NoFX je napisal/-a: razlaga delovanja klime bi tudi bla dobrodošla če se komu da...
Dobro, bom začel:
Stvar je precej podobna kot v domačem hladilniku. Torej, vse skup je napolnjeno z hladilnim sredstvom - taki plin, ki ima to lastnost, da ko ga stisteš do te mere da se bo utekočinil, se bo precej segrel! In ko da spustiš da se razpenja narazen, nazaj v plinasto stanje, se bo spet ohladil na prejšnjo temeraturo.
Zaj pa gre stvar tak: Najprej je sredstvo v plinastem stanju, in ima temperaturo okolice (recimo 30°C ker je vroče zunaj). In gre najprej skozi kompresor, ta ga stisne na kakih 20 bar, da se utekočini. Pri tem se bo zelo segrel, na kakih 80°C (približno). Potem pa gre skozi kondenzor - to je tisti hladilnik pred motorjem, z ventilatorjem. Tam noter se bo ohladilo na temperaturo okolice (30°C), pritisk pa bo ostal še vedno enak. Potem pa gre skozi reducirni tlačni ventil. Tam se pa bo pritisk zmanjšal na kakih 4 bar (približno) in ob tem bo prešel iz tekočega stanja v plinasto. Seveda se bo pa tu tud precej ohladil - na temperaturo nižjo od okolice (16°C). Tu pa gre naprej v evaporator - to je en manjši hladilnik z ventilatorjem v potniški kabini (isto kot "pečka" in od njega potem piha mrzel zrak po kabini). Iz evaporatorja pa gre v plinastem stanju, z nizkim pritiskom in temperaturo okolice 30°C (ker se je segrel iz 16°C na 30, ker je oddal hladoto v kabino) nazaj v kompresor.
Upam da nisem preveč kompleksno zapisal, saj v resnici je sam princip zelo preprost, saj za poznamo že več kot 60 let.