Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Valjo
Novinec
 
Prispevkov: 362
Pridružen: Po apr 07, 2003 8:00 pm

Navor pr avtomobilu

Napisal/-a Valjo Ne apr 20, 2003 9:39 pm

zanima me ce mi lahko en mal razlozi kaj pomen navor pr avtu v teoriji in praxi? kaj je bol pomemben navor al konji? eni pravjo da je navor ful pomembn pr pospesevanju pa me zanima mal vase mnenje
 
GVX
Novinec
 
Prispevkov: 114
Pridružen: Pe apr 18, 2003 9:30 pm

Napisal/-a GVX Ne apr 20, 2003 10:08 pm

Bom ti bolj probal pojasnit kolkr vem:
navor v teoriji pomeni silo na neko ročico.Če si predstavljaš da v roki držiš palco in ti jo nekdo poskuša pritisnit navzdol na koncu; to se dogaja v motorju.Na bat potiska sila in ta se preko ojnice prenaša na glavno gred.Večji je hod bata, večja je ročica na glavni gredi, večji je navor(pri isti sili na bat).Pri največjem navoru je sila na bat največja in motor ima tam najboljši izkoristek (najmanjšo porabo).V praksi pa:
ko začne motorju rasti navor to čutiš, da motor "prime".Začne zvezno in brez cukanja pospeševati.Pri nižjih vrtljajih ima motor max navor, prej se to zgodi in avto ima zaradi tega boljše pospeške.Dirkalni avtomobili imajo max navor pri zelo visokih obratih in tak avto moraš pri speljevanju držati na sklopki, da potegne.
Upam da sem kaj pomagal, LP
 
m.P.
Novinec
 
Prispevkov: 282
Pridružen: Če maj 16, 2002 9:42 am
Kraj: Kamnik

Napisal/-a m.P. Ne apr 20, 2003 11:45 pm

GVX je napisal/-a:Bom ti bolj probal pojasnit kolkr vem:
navor v teoriji pomeni silo na neko ročico.Če si predstavljaš da v roki držiš palco in ti jo nekdo poskuša pritisnit navzdol na koncu; to se dogaja v motorju.Na bat potiska sila in ta se preko ojnice prenaša na glavno gred.Večji je hod bata, večja je ročica na glavni gredi, večji je navor(pri isti sili na bat).Pri največjem navoru je sila na bat največja in motor ima tam najboljši izkoristek (najmanjšo porabo).V praksi pa:
ko začne motorju rasti navor to čutiš, da motor "prime".Začne zvezno in brez cukanja pospeševati.Pri nižjih vrtljajih ima motor max navor, prej se to zgodi in avto ima zaradi tega boljše pospeške.Dirkalni avtomobili imajo max navor pri zelo visokih obratih in tak avto moraš pri speljevanju držati na sklopki, da potegne.
Upam da sem kaj pomagal, LP


Te morm še jst pohvalit, ker si tole res dobr razložil. Sicer so nas to že v šoli učil, ampak po pravic povedano nikol nisem vedu točno povezavo z avtomobilskimi motorji :oops: No zdej vem - če je seveda vse res kar si napisal :lol:
Če je ravno ni zabavno [Colt CZ3, Lancer SW].
 
Uporabniški avatar
matcho
Uporabnik
 
Prispevkov: 1019
Pridružen: Če jan 09, 2003 8:25 pm

Napisal/-a matcho Po apr 21, 2003 12:08 am

Poleg tega pa je navor pomemben še pri vožnji po hribu navzgor!
Ker ti avto dosti bolj vleče navzgor če imaš večji navor!
Slika
 
medo2
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 12
Pridružen: Po apr 21, 2003 12:30 am

navor:konji

Napisal/-a medo2 Po apr 21, 2003 12:34 am

Ubistvu je najboljsa povezava med navorom in konji ta: navor ti pove kako hitro ti dobivas konje oz. kako hitro se ti povecuje moc. Kar se tice povezave med navorom in kubiki, naceloma je res, da z kubaturo povecas navor, vendar lahko isto naredis tudi s kompresorji, turbinami, itd....
 
Kr_eden
Novinec
 
Prispevkov: 209
Pridružen: Ne dec 08, 2002 5:59 pm
Kraj: kras

Napisal/-a Kr_eden Po apr 21, 2003 9:32 am

Mogoče še kako vpliva motor na vožnjo:
Če maš avto z dosti navora (kak diesel npr.), si lahko prvoščiš malo več lenarjenja z menjalnikom, sej avto potegne že pr nizkih obratih. Tako lahko danes z nekim spodobnim dizlom(npr. 19tdi od vw) vozš pr 1500-2000 obratih povsem udobno (in varčno!). Že prej omenjen hondin motor 1.6 vti, pa je treba držat na malo večjih obratih, sicer se zadeva ne premakne. S tem seveda prideta tudi večja poraba in obraba. Seveda velikega navora nimajo samo dizli. Pr bencincih imajo ponavadi večji navor tisti z 8-ventilsko tehniko(katerih je vedno manj) in pa seveda tisti s turbinami in kompresorji.
Uh, upam da boš ke razumu ven s tega... ;)

lp,

kr eden
 
maky
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6663
Pridružen: Po okt 28, 2002 11:33 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a maky Po apr 21, 2003 10:08 am

no pri 1,9tdi -ju se boš ti z 1500-2000 obrati komi premiku.vrjemi ga imam!
štantgas je na 1000 obratov,če se furaš u 4 in u 5 pa ne padejo vrtlaji pod 2300.
tko da... primer:5 prestava 130km/h =cca.2500 vrtlajev :wink:
SlikaSlika
 
Uporabniški avatar
Ziggy
Novinec
 
Prispevkov: 107
Pridružen: Pe avg 23, 2002 8:33 pm
Kraj: Kamnik

Napisal/-a Ziggy Po apr 21, 2003 4:24 pm

Vse kr ste napisal je čist res in skor ne bi mel nič za dodat. Vseen pa neki kr nam je prfoks na predavanjih povedu: navor je zlo težko predstavljiv, fizikalno je pa povsem jasen. Vsak rotirajoč del v avtu ima navor: gredi, ojnice, zobniki in na koncu, seveda kolo. ker so tej mehanizmi zapleteni so vmes tudi nezanemarljive izgube in zato je navor merjen v motorju drugačen od tistega merjenega na kolesu avtomobila. Seveda je pomemben ravno slednji, ker ti silo motorja spravljaš na podlago ravno preko koles. In zaradi izgub v menjalniku in zaradi trenja vitalnih delov imata lahko avtomobila z enakim motorjem vseeno različen navor na kolesu.

Kako povečati navor: zelo preprosto, če ne moreš več povečati moči motorja, torej sile, ki nastopi v enačbi M=F×r, povečaš ročico, torej polmer, v našem primeru polmer kolesa. Tipičen primer:Zakaj mislite da imajo dragsterji zadnja, torej pogonska kolesa velika k krave? Večji navor!

Še zmer pa neki pazite fantje, navor ma guma v vsakem primeru, kok ga pa ti na cesto spraviš je pa druga, pomembnejša stvar. :P
 
Uporabniški avatar
gorenc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 75
Pridružen: Sr okt 16, 2002 4:04 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a gorenc Po apr 21, 2003 5:01 pm

Ziggy je napisal/-a:
Kako povečati navor: zelo preprosto, če ne moreš več povečati moči motorja, torej sile, ki nastopi v enačbi M=F×r, povečaš ročico, torej polmer, v našem primeru polmer kolesa. Tipičen primer:Zakaj mislite da imajo dragsterji zadnja, torej pogonska kolesa velika k krave? Večji navor!
:P


Tle se ti po mojem mal motiš. Če ti povečaš polmer koles, potem le zmanjšaš dejanski navor na podlago (cesto), kar pomen da ti avto ne kople pri speljevanju. Tvoja trditev bi veljala če bi bilo obratno, da bi avto poganjala cesta in ne motor. Z večjimi kolesi motor težje poganja avto, kot pa z majšimi je pa res, da pa avto z večjimi kolesi bolj "drži" hitrost, kot pa z majšimi. Dragsterji majo glih zato tko velika zadnja kolesa, da se sploh lahko premaknejo z mesta, ker ma že motor sam tko velik navor. Če bi imel manjša kolesa, bi se jim vrtela na mestu.
 
Uporabniški avatar
Ziggy
Novinec
 
Prispevkov: 107
Pridružen: Pe avg 23, 2002 8:33 pm
Kraj: Kamnik

Napisal/-a Ziggy Po apr 21, 2003 5:59 pm

Ja mogoče sem se mal narobe izrazil. Res je da imajo motorji pri dragsterjih gromozanski navor. Ampak pri teh dragih se gre zato, kdo čim hitreje spelje (isto kot pri "navadnih" dragih), torej kdo spravi čim več moči oziroma navora na cesto (ker če ti speljuješ na ledu, ali na asfaltu, ni navor, ki ga ima guma nič drugačen, le da na ledu tega navora ne moreš prenesti na podlago-torej so slabši pospeški-ampak to je povsem skrajen primer). Ker se gred vrti z neko hitrostjo, pa je logično, da so boljša večja kolesa, ker ob enem obratu kolesa narediš večjo pot kot z manjšimi gumami. Tu je seveda treba upoštevati razliko v teži samega kolesa, vendar pa je izkoristek še vedno boljši. Dragster za šalo pokoplje tudi z večjimi kolesi-stvar je pač v vozniku, in v speljevanju s sklopko pod visokimi obrati, kot je že nekdo prej omenil.
 
Uporabniški avatar
gorenc
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 75
Pridružen: Sr okt 16, 2002 4:04 pm
Kraj: Jesenice

Napisal/-a gorenc Po apr 21, 2003 6:31 pm

Po mojem si je navor, glede na velikost koles najlaže predstavlat, če si na biciklu in je tvoja noga bat, ki poganja pedal. Če je veriga na ta veliki šajbi (gledano spredaj na pedalu in ne zadaj na kolesu!), boš bistveno težje obrnil pedal, kot pa če je veriga na ta mali šajbi, ker je navor v prvem primeru toliko manjši.
 
Uporabniški avatar
Ziggy
Novinec
 
Prispevkov: 107
Pridružen: Pe avg 23, 2002 8:33 pm
Kraj: Kamnik

Napisal/-a Ziggy Po apr 21, 2003 7:11 pm

Ja to je res. ampak pazi, ti pritiskaš na gonilko in tvoja ročica v tem primeru je gonilka in ne šajba. To je že razmerje navorov (menjalnik). Ker se gonilka vrti z enako kotno hitrostjo (torej enak navor) kot zobnik, to pomeni naslednje: 1. manjši zobnik:deluješ z neko silo (ki je precej majhna, veš iz izkušenj) na gonilko in ker je polmer zobnika krajši od gonilke boš dobil ven večjo silo in boš kolo lažje premaknil z mesta (Zato ker se gonilka in zobnik držita skupaj, imata isti navor). 2. večji zobnik: če deluješ z isto silo kot prej (majhno), in ker je polmer zobnika skoraj isti kot je dolžina gonilke, boš ved dobil isto majhno silo in boš kolo težje premaknil. Zato boš pač moral bolj pritisniti.
Ampak da navežen na prejšnji primer:predsatvlaj si da imaš samo dva zobnika na biciklu, kot kakšni poniji ta stari npr.- če boš pritiskal z neko silo se bo zadnje kolo vrtelo z neko hitrostjo, oziroma bo imelo neki navor. Če pa kolo povečaš (pa recimo privzamimo, da je enako težko), se bo prav tako vrtelo z enako hitrostjo ampak peljal se boš pa hitreje, ker ima večji obseg in boš z istimi obrati pedal naredil daljšo pot. to je tist kar sem prej hotu povedat s tistimi dragsterji. seveda večje kolo ne mora biti enako težko, ampak je na koncu še zmeri boljš kot če imaš manjšo gumo, ki je lažja.
Zdej mam pa dost filozofiranja za dons, ane :lol:
 
GVX
Novinec
 
Prispevkov: 114
Pridružen: Pe apr 18, 2003 9:30 pm

Napisal/-a GVX Po apr 21, 2003 7:14 pm

Kako povečati navor: zelo preprosto, če ne moreš več povečati moči motorja, torej sile, ki nastopi v enačbi M=F×r, povečaš ročico, torej polmer, v našem primeru polmer kolesa. Tipičen primer:Zakaj mislite da imajo dragsterji zadnja, torej pogonska kolesa velika k krave? Večji navor!

V tvojem primeru večjih koles bi povečal navor a le na motorno gred ko bi zaviral z motorjem.Pri pospeševanju pa na kolesa že deluje navor preko osi in na podlago ne deluje navor ampak sila na koncu ročice (oboda kolesa).Če je navor motorja konstanten je pri večjih kolesih sila manjša!!!
Dragsterji pa imajo tako velika kolesa zaradi večje stične površine gume s cesto.
Pa brez zamere,LP GVX
 
Uporabniški avatar
Ziggy
Novinec
 
Prispevkov: 107
Pridružen: Pe avg 23, 2002 8:33 pm
Kraj: Kamnik

Napisal/-a Ziggy Po apr 21, 2003 8:31 pm

Ne ne, brez zamer sej maš prov. Ampak še neki sem se spomnu, kr pa sledi iz fizike: Ti lahko na cesto preneseš samo toliko navora, kot ti to dopušča trenje. na primer na ledu je koeficient trenja zelo majhen, zato je lažje speljati z biciklom kot pa z avtom. zato dajejo na gume žebljičke, ker se poveča koef. tr. med podlago in gume. Najlažje je valjda speljati na asfaltu, ker je prvič večji koeficient trenja, pa še guma v celoti nalega na podlago (ne tako kot na makedamu, k ti guma leži na parih kamenčkih in zato pokoplješ pri speljevanju): Zato se strinjam s tabo GVX- večja kot je stična površina, več te sile, na obodu lahko spraviš na podlago. ampak kot najbrž veš, kljub večjim gumam dragster še vedno pokoplje pri speljevanju, torej je ta sila še vedno prevelika. Tisto kar si prej povedal, da se sila na obodu zmanjša je čisto res, ampak to je dobro, ker je še vedno manj možnosti za zdrs (predsatvljal si da bi speljeval s kolesi od nakupovalnega vozička-povsem nemogoče!). Torej imava oba prov- hkrati se pa vsak neki novega nauči. Zakon. Vidš, zato pa ne hodem na predavanja, ampak raj tle gor visim. :D
 
Uporabniški avatar
mmiki
Novinec
 
Prispevkov: 244
Pridružen: Sr apr 24, 2002 5:54 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a mmiki Po apr 21, 2003 8:59 pm

Dobro razmisljate decki. Ampak ce se vrnemo nazaj k vprasanju, kaj je pomembneje: navor ali moč. Pomembna sta vsekakor oba, vendar pa vsi ki se na to spoznajo dajejo prednost navoru. In tako kot so rekli na A2S: pri predelavah ni pomembno koliko moci bo avtomobil pridobil, temvec koliko navora. Zakaj? Zato, ker nam navor pove, s kaksno silo bo avtomobil pospeseval v nizjih in srednjih vrtljajih, moc pa, kako bo pospeseval v visjih vrtljajih. Sedaj pa pomislite malo: a vam je pomembneje avto ves cas "gonit" v visoke vrtljaje ali raje vozite v obmocju srednjih vrtljajev? Pravzaprav moram vprasati takole: a je sploh kdo tako nor, da ga ves cas ampak res ves cas sili v visoke vrtljaje, kjer je vaznejsa moc?

LP

Miki
 
Mihc
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Sr sep 18, 2002 8:41 pm

Napisal/-a Mihc Po apr 21, 2003 9:41 pm

ok na zacetku ste cool zacel razlagat pol ste pa pomoje tega ki ne pozna teorije meganike , momentov ter dvojic sil skratka stvari ki se obravnavajo v 1 letniku strjnega faxa pri predmetu teh. mehanika 1

na zacetku navor = sila X razdalja ( to je kjer sila pritiska na krogu recmo)

ko mas kolo in ce je v sredini center (to naj bo referenčna točka)
potem si pa predstavlji da prtisnes na to kolo cisto zraven centra kroga bos zlo hitr upazu da mores kr fino prtisnit

potem pa prtisni cisto na koncu kroga in bos vidu da lahko bistveno lazje pritisnes pa se bo zadeva zavrtela

to je definicija kako dobis navor ..... potem se pa prasas hja kako pa potem da pri vseh motorjih navor raste pol je pa enak...
no do določenih "obratov" je manjša sila ki potiska na ta krog ... ja kako pa to
jah pac explozija v komori je manjša to se pa zgodi z doziranjem exploziske mesanice (benz+zrak)

no potem se prasas no ja kaj mi pa pol to koristi ....
e to te je pomoje zanimal

no recmo da si vse prej naredu pa da se zadeva vrti ... ... potem pa si reces jah kaj pa ti ta navor potem pomaga pri avtu ... no ce ti primes za gred ki se vrti jo bos zelo tezko ustavu se pa bos postavil spet en krog na gred in bos prijel na robih kroga bos pa lazje zaustavu zadevo .. no navor ti pove koliko se bos ti mucu da bos ustavil to zadevo :)

ok ok to sedej stima pol se pa prasas zakaj pa je menjalnik ... no menjalnik je pa prakticno povecevalec al pa reduktor navora ..... pri 1 mas najvec navora in zato lahko v prvi brez problema peles .... in na veeliikooo pospesujes
no v 5 ti al pa 6 ti mas pa ze zelo reduceran navor .... to pa vidis tako da ce pohodis po gasu to avto pospesuje samo te ne prlima na sedez kot te prlima ko pohodis po gasu v 1 prestavi ....

ok ok pol sem nekje zasledu uh honde pa nimajo navora pa majo moč :)

to je pa zato ker mas vecje obrate obrati pa ti pomagajo v nizjih prestavah zakaj
ker lahko v prvi pospesujes dalj casa ....
primer (recmo da ma menjalnik isto prestavno razmerje, pa da mas navor ki ga generera masina enak )

a.) masina je recmo od vw pa ma red line tm ene 6500 no to pomen da lahko pospesujes do 6500 v isti prestavi in z istim navorom ampak ker mas 6500 obratov recmo da prlezes do 50km/h
b.) masina recmo od hondice ma recmo redline tm ene 8000 rpm (aaaaaa) pospesujes enako hitro kot recmo un prejsni ker mas isto navora samo stos je v tem da ko prides do 6500 rpm si ti pri 50km/h ampak ti mas se 1500rpm do red lina in pospesis do 70km/h

ok kojni so pa reprezentativen podatek ker ce ti enmu normalnemu reces avto ma max navora pri 3000rpm pa max rpm je pa 6500 pa bo te butast gledu .. ce mu pa reces ta avto ma 100 km ta zraven pa 150km pa bo prec vedu v cem je razlika :)
zato so kojni

tako da pospeski niso samo odvisni od tega kok je mocna masina ampak tudi kake prestavna razmerja mas v menjalniku...

no to lahko vidis tudi tako da vsak relly avto bo ti zbejzu ce bos derku z njem samo ko bo prisel do ene 200km/h ga bo pa zmankal to je zato ker so rekl raj mamo vec navora pa zato ne bo tok hitr sel bo pa pospesu k sneta skera ... seveda ga bos potem ujel pa prehitu in si mislu eeeh j***a ... .:)

upam da nisem prevec zabluzu no ja kar se pa tice vecjih gum pa manjsih pa raj nam pisu k pol mores pa vse to kar sem zgor napisu povezat z trenjem med gumo pa podlago pa pol upostevat tako debelino kot radi ... prevec dela ... skratka to se intenzivno ucis recmo cel 1 letnik potem pa o menjalnikih pa zobnickih pa to pa zves v 2.letniku pri predmetu strojni elementi.. v menjalniku glih vem zato ker morem sedej preracunat pa konstruerat 1 prestavni menjalnik :( )
I am kept in place by G-forces, not seatbelts
 
CAPRI BOY
Novinec
 
Prispevkov: 130
Pridružen: To mar 11, 2003 11:10 am
Kraj: Goriška

Napisal/-a CAPRI BOY Po apr 21, 2003 9:56 pm

no to lahko vidis tudi tako da vsak relly avto bo ti zbejzu ce bos derku z njem samo ko bo prisel do ene 200km/h ga bo pa zmankal to je zato ker so rekl raj mamo vec navora pa zato ne bo tok hitr sel bo pa pospesu k sneta skera ... seveda ga bos potem ujel pa prehitu in si mislu eeeh j***a ... .



:D lucas se strinjam s tabo samo eno stvar si pozabu kaj pa cesta v hrib in pospeševanje v hrib takrat pa pride navor do izraza :D moje mnenje je da avto mora imet navor ,konje v nekem sorazmerju z delovno prostornino 8)
Fur immer CAPRI
 
Mihc
Novinec
 
Prispevkov: 336
Pridružen: Sr sep 18, 2002 8:41 pm

Napisal/-a Mihc Po apr 21, 2003 10:49 pm

aaaaahhhhhhhh jooooooooj no

nisi nigdar racunu klade na klancu pa to

ok da mal spomnem

sila = masa x pospesek

sedaj je pa tko ce ti vozis ravno te to zanima ... potem mores pa se upostevat lastno težo vozila dej tdi masino v ibizo po pospesla full hitr pa dej isto masino v tank pa bos zelooo pocasi pospesu

ce celo zadevo nagnes pa da mas avto ki gre v klanc

potem mas silo ki potiska naprej (pospesek) v smeri tvoje poti skratka gor
nazaj te zadrzuje neka sila ki pa je sestavljena iz
mase avtocka x gravitacija x cos al pa sin (odvisno ker kot gledas) kota naklona

sedej ce mas lahek avto nav to veliko uplival ce mas pa tezk bo pa full uplival

delovna prostornina ti pove kok mocno mas explozijo in s tem ti poda s kako silo lahko pritiskas se spomns M= sila x rocica

no kle je pa en trik k ga se dost folka ne zaveda
ti mas recmo masino k ma 5l delovne prosornine (ooo lepo velka zadeva pod havbo) :shock: ampak je zaradi tega tezka uh pa se recmo 500kg .. :cry: spomns se kako deluje una enacba k te bremza v klanc

no lahko mas pa 1.8 turrbooo :twisted: masina je smesno mejhna proti uni 5l mrcini ampak ker je turbo lahko isto kolicino mesanice zbases 8) v manjsi prostor... in dobis isti navor :-P ampak ker je masina manjsa je tezka 150kg :twisted: in zato lahko bolj pospesujes na klancu 8) in prehiti ti seat cupra 1.8t enega hmmm hmm k ma 5l mrcino :) samo zaradi tega k je tok tezji...

zakaj pa mislis da majo vsi tovornaki tulllbooooo

a se neki sem se spomnu

najbojl ta simpl navor ti pove trenutni pospesek rpm ti pove kok casa lahko tako pospesujs konji so pa za une k ne vejo celo teorijo in se jim ne da preracunavat :)

aja se neki kar sem pozabu zakaj ma diezel tok vecji navor kot benzar

hmm trik je v kompresiji ...... diezel ma vecji r (radij) kroga na katerega je pritrjen bat in zaradi tega mocno pomaga pri navoru no druga zadeva je pa sila s katero potiska M= Fxr

medtem ko more met bencinar veliko manjso kompresijo (principi delovanja) s tem ma manjsi r (radi) in seveda manjsi navor M=Fxr

dost mam tega
I am kept in place by G-forces, not seatbelts
 
CAPRI BOY
Novinec
 
Prispevkov: 130
Pridružen: To mar 11, 2003 11:10 am
Kraj: Goriška

Napisal/-a CAPRI BOY Po apr 21, 2003 11:30 pm

rajši mam 5L. mašino kot 1.8 turbo, če ne druzga kadar odpreš haubo imaš kaj videt spodaj in slišat 8) a si kdaj vozu kakšno podivjano V6 ali V8 mašino tako s turbino in brez :vrum samo ta tvoja primerjava bi bila za probat kaj meniš moj kolega ima porša 928 GT 4.8 V8 mašino(brez turbine) katera premore borih 330KM :twisted:
Fur immer CAPRI
 
Uporabniški avatar
Byrkus
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 70
Pridružen: Ne mar 23, 2003 11:45 pm
Kraj: MB - okolica

Napisal/-a Byrkus To apr 22, 2003 12:16 am

Bom dodal eno zanimivost. Golf 1.9 TDI GTI s 150 KM ima večji navor kot dirkalnik F1 s 3.0 V10 motorjem. :shock: :shock: 8) Golf ima 350 Nm pri ca 1500 /min, medtem ko ima F1 'le' okrog 320 Nm pri okrog 15000 /min, ima pa zato blizu 900 KM. Teoretično bi moral biti golf TDI z mesta hitrejši (beri - do hitrosti nekje 40 ali 50 km na uro), potem bi pa prevladala večja moč F1.
Žeja me je napadla - Pil sem v samoobrambi!
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot], Kristjan123, pskoda in 7 gostov