Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Goldy
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 14
Pridružen: Pe jan 21, 2005 11:00 pm

Zagon motorja v zimi

Napisal/-a Goldy Po feb 07, 2005 8:52 am

Zadnje dni res kar stiska in temperature dosežejo kar 17-19 pod ničlo.

Zanima me, ali je za motor avtomobila v zimi boljše, da po vžigu počakam nekaj časa laufati na mestu (kakšen je ta čas) in potem speljem ali pa lahko že takoj po vžigu speljem in se motor kar med vožnjo zagreje?
 
Mihec Pihec
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 27
Pridružen: So dec 11, 2004 5:21 pm

Napisal/-a Mihec Pihec Po feb 07, 2005 8:58 am

Meni v navodili pise, da takoj vzges motor odpeljes, ker je tako manjsa obraba motorja (tako pise) in tudi manjsa poraba. Seveda pa ne smes voziti s prevelikimi obrati, dokler se ti motor ne segreje na delavno temperaturo.

SEAT Ibiza

LP
 
Uporabniški avatar
RedBull™
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4315
Pridružen: So maj 08, 2004 8:47 am

Napisal/-a RedBull™ Po feb 07, 2005 9:00 am

o tem je bilo že veliko povedanega....mal uporabi iskanje ter pobrskaj po starejših temah. Najbolje je da se takoj odpelješ pa da voziš z majhnimi obrati max 2500 do 3000/min

lahko pa prebereš še tole KLIK
Ko grobar s ceste me bo pobral,vedite da redbull smrti se ni bal.
 
Uporabniški avatar
vesolc
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1668
Pridružen: To maj 11, 2004 7:15 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a vesolc Po feb 07, 2005 9:20 am

a to pomeni da ta varjanta, ko przges avto, potem pa gres praskat sipe, sploh ni dobra??
 
vR5GTT
Novinec
 
Prispevkov: 416
Pridružen: Po nov 10, 2003 9:13 pm

Napisal/-a vR5GTT Po feb 07, 2005 9:41 am

vesolc je napisal/-a:a to pomeni da ta varjanta, ko przges avto, potem pa gres praskat sipe, sploh ni dobra??


Nekateri pravijo da se s tem laufanjem ko pucaš šipe poveča poraba in večji je izpust co-ja ker katalizator ni ogret in še ne deluje! Pol eni pa da pri starejših avtomobilih še ne maže oljna pumpa ker je obrabljena in se s tem obrabljajo tudi ostali deli!
R5 GTT
 
Uporabniški avatar
jakaracman
Uporabnik
 
Prispevkov: 829
Pridružen: To sep 03, 2002 1:59 pm

Napisal/-a jakaracman Po feb 07, 2005 9:49 am

Boli te k..,. za teh par mililitrov porabe in za CO. Važn da je v avtu toplo in da lepo dela, ko se odpeleš.
Slika
 
vR5GTT
Novinec
 
Prispevkov: 416
Pridružen: Po nov 10, 2003 9:13 pm

Napisal/-a vR5GTT Po feb 07, 2005 10:19 am

Sej jest nism reku da delam tko jst zalaufam avto in počakam pol pa šele grem!
R5 GTT
 
Uporabniški avatar
killah bee
Smrtonosni čebelj
 
Prispevkov: 4321
Pridružen: Pe jan 16, 2004 2:47 pm
Kraj: RS

Napisal/-a killah bee Po feb 07, 2005 10:24 am

jakaracman je napisal/-a:Boli te k..,. za teh par mililitrov porabe in za CO. Važn da je v avtu toplo in da lepo dela, ko se odpeleš.



word :D
Slika
 
Van
Novinec
 
Prispevkov: 222
Pridružen: Ne sep 05, 2004 2:42 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a Van Po feb 07, 2005 11:17 am

vesolc je napisal/-a:a to pomeni da ta varjanta, ko przges avto, potem pa gres praskat sipe, sploh ni dobra??


Jaz vedno naredim tako in ni problema.
Omejitve so stare kot človek.
 
Dego
Novinec
 
Prispevkov: 242
Pridružen: Pe jan 14, 2005 2:03 pm

Napisal/-a Dego Po feb 07, 2005 12:55 pm

segrevanje avtomobila 5-10 min = poraba bencina za okrog 10km vožnje ter večje onesnaževanje zraka.

tako piše v reviji AMZS !
Francozi delajo parfume, nemci pa avte!
 
Yacksy
Novinec
 
Prispevkov: 153
Pridružen: To apr 01, 2003 6:49 pm
Kraj: Okolica Novega mesta

Napisal/-a Yacksy Po feb 07, 2005 1:10 pm

Dejstvo je da je olje mrzlo, ko užgeš avto. Ko je olje mrzlo je bolj viskozno in to ravno en pomaga pri mazanju. Jaz osebno počekam kake pol minute predem speljem, tolk da olje tut lepo v glavo pride in vse skupi maže.

Če pa čakaš da se avto segreje pa itak pokuriš več bencina in avto se občutno počasneje segreje kot pa če bi se vozil. Ker katalizator še ni segret ne deluje dobro in zato je več CO.

Vsak se mora pač po svoje odločit. Jaz sem ubral en mali kompromis ;)
Shit Happens
 
music_man
Novinec
 
Prispevkov: 380
Pridružen: Ne avg 24, 2003 12:45 pm
Kraj: doma

Napisal/-a music_man Po feb 07, 2005 1:15 pm

Dego je napisal/-a:segrevanje avtomobila 5-10 min = poraba bencina za okrog 10km vožnje ter večje onesnaževanje zraka.

tako piše v reviji AMZS !


Nebi jest lih verjev temu. In sicer zakaj ?
Lan enkrat januarja al februarja je meu frend zurko in sm biu tm z avtom. Mislu sm pac d bom tam prespav ampak je bil v uni koci totaln razfuk in svinarija tko d sm sou u avto spat. Zuni je blo mrzlo k p*****a tko d mi je avto skoz lavfu d mi blo toplo. To je blo pa cca 5 ur.
Se prav d sm jest u teh 5ih urah porabu tok bencina kot bi naredu 300 km poti. Kar pa niti priblizno ni res. Spomnem se ne kok je slo dol v tanku sam prog ogromen zih ni slo k ce ne bi vedu.
VSAKA PALICA IMA DVA KONCA
JE REKEL MODREC, KI ŠE NI VIDEL ROGOVILE
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Po feb 07, 2005 1:20 pm

music_man je napisal/-a:
Dego je napisal/-a:segrevanje avtomobila 5-10 min = poraba bencina za okrog 10km vožnje ter večje onesnaževanje zraka.

tako piše v reviji AMZS !


Nebi jest lih verjev temu. In sicer zakaj ?
Lan enkrat januarja al februarja je meu frend zurko in sm biu tm z avtom. Mislu sm pac d bom tam prespav ampak je bil v uni koci totaln razfuk in svinarija tko d sm sou u avto spat. Zuni je blo mrzlo k p*****a tko d mi je avto skoz lavfu d mi blo toplo. To je blo pa cca 5 ur.
Se prav d sm jest u teh 5ih urah porabu tok bencina kot bi naredu 300 km poti. Kar pa niti priblizno ni res. Spomnem se ne kok je slo dol v tanku sam prog ogromen zih ni slo k ce ne bi vedu.


Evo, nc ne trdim, sam kdor hoce si lah prebere. Skenirana tale stran iz Motorevije o kateri je govoru Dego. Ceprou neki ze more bit na tem...

http://www.mobisux.com/album/data/500/35233scan0002-med.jpg

lp
 
Uporabniški avatar
phoebus
Uporabnik
 
Prispevkov: 1496
Pridružen: Ne jan 26, 2003 12:59 am

Napisal/-a phoebus Po feb 07, 2005 1:30 pm

Ja sej k se segreje ne žre več tolk k se zaug ugasne ane... prvih 10 minut je pa unih tahudih :) Sej isto je ko voziš- kdor je že imel ročni zaug dobro ve, kako je s tem ;)
 
music_man
Novinec
 
Prispevkov: 380
Pridružen: Ne avg 24, 2003 12:45 pm
Kraj: doma

Napisal/-a music_man Po feb 07, 2005 2:09 pm

w|zz a lahko mal vecjo sliko tole se ful tezk bere.

TNX
VSAKA PALICA IMA DVA KONCA
JE REKEL MODREC, KI ŠE NI VIDEL ROGOVILE
 
Uporabniški avatar
matcho
Uporabnik
 
Prispevkov: 1019
Pridružen: Če jan 09, 2003 7:25 pm

Napisal/-a matcho Po feb 07, 2005 2:24 pm

music_man je napisal/-a:
Dego je napisal/-a:segrevanje avtomobila 5-10 min = poraba bencina za okrog 10km vožnje ter večje onesnaževanje zraka.

tako piše v reviji AMZS !


Nebi jest lih verjev temu. In sicer zakaj ?
Lan enkrat januarja al februarja je meu frend zurko in sm biu tm z avtom. Mislu sm pac d bom tam prespav ampak je bil v uni koci totaln razfuk in svinarija tko d sm sou u avto spat. Zuni je blo mrzlo k p*****a tko d mi je avto skoz lavfu d mi blo toplo. To je blo pa cca 5 ur.
Se prav d sm jest u teh 5ih urah porabu tok bencina kot bi naredu 300 km poti. Kar pa niti priblizno ni res. Spomnem se ne kok je slo dol v tanku sam prog ogromen zih ni slo k ce ne bi vedu.


Pol ko se je mašina zagrela itak da ni več tolko žrlo. Največ popije ko ga zaštartaš pa pustiš laufat enih par minut.

Jaz osebno ko ga vžgem počakam kakih 10 do 20 sekund in speljem. Na srečo več ne rabim čohat dol iz šip. 8)
Slika
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide Po feb 07, 2005 2:34 pm

music_man je napisal/-a:w|zz a lahko mal vecjo sliko tole se ful tezk bere.

TNX


Izbriši v linku končnico -med, pa mislm da bo večja slika ;)
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
{Grega}
Novinec
 
Prispevkov: 228
Pridružen: So nov 06, 2004 8:49 pm

Napisal/-a {Grega} Po feb 07, 2005 3:10 pm

Rešitev za mrzla jutra je Webasto, sam zadeva stane cca. 1000 EUR.
Imaš za ene 170k SIT možnost da celo iz mobitela sprožiš grelec, počakaš 20 min in imaš segret avto; ne rabiš rokavic in ne boš uničeval mašine v mrazu,

http://www.webasto.si/grelci/osebni_avto.htm
 
Uporabniški avatar
reber
Uporabnik
 
Prispevkov: 836
Pridružen: Pe maj 16, 2003 12:12 pm
Kraj: Bled

Napisal/-a reber Po feb 07, 2005 3:19 pm

No, če ne upoštevamo porabe in CO, saj to mašini ne škoduje, ampak se osredotočimo le na mazanje, ki bi v primeru da je slabo, še najbolj škodilo mašini.
Če je na začetku mazanje slabo, je vzrokov več: olje je v glavnem odteklo v karter in je prvih nekaj vrtljajev mašina slabo mazana, saj je mastna le toliko, kolikor je ostalo olja v tankih špranjah med ležaji in gredjo. V teh tankih špranjah olje več ali manj ostane, saj ga zadrži kapilarni efekt in verjetno tudi sama zasnova ležajev, ki je pri bolj dovršenih mašinah verjetno zasnovana tako, da nekaj olja le ostane. Druga stvar je viskoznost, tretja pa črpalka, ki naj bi pri nižjih vrtljajih dala manjši pritisk (ali pa tudi ne). Nisem mehanik, tako da sem lahko udaril zelo mimo.
Kako pa kaj pri napol ogretem motorju ali pri ogretem motorju, kako je s tem? spet me ne zanima poraba in CO ampak mazanje.
Spet dodatno razmišljanje glede mazanja in obrabe: če motor teče na mestu, je manj obremenjen in s tem je pritisk gredi na ležaje manjši in posledično s tem manjša obraba in manjši potreben pritisk olja. Če odpeljemo takoj, je motor tudi bolj obremenjen in potreba po mazanju večja , seveda je siljenje motorja v višje vrtljaje absolutno nezaželeno in škodljivo. Spet me popravite če sem usekal mimo.
www.reber.si - www.elektron.si - www.pastir.info
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Po feb 07, 2005 3:51 pm

Slide je napisal/-a:
music_man je napisal/-a:w|zz a lahko mal vecjo sliko tole se ful tezk bere.

TNX


Izbriši v linku končnico -med, pa mislm da bo večja slika ;)


Ja, pa res.. Js sm pa gledu zakaj ni vecja :roll: :)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov