Napisal/-a nebivedu Po avg 01, 2005 1:35 pm
Takšni prometni kolapsi na avtocestah imajo vsaj eno prednost - z njimi se v blagajnah Družbe za avtoceste RS (Dars) zberejo precej večje količine denarja kot običajno. Na Darsu podatkov o dnevih zaslužkih ne želijo razkriti, saj gre za poslovno skrivnost družbe. "Ali bi vam Petrol ali Mercator povedala, koliko prometa imajo v posameznih prodajalni oziroma črpalki?" je ob tovrstnih pogovorih najljubše retorično vprašanje Pedje Ašanina Goleta, direktorja za komuniciranje in strateški marketing na Darsu. Drugi razlog, zakaj tako skrbno skrivajo podatke o pobranih cestninah, je varnost.
Z razkritjem teh podatkov bi lahko po mnenju darsovcev znatno poslabšali varnostne razmere pri ravnanju s pobrano cestnino in prevozu pobrane cestnine (na primer s podatki o dnevnem prometu posameznih cestninskih postaj, o načinu varovanja in prevoza denarja...) "Javno podjetje za vzdrževanje avtocest, ki je pred začetkom lanskega leta skrbelo za pobiranje cestnin, je doživelo kar nekaj napadov na cestninske postaje in na sedež skupne blagajne, ki je bil takrat na Griču pri Ljubljani," opozarja Ašanin Gole.
O količini pobranega denarja je mogoče sklepati po prometu na avtocestah. "Najmanj prometa po avtocestah je od januarja do marca, nato se začne krivulja prometa dvigovati, največ ga je v poletnih mesecih, pri čemer je najbolj prometen prav julij," trdi Ašanin Gole.
Čeprav imamo v Sloveniji dva cestninska sistem, zaprtega in odprtega, pri čemer je za drugega značilno, da se vozniki poskušajo izogniti cestninskim postajam, pa so podatki o prometu na posameznih cestninskih postajah zelo zgovorni. Med njimi je daleč na prvem mestu postaja Ljubljana zahod, ki jo je lani vsak dan v obe smeri povprečno prevozilo 38.774 vozil. V letošnjem prvem polletju se je to povprečje povečalo na malo več kot 39.000 vozil. Seveda pa takšna statistična povprečja ne povedo ničesar o vsakodnevnih nihanjih. Tako je pred dvema tednoma, ko je bila precejšnja gneča, v petek čez cestninsko postajo v obe smeri potovalo 61.819 vozil, v soboto 57.512 in v nedeljo 48.498. Ta konec tedna pa je bil promet še bolj zgoščen.
Druge cestninske postaje so precej manj obremenjene, saj je bila lani na drugem mestu cestninska postaja Torovo s povprečnim dnevnim prometom 19.000 vozil, tretja pa Vransko (povprečni dnevni promet 18.000 vozil). Najmanj obremenjeni sta cestninski postaji Razdrto in Senožeče.
Me prov zanima kolikšni so zaslužki, če je šlo 61819 vozil skozi cestnino in če je povprečje 500sit za cestnino so povlekl u enem dnevu 32 milionov tolarjev čistega? in to na eni cesti od lj proti morju.
Old subarus never die, they just get faster!