Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
blu skeleton
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 76
Pridružen: So feb 26, 2005 5:12 pm
Kraj: ljubljana

Eno vprašanje za elektro stručkote!

Napisal/-a blu skeleton To okt 25, 2005 6:12 pm

V glavnem, da ne bom dolgovezu. Kupm neonke, oziroma uradno hladne katode pri firmi COOL PC. V redu. Neonke zvežem in sicer skupaj z INVERTERJEM, brez katerega neonke ne delajo. Mine dva mesca, pa neonke crknejo. Pregledam stvari in ugotovim, da se je v INVERTERJU neki svcrl.
No, zdej pa vprašanje: kaj je sploh INVERTER in zakaj noče dela neonka brez njega, oziroma kako se da zvezat brez tega. Ajde, da vas vidm zdej!
BLUE SKELETON
 
Uporabniški avatar
zlabon
Novinec
 
Prispevkov: 443
Pridružen: To dec 21, 2004 5:07 pm

Napisal/-a zlabon To okt 25, 2005 6:37 pm

neki na hiter: ta 'neonka' rabi za vžig in delovanje precej višjo napetost kot je 12V. Inverter poskrbi za to visoko napetost. Res pa je problem teh low price setov 'neonk' da se inverter pregreje in skuri. Kaj točno je skurjen? A maš kakšno slikco? Mogoče se da popravt

brez inverterja neboš pripravil 'neonke' da bo delovala

LP, zlabo
 
Uporabniški avatar
andrej777
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2102
Pridružen: Če okt 16, 2003 9:16 pm
Kraj: Telče (Sevnica)

Napisal/-a andrej777 To okt 25, 2005 8:25 pm

zlabon je napisal/-a:neki na hiter: ta 'neonka' rabi za vžig in delovanje precej višjo napetost kot je 12V. Inverter poskrbi za to visoko napetost. Res pa je problem teh low price setov 'neonk' da se inverter pregreje in skuri. Kaj točno je skurjen? A maš kakšno slikco? Mogoče se da popravt

brez inverterja neboš pripravil 'neonke' da bo delovala

LP, zlabo


V bistvu ni velik za dodat. Najbolj verjetno je da je šel tranzistor. Kaj pa garancija ??
It's not the speed that kills, it's the sudden stop that hirts !!
 
Uporabniški avatar
eclipse_R
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2889
Pridružen: Ne feb 27, 2005 12:46 am

Napisal/-a eclipse_R To okt 25, 2005 8:48 pm

sej maš 12 mescev garancije. pošl nazaj pa reč, da se ti je to nardil k si mel v kompu ;)

lp
Slika
 
Uporabniški avatar
RegY
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6720
Pridružen: Pe okt 25, 2002 1:18 am
Kraj: MariboR

Napisal/-a RegY To okt 25, 2005 10:50 pm

če je šel tranzistor oz. neke vrste "napajalnik", bi lahko bilo zaradi tega, ker ko avto prižgeš (mašino) ni več 12V napetosti, ampak tam okoli 14,5... tako da če je vezje delano za 12v... je lahko qrc :D
Slika
 
Uporabniški avatar
zlabon
Novinec
 
Prispevkov: 443
Pridružen: To dec 21, 2004 5:07 pm

Napisal/-a zlabon Sr okt 26, 2005 7:40 am

RegY je napisal/-a:če je šel tranzistor oz. neke vrste "napajalnik", bi lahko bilo zaradi tega, ker ko avto prižgeš (mašino) ni več 12V napetosti, ampak tam okoli 14,5... tako da če je vezje delano za 12v... je lahko qrc :D


aja točn, res je inverter bi lahko crknil ker v avtu ni 12V ampak je več. Regy, a ni 13,8V za polnjenje akumulatorja?
 
Uporabniški avatar
RegY
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6720
Pridružen: Pe okt 25, 2002 1:18 am
Kraj: MariboR

Napisal/-a RegY Sr okt 26, 2005 7:55 am

ne vem točno, vem da je v glavnem nekje tam okoloko 14, pa se ne morem spomnit točne cifre...
Slika
 
Uporabniški avatar
APN
Novinec
 
Prispevkov: 200
Pridružen: So jun 18, 2005 2:39 pm

Napisal/-a APN Sr okt 26, 2005 9:07 am

Napetost v avtu je 12 V . Altenator pa da ven okol 14 V , s katerim se polni samo akumulator .
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1943
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Sr okt 26, 2005 9:23 am

APN je napisal/-a:Napetost v avtu je 12 V . Altenator pa da ven okol 14 V , s katerim se polni samo akumulator .

:?: :?: :?: WTF :?:
kako je lahko napetost po tvoje 12, če daje alternator 14V??? a misliš da imaš v avtu stabilizirano napetost na 12V???

alternator naj bi polnil približno z 13.8V (neglede na obrate, porabnike....), nekateri so malo bol "odprti" in je možno da polni tudi z cca 14,5 (samo to je že velik!!!)
če ti polni z manj kot 12V je pokvarjen alternator, če polni z več kot 15V je pokvarjen alternator....
normalno napolnjen aku ima cca 12, 5V...če ima pod 12V je stvar švoh oz malo izpraznjena (še ni panike), če ima več kot 13V (pa ne mislim tle 13,1V ampak več) pa je bila stvar ravnokar polnjena ali pa je alternator pokvarjen in fila preveč
lp
 
Uporabniški avatar
|jurcek|
Novinec
 
Prispevkov: 287
Pridružen: So apr 03, 2004 9:20 am
Kraj: DUPLEK

Napisal/-a |jurcek| Sr okt 26, 2005 11:14 am

inverter ti je šel samo zaradi tega, ker v računalniku maš nihanje 12V +-0,2V nekje. V avtu pa je malo večje nihanje. sem jaz tud mislo za hec kupit dve rač. neonki in ju dat v kabino pa sem si premislil, ker sem videl da so se kolegu kurle kot po tekočem traku. daj malo več pa kupi tisto ki je mišljena za avto.
Drive as fast as you can and be happy!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu Sr okt 26, 2005 11:41 am

Jst mam voltmeter v avtu že serijsko in je konstantna napetost na vseh porabnikih 13,8 V ko avto dela in alternator fila, ko je samo kontakt in se napajajo stvari iz akumulatorja le pa 12,5 V.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
RegY
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6720
Pridružen: Pe okt 25, 2002 1:18 am
Kraj: MariboR

Napisal/-a RegY Sr okt 26, 2005 12:10 pm

spredaj je treba torej nastavit upor, oz nekaj kar bo dajalo ves čas konstantno napetost 12V... obi je nekaj govoril enkrat kak se to nardi (pa še mi je dolžn to nardit :D )

tak da ko se bo on javil, bomo vedeli kako in kaj dalje...
Slika
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET Sr okt 26, 2005 12:15 pm

za take elektronike je nihanje 2 volta zanemarljivo .... slana voda in visoka napetost neonke pa nikakor ne grejo skupaj če ni vse dobr zaščiten :idea:

avto in pogoji v njemu niso prijazni kot sobni pogoji u PCju :P
Zadnjič spremenil VET, dne Sr okt 26, 2005 12:16 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
croma_man
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4288
Pridružen: So nov 02, 2002 10:42 pm
Kraj: Celje

Napisal/-a croma_man Sr okt 26, 2005 12:15 pm

zakaj ti je crknal je čist logično - zjutri k avto vžigaš pade štrom na 10.8 od 11.2V v šusu in potem z zaugom in višjimi obrati alternator tud z višjo napetostjo fila in to je 14.4V - pol z normalnimi obrati pa prižganimi lučmi prideš na 13.8V

in ta preskok za 6V je za tiste laske od žic v trafotu preveč in ga skuri...dajo se pa dobit stabilizatorji za 12V oz. vezja ki si jih sam sestaviš - pa ne me sprašvat kje, kulk, pa kak ker se mi ne da več drkat s tem :):)
the brand with the three stripes :)
 
Uporabniški avatar
PiLLLe
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2461
Pridružen: Sr mar 24, 2004 10:33 pm
Kraj: lublana

Napisal/-a PiLLLe Sr okt 26, 2005 5:00 pm

Prvo kt prvo jst nevem od kje vam inverter ker tisto je transformator. Drugo kot drugo je crknla zadeva zaradi prevelikih napetostnih sprememb in te poceni zadeve tega neprenesejo. Vsaj v toliksnih merah. Zadeva se da popravit in sicer z homemade vezjem ki pa nepride poceni, vsaj po delu ter materialu ki ga je treba kupiti se nesplaca. Ceneje je kupiti nove neonke. Drugace pa tako ali tako to ni za vsakega, tako da djte si te neonke pocasi izbit iz glave.
 
Uporabniški avatar
PiLLLe
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2461
Pridružen: Sr mar 24, 2004 10:33 pm
Kraj: lublana

Re: Eno vprašanje za elektro stručkote!

Napisal/-a PiLLLe Sr okt 26, 2005 5:01 pm

blu skeleton je napisal/-a:Ajde, da vas vidm zdej!


Btw tole zgleda kot ukaz, tako da me zanima koji falus si da bos ukazovou?

Ce te kaj zanima se lepo prosi.
 
Uporabniški avatar
zlabon
Novinec
 
Prispevkov: 443
Pridružen: To dec 21, 2004 5:07 pm

Napisal/-a zlabon Sr okt 26, 2005 7:30 pm

PiLLLe je napisal/-a:Prvo kt prvo jst nevem od kje vam inverter ker tisto je transformator. Drugo kot drugo je crknla zadeva zaradi prevelikih napetostnih sprememb in te poceni zadeve tega neprenesejo. Vsaj v toliksnih merah. Zadeva se da popravit in sicer z homemade vezjem ki pa nepride poceni, vsaj po delu ter materialu ki ga je treba kupiti se nesplaca. Ceneje je kupiti nove neonke. Drugace pa tako ali tako to ni za vsakega, tako da djte si te neonke pocasi izbit iz glave.

ej pille, sam neki, glede na to da si tolk zlo pameten zmerom se najprej prepriči kaj je to inverter. Inverter pa vsebuje tud transformator. samo s transformatorjem pa neboš dvignil enosmerne napetosti 12V na višjo napetost ki je potrebna za vžig neonk.
malo osnov: kot prvo ti s transformatorjem ne moreš direktno višati/nižati enosmernih napetosti. Zato se zadeva naredi z inverterjem: najprej napetost 12V DC razsekamo z ustreznim vezjem (naredimo AC), potem pa pač peljemo na transformator, kateri nam zvišuje napetost. Na tak način delujejo tudi napajalci avtoojačevalcev, kjer je zaradi potrebe po moči potrebno zvišati DC napetost, razlika je le v tem da se tu potem na koncu tista AC napetost še usmeri.
Na podoben način delujejo tudi računalniški switcherji.
In ja, ni nujno da je šel ravno trafo, lahko je čisto kaka banalna napaka in se bi se jo dalo BP odpravit.

Aja pa kdor rabi stabilizirano napetost 12V, torej da bo dal v avto in bo imel na izhodu ves čas 12V naj si naredi z 7812 regulatorjem.
Če niste vešči elektronike pa proste kakšnega frenda ki je elektronik in vam bo naredil to za male pare, pa vam bojo neonke dle živele. Če pa nimate prjatlov k so elektroniki, pa lohk men PM pošlete pa bomo zrihtal kej.

LP, zlabo
 
VET
Novinec
 
Prispevkov: 411
Pridružen: To okt 05, 2004 1:03 am
Kraj: LJ

Napisal/-a VET Sr okt 26, 2005 9:37 pm

zlabon je napisal/-a:...........
Aja pa kdor rabi stabilizirano napetost 12V, torej da bo dal v avto in bo imel na izhodu ves čas 12V naj si naredi z 7812 regulatorjem.
Če niste vešči elektronike pa proste kakšnega frenda ki je elektronik in vam bo naredil to za male pare, pa vam bojo neonke dle živele. Če pa nimate prjatlov k so elektroniki, pa lohk men PM pošlete pa bomo zrihtal kej.


tle si ga pa mal pihnu .... če hočeš iz 7812 dobit 12v moraš imet na vhodu najmanj 15v kar pa v avtu brez invertorja ni mogoče. ;)
 
Uporabniški avatar
lisko
Moderator / upravnik foruma
 
Prispevkov: 8469
Pridružen: So mar 15, 2003 4:13 am

Napisal/-a lisko Sr okt 26, 2005 9:48 pm

Po moje je mislu da kao ko avtek laufa........takrat maš vedn zagotovljeno več kot 12V

Drgač pa texas instruments ponuja čip ( modul) ki poskrbi da je na njegovem izhodu vedn 12V. Dela pa od 9 pa vse do 27 voltov vhodne napetost.Pride pa mislim da 24 dolarjev :) Sample pa nočejo poslat :)
Slika
(Sine! Kaj naj nardim da pridem prek pločnika?......... Jeep-a si kup pa ne jamri :P ) :)
 
Uporabniški avatar
Gricko
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1943
Pridružen: Sr jun 02, 2004 7:49 pm
Kraj: ljubljana AR156SW

Napisal/-a Gricko Sr okt 26, 2005 10:13 pm

VET je napisal/-a:
tle si ga pa mal pihnu .... če hočeš iz 7812 dobit 12v moraš imet na vhodu najmanj 15v kar pa v avtu brez invertorja ni mogoče. ;)

mal si ga tudi ti pihnu....res je da stabilizator deluje stabilno, če ima 3 V ali več napajalne,kot izhodne ...ampak tudi pri manjši razliki stabilizator še vedno deluje, le da ni tako zelo stabiln.....ti pa sigurno pobere špice....je pa problem, ker pri zagonu avta napetost na akuju pade pod 10V...tle pa stabilizator res ne dela....

je pa še en keč...namreč večina teh stabilizatorjev prenese le Max 1A toka!!
obstaja tudi močnejša varjanta lm340k (12V) v to-3 ohišju , ampak tudi ta zdrži le 1,5A...
zdej ne vem kolk rabjo neonke, ampak nekaj pa verjetno že....

drgač se pa lahko špice omili že samo z enim malce večjim kondenzatorjem...
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov