Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Prevoženi kilometri vs. dejanska obraba

Napisal/-a BBoss To sep 27, 2005 10:39 pm

Tole pišem bolj kot neko razmišljanje in temo za debato...

Za lažje razumevanje bom navedel kar svoj primer: z očetom voziva skoraj enaka avtomobila (razlika med njima je cca pol leta) vendar ju uporabljava na popolnoma različen način.

Jaz vozim večino relacijsko po AC in zelo malo po mestu tako, da se moja povprečna hirost po BC giblje tam nekje okoli 90km/h. Delam pa cca 45.000 km/leto Moj fotr pa večino uporablja avto za vožnjo po mestu in tako je njegova povprečna hitrost malo več kot 30km/h s prevoženimi 15.000km/leto

Hipotetično se čez 5 let oba odločiva da istočasno prodava avtomobila. Moj bo imel v tem času 225.000 km fotrov pa 75.000 km. Pri prodaji bo fotr dobil precej več denarja kot jaz zaradi 3 krat manj kilometrov. Razumljivo! A res?

Kje je tu catch? Če se v navtičnem žargonu izrazim bo imel moj avto natanko 2500 delovnih ur in pozor, natanko toliko delovnih ur bo imel tudi fotrov avtomobil! Glede na večje obremenitve pri mestni vožnji bo večina delov (motor, sklopka, podvozje) približno enako obrabljenih kot pri mojem s tem, da bo moj avto v tem času vsaj 11x na rednem servisu (vsakih 20.000km), fotrov pa recimo "samo" 4x (letni servis, ker ne naredi 20.000km/leto) kar pomeni, da bo večina kritičnih delov (jermeni) pri mojem že po 2x menjana med tem ko pri fotrovem še nobenkrat.

In zdaj pride kupec, ki veselo izbere fotrov avto (logično, ima precej manj kilometrov), mojega pa le v primeru, da sem precej nižji s ceno.
Kupec pa pri tem sploh ne ve zgodovine obeh avtomobilov in je v bistvu nevede legalno zaveden z nerealnim merjenjem voženosti avtomobila, ki je izražena edino s prevoženimi kilometri.

Moje razmišljanje: Verjetno bi bilo za kupce rabljenih vozil še najbolj pošteno, da bi bil poleg merilca kilometrov še merilec delovnih ur ali pa merilec skupnih obratov motorja (merjeno v milijonih obratov) tako bi si lahko vsak izračunal koliko je bil avto dejansko v uporabi.
S tem bi bilo načeloma tudi razloženo zakaj sta dva enaka avtomobil lahko tako različno ohranjena pri istih kilometrih oz. zakaj nekomu rikne motor pri 200.000km drugi v enakem avtu pa brez težav naredi pol miljona kilometrov in več.
 
Uporabniški avatar
Dariooo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2810
Pridružen: Če sep 30, 2004 8:45 pm
Kraj: Koper

Napisal/-a Dariooo To sep 27, 2005 10:45 pm

ja ok...to vse imas prav.....samo nekaj je pri vsem temu ki me moti..
recimo pravis da sta enaka avta, samo da sta razlicna v starosti pol leta, ce sem prav razumel...in kolko js vem, se cena ne doloca po prevozenih km (mislim rect, da ni tko usodno), ampak po starosti avta...tako da po mojem bi mogla cena bit tam tam, nebi smelo bit neke velike razlike....no tko js razmisljam...lahko da se motim...zato prosim ce me popravite ;)
LP
 
Uporabniški avatar
RKay
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 648
Pridružen: To jun 14, 2005 12:12 pm

Napisal/-a RKay To sep 27, 2005 10:49 pm

Moram ti povedati da sem nekaj podobnega že razmišljal vendar se v zadevo nisem tako potopil kot si se ti. Moram pa rečt da maš absolutno prav. Recimo dizelski avtomobili pozimi, ki jih večina prižge in pusti da laufajo vsaj ene 5 min da se motor ogreje in da se ne uniči turbina. Če to delaš celo zimo se na motorju gotovo pozna, sicer ni nobene resne obremenitve ker ni velikh obratov, vendar se pozna. Dejanska obrabljenost motorja in kilometri v bistvu nimajo tako tesne povezave kot misli večina kupcev rabljenih avtomobilov.
LP, Kay 8)
 
Uporabniški avatar
Volvo5er
Novinec
 
Prispevkov: 418
Pridružen: To sep 13, 2005 6:15 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Volvo5er To sep 27, 2005 11:00 pm

imaš popolnoma prav, a je nažalost v praksi to skoraj neizvedljivo, saj bi se za vsak auto posebej moralo voditi evidenco vožnje (števec obratov bi bil premalo).
 
Uporabniški avatar
Miholl
Uporabnik
 
Prispevkov: 862
Pridružen: Pe okt 01, 2004 4:32 pm
Kraj: Long Melford, Suffolk, England

Napisal/-a Miholl To sep 27, 2005 11:30 pm

to je čist teoretičnega značaja...pa mi ti najdi 2 avta ki mata 5 let star in ima en realnih 250k km in je lepše tehnično in vizuelno ohranjen kot tisti z realnimi 70k km....

ga zihr ne najdeš
 
Uporabniški avatar
Templar
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1800
Pridružen: Če apr 29, 2004 4:34 pm
Kraj: Savinjska regija

Napisal/-a Templar To sep 27, 2005 11:31 pm

Žal imaš popolnoma prav. Sam se z to mislijo ukvarjam že nekaj časa.

Primer: Babica je kupila avto v istem razredu in po skoraj enkai ceni sicer malo manjši motor in slabo leto za nami. Njen avto je v približno enkem času (8let) naredil 65.000km naš pa 210.000km.

Njen na kratke relacije, naš dolge. Njen je pil 1-2 olja na 5000km naš 1liter na 10.000km. Kot rečeno naš na servisu najmanj 2X na leto vse originalni deli in redno vzdrževan avtomobil medtem ko njen komaj 1X in dostikrat mašina laufala skoraj suha. Enkrat se je pripetilo da je bilo potrebno doliti skoraj 2l olja da je sploh palčka za kontrolo bila v olju!!!
Ko ga je stotalkala pred pol leta je pred totalko ocenjen za več kot pol milijona več kot naš!
Dragi moji jaz bi raje kupil avto od mene kot od moje babice (preden je bil sesut)
Če lahko bereš tole si preblizu! Drži varnostno razdaljo!
 
Golden eye
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 637
Pridružen: Če maj 01, 2003 1:20 pm
Kraj: Notranjska

Napisal/-a Golden eye To sep 27, 2005 11:41 pm

zanimiv tole ja...tukaj moremo še uporštevat kako je latnik avto vozu in vzdrževal. Da ni mrzleg tiščal.....in še velik dejavnikov. Kilometri pa radi zavedejo kupca. :?
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Sr sep 28, 2005 9:02 am

Saj to je bil namen tele debate - kako zaščititi kupca pred t.i. ugodnim nakupom z malo realnimi kilometri. Tak kritičen skrajni primer so recimo policijska vozila, ki na mestu laufajo ure in ure ter poleti hladijo pozimi pa grejejo, ko so policisti v "zasedi". Potem pa jih na dražbi prodajajo kot "ugodno" s prevoženimi 200.000km za sabo imajo pa motorji tudi po 20.000 delovnih ur kar je po 10x več kot pri normalni uporabi avtomobila.




@Miholl - Moj prejšnji avto je imel 160.000 km, ko sem ga prodajal in je bil tako odlično ohranjen, da je prvi kupec slabo pogledal in je mislil, da ima na števcu samo 16.000 km. To sem pogruntal šele potem, ko me je začel spraševati zakaj ga prodajam tako ugodno glede na tako malo prevoženih kilometrov. Ko bi vedeli kakšne oči je naredil, ko sem mu povedal, da na števcu piše 160k. :D
Če si pazljiv in redno vzdržuješ ter popravljaš avtomobil lahko le ta zgleda tudi pri 200.000 km takšen kot, da bi ravnokar prišel iz salona.
 
Uporabniški avatar
golf_c
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 641
Pridružen: To avg 24, 2004 2:32 pm
Kraj: Kranj

Napisal/-a golf_c Sr sep 28, 2005 9:56 am

zato pa men prevoženi kilometri (po števcu) ne pomenijo popolnoma nič ;)
SlikaSlika
 
Mojster Miha
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1950
Pridružen: Ne jun 20, 2004 3:29 pm

Napisal/-a Mojster Miha Sr sep 28, 2005 11:06 am

Moje mnenje glede obrabljenosti je sledeče - mislim, da avto, ki ima recimo 150, 200, 250 tisoč ali več km ni vedno slabši od enega z občutno manj km.
Poznam ljudi, ki naredijo z avtomobili tudi 150.000 km letno in več in lahko povem, da so njihovi avtomobili po letu, dveh prav solidno ohranjeni. Mogoče kakšna praska, buška, pikice od posipanja na havbi - ampak če to odmisliš, je avto OK. Posebno višji cenovni razred je tudi znotraj po tolikih km kot rečemo "kot nov".
Pa še o obrabi - če vzamemo, da človek naredi 150.000 km letno pomeni to v letu dobrih 400 km če si vsak dan v avtu, ker pa gre kašn dan "na off" (dopust, sevisi, odsotnost ...) jih lahko 100 in več dnevno prištejemo. Zdej pa je treba razmislit - ali več trpi vsa "drobovina" če gre avto iz recimo GO do Milana kar znese 400 km v eni smeri oz 800 s povratkom ali recimo 40 oz 80 na navadni cesti
"Trpljenje" tega avtomobila, ki vozi daljše relacije je omejeno na višje vrtljaje (pri večjih prostorninah niti ne), sklopka, zavore, volanski mehanizem in ostalo pa v glavnem "počiva".
Avto, ki naredi dnevno občutno manj km ima po drugi strani več prstavljanja, zaviranja, obračanja volana, obrabo gum ... na kratko v 400 oz 800 km "nabere" mnogo več obrabe, kot avto, ki vozi v glavnem na dolge relacije.

LP
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 21 gostov