Napisal/-a reber Pe maj 30, 2003 11:47 am
Kapaciteta akumulatorja nima POPOLNOMA NIČ z jakostjo iskre, porabo bencina, pospeški itd. Če imaš alternator v redu in akumulator še v dobri kondiciji, kontakti - kleme (priključki) trdni neoksidirani, potem kapaciteta zanesljivo ne igra nobene vloge. Res pa je, da se pri praznem akumulatorju malce pozna, da večji akumulator vleče večji tok, kot manjši akumulator. Vendar to velja samo nekaj časa, mogoče kakšno uro ali dve.
Zakaj imeti večji akumulator ? če se ga da montirati v ležišče je pametno imeti malo večji akumulator, saj ima marsikdo kar zadovoljivo moč ozvočenja, in če to poganjaš z ugasnjenim avtomobilom, potem... pa zraven še kakšna hladilna torba, tako da je majhen akumulator kmalu prazen in kajkmalu se zgodi, da avto ne bo vžgal. Kar pa se tiče polnjenja akumulatorja pa ni problema, saj ima večina avtomobilov vsaj 50A alternator.
Če bo katerikoli mehanik izjavil kaj nasprotnega, potem mu mirno lahko odvrnete, da nima pojma od štroma. Prav tako me je opozarjal trgovec, ko sem kupoval akumulator 75Ah BOSCH silver za v škodo (original akumulator je baje 45Ah) da to ni dobro za akumulator in podobne zgodbice in da če bo kaj narobe, ne bodo upoštevali garancije. Jasno sem mu odvrnil, da njegova izjava ni pravilna, da to ni res in da če bo kaj narobe, bo še kako upošteval garancijo, ker če ne, bo drugi dan že na tržni inšpekciji. Jasno, da je bil potem tiho, saj je samo trgovec. Naj omenim, da sem z akumulatorjem zelo zadovoljen, pozimi v mrazu avto kresne iz prve, pa čeprav je zunaj.
Kar se tiče akumulatorjev topla, sem iz večih virov slišal, da po treh letih ali nekaj takega crkne, pa če ga rabiš ali ne. Ker sem informacijo delno preveril, sem ugotovil, da to sicer drži, vendar drži bolj v tej smeri, da crkne, če ga uporabljaš manj, torej kakšni traktorji, ki se rabijo nekajkrat na leto.
Tko, kakšen akumulator bo kdo stlačil v avto je to njegova stvar, vsekakor pa ne škodi, če daš noter nekako čimvečjega.