No pa začniva;
Najprej transmisija;
Rečva da je avtomatik; Če ima avto več kot 250.000 (kar jih ZIHER ima)km lahko računaš počasi (ali pa kar hitro)kar na nov menjalnik ali obnovo le tega(min.300.000 SIT za obnovljenega ali rabljenega ali pa še enkrat toliko pa še mal zraven za novega) ;
Rečva da ima ROČNI menjalnik-6 brzin; Sam menjalnik sicer zdrži brez problema ob normalni uporabi vsaj 0,5 miljona kilometrov, je pa dobro vedet da te vsakih 50-80.000 km čaka menjava sklopke (potisni ležaj, lamela in koš), in glede na to, da se avto prodaja ne bi ravno rekel da je bila sklopka menjana pred kratkim...Strošek z materialom in delom je cca 250.000 SIT upoštevajoč da sta oba cilindra (master in slave) še O.K.; v primeru da moraš zamenjat še katerega od dveh hidravličnih cilindrov lahko za vsakega pripraviš še cca 50 K SIT z delom...In ne pozabit da je to strošek ki se ponavlja vsakih 50-80 K kilometrov!
Dalje; Zavore: Na tem avtu preobremenjene kar pomeni da jih boš menjaval spet vsakih 50-max.100 K kilometrov; in to ploščice IN diske; strošek za komplet(material in delo):cca 200 K SIT , upoštevajoč da so brake booster(hidr.cilinder;cena novega cca 200 K SIT), brake accumulator,brake pressure regulator in vsa pripadajoča stikala za pritisk še O.K.(kar je pri teh kilometrih in starosti praktično NEMOGOČE);
Dalje; Podvozje: Spet na tem avtomobilu preobremenjeno, kar pomeni da je menjava rok, končnikov, raznoraznih gumi blokov, puš..itd. spet na "do it" listi vsakih (maximum) 100.000 km (mater sem optimist); primer: 1 roka (od štirih) stane 60 K SIT...Približno 0,5 miljončka boš imel dovolj da obnoviš vse roke, končnike, špurštango,puše, gumi nosilce,pokončne in ležeče stabilizatorje oz. njihove kugle ali puše....In čez cca 100 K km spet isti strošek....
Dalje;motor: M70 motor ob normalni uporabi brez večjih posegov zdrži nekje od 250.000 do 350.000 km (izvzevši letnik 1990 (konec leta),1991,in 1992(začetek leta) kjer so tesnila glav skoraj potrošni material; strošek menjave obeh tesnil glav motorja=dobrega 0,5 miljončka),sicer pa je tudi na vseh ostalih letnikih menjava tesnil glav motorja bolj pravilo kot izjema vsakih 150-200 K km; Pri cca 350.000 km lahko računaš na nove dročnike, teflone, v primerih slabega vzdrževanja tudi na nove batne obročke ker ponavadi stari obročki v kombinaciji z obnovljenima glavama ne zdržijo več dolgo...Strošek ene take male generalke bi ti lahko sedaj napisal v 7 mestni številki, ampak raje sploh ne bom....Pozabil sem omenit še "drosselklapen" - motorčka za odpiranje "gasa" po domače povedano;ta dva brez obnove ne zdržita 300.000 km; 1 novi (rabiš pa 2 komada) stane 150.000 SIT; obnovljen pa...a se jih da obnovit? Potem se mi zdi pomembno da te opozorim da je pri tem motorju vse dvojno: dve bencinski črpalki(1 stane 60 K SIT), 2 zračna filtra, 12 svečk, 8 litrov olja ,2 jermena, 2 bencinska filtra, 2 akumulatorja...skratka vse dvojno, kar pomeni da je strošek vzdrževanja takšnega motorja vsaj 2 krat večji kot normalno....Tukaj bi ti za primer navedel 12 vžigalnih kablov za svečke; komplet teh kablov te stane cca 140.000 SIT !!!!
Dalje; Izpuh: 2 katalizatorja(1 kom.OEM=cca 250K SIT!!!), 2 srednja lonca(120 K SIT), 2 zadnja lonca(200 K SIT), 2 lambdi sondi(2 krat po 30 K SIT)....Pri cca 300 - 400 K km(max) lahko računaš na nova katalizatorja; ostali 4 lonci vsakih 200 K km(max), lambdi sondi vsakih (max) 100 K km....
Dalje; gume: 1 guma 265/45/17 (predpisana za na zadnjo os) te stane cca 60.000 SIT; 1 sprednja guma 235/40/17 te stane cca 50-55 K SIT (odvisno od proizvajalca, ampak na tak avto Save najbrž ne boš tišal..);zadnje gume ti 2 polni sezoni NE BODO zdržale;sprednje mogoče 3 sezone ob res lepi vožnji....Pa računaj še na zimske pnevmatike(in felne, zato ker boš za ožje zimske gume rabil tudi ožje felne);strošek zimskega kompleta cca od 150 K SIT naprej + felne....Tudi zimske pnevmatike ti več kot 3 sezone ne bodo vzdržale....
Dalje;amortizerji:Če boš kupil tak model ki nima EDC sistema (ročno lahko izbiraš med komfortno in športno nastavitvijo trdote amortizerjev) je strošek za nove amortizerje še kar znosen(pri 300.000 km bodi prepričan da prvi amortizerji niso več najboljši...)strošek:cca 200 K SIT vsi štirje.Če pa boš kupil model z EDC sistemom pa te bo komplet 4 amortizerjev (verjem da pri 15 let starem avtu ne opravljajo več svoje funkcije najboljše) stane cca 700 K SIT brez dela...In naj ob tem povdarim še to da v Sloveniji še nisem slišal za osmico z brezhibno delujočim EDC-jem (najbrž je temu tako ravno zaradi velikih stroškov obnove),v glavnem se vsi lastniki osmic z EDC-jem raje odločijo in vgradijo kit ki eliminira EDC in lahko vgradijo navadne amortizerje , kot pa da bi obnavljali obstoječ EDC;
Dalje;elektronika: ABS,tempomat, ASC,klima, kompleten sistem ventilacije, check control, Board computer ...skratka vsa elektronika na tem avtu je veljala za enega od največjih problemov...Če karkoli od tega zgoraj naštetega ne deluje brezhibno, se pripravi na VELIKE stroške...Naj te opozorim na to, da elektronike v osmici ne zna popravljat ravno vsak električar ki je pravkar končal šolo...Enako velja za sam motor; REDKI so mehaniki ki ti ga bodo SPLOH hoteli popravljat oz. servisirat; tisti ki pa so dovolj sposobni in bodo imeli voljo pa ti bodo računali MUCHOS...Verjemi!
Dalje; A je sploh potrebno še kaj dalje pisat...?
Aja, tukaj ne smeš pozabit še na porabo goriva ki je nekje 2 do 3 krat večja kot pri normalnem avtu, in strošek registracije, ki pa je itak maximalno velik (cestnina in zavarovanje)...
Mogoče za na konec še par bonbončkov: REDKO kateri M70 motor (v osmici) je suh vsaj toliko da ne rabiš pod avto dajat lavora ko ga parkiraš...Enako velja za servo pumpo....Olje za hidravlični volan boš kupoval vsaj tako redno kot boš tankal....Olje za motor prav tako oz. še bolj pogosto;računaj na porabo oljo nekje minimalno 1 liter na 2000 km (to je že skoraj malo preoptimistično, ampak O.K)...Potem so tukaj še luči oz. žarometi ki jih vsake toliko prime in se nočejo odpret, če pa se že odprejo pa ti nikakor ni jasno kako ob vklopljenih kratkih lučeh, dvojnih(!!!)dolgih lučeh IN meglenkah cesta pred teboj še zmeraj ni osvetljena tako kot bi si želel....
Vse kar sem zgoraj povedal 99% velja za vse osmice ki jih poznam....SO IZJEME (recimo Danijeva; DANI SVAKA TI ČAST !!!), ampak dvomim da boš takšno izjemo lahko kupil za dober miljon tolarjev.....In potem prideva spet do tistega zaključka ki sem ti ga že omenjal;ČE kupuješ osmico, kupi NAJLEPŠO in NAJBOLJE ohranjeno kar jih boš našel;cena naj te ne skrbi;tudi če bo 1 miljon dražja od drugih in toliko lepše ohranjena jo vseeno brez premisleka vzami.Potem pa moraš imet na strani še cca 3.000.000 SIT. Zakaj? Zato da greš vse te zadeve ki sem ti jih opisal lepo obnovit in pošlihtat...In šele POTEM lahko z osmico začneš uživat (pa še takrat ko bo brezhibna boš rabil letno kar lep kupček denarja da boš jo lahko ohranjal v takšnem stanju)...In tako prideva na cifro cca 5 miljonov SIT za lepo, obnovljeno, brezhibno osmico...ki te kljub temu da je po takem vložku denarja brezhibna zna vsak dan presenetit s kakšno okvarco za katero si niti mislil ne bi da je možna...A jih imaš(5 milj.SIT)? In če jih imaš, a si pripravljen še potem za vzdrževanje plačevat cca 2-3 krat več kot za en drug, "normalen" avto?
Pa pametno kupuj in predvsem veliko sreče ti želim!
Borko je napisal/-a:Ja naj si kup M3 al pa M5 ap pol bo letel.!![]()
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov