Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
bridgestone
Novinec
 
Prispevkov: 381
Pridružen: Pe mar 26, 2004 5:43 pm

kolk je pomembna širina pnevmatike

Napisal/-a bridgestone Po jun 06, 2005 8:45 pm

torej ali velja pravilo (v mejah normale) širša kot je pnevmatika boljši je oprijem s cestiščem?
sem se zaradi tega sporekel z enim kolegom ki trdi da so širše gume bistvene za boljši oprijem, sam trdim da pridejo široke in nizkoprofilne pnevmatike do izraza na dobri podlagi (nov, hrapav asfalt), medtem ko so v dežju snegu, makedamu ali na slabi cesti (grbine, pukli...), po mojem mnenju boljše nekoliko ožje (serijske) gume. konec koncev je formula za silo trenja Ftr=kt*N in nikjer ni omenjena površina
 
Uporabniški avatar
CockroaC
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3538
Pridružen: So okt 25, 2003 8:43 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a CockroaC Po jun 06, 2005 8:51 pm

Pravilno trdiš
Slika
 
Uporabniški avatar
Eddis
Novinec
 
Prispevkov: 377
Pridružen: Sr feb 02, 2005 12:31 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Eddis Po jun 06, 2005 9:02 pm

In fora tega topica gldede na to da si pravilno sam odgovoril je? Ce rabis potrditev za svojo trditev, potem jo imas: POravilno si napisal, reci kolegu da imas ti prav, in ne on(kako pa on trdi).
...ima se - može se, nema se - folira se...
 
Uporabniški avatar
bridgestone
Novinec
 
Prispevkov: 381
Pridružen: Pe mar 26, 2004 5:43 pm

Napisal/-a bridgestone Po jun 06, 2005 9:44 pm

Eddis je napisal/-a:In fora tega topica gldede na to da si pravilno sam odgovoril je? Ce rabis potrditev za svojo trditev, potem jo imas: POravilno si napisal, reci kolegu da imas ti prav, in ne on(kako pa on trdi).


problem je ker ma model neke hude feltne in gume, pa sem mu rekel da je pretiraval (peugeot 307 1.6), in ker je trdil da so široke gume bistveno boljše sem hotel da njegovo trditev zanika še nekdo da mu po domače povedano zaprem gobec.
pač eni so trdi in hočjo met zmeri prav, še posebej ko nimajo pojma o stvari.
 
Uporabniški avatar
VWGapo
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 68
Pridružen: Po maj 09, 2005 11:16 am

Napisal/-a VWGapo Po jun 06, 2005 9:50 pm

Pa če pretiravaš z gumam tud diski pa ploščice trpijo, pa še kaj... ;)
 
Uporabniški avatar
Eddis
Novinec
 
Prispevkov: 377
Pridružen: Sr feb 02, 2005 12:31 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Eddis Po jun 06, 2005 10:07 pm

Zdej ce je res pretiraval in dal prevelike gume gor, recimo 235/40/18 na njegovga pugija z 1.6 masino potem je pretiraval, pozna se mu najbolj na pospeskih, porabi, obrabi, in koncni hitrosti...
Feltne bi moral dati gor nekako premo-sorazmerno z mocjo masine ki jo poseduje v avtu? Je pa res da se sirse gume bolje drzijo ceste, res je tudi da se bojo prej unicle na neki luknjasti cesti(tega je pri nas malo morje)

sam primer: Zakaj imajo gorska kolesa sirse gume od mestnih dirkacev? Zato ker gorska rabijo oprijem, cestna pa so narejena za doseganja hitrosti............get the point :?:
...ima se - može se, nema se - folira se...
 
Mate
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2013
Pridružen: To apr 22, 2003 5:42 pm
Kraj: Dolsko

Napisal/-a Mate Po jun 06, 2005 10:23 pm

joj, ne zaidt v napacno smer.

Sirina gume se pozna na oprijemu do neke dolocene meje, naprej pa ne vec. Ta meja pa je odvisna od avtomobila. Sirsa guma za sabo potegne se ogromno drugih negaticnih stvari. Za primerjavo povem svoje iskusnje med dimenzijama 205/55 16 in 225/45 17. Sirse se drzijo nekaj bolje kot ozje, a je razlika precej manjsa kot met 195/65 15 in 205/55 16. V dezju se te (17") gume opazno boljse drzijo kot prejsnje 16" - temu je kriva guma (GY Eagle F1). Slabosti sirsih in nizjih gum pa so slabse udobje, vecja poraba, slabsi pospeski in malenkost spremenjena geometrija podvozja. Zaenkrat sem prisel do odlocitve, da bodo naslednje letne gume verjetno v dimenziji 205/50 17. Ampak to sele cez kaksni dve leti, morda tri (ce bom priden :lol: ). Bolj kot sirina se pri oprijemu pozna visina. Nizja ko je guma, manj se deformira v ovniku, bolje se drzi in obratno.

Glede gum na biciklih je pa tko na dirkalcih so zelo ozke gume z zelo malo ali nic profila in so namenjene izkljucno voznji po asfaltnih povrsinah - kako se drzijo pa ve vsak, ki je ze kdaj gledu kaksen giro - se precej dobro drzijo. Ozje so zaradi manjsih izgub in posledicno doseganja visje hitrosti ob manjsi moci. Pri gorskih kolesih so pa gume sirse zaradi voznje po blatu, pesku, ... Vsak si lahko predstavlja, da z dirkalcem ne bi dalec prisel po brezpotjih, ker bi se pogreznil v podlago pa se kopal bi, da bremzanja ne omenjam. Enako pa se gume za gorska kolesa z vec profila na asfaltu precej slabo drzijo.
Slika
 
Uporabniški avatar
Tomaz40
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1690
Pridružen: Sr maj 14, 2003 7:30 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Tomaz40 Po jun 06, 2005 10:26 pm

Se kar strinjam s tvojo razlago. Če ti lahko predlagam, kako dokazat kolegu, da se moti:

Če pogledaš WRC(World Rally Championship), imajo na suhem asfaltu dokaj široke gume, ker potrebujejo dober oprijem, na snegu pa imajo zelo ozke gume, ker mora teža avta prit bolj do izraza, to pa naredi s tem, da se površina ploskve gume, ki se dotika snega zmanjša. Isto velja za dež, kjer mora teža avta čim hitreje izpodrinit vodo v kanale na gumi (profil), to pa naredi z večjim pritiskom na podlago, ki nastane pri ožjih gumah. Zato je res v slabših razmerah boljša trakcija z ozko gumo, v dobrih razmerah pa je trakcija boljša s širokimi gumami.

Seveda pa vse skupaj v merah normale. Po mojem mnenju, je idealna guma za posamezni avto tista, ki je zapisana v homologacijskem kartončku + 20 mm širine. Vse ostalo je uporabno zgolj za izgled.
Če bi hitrost ubijala, bi bili vsi dirkači že zdavnaj mrtvi.
 
Uporabniški avatar
Eddis
Novinec
 
Prispevkov: 377
Pridružen: Sr feb 02, 2005 12:31 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Eddis Po jun 06, 2005 10:48 pm

Neki tazga sem mel jst v mislih, samo nisem znal napisat tako razumljivo kot vidva, se pa popolnoma strinjam z vama.
...ima se - može se, nema se - folira se...
 
Uporabniški avatar
ziga24
Novinec
 
Prispevkov: 443
Pridružen: To dec 28, 2004 1:33 pm
Kraj: Robanov kot - Ljubljana

Napisal/-a ziga24 Po jun 06, 2005 11:12 pm

...kolikor jaz vem, so dimenzije gume povezane z težo avtomobila in posledično se tudi segrejejo na delovno temperaturo. Če so gume predimenzionirane, pa lahko pride do nezaželenih učinkov...
Ne pa me držati za besedo, ker ta teorija ni iz mojih ust :roll:
Slika
 
Uporabniški avatar
PiLLLe
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2461
Pridružen: Sr mar 24, 2004 10:33 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a PiLLLe To jun 07, 2005 8:29 am

Sam jst se zmeri nestekam kaj to dela pod stylingom :roll:
 
svadreb
Uporabnik
 
Prispevkov: 880
Pridružen: Če apr 21, 2005 9:25 am

Napisal/-a svadreb To jun 07, 2005 9:30 am

Oprijem je odvisen samo od materiala. Mehkejša ko je guma, bolje se drži ceste. Širina tukaj nima veze. Zakaj so zimske gume mehkejše od letnih? Ker guma na mrazu rata trda in izgublja oprijem. Zakaj imajo F1 široke gume? Zato, ker so zelo mehke in se zelo hitro obrabijo. Hitrost obrabe pač kompenzirajo s širino. Če bi imel gume široke 30 cm in bi bile narejene iz trde plastike, se ne bi držale ceste. Če imaš široke 15 cm in iz gume, se držijo ceste. Torej: bistveni keč je v trdoti gume. Sicer so pomembni tudi profil in sama zgradba pnevmatike, ampak širina nima veze. Bistvo držanja gume ceste je v njeni trdoti oz. mehkobi.

@Bridgestone: v formuli za silo trenja al torni koeficien al kako se že reče res ni površine
 
Uporabniški avatar
Mumbley
Novinec
 
Prispevkov: 282
Pridružen: Če apr 14, 2005 7:27 am

Napisal/-a Mumbley To jun 07, 2005 9:50 am

Na spolzki podlagi pa so ožje gume boljše ker se sila porazdeli po manjši površini tako, da se trenje poveča.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To jun 07, 2005 10:01 am

Trenje ali lepenje?
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To jun 07, 2005 10:13 am

tema je že bla vsaj 2x obdelana, pa nismo prišli do enotnega mnenja...ma kdo kakšen tehten razlog da tema ostane odprta?
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
Kennman
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 600
Pridružen: Po jan 12, 2004 1:01 pm
Kraj: Velenje

Napisal/-a Kennman To jun 07, 2005 10:13 am

trenje pri hitrejsi voznji, lepenje pri pocasnejsi.
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To jun 07, 2005 10:14 am

Kennman je napisal/-a:trenje pri hitrejsi voznji, lepenje pri pocasnejsi.


Ammmm... :lol:
trenje ko zdrsne, lepenje dokler ne :|
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
dejan84
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2918
Pridružen: Po feb 23, 2004 11:08 pm
Kraj: Cesta moj duma

Napisal/-a dejan84 To jun 07, 2005 10:33 am

VWGapo je napisal/-a:Pa če pretiravaš z gumam tud diski pa ploščice trpijo, pa še kaj... ;)


To zih najbolj, ja... :lol: Na rokah, stabilizatorjih pa ležajih se pa nič ne pozna...
Zakaj vozniki hond v dežju vozijo tako hitro? Ker bežijo pred rjo :D
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 14 gostov