostornine ni pri boxer motorjih nobenih omejitev? Koliko valjev ima boxer motor navadno, pa koliko jih ima lahko največ (oz. koliko valjev je največ pri boxer motorju narejenemu do sedaj)? V bistvu če po pravici povem nvm če si pravilno predstavljam samo postavitev valjev, recimo če ima boxer motor 4 valje, potem je v obliki križa, mam prav? In če je res tako, potem samo za 2 bata drži da ležita, ostale dva pa sta postavljena navpično (vse to v primeru da je motor postavljen v takem položaju: + kako pa je v primeru če je postavljen v položaju x ?). Ali je sploh možna postavitev v položaju x? Oz. drugače vprašano: kakšne so postavitve tega motorja? Pa če imate kakšne skice tega motorja, kar na dan z njimi, sam sem že nekaj iskal pa nisem našel nič kaj prepričljivega.

P.S.: se opravičujem če so kakšna vprašanja neumna.


KAj??
Nč ne razumem ( kr eni + pa x pa...)
V glavnem, če sediš v avtu greta 2 bata levo in dva bata desno in to je vse. Mašina leži takorekoč na dnu avta ( samo karter je nižje ) .

LP Joseph
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker Po jan 03, 2005 3:07 pm

Josephe, zdej sem pa kar zadovoljen da nisi razumel ker sem klatil bedarije :D

Ok zdej štekam postavitev valjev :)

To kar si ti povedal velja torej za 4valjni boxer motor, za 6 ali pa 8valjni je pa verjetno isto samo da je pač na vsaki strani po en (oz. dva valja) več. A z ventili ni boxer motor nobena izjema (št. ventilov na valj,...)? Kukr vidte me zanimajo predvsem take splošne stvari za ta motor ker ga res ne poznam ampak vidim da ni tak bav bav :D

Sicer ko si omislim knjigo Motorno vozilo, si bom lahko še vse podrobneje ogledal in še 1x prebral.
Če je ravno, ni zabavno.
 
Uporabniški avatar
swifthead
Novinec
 
Prispevkov: 335
Pridružen: Po sep 20, 2004 4:39 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a swifthead Po jan 03, 2005 3:16 pm

Ti Demo si verjetn mislu na motorje k jih majo letala tisto so zvezdasti motorji in majo po 3- 6- 7- 9- valjev obstajajo pa tut14-valjni to pomen 2 radialna motorja v vrsti!!! aja bokser ni nč druzga kot V motor z 180 stopinjskim kotom med valji! tut ni res da ma večji navor kot ostali ampak če pogledaš krivuljo opaziš da največji navor dosega na dizelski način torej pri nizkih vrtljajih kar je tudi razlog za brundav zvok!namreč 4valjni boxer(Subaru Impreza WRX) ma podobn zvok k V8, 6valjni (porsche) in pa 12valjni (ferrari ga je mel)!!je pa znan da ma večjo porabo in oteženo mazanje, ima pa tut nižje težišče in je vzodlžno krajši kar je primerno za 4x4 pa še bol u izi ga je popravljat ker je od spodaj dosegljivo vse(pri avtomehaniku)!bolj zdržljiv je ob normalni uporabi ker se manj vrti!!! aja pri Subaruju so sprobaval DIZELSKEGA boxerja in so ugotovil da ima hude specifikacije (hud navor) je pa proizvodnja malce predraga in še povpraševanje na japonskem in ameriškem trgu je zaenkrat premajhno(tm Subaru največ proda) in tako so za nekaj cajta počakali!izkušnje pa le nabirajo!! ALEX
Slika
 
Uporabniški avatar
AR_146
Novinec
 
Prispevkov: 249
Pridružen: Po apr 12, 2004 3:43 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a AR_146 Po jan 03, 2005 3:16 pm

alfe so imele 4 valje ferarri pa 12 drugače pa klele imaš par slikc

deluje takole


Slika

drugače imaš pa tukaj kar neki slik:

http://images.google.com/images?q=boxer ... a=N&tab=wi
Slika
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Po jan 03, 2005 3:38 pm

No pa začnimo. Te mašine so zelo preprosto narejene in večina tudi zelo starih mašin deluje brez problemov še danes, kljub temu, da so prevozile za naše razmere preveč kilometrov. Večina boxerjev v sloveniji ima čez 250.000km prevoženih, pa še vedno delajo kot na začetku.

Boxer ali flat mašina - bati so postavljeni nasproti drug drugemu za 180 stopinj(po kmečko povedano - ko gre en ven, gre na drugi strani en not in obratno v naslednji vrsti), zaradi tega so to zelo uravnotežene mašine, ki imajo zelo nizko težišče. Problem je pri pregrevanju, zato je treba redno tedensko preverjat nivo olja in vode - če je premalo olja - zamenjaj olje, če je premalo vode - servis - nekaj je narobe - če to upoštevač je to zagotovilo, da na tem avtu ne bo generalna pred 600.000km.
Glede navora subarujeva turbo mašina iz leta 2003 - 2000ccm ima 280KM in 343Nm navora pri samo 2400 obratih - tko da ne srat o tem, kok majo boxerji manj navora pa moči. Boxer je po navoru primerljiv z današnjimi dizli. Pa še tole - vsi opevate subaru imprezo - impreza ima tut boxer mašino, pa se lahko ob bok postavi vsem ostalim rally avtomobilom, tko da ne vidim, kje bi bilo pomanjkanje navora in moči pri tem avtu.

Glede vzdržljivosti, ko ima normaln avto 200.000 kilometrov in se začne kvarit, se boxer šele ogreje in začne normalno delat.(vprašejte kakega lastnika subaruja, kateri dela redne servise - ne enga k ima avto za gont, servis dela pa na 50.000km) In to čist drži - ne poznam nobenga lastnika subarujev, ki se lahko pohvali da ima na 4 leta starem avtu manj kot 150.000km prevoženih. Te mašine so zelo zelo vzdržljive (govorim za subaru - alfa odpade, ker so škrti italijani šparal na delih mašine in so mašine pri preveliki moči crkovale kot za šalo).
Problem pri starejšem subaruju je če avto prižgan dolgo časa stoji na enem mestu in teče pod 1000 obrati, takrat olje ne dosega zgornjih delov bata in jih ne maže, ampak maže samo spodnji del. Če takrat na hitro pohodiš, se lahko zgodi, da boš moral glavi menjat. Če si spremeniš nastavitev in ima avto nad 1000 obratov, se to ne more več zgoditi, ker je že dovolj pritiska.
Za to mašino je najvažnejši pritisk, da lahko oljna pumpa povsod pošlje olje - ker je mašina nizka in dolga so pumpe zelo na udaru. Vodna naj bi se menjala ob vsaki menjavi zobatega jermena (na 100.000km) oljna pa na vsaki 2 menjavi istega jermena, vendar tega bore malo ljudi upošteva in na mojmu avtu je zdržala oljna pumpa celih 600.000 kilometrov - resda je že slabo delala na koncu, ampak delala je. Vodna pa je zdržala okoli 200k kilometrov.

Tko da ne komplicirejte glede boxer mašin - boxer je še vedno ena izmed boljših mašin, ki bo delala še dolgo časa in je ravno tok za leseno žlico kot ostale V, W, inline ali pa wankel mašine - se pravi 50 let zastarela tehnologija.

Pa še ena zanimivost - na subaruju se lahko zobati jermen strga, pa ne bo pokrivilo ventilov ali pa se ne bodo srečali bati in ventili - to pa zato, ker so ventili tok umaknjeni, da se nikakor ne morejo srečat z bati, tko da če se jermen strga, pač pokličeš nekoga, ki ti ga pripelje in ob cesti zamenjaš jermen in se odpelješ naprej - sprobano u živo.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
zlabon
Novinec
 
Prispevkov: 443
Pridružen: To dec 21, 2004 5:07 pm

Napisal/-a zlabon Po jan 03, 2005 3:50 pm

Pri boxerju se bati kregajo med sabo :P :P

Drugače pa na kratko: zelo nizko težišče in majhne vibracije ;)
Pa men majo ful lep zvok 8)
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker Po jan 03, 2005 3:55 pm

Nebivedu, kaj je potem po tvojem mnenju glavni razlog za to, da sta danes edina proizvajalca ki vlagata v boxer motorje samo še Subaru in Porsche? Ker glede na to da so povsod opustili vlaganje denarja in nove študije o tem motorju, je moral biti za to nek razlog ki je bil dovolj utemeljen, da se v boxer motor ne splača vlagati. Tako je moje razmišljanje, popravte me če se motim. Sodeč po vaših postih ima boxer motor res kar nekaj slabih lastnosti ampak nekaj od teh se bi dalo popraviti, tistih ostalih nekaj pa pač ostane (saj navaden V6 motor recimo tudi nevem če je popolnoma brezhiben, mogoče pa v razmerju z boxer motorjem pa le?).

@ swifthead Ja zamenjal sem tiste letalske zvezdaste motorje z boxer motorji :oops:
Če je ravno, ni zabavno.
 
Uporabniški avatar
GorazdO
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2109
Pridružen: So apr 17, 2004 8:04 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a GorazdO Po jan 03, 2005 4:19 pm

Demo je napisal/-a:Nebivedu, kaj je potem po tvojem mnenju glavni razlog za to, da sta danes edina proizvajalca ki vlagata v boxer motorje samo še Subaru in Porsche? Ker glede na to da so povsod opustili vlaganje denarja in nove študije o tem motorju, je moral biti za to nek razlog ki je bil dovolj utemeljen, da se v boxer motor ne splača vlagati. Tako je moje razmišljanje, popravte me če se motim. Sodeč po vaših postih ima boxer motor res kar nekaj slabih lastnosti ampak nekaj od teh se bi dalo popraviti, tistih ostalih nekaj pa pač ostane (saj navaden V6 motor recimo tudi nevem če je popolnoma brezhiben, mogoče pa v razmerju z boxer motorjem pa le?)


Mislim da ni razlog v finančni neupravičenosti vlaganja v razvoj boxer motorja; pomojem zajec tiči v drugem grmu -boxer mašina zahteva odlične materjale, odlično izdelavo, določene konstrukcijske rešitve in precej pozornosti lastnika (prej omenjeno 2 tedensko preverjanje olja); avtomobili se večinoma delajo za "ljudske množice" (ne v slabem smislu) - torej vžgi in vozi; večina proizvajalcev boxer motorjev se je opekla iz prej naštetih razlogov - šparanje pri materjalu, neprimerne zasnove, nenatančna izdelava; cenejše je bilo razvijati vrstne motorje, saj je večina težav že znanih; zato sta ostala le dva boxerja - in ta dva sta večino (nemogoče je rečt da vse) problemov boxer motorja naštudirala v nulo; tko kot Mazda wankla.

Glede na to da si z Brezovce, se lahko zmenimo za kak kofe, pa ti razkažemo in razložimo boxer motor v živo.
Power is nothing without Control; so Think, Feel, Drive...
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 2 gostov