Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
mihant
Novinec
 
Prispevkov: 192
Pridružen: Sr avg 25, 2004 12:43 am
Kraj: Lj

ne razumem dimenzije gum

Napisal/-a mihant So feb 05, 2005 10:04 pm

sj ubistvu razumem, edin eno me bege. torej:

npr: 195/60 R 15

195: širina gume, voznega dela, odvisna je poraba, zvok...
60: procent širine ki nam pove višino gume
R: radialna-brez zračnice
15: premer gume v inčih/colah

zanima pa me, v čem je fora druge cifre, torej procenta širine, ki pove višino. kaj je drugač na sami vožnji itd., če maš 50 al pa 60. kaj nardi dodatna višina gume?

hvala!
jaz niti nimam kej dost pojma o avtih.
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ So feb 05, 2005 10:09 pm

ne da se mi naštevat ampak primerjaš lahko tukajle http://www.miata.net/garage/tirecalc.html pa boš opazil razliko
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
Uporabniški avatar
dejvi
Uporabnik
 
Prispevkov: 1003
Pridružen: Po avg 30, 2004 3:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a dejvi So feb 05, 2005 10:09 pm

Večja višina gume - bolj mehka in udobna vožnja, vendar za 1 centi se ne pozna dosti.
 
Uporabniški avatar
povzek
Novinec
 
Prispevkov: 355
Pridružen: Sr mar 12, 2003 12:46 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a povzek So feb 05, 2005 10:11 pm

lenivec je napisal/-a:višji je presek, bolj "plava" avto, majn nevarne so luknje za felne, lažje na robnike voziš, grže zgleda... :D


Neki u temu smislu ja! :-P
Bistvo je da maš med feltno in zunajim robom gume več zraka! Vrjetn pa veš kaj s tem sledi...
Slika
 
Uporabniški avatar
don CONSIGLIO
Don med moderatorji
 
Prispevkov: 2232
Pridružen: Ne mar 28, 2004 11:52 pm
Kraj: Nova Gorica

Napisal/-a don CONSIGLIO So feb 05, 2005 10:16 pm

Na tem naslovu boš dobil zelo nazoren prikaz problema:

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Drugače pa gre za to da se pri tem skupen obseg pneumatike ;)

LP,
don CONSIGLIO
Slika
 
Uporabniški avatar
mihant
Novinec
 
Prispevkov: 192
Pridružen: Sr avg 25, 2004 12:43 am
Kraj: Lj

Napisal/-a mihant Ne feb 06, 2005 10:41 pm

povzek je napisal/-a:Bistvo je da maš med feltno in zunajim robom gume več zraka! Vrjetn pa veš kaj s tem sledi...


:?: ubistvu ne vem kaj sledi :) pa a so višje gume dražje al cenejše od nižjih? pa zakaj je tako? kaj se pa vm bolš zdi?

ni mi še čist jasn točno fore
jaz niti nimam kej dost pojma o avtih.
 
Uporabniški avatar
samo_
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 63
Pridružen: Ne jul 11, 2004 3:09 pm

Napisal/-a samo_ Po feb 07, 2005 9:59 am

mihant je napisal/-a:
povzek je napisal/-a:Bistvo je da maš med feltno in zunajim robom gume več zraka! Vrjetn pa veš kaj s tem sledi...


:?: ubistvu ne vem kaj sledi :) pa a so višje gume dražje al cenejše od nižjih? pa zakaj je tako? kaj se pa vm bolš zdi?

ni mi še čist jasn točno fore


fora je v ceni - nizek presek = lahko 2x dražja !!!!
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1945
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Po feb 07, 2005 10:13 am

tudi števec ti bo narobe kazal (preveč ali premal)!!!
avto ti ne bo šel nikamor (prevelika guma) ali pa boš imel že pri 80 kmh v peti in 6000RPM :P (mal pretiravanja, ampak bistvo se vidi)
Prestavna razmerja avta so računana tudi na velikost gume, če je guma drugačna se vsa razmerja podrejo...
Lega avta se poslabša ( guma-prevelika ) ker se dvigne tizišče in tudi stvar bolj "plava "
, ce guma premajhna, lohk hitro kam nasedes

če pretiravaš z višino, ti lahko drajsa guma ob blatnik..
in vse to kar so že povedali pred mano!!
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker Po feb 07, 2005 7:33 pm

Še nekaj več podatkov na sami gumi...

195/65 R 15 91 H

195.....širina pnevmatike v mm
65.....razmerje med širino in višino pnevmatike v %
R.....označba za radialne pnevmatike
15.....premer platišča v palcih
91.....indeks nosilnosti
H.....simbol hitrosti, ki dopušča največjo dopustno hitrost
Če je ravno, ni zabavno.
 
Kr_eden
Novinec
 
Prispevkov: 209
Pridružen: Ne dec 08, 2002 4:59 pm
Kraj: kras

Napisal/-a Kr_eden Po feb 07, 2005 9:55 pm

No, pa lega naj bi bla malo bolša pri nižji gumi, ker se pač manj zvija, sam pri centimetru res ne boš amerike odkril...
 
Uporabniški avatar
kljukec
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3380
Pridružen: To jan 04, 2005 10:50 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a kljukec Po feb 07, 2005 11:06 pm

a poznalo bi pa se med 185/65 15 in 205/40 17?
razen da lepše zgleda?
 
Uporabniški avatar
Mare9mm
Uporabnik
 
Prispevkov: 805
Pridružen: Če jul 24, 2003 12:16 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Mare9mm To feb 08, 2005 12:21 am

kljukec je napisal/-a:a poznalo bi pa se med 185/65 15 in 205/40 17?
razen da lepše zgleda?

Kot prvo ta pretvorba ne štima... iz 185/65 15 greš praviloma na 205/45 17. To bi se poznalo, ja. Nižja guma je bolj športna kot so že nekateri pisali. To pomeni, da je bolj odzivna, bolje zavija, pospešuje, se drži ceste, ker je bočnica nižja in se guma tako manj zvija. Če je to tvoj cilj, potem le naprej. Moraš pa vedeti, da pri tem zgubiš na udobnosti, ker je celo kolo bolj togo in manj blaži udarce. Druga stvar je, da nekatere gume, s širino izgubljajo na oprijemu v mokrem. Tretja stvar je, da bojo te gume sigurno dražje. Pomembno je tudi, da v nobenem primeru ne kupiš gum, ki imajo nižji indeks nosilnosti ali nižji hitrostni razred kot tvoje originalne gume.

H.....simbol hitrosti, ki dopušča največjo dopustno hitrost
Ni ravno preveč posrečena razlaga. :? Hitrostni razred pove v primeru H, da je pnevmatika preverjeno zmožna pod optimalnim pritiskom in optimalno obremenitvijo v eni uri narediti 210 km. To pa ne pomeni, da ja bo pri 211 razneslo. :roll: Prav tako pa to ne pomeni, da lahko daš gor S pnevmatike, ker "itak nikol ne peljem 180 km/h". Kot sem napisal, najbolje je pogledat kaj bilo na avtu prvo-vgradnja, original guma. Potem pa vzameš isti ali večji razred nosilnosti in hitrosti. ;)
...ampak to je samo moje mnenje.
Slika
 
Uporabniški avatar
Spyker
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2297
Pridružen: Po dec 06, 2004 5:34 pm
Kraj: okolica Ljubljane

Napisal/-a Spyker To feb 08, 2005 8:03 am

@ Mare9mm: ko sem napisal "razlago" za črko H sem si osebno predstavljal tako da pač pnevmatika je narejena za neko optimalno hitrost katero zmore brez problemov, če pelješ hitreje od te optimalne hitrosti tvegaš, kar pa ne pomeni da jo bo pri 221 km/h razneslo. Če bo pnevmatika nova boš šel lahko z njo tudi krepko nad optimalno mejo, tveganje bo pa mnogo večje.

No tako si jaz razlagam označbe na pnevmatikah glede hitrosti.
Če je ravno, ni zabavno.
 
Uporabniški avatar
ziga24
Novinec
 
Prispevkov: 443
Pridružen: To dec 28, 2004 1:33 pm
Kraj: Robanov kot - Ljubljana

Napisal/-a ziga24 To feb 08, 2005 9:46 am

don CONSIGLIO je napisal/-a:Na tem naslovu boš dobil zelo nazoren prikaz problema:

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Drugače pa gre za to da se pri tem skupen obseg pneumatike ;)

LP,
don CONSIGLIO


Kaj pa pomenijo dimenzije na tem calculatorju? Npr. sidewall?
(Se opravičujem, ampak ne razumem kje so vse te dimenzije.... :roll: )
 
Uporabniški avatar
Mare9mm
Uporabnik
 
Prispevkov: 805
Pridružen: Če jul 24, 2003 12:16 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Mare9mm To feb 08, 2005 12:19 pm

Demo, ne jemlji tega osebno. :pivo Samo podal sem bolj natančno razlago. Tudi pri večjih hitrostih načeloma ne sme priti to kakšnih hudih problemov, je pa res, da s povečevanjem hitrosti nad hitrostnim razredom izgubljamo na lastnostih gume, torej oprijem, zaviranje, vožnja po mokrem. Torej kot sem že rekel, 200 km/h po dežju s S pnevmatiko ni dobra praksa, v obratni smeri pa to ne deluje, da bi vzemal slabše pnevmatike, ker pač počasneje voziš. :ne

Kar se tiče tistega linka. Kalkulator ti izračuna razlike med original - "stock tire" gumo in novo dimenzijo. :tomidelej: Podatki so:
Sidewall = bočnica.
Tukaj ti preračuna koliko dejansko je milimetrov visok rob pnevmatike. Torej pr 185/60 je to 60% od 185mm = 111mm.
Radius = Polmer. To je polmer celega kolesa.
Diameter = Premer celega kolesa. Enako kot 2 x polmer.
Circumf = Obseg. Ti pove dejanski kotalni obseg kolesa.
Revs/km= Obratov na kilometer. Ti pove kolikokrat se tako kolo obrne v enem kilometru. :___o

Speedometer je števec v avtu. Tukaj ti pove, če daš gor neko xy dimenzijo, kako zelo narobe ti bo kazal števec.
:vrum
...ampak to je samo moje mnenje.
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov