Pozdravljeni
Ta avto se imenuje DeLorean DMC-12, in ga je ustvaril nekdanji vice-president General Motorsa, John Zachary DeLorean. Začel ga je dizajnirati okol leta '75, v sodelovanju z znanim italjanskim oblikovalcem Guigarotom (ki je oblikoval tudi Sciroccota, Maseratije, Lotusa....) Ko je končno zbral še ves dnar skupaj, je naredil tovarno na Severnem-Irskem, v kraju Dunnmurry-> 10km južno od Belfasta. Zaposlenih je blo okol 2000 ljudi, začeli pa so proizvodnjo leta '81. Tovarna je bila tisti čas ena najbodernejših, transportni vozički na zračnih blazinah in podobno... Avto je bil narejen predvsem za ameriški trg. Oznaka DMC-12 predstavlja ceno $12000, po kateri bi se naj avto prvotno prodajal, ampak je bla končna cena večja. Delali so jih do konca leta 1982, in tiste tazadnje so označili kot letnik '83. Naredili so okoli 6000 - 8000.
Razlika med letniki:
'81 - imajo dve vzdolžni liniji na pokrovu prtljažnika in loputo za tankanje med šipo in pokrovom
'82 - so brez teh dveh linij (ker je jeklo pokalo) in brez lopute (torej si moral cel kuferan odpret za tankanje) čep za tank je ponovem brez ključance. Odstranijo uro v notranjosti, in dajo noter tak radio, ki jo že ima
'83 - v sprednji desni kot pokrova nalepijo DeLorean logotip.
Avto je v osnovi zgrajen iz šasije v obliki dveh črk Y torej ima močan osrednji nosilec. spredaj ima 51 l rezervoar, hladilnik in 400 l prtljažnik; zadaj pa motor, nameščen za zadnjo os. Karoserija je skoraj v celoti iz steklenih vlaken , zunanji paneli - vrata, blatniki, pokrova motorja in prtljažnika in razne letvice, pa so iz rostfrei jekla SS-304. Zato ni noben od teh avtov bil niti pobarvan ali kitan. Vrata so napeta z po enim teleskopom, in t.i. kirogenično vzvojno palico, ki je držala vrata odprta za 20 cm, če nebi blo teleskopov. Za odpiranje ni treba nobene sile- samo potegneš kljuko in same skočijo gor. Ker pa so oblikovana v obliki trapeza, se odpira le mali del šipe. Sprednji in zadnji odbijač pa sta iz elastične poliuretanske mase. Dolg je okol 4,3 m, visok 1,2 in širok 2 metra. Motor je PRV-6 model, sestavljen iz delov Peugeota, Renaulta in Volvota. Je V-6, 132 KM, 2,45 ccm, ena odmična gred v vsaki vrsti, K-Jetronic vbrizg, katalizator, lambda sonda. Poraba pa 10,4 litra. Najvišja hitrost je 200 km/h, ampak takrat so bli taki predpisi, da so lahko imeli na števcu največ 85 mph. Pozneje so naredili take ki imajo območje do 300 km/h. Armaturka je precej vredi nareta - poleg ima še merilce za pritisk olja, pa napetost elektrike. Delali so 2 verziji: za evropski (km/h) in ameriški (mph) trg. Notranjost je iz usnja, sive ali črne barve, za tisti čas z vso opremo: alu felne, klima, centralno zaklepanje, pomične šipe in ogledala, odpiranje prtljažnika in pokrova motorja od znotraj, in če bi takrat imeli razvite še airbage, bi še tiste dali not. Zavore so vse 4 na disk, z ročno vred (ročna je na levi strani). Menjalnik je ali 5 st ročni ali 3 st avtomatik (isti ko Renault 30 tl).
Eno kar je blo res nezanesljivo je bila elektrika. Imeli so neke probleme glede ventilatorjev, pa stikala za luči, pa okol zaklepanja, in škatle za varovalke.. Takrat so vgrajevali komponente od angleškega Lucasa, nato so jih zamenjali z Boschem.
Danes je še v Teksaku skladišče rezervnih delov, pa še nekaj delavnic za njih.
V tem času proizvodnje so enemu dali twin turbo predelavo, tri pa so pozlatili z pravim 24 karatnim zlatom. En vem da je v muzeju, drugi je v neki teksaški banki, za tretjega pa nevem na pamet. Nemci majo ful dobro stran za to:
www.delorean.de