Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
dolfe
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: So sep 14, 2002 9:40 pm

Stalni štirikolesni vs. priklopljivi pogon

Napisal/-a dolfe Po feb 24, 2003 6:12 pm

Pri tem mi nekaj stvari ni jasnih... Pa da ne bo nesporazumov, takoj povem, da govorim o klasičnih terencih z mehanskimi prenosi in zaporami diferencialov.

Vzemimo npr. nivo. Ima stalni štirikolesni pogon z zaporo sredinskega diferenciala. Če je zapora sproščena, avto obstane, če eno kolo izgubi oprijem. Zapreš zaporo... Avto ne obstane, dokler ne izgubita oprijema dve kolesi, ki nista na isti osi. Torej se lada niva z vključeno zaporo sredinskega diferenciala obnaša enako kot avto s priključljivim štirikolesnim pogonom, ko je le-ta vključen.
V čem je potem sploh smisel stalnega štirikolesnega pogona z zaporo sredinskega diferenciala, če pri tem dosežemo enak učinek kot pri preprostejši konstrukciji s priključljivim štirikolesnim pogonom brez sredinskega diferenciala?
 
Uporabniški avatar
din
Uporabnik
 
Prispevkov: 1410
Pridružen: Ne jul 21, 2002 9:50 am
Kraj: Maribor

Re: Stalni štirikolesni vs. priklopljivi pogon

Napisal/-a din Po feb 24, 2003 7:31 pm

ja ni ravno tako. vse je res kar si napisal o Nivi. Samo terenci, ki vklapljajo 4 kolesni pogon imajo zapore sprednjega in zadnjega dif. ta boljši pa še zaporo sredinjskega dif.

Npr. za Fiat Pando 4x4 pa nisem siguren, a ima sploh kakšno zaporo dif. a ve kdo. Čeprav je malček, je pa zelo dober terenc.
Slika
 
Uporabniški avatar
pro2c
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 619
Pridružen: Po dec 30, 2002 1:29 pm
Kraj: Maribor

Re: Stalni štirikolesni vs. priklopljivi pogon

Napisal/-a pro2c Po feb 24, 2003 11:41 pm

avtomatski vklop se drugega para koles je drazji + v osnovni obliki (vecina terencev, ki so mesanica cesta+off road) ob uporabi zelo smrdijo (nic se ne kvari), tako da so res samo za obcasno pomoc
SlikaRenault Klub Slovenija [http://rk.avtomobilizem.com]
 
dolfe
Novinec
 
Prispevkov: 160
Pridružen: So sep 14, 2002 9:40 pm

Re: Re: Stalni štirikolesni vs. priklopljivi pogon

Napisal/-a dolfe To feb 25, 2003 5:11 am

din pravi:
ja ni ravno tako. vse je res kar si napisal o Nivi. Samo terenci, ki vklapljajo 4 kolesni pogon imajo zapore sprednjega in zadnjega dif. ta boljši pa še zaporo sredinjskega dif.

Npr. za Fiat Pando 4x4 pa nisem siguren, a ima sploh kakšno zaporo dif. a ve kdo. Čeprav je malček, je pa zelo dober terenc.


Hm, ne vem... Kolikor vem, ta stari land roverji (tip 88, 109) niso imeli nobene zapore, edino priklopljivi štirikolesni pogon in reduktor, prav tako ta stari džipi, zanesljivo pa vem, da je tako narejen tudi suzuki samurai (vsaj ta starejši modeli).
 
SPARCO
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 47
Pridružen: So jan 04, 2003 1:09 pm

Napisal/-a SPARCO Sr feb 26, 2003 5:41 pm

V tem je najboljši PUCH, ki ima 3 100% zapore diferencijala. Se pravi da lahko teoretično z njim pelješ samo po enem kolesu če ima le ta oprijem.
 
ferrarist
Novinec
 
Prispevkov: 201
Pridružen: Ne avg 04, 2002 4:13 pm

Napisal/-a ferrarist Sr feb 26, 2003 7:43 pm

je pri SUV-ih in audijih tud drugi nacin-srednji diferencial vklopis(SUV),prvi in zadnji diferencial pa sploh nimata zapore...
kako dela?
racunalnik poskrbi,da kolo,ki izgubi oprijem avtomatsko zabremza,se pravi da se moc iz le-tega kolesa prenese na kolo na drugi strani.
tko ma tud :wink: audi :wink: ,sam da nima zapore srednjega diferenciala.
LP,ferrarist
Slika
 
Uporabniški avatar
WhiteCell
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2972
Pridružen: Pe sep 06, 2002 9:26 am
Kraj: Kranj

Napisal/-a WhiteCell Če feb 27, 2003 7:59 am

vem da ko je mel brat prkloplji 4WD.. je blo tko da nisi smel nevem kaj prevec ostrih ovinkov delat.. kao da bi se zjebal use skupi...
V8 POWER
 
ferrarist
Novinec
 
Prispevkov: 201
Pridružen: Ne avg 04, 2002 4:13 pm

Napisal/-a ferrarist Če feb 27, 2003 6:51 pm

preveč ostrih???
tko je...tud če maš sam npr.zadn pogon in(100%)blokado diferenciala,nesmeš vozit nit naglih po asfaltu oz. na trdi podlagi zato,k diferencial trpi zarad neusklajenosti(tukej se gre za recimo 1 stopinjo razlike,k jo nit ne opaziš s prostim očesom).še najmanj pa se ne sme delat ovinke na trdi podlagi,k po nekej ovinkih če ne gre doferencial,pa zlomi eno izmed polosovin.tko da zaporo diferenciala NE uporabljej drugje k na mehkih podlagah,to velja tud za blokado srednjega diferenciala...ah,s5 filozofiram... :lol:
LP,ferrarist
Slika
 
Uporabniški avatar
*bojci*
Novinec
 
Prispevkov: 494
Pridružen: Če feb 27, 2003 4:18 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a *bojci* Pe feb 28, 2003 11:47 am

Sicer pa imaš prav, ferrarist.

Din pravi:

ja ni ravno tako. vse je res kar si napisal o Nivi. Samo terenci, ki vklapljajo 4 kolesni pogon imajo zapore sprednjega in zadnjega dif. ta boljši pa še zaporo sredinjskega dif.
Npr. za Fiat Pando 4x4 pa nisem siguren, a ima sploh kakšno zaporo dif. a ve kdo. Čeprav je malček, je pa zelo dober terenc.


Panda je čist obično narejena. Vozil sem jo v službi.
 
SPARCO
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 47
Pridružen: So jan 04, 2003 1:09 pm

Re: Re: Stalni štirikolesni vs. priklopljivi pogon

Napisal/-a SPARCO Pe feb 28, 2003 3:47 pm

dolfe je napisal/-a:
din pravi:
ja ni ravno tako. vse je res kar si napisal o Nivi. Samo terenci, ki vklapljajo 4 kolesni pogon imajo zapore sprednjega in zadnjega dif. ta boljši pa še zaporo sredinjskega dif.

Npr. za Fiat Pando 4x4 pa nisem siguren, a ima sploh kakšno zaporo dif. a ve kdo. Čeprav je malček, je pa zelo dober terenc.


Hm, ne vem... Kolikor vem, ta stari land roverji (tip 88, 109) niso imeli nobene zapore, edino priklopljivi štirikolesni pogon in reduktor, prav tako ta stari džipi, zanesljivo pa vem, da je tako narejen tudi suzuki samurai (vsaj ta starejši modeli).


Ali niso z Land roverji tipom 88 vozili Camel Trophy, ker tam si brez zapor diferencialov mrtev saj ne prideš nikamor.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov