grobo rečeno:
tdi-ji od min 5, max 9, povpr 6-7, mestna bližje 7 oz. 8
bencinarji npr 1.8 T:
min 7, max 13+, povpr. 8-10 (odvisno od relacij, mestne vožnje, kako težko nogo maš...)...mestna bližje 10
dizel se splača, če delaš nad 30kkm letno in ga imaš vsaj 5 let, ker ga v začetku preplačaš.
za mestno vožnjo se ga ne splača kupovati!
torej, na kratko primer:
če delaš cca 15kkm/letno:
recimo, da je razlika v ceni (audi a4) 600.000 sit za isti letnik in opremo.(pri ceni 3-4 mio)
pa recimo, da je zavarovanje praktično isto ter, da imaš enake servisne stroške (popolnoma hipotetično) ostane glavna razlika pri gorivu, torej:
1.8 T...mestna poraba 10l/100km
*150=1500litrov (benz po 233 sit/liter) znese 349.500 sit /letno
1,9 tdi (130ks)..mestna 7l/100km=1050l=(po 227 sit/l)238.350 sit/letno
razlika: cca 111.150 sit/letno.
torej, da začneš šparati, potrebuješ cca 5.5 let!!!
da ZAČNEŠ šparati.
da dobiš čist realno sliko, pa bi potreboval dosti več podatkov...ampak nekje za osnovno sliko je zadosti.
P:S: uporabil sem hipotetičen primer z približnimi številkami, da ne boste pljuvali vsepovprek po meni
zaključek: se ne splača
pri 40.000 km letno pa bi bila slika že malce bolj v prid dizla.
lp