Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Nejko
Novinec
 
Prispevkov: 409
Pridružen: So nov 30, 2002 12:30 pm

Tempomat

Napisal/-a Nejko Po apr 04, 2005 1:19 pm

Nisem ravno vedel v katero rubriko naj dam... Ima kdo mogoče izkušnje z vgradnjo tempomata v vozilo. Gre za Megana l 04 (1.9 dci)

LP
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Po apr 04, 2005 1:35 pm

Za megana ne, za Golfa IV pa.
Strosek cca 20k za material, 17k za delo. Dela je 45 minut za dva, ki tocno vesta kaj delata. Rezultat je pa dober: gas pohodis, dokler ne prestavis do seste, potem pa pritisk na gumb in obracas samo se volan 8)
Slika
 
Uporabniški avatar
GOX
Novinec
 
Prispevkov: 493
Pridružen: To dec 21, 2004 10:11 pm
Kraj: LJUBLJANA

Napisal/-a GOX Po apr 04, 2005 1:39 pm

Jst na svojmu lahk še pospešujem brez gasa mam plus pa minus na volanu, dost dobr filing
 
Uporabniški avatar
stealth
Novinec
 
Prispevkov: 405
Pridružen: Če feb 10, 2005 8:02 pm

Napisal/-a stealth Po apr 04, 2005 4:41 pm

jap, tempomat je zakon na relacijah :)
Dodge Stealth Twinturbo AWD
 
Uporabniški avatar
PiLLLe
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2461
Pridružen: Sr mar 24, 2004 10:33 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a PiLLLe Po apr 04, 2005 6:21 pm

In kaj je tle tolk nejasnega? Kups zadevo v stacuni zravn dobis navodila za uporabo in vgradnjo? Kaj to pomeni da neznate vec brat papirnatih listov?

LP PiLLLe
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 10:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Po apr 04, 2005 6:41 pm

jah ni glih tko simp :roll: l... je razlika če daješ tempomat na avto z e gasom al pa še na zajlo.


prav tako sam to malo težje daš skup ker je v večini primerov potrebno še na računalniku "vklopit" samo funkcijo tempomata.
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
Master7
Novinec
 
Prispevkov: 257
Pridružen: To jun 08, 2004 11:30 am
Kraj: Okolica Ljubljane

Napisal/-a Master7 Po apr 04, 2005 7:08 pm

Izkušnje so na Passatu! Vgradil ter zamenjal še volan, majstor prklopu na računalnik, pet minut pa je blo frtik.
LP
 
Uporabniški avatar
car_freak
Novinec
 
Prispevkov: 219
Pridružen: Če mar 17, 2005 12:13 am
Kraj: Domzale

Napisal/-a car_freak Po apr 04, 2005 9:02 pm

ze ze, vsi govorite o vw vgradnji, ki jo vsi poznajo, tipa pa zanima kako je s Renaultom. Revezu se noben ni dal odgovora. Jaz odgovora tudi ne vem. To pa tudi ni tako, kot bi nov televizor priklopu na elektriko. :?
BMW 4 EVER! - BRUMMMM!
 
Nejko
Novinec
 
Prispevkov: 409
Pridružen: So nov 30, 2002 12:30 pm

Napisal/-a Nejko To apr 05, 2005 7:19 am

car_freak je napisal/-a:ze ze, vsi govorite o vw vgradnji, ki jo vsi poznajo, tipa pa zanima kako je s Renaultom. Revezu se noben ni dal odgovora. Jaz odgovora tudi ne vem. To pa tudi ni tako, kot bi nov televizor priklopu na elektriko. :?


Hvala... sem bo kdo reku : "Pa naj si kupi vw-ja... " Kakorkoli, na serivish baje tega ne delajo... pa sej tud centralnega v Twingote ne vgrajujejo pa ga imam vseeno. Še vedno pričakujem kakšne koristne informacije.
 
Uporabniški avatar
meganeman
Novinec
 
Prispevkov: 382
Pridružen: To dec 10, 2002 2:11 pm
Kraj: Velenje

Napisal/-a meganeman To apr 05, 2005 7:31 am

Zastonj se matras:)
Si ga zelim ze od leta 99', pa sem dobil samo informacijo, da se ga ne da dogradit:) Saj je potrebno menjati ves volan, ker je tempomat pri novih Meganih na volanu, ce ze potem bi bil strosek preveeeeeelik, da bi se izplacalo:( Saj bi blo treba cel volan menjat vkljucno z airbagom!

Kaj hucdica si ga pa nisi narocal ob nakupu avtomobila? Takrat stane sam okol 30-50k sit:)

Cigu na gas pa gremo nasi:) Al pa gas do konca pa ni panike!

Lp,
I have a need, the need for speed! Meganeman over and out...
Slika
 
mark1
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: To apr 05, 2005 7:11 am

Napisal/-a mark1 To apr 05, 2005 10:53 am

Ni tako nemogoče kot govoriš meganeman, tempomat se da čisto isto vgradit kot pri zgoraj naštetih avtomobilih, seveda ne pri meganu letnik 99, ki ima po mojem še zajlo. Megane letnik 04 pa ima "drive by wire" in tam vgradnja zahteva ne več kot eno uro dela(pod pogojem da kabli že ležijo v avtu).

Sam ravno dograjujem tempomat v svoji Laguni II, pa v opremi tudi nima tempomata, ko sem pa snel blendo za stikali, pa so bili vsi kabli že položeni, pri Renaultu sem kupil stikalo za vklop tempomata, ki ima funkcijo vklopa omejevalnika hitrosti(speed limiter) ali tempomata (cruise control).

Pazi, s tem stikalom še nisi aktiviral tempomata, samo vklaplaš in preklaplaš med tema modusoma, ustrezno se na armaturni plošči tudi prižigata ikonici za omejevalnik ali tempomat.

Tempomat začne delovati komaj, ko pritisneš na tipko plus(+) ali minus (-), ki pa jih ti še nimaš, tukaj se pa začne edini problem vgradnje tempomata.
Priskrbeti si moraš dve tipki ali pa eno dvosmerno tipko za plus in minus (+/-), dobiš lahko mogoče kake Renaultove, ali pa tudi od kod drugod. Originalne obvolanske tipke namreč ne pašejo na tvoj volan(pa še raztavljat bi ga bilo potrebno, kar ni tako preprosto zaradi airbaga).

Odstrani plastiko(kjer so vgrajene obvolanske ročice za brisalce in smernike...), mislim da nista več kot dva torx vijaka. Na zgornji strani sta dve žici (pri laguni oranžna in bela), preko katerih obvolanske tipke dajejo komande tempomatu v centralnem račuinalniku.
Podaljšaj žice (belo in oranžno) do prej omenjenih tipk (+/-). Veži oba pola tipke (+) na žici tako, da bo vmes upor 290-300Ω (Ohmov), pola tipke (-) pa tako, da bo vmes upor 100-102 Ω (Ohmov).

Ob pritisku na tipko + ali – nad hitrostjo 30km/h se na displayu pod števcem prikazati napis »SET 60« za hitrost npr. 60km/h. Tempomat prekineš s pritiskom na zavoro ali na sklopko, ali pa ga isklopiš s stikalom (omenjenim na začetku).

Renault vgrajuje v pedal sklopke dve stikali:
1. ima funkcijo prekinitve vžiga pri startanju motorja (v primeru, da je v prestavi), pedal je potrebno pritisniti do konca, da se aktivira
2. ima funkcijo prekinitve delovanja tempomata(kabel že leži tam), nekatere variante (opreme) ga že imajo vgrajenega, pri nekaterih pa ga je potrebno dokupit. Aktivira se ob rahlem pritisku na pedal.

Material potreben za dograditev tempomata:

1. dvosmerno stikalo (original Renault-3500sit), vklop in preklop modusa
2. dvosmerna tipka (+/-), prepuščeno tvoji iznajdljivosti
3. cca. 1m dvožilnega kabla
4. uporniki za 100ohmov in 300 ohmov
5. v primeru, da nimaš drugega stikala na pedalu sklopke se da konektor premostit in bo tempomat tudi deloval, zaradi večje varnosti pri vožnji pa ti svetujem, da si ga vseeno naročiš pri Renaultu (strošek cca.3000sit+10min dela)

Potrebuješ še nekoga, ki ti bo upornike zaporedno zlotal.

Za samo delovanje tempomata je to dovolj, več ponavadi ne potrebuješ. Če se ti pa da, pa si lahko vgradiš še dve dodatni tipki »R« (resume) in »0« (reset,cancel). Resume je uporaben na avtocesti, ko voziš s hitrostjo npr.130 km/h in moreš naprimer pospešit ali zavret. Zavreš, tempomat se isklopi, ko nevarnost mine pritisneš tipko Resume in tempomat se bo spet nastavil na prvotno hitrost npr. 130km/h.

Upornosti potrebne za te tipke so:

R: 900 Ohm
0: 0 do 2 Ohm

Vse zgoraj napisano velja za laguno, mislim pa da Renault pri meganu ni izumljal tople vode in da more biti vse dokaj podobno.
 
Uporabniški avatar
Fullback
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1736
Pridružen: Sr maj 05, 2004 7:40 pm
Kraj: Največkrat...Na trdih tleh...ali mehkem blatu...

Napisal/-a Fullback To apr 05, 2005 11:26 am

mark1 je napisal/-a:Ni tako nemogoče kot govoriš meganeman, tempomat se da čisto isto vgradit kot pri zgoraj naštetih avtomobilih, seveda ne pri meganu letnik 99, ki ima po mojem še zajlo. Megane letnik 04 pa ima "drive by wire" in tam vgradnja zahteva ne več kot eno uro dela(pod pogojem da kabli že ležijo v avtu).

Sam ravno dograjujem tempomat v svoji Laguni II, pa v opremi tudi nima tempomata, ko sem pa snel blendo za stikali, pa so bili vsi kabli že položeni, pri Renaultu sem kupil stikalo za vklop tempomata, ki ima funkcijo vklopa omejevalnika hitrosti(speed limiter) ali tempomata (cruise control).

Pazi, s tem stikalom še nisi aktiviral tempomata, samo vklaplaš in preklaplaš med tema modusoma, ustrezno se na armaturni plošči tudi prižigata ikonici za omejevalnik ali tempomat.

Tempomat začne delovati komaj, ko pritisneš na tipko plus(+) ali minus (-), ki pa jih ti še nimaš, tukaj se pa začne edini problem vgradnje tempomata.
Priskrbeti si moraš dve tipki ali pa eno dvosmerno tipko za plus in minus (+/-), dobiš lahko mogoče kake Renaultove, ali pa tudi od kod drugod. Originalne obvolanske tipke namreč ne pašejo na tvoj volan(pa še raztavljat bi ga bilo potrebno, kar ni tako preprosto zaradi airbaga).

Odstrani plastiko(kjer so vgrajene obvolanske ročice za brisalce in smernike...), mislim da nista več kot dva torx vijaka. Na zgornji strani sta dve žici (pri laguni oranžna in bela), preko katerih obvolanske tipke dajejo komande tempomatu v centralnem račuinalniku.
Podaljšaj žice (belo in oranžno) do prej omenjenih tipk (+/-). Veži oba pola tipke (+) na žici tako, da bo vmes upor 290-300Ω (Ohmov), pola tipke (-) pa tako, da bo vmes upor 100-102 Ω (Ohmov).

Ob pritisku na tipko + ali – nad hitrostjo 30km/h se na displayu pod števcem prikazati napis »SET 60« za hitrost npr. 60km/h. Tempomat prekineš s pritiskom na zavoro ali na sklopko, ali pa ga isklopiš s stikalom (omenjenim na začetku).

Renault vgrajuje v pedal sklopke dve stikali:
1. ima funkcijo prekinitve vžiga pri startanju motorja (v primeru, da je v prestavi), pedal je potrebno pritisniti do konca, da se aktivira
2. ima funkcijo prekinitve delovanja tempomata(kabel že leži tam), nekatere variante (opreme) ga že imajo vgrajenega, pri nekaterih pa ga je potrebno dokupit. Aktivira se ob rahlem pritisku na pedal.

Material potreben za dograditev tempomata:

1. dvosmerno stikalo (original Renault-3500sit), vklop in preklop modusa
2. dvosmerna tipka (+/-), prepuščeno tvoji iznajdljivosti
3. cca. 1m dvožilnega kabla
4. uporniki za 100ohmov in 300 ohmov
5. v primeru, da nimaš drugega stikala na pedalu sklopke se da konektor premostit in bo tempomat tudi deloval, zaradi večje varnosti pri vožnji pa ti svetujem, da si ga vseeno naročiš pri Renaultu (strošek cca.3000sit+10min dela)

Potrebuješ še nekoga, ki ti bo upornike zaporedno zlotal.

Za samo delovanje tempomata je to dovolj, več ponavadi ne potrebuješ. Če se ti pa da, pa si lahko vgradiš še dve dodatni tipki »R« (resume) in »0« (reset,cancel). Resume je uporaben na avtocesti, ko voziš s hitrostjo npr.130 km/h in moreš naprimer pospešit ali zavret. Zavreš, tempomat se isklopi, ko nevarnost mine pritisneš tipko Resume in tempomat se bo spet nastavil na prvotno hitrost npr. 130km/h.

Upornosti potrebne za te tipke so:

R: 900 Ohm
0: 0 do 2 Ohm

Vse zgoraj napisano velja za laguno, mislim pa da Renault pri meganu ni izumljal tople vode in da more biti vse dokaj podobno.


sam za tole si se pa potrudu... :shock:
/¨¨¨¨¨¨¨¨\___
-- O ----------O--
Prodam
 
Nejko
Novinec
 
Prispevkov: 409
Pridružen: So nov 30, 2002 12:30 pm

Napisal/-a Nejko To apr 05, 2005 1:05 pm

Ej najlepša hvala... nekaj takega sem potreboval. Je pa res, da sem v zvezi z tistimi stikali +/- razmišljal, da bi samo kupil nov volan, ki takšna stikala že ima. Mislim, da bi lahko bil tudi z že sporeno vrečo, kajti potem bi to iz mojega megana samo v nov volan prestavil in zadeva bi bila rešena... no to je ena od opcij. Bomo videli za kaj se bom odločil.

LP in še enkrat hvala
 
mark1
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 2
Pridružen: To apr 05, 2005 7:11 am

Napisal/-a mark1 To apr 05, 2005 1:49 pm

Če pogledaš volan s tipkami in tistega brez tipk vidiš, da je razlika že v obliki pokrova, tega boš mogel na vsak način dokupit, kajti pri sproženem airbagu se ta pokrov raztrga. Same tipke niso tako zelo drage (če pomisliš, da gre za original renojev del), stanejo okoli 14000sit. Sem se že pozanimal za laguno. Na enem tujem forumu pa sem prebral, da tudi airbagi v volanih niso enaki. Preostal bi mi le nakup kompletnega volana s tipkami in nesproženim airbagom.

Teh tipk jaz nebi kar tako v volan tlačil, da ne bi ob morebitnem karambolu dobil v glavo najprej tipk in šele potem blazine.
 
Uporabniški avatar
lublancan
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2785
Pridružen: To maj 04, 2004 4:53 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a lublancan To apr 05, 2005 2:02 pm

kupš nov volan + airbag
tega pa prodaš
pomoje nimaš velik izgube, pa še lepo zgleda
podpis
 
juli
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: So apr 23, 2016 5:15 pm

Re: Tempomat

Napisal/-a juli Če maj 19, 2016 8:41 pm

malo obujam to temo..zanima me kako ugotoviti ali ima grand scenic možnost naknadne vgradnje tempomata? a se da to tudi brez"odpiranja"in iskanja žič? radi bi previrli pred nakupom avta, pa dvomim da bi lastniku to bilo po godu, oz če bi sploh znali :) Mi lahko na renojevem servisu pogledajo v bazo ali bi ga mogli prav tja peljat da fizično preverijo ?? je pa letnik 2009
 
Uporabniški avatar
mrtwelvetrees
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3089
Pridružen: To apr 26, 2005 6:33 pm

Re: Tempomat

Napisal/-a mrtwelvetrees Če maj 19, 2016 8:49 pm

to je že novejši model ki se je začel prodajati konec 2009 ?
Si vedel, da so semaforje Iznašli pri naftnih podjetjih za zapravljanje goriva in večanje dobičkov?
 
juli
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: So apr 23, 2016 5:15 pm

Re: Tempomat

Napisal/-a juli Če maj 19, 2016 8:51 pm

starejši model Grand Scénic II
 
Uporabniški avatar
mrtwelvetrees
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3089
Pridružen: To apr 26, 2005 6:33 pm

Re: Tempomat

Napisal/-a mrtwelvetrees Če maj 19, 2016 8:56 pm

vsekakor boš mogu dobit dele, ceneje iz razbitega avta, dražje = se dobi kit, ... samo ne vem ali so konektorji že v volanu ali ne.
Si vedel, da so semaforje Iznašli pri naftnih podjetjih za zapravljanje goriva in večanje dobičkov?
 
juli
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 44
Pridružen: So apr 23, 2016 5:15 pm

Re: Tempomat

Napisal/-a juli Če maj 19, 2016 8:58 pm

to bomo že nekako, zanima me če je sploh možno..ker baje da ni pri vseh avtih mogoče..da nimajo tistih žic..
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 23 gostov