Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
[DocX]
Novinec
 
Prispevkov: 102
Pridružen: To jun 22, 2004 5:12 pm

Blokiranje koles pri zaviranju z motorjem

Napisal/-a [DocX] So feb 26, 2005 2:07 pm

Ali je možno, da ti na zelo spolzki podlagi-cesti zablokirajo kolesa pri zaviranju z motorjem? :roll:
 
zupac
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: Po nov 29, 2004 12:10 am

Napisal/-a zupac So feb 26, 2005 2:09 pm

Ne ... zablokirajo ti ne, vendar lahko ti zdrsnejo.

lp, anze
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI So feb 26, 2005 2:52 pm

zupac je napisal/-a:Ne ... zablokirajo ti ne, vendar lahko ti zdrsnejo.

lp, anze


Seveda lahko zablokirajo, kar povzroči zdrs; če prešaltaš v nižjo na snegu, se namesto da se dvignejo obrati motorja, gume zablokirajo na moment kar je lahko nevarno; tako da izi z odpuščanjem sklopke in količino obratov na takih podlagah; nekateri avtomobili imajo elektroniko v sistemu ki to preprečuje; eden takšnih je recimo alfa 147
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Re: Blokiranje koles pri zaviranju z motorjem

Napisal/-a Slide So feb 26, 2005 2:54 pm

[DocX] je napisal/-a:Ali je možno, da ti na zelo spolzki podlagi-cesti zablokirajo kolesa pri zaviranju z motorjem? :roll:


Morda ob prestavljanju nižje, za zelo kratek čas...če ima avto velik navor zna biti kriza...recimo pri kakšni Mazdi B2500TD lahk ob prestavljanju navzdol hitro za moment blokirajo zadnja kolesa, ker ima zelo lahek zadek. Če ob tem še zavijaš in pelješ malo bolj hitro...
Seveda je predpogoj prestavljanje navzdol in posledično nerodno popuščanje sklopke, kakšen međugas bi stvar eliminiral. Če samo zaviraš z motorjem torej če pelješ po ravnem in potem zapelješ navzdol, spustiš gas, potem je pa odgovor kot je Anže povedal, NE.
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
De_Tomaso
Uporabnik
 
Prispevkov: 963
Pridružen: Pe mar 12, 2004 1:02 am

Napisal/-a De_Tomaso So feb 26, 2005 3:02 pm

Rešitev je tehnika prsti-peta, ali nakup alfe 147 ali še bolje oboje. 8) 8) 8) 8) 8)
Vprašanje podnebnih sprememb zaradi naše potrošnje ni vprašanje stroškov, ampak vprašanje naše morale.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide So feb 26, 2005 3:08 pm

De_Tomaso je napisal/-a:Rešitev je tehnika prsti-peta, ali nakup alfe 147 ali še bolje oboje. 8) 8) 8) 8) 8)


Sej pravim...međugas :mrgreen: Če ga znaš dat s prsti/peto toliko bolje :D
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
zupac
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: Po nov 29, 2004 12:10 am

Napisal/-a zupac So feb 26, 2005 3:11 pm

Seveda lahko zablokirajo, kar povzroči zdrs


joj joj ... kakšne gluposti.

Kolesa ne morejo zablokirati! Lahko samo zdrsnejo kar je posledica, da se kolesa vrtijo počasneje kot je hitrost avtomobila.

En mal nerealen primer. Gremo 150 kmh v 5 in šaltamo v 1. prestavo. Podlaga je drseča. Ob spustu sklopke se dobdo kolesa zavrtela do npr 30 kmh (torej ne na 0 kmh, kar bi pomenilo blokacijo koles) in ker ima avto preveliko hitrost, da bi se v tolk kratkem času upočasnil na 30kmh bi kolesa zdrsnila glede na podlago.
Tukaj sem napisal, da so podatki dokaj nerealni vendar jih npr lahko zamenjate v bolj realne. Če pa hočeš, da bi ti samo s spustom sklopke kolesa blokirala, bi moral biti moror ugasnjen in se ne bi smel zavreti niti za en obrat.

ps. pa dej gdaj mal pomislite, preden pišete neumnosti.
 
zupac
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 20
Pridružen: Po nov 29, 2004 12:10 am

Napisal/-a zupac So feb 26, 2005 3:14 pm

aja ... najmanjša hitrst koles bo pa npr 5 kmh, kar je recimo hitrost avtomobila brez dodanega plina v 1. prestavi
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate So feb 26, 2005 3:49 pm

Sklepam, da je vprasanje malo narobe zastavljeno. Moralo bi biti, ali lahko kolesa pri zaviranju z masino zdrsnejo.

Na prvotno vprasanje je odgovor, da - teoreticno v enem zelo cudnem primeru lahko zablokira eno kolo, obe pa NIKOLI, razen, ce se masino ugasnes istocasno.

Se pa lahko zgodi, da eno od koles zdrsne in zgubi malo na hitrosti vrtenja (glede na podlago se zavrti v prazno z manjso hitrostjo, kot se avto pelje), ampak to zarad diferenciala pomeni, da zdrsne tudi drugo kolo, ki pa se zavrti malenkosti hitreje. Samo do te situacije zelo tezko pride, ker prvo zdrsne kolo, ki ima slabsi oprijem ob tem pa mora, ubistvu istocasno, hitreje pognati drugo kolo, ki je imelo boljsi oprijem - uglavnemo pridemo v protislovje, razen ce se oprijem drugega kolesa ravno v tistem trenutku zmanjsa. Pri tej razlagi se privzame, da so obrati masine konstantni oz. se le malenkostno spreminjajo.

V praksi se mi je to zgodilo vceraj, ko sem se z neogretim Golfom IV 1.9TDI peljal po 28% klancu navzdol, na katerem ej blo cca 10 cm juznega snega. Ce je masina mrzla in klanec suh, sama masina zavira tako mocno, da avto ne gre hitreje od 15km/h oz 1500 obratov, ce sem sam notr. In je precej cudn filing, ko sprednja kolesa zgubijo oprijem. Nekako trese sprednji konec, podobno kot pri absu, le da je efekt manjsi pa avto postane tezje vodljiv.

Se pa tak primer zgodi zelo redko, mora pa imeti masina veliko navora oz. dober zaviralni ucinek. Dizli so za to bolj primerni kot bencinerji.
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov