japanac je napisal/-a:Ko sem predelal "škodilaka" leta 2013 je bila cena plina na cca 53% cene bencina (0,769 €/l plin - 1,443 €/l bencin), danes dobrih 5 let pozneje je cena plina na cca 43% cene bencina (0,579 €/l plin - 1,338 €/l bencin), torej se nimam kaj pritoževati.
Še opažanje glede svečk:
- menjava na 52k km (navadne, zamenjava ob preventivnem veikem servisu zaradi starosti, ne prevoženih kilometrov)
- cukanje pri nižjih obratih
- menjava pri 101 k km (Brisk LPG)
- cukanje pri nižjih obratih
- menjava pri 140 k km (NGK LPG)
- cukanje pri nižjih obratih
- menjava pri 183 k km (spet navadne)
Zaključek:
Glede na to, da so mi katerekoli zdržale okoli 40 k km, bom spet namestil navadne in jih za ceno dražjih menjam vsaki drugi servis (na 30 k km).
Teramo dalje.
Se strinjam z tvojim razmišljanjem. Vsekakor se od vžigalne svečke namenjene avtoplinu (od katerega koli proizvajalca) po sestavi in delovanju nekoliko razlikujejo od klasičnih. Enostavna laična razlaga je da LPG svečke bolje prenesejo vročino izgorevanja in dlje časa ohranijo kvalitetno iskro za popolno detonacijo-vžig. Razlika v ceni enih in drugih pa je ogromna. V primeru če je klasične svečke z pogonom na avtoplin potrebno menjati na 40 000km in če bi LPG svečke bp delovale 150 000km bi jih vsekakor priporočal saj se kalkulacija izzide. Temu pač žal ni tako in sem mnenja, da ni popolnoma nič narobe če so intervali za menjavo pogostejši in vsakomur cenovno bolj dostopni. Dejstvo je tudi da računica manj občutno po denarnici vdari tiste ki vozimo normalen avto in potrebujemo 4 svečke. Zamislite si razliko, ko mora nekdo menjat svečke na enem od Mercedesov z motorji ki imajo 2 svečki po cilindru. V6(12kos) ali V8(16kos).
Če na pamet preko prsta izračunamo približno z okvirnimi cenami brez popusta:
STANDARD 4kos x 6€ = 24€ (menjamo na cca. 35000km)
LPG 4kos x 24€ = 96€ (predvideno menjamo na cca. 70 000km)
Za ceno lpg svečk, navadne zamenjamo 4 krat in z njimi prevozimo 140 000km kar je bistveno bolj racionalno kot LPG opcija.
Seveda je to teoretićna razlaga, ki se lahko v praksi bistveno spremeni. Med drugim je tukaj je pomemben dejavnik kvaliteta sistema in nastavitve le tega.
Glava me prične boleti, kadar si nekdo za "male pare" privošči 20 let star požrešen luksuz z miljon prevoženih in želi predelavo. Kljub temu, da stranko pripraviš na mogoče dodatne stroške po predelavi zaradi optimalnega delovanja ap sistema.
STANDARD 16kos x 8€ = 128€
LPG 16kos x 26€ = 416€
Mogoče še je potrebno zamenjati cinšpulo ali dve pa smo na minimalni plači
Pa lep pozdrav