Napisal/-a MALIJOHN To mar 22, 2005 5:42 pm
PRVI TEDEN DELOVANJA STACIONARNEGA MERILNIKA HITROSTI
V ponedeljek, 14. marca 2005, je na avtocestnem obroèu okoli Ljubljane, pri predoru Golovec, prièel z delovanjem prvi stacionarni radar za merjenje hitrosti. Lokacija ni bila izbrana nakljuèno. Na tem odseku ceste sta lani v 53 prometnih nesreèah umrli 2 osebi, 13 pa jih je bilo telesno poškodovanih.
Glede na dejstvo, da sta bila stacionarni merilnik ter njegova lokacija podrobno predstavljena javnosti na novinarski konferenci, 3. marca 2005, in glede na to, da so mediji voznikom prenesli informacije o zaèetku delovanja radarja, je policija prièakovala, da veèjega števila kršitev ne bo ugotovila. Kljub omenjeni predstavitvi lokacije in posledic, je policija v enem tednu delovanja ugotovila 1211 prekoraèitev hitrosti:
- do 20 km/h: 1033
- od 20 - 30 km/h: 123
- od 30 - 40 km/h: 27
- od 40 - 50 km/h: 16
- veè kot 50 km/h: 12
Najvišja izmerjena hitrost je bila 211 km/h.
Zaslužek:
- do 20 km/h: 1033 x 10.000 = 10.330.000 SIT
- od 20 - 30 km/h: 123 x 20.000 = 2.460.000 SIT
- od 30 - 40 km/h: 27 x 30.000 = 810.000 SIT
- od 40 - 50 km/h: 16 x 40.000 = 640.000 SIT
- veè kot 50 km/h: 12 x 60.000 = 720.000 SIT
Skupaj 14.960.000 SIT
Zaradi navedenega je policija spremenila organizacijo dela v Specializirani enoti za nadzor prometa, saj policista, ki sta doloèena za administrativno obdelavo kršitev, zaradi velikega števila kršitev v preteklem tednu vsega dela nista zmogla, zato je bilo z današnjim dnem vkljuèeno dodatno število policistov.
Skrb vzbujajoèe je tudi dejstvo, da številnih voznikov niti podatki o zgostitvah prometnih nesreè na tem odseku, niti vsem javno znani podatki o lokaciji merilnika in datumu zaèetka delovanja, niso preprièali, da bi hitrost prilagodili veljavnim omejitvam. 1211 prekoraèitev hitrosti zgolj v enem tednu je veè kot zgovoren dokaz, da je stopnja upoštevanja prometnih predpisov v Sloveniji še vedno na nizki ravni.
V tem tednu je policija prejela kar nekaj vprašanj, povezanih z delovanjem stacionarnega radarja, na katera ob tej priliki tudi odgovarjamo:
Veljavna omejitev hitrosti na mestu merjenja stacionarnega merilnika
Na delu ceste, kjer hitrost meri stacionarni merilnik hitrosti, je veljavna omejitev hitrosti 100 km/h. Znak za omejitev hitrosti na 100 km/h stoji veè kot 500 metrov pred toèko meritve. Neposredno na mestu meritev stacionarnega merilnika hitrosti stoji znak spreminjajoèe se vsebine, na katerem se obèasno pojavi omejitev hitrosti 80 km/h. Gre zgolj za svetlobno opozorilno tablo, ki voznike opozarja, da se približujejo prometnemu znaku za omejitev hitrosti na 80 km/h, ki pa je postavljena v sredini predora zaradi razcepa cest za smer vzhod (Dolenjska) in zahod (Primorska, Gorenjska). Ta prometni znak pa stoji za stacionarnim radarjem, zato je veljavna omejitev hitrosti na toèki merjenja stacionarnega radarja 100 km/h.
Obvestilna tabla za opozarjanje o izvajanju stacionarnih meritev hitrosti
Naèelno stališèe Policije glede opozarjanja z obvestilnimi tablami za meritve hitrosti je nespremenjeno. Postavitev opozorilnih tabel nikoli ni bila sporna. Upravljavci cest jih lahko v skladu z doloèili Pravilnika o prometni signalizaciji in prometni opremi na javnih cestah ter na podlagi lastnih strokovnih ocen postavijo na mesto, kjer menijo, da bi bile uèinkovite in koristne.
Ukrepanje zoper kršitve, pri katerih bo na enem posnetku veè vozil in ne bo jasno, kdo je prekoraèil hitrost
Kot verodostojne posnetke kršitev na podlagi katerih bo policija prièela postopke ugotavljanja odgovornosti, se bodo upoštevali zgolj tisti, ki bodo popolnoma, nedvoumno in jasno dokazovali kršitev konkretnega vozila. Vsi drugi posnetki bodo selekcionirani.
LP