TITan je napisal/-a:Pri BMWju so enkrat testiral (pred dolgo časa, najverjetneje ne drži za sodobne avte!) da je nejbolje s tam 70-80% gasa pospešit, pa čimprej v končno prestavo dat, naprej pa s pametjo.
Osebno se lahko že pri 50 v 5 peljem brez problemov.
:P :P :P sorry my mistake mislil sem v peti prestavi ... L.p. MadTITan je napisal/-a:To verjamem če porbaš pospeševat še v tisti 5 prestavi. Tist se potem pač dol vrže presavo ali 3.
Na 5000 obratih (70%) se mi pa motor orenk smili (kar bi bilo pri 50 nekje med 1 pa 2 prestavo pri meni).
... ja vse kar si napisal je res samo v prometu boš težko speljal to teorijo - še posebej po obvoznicah po mestih med semaforji ... ko se ti vedno mudi in voziš z drugimi jaz vozim 130-140 po prehitevalnem pasu pa se moram non stop umikat tistim ki jim je premalo pa bremzat, da se dam med tiste ki jim je preveč - slalom non stop tako kot si napisal lahko vozim le ko grem po stari cesti za Ljubljano in to okrog 10 zjutraj sredi tedna, ko večina drugih dela ... L.p. Madesem je napisal/-a:Pri teh obratih (3400 - najv. navor) ne porabi najmanj (najmanj porabi v leru). Najvišji navor pomeni, da takrat motor daje največji energetski izkoristek glede na bencin, ki prihaja not. Vendar avto te moči (navora) večinoma ne potrebuje, razen v klanec in pri pospeševanju. Najmanj porabi (na ravnem) pri najnižjih obratih, ko motorju to ne škoduje in še lepo teče (bencinar 1800-2500, odvisno od avta). Pri nižjih obratih bi sicer porabil še manj, vendar bi škodilo motorju.
Primer glede navora - pri 3400 obratih gre v tretji cca 65 km/h, jasno, da lahko pelješ v četrti pri 65 z manjšimi obrati (2800?) in bo porabil manj, če voziš z isto hitrostjo (65) v peti, bo porabil še manj, imel bo pa cca 2300 obratov. To vse velja za ravnino (ali navzdol), ko ne potrebuješ moči, samo vzdrževanje hitrosti (upor zraka, koles, prenosov, samega motorja). Čim pa močneje pospešuješ ali zapelješ v klanec, začne kot najbolj ekonomično glede porabe veljati območje največjega navora. Če je klanec blag, niti ne, pri hujšem klancu pa je za vzdževanje iste hitrosti treba kdaj vozit tudi z večjimi obrati kot 3400, ali pa vozit počasneje v brzini, kjer še vlečejo obrati najv. navora. Pa ne s polnim plinom, morda 30 - 60 %.
To glede 70-80 % gasa je pa težka neumnost, saj velika večina motorjev dovolj potegne za tekočo vožnjo že pri 1/3 gasa ali manj, razen izjemnih situacij seveda (prehitevanje, draganje na semaforjih).
Seveda bodo ti stavki za nekatere bogokletni, a tako je, hoteli ali ne.
lp
vincent je napisal/-a::) ti imaš (verjetno) najvišji navor pri 3.400 vrtljajih - kar le pomeni da v tem območju motorr najbol vleče oz. je najbolj prožen.
Seveda je poraba najnižja takrat ko voziš v najvišji prestavi....vsaj kar se tiče konstatne vožnje, Pospešuješ pa s sorazmerno polnim plinom (v ne previsoke vrtljaje) ter čim hitreje prideš do konstatne hitrosti in najvišje prestave.
Po domače...se ne vlečeš. pritisneš gas, ter prestaviš v območju (za bencinca) med 2.500 in 3.000 vrtljajih.
to je to.
Miholl je napisal/-a:Vozi v območju 70-80% obratov največjega navora, pa bo.
To je recimo na 2300 - 3000 obratov. Pri 1.6 mašini ti v 5. prestavi manj kot 75-80kmh ne priporočam vozit.
Sicer pa meri porabo na daljši interval (na cel tank recimo) in boš dobil bolj realno sliko. Bi pa pri taki mašini mogla bit poraba okol 7 do 8 litrov z normalno vožnjo...
... pri teh obratih (recimo na 2300 - 3000 obratov) bo pil okrog 6.5Miholl je napisal/-a:Vozi v območju 70-80% obratov največjega navora, pa bo.
To je recimo na 2300 - 3000 obratov. Pri 1.6 mašini ti v 5. prestavi manj kot 75-80kmh ne priporočam vozit.
Sicer pa meri porabo na daljši interval (na cel tank recimo) in boš dobil bolj realno sliko. Bi pa pri taki mašini mogla bit poraba okol 7 do 8 litrov z normalno vožnjo...
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 3 gostov