Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 1:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Od ideje do izvedbe - prototipi, predserije, koncepti

Napisal/-a Joie de vivre! To feb 06, 2007 1:40 am

Noben avto ne nastane iz zraka, v razvoj je vloženega veliko truda, časa in denarja.

Ko na trg pride nov model, v dobro varovanih tovarniških kleteh že nastajajo njihovi nasledniki.

Ta tema naj bo namenjena:
-razvojni evoluciji kasnejših serijskih modelov
-prototipom, ki jim je malo zmanjkalo do serije
-pogojno konceptom, ki so prišli v serijo

Skratka, poudarek naj bo na neuglednih, konkretnih prototipih, ne na salonskih konceptih.

Za primer naj vam predstavim razvojno pot Citroënovega projekta S9. Predzgodba se je začela že v 60. letih s projektom G mini, ki naj bi nasledil Spačka:
Slika
Slika

Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika
Slika

AX naj bi na trg prišel tudi kot Talbot Samba II:
Slika
Slika

Serijski AX:
Slika

Več na:
http://www.citroenet.org.uk/prototypes/ ... s9/s9.html


Če imate ali najdete kake zanimive slike tovrstnih razvojnih stopenj, jih objavite.

LP,
JdV
Zadnjič spremenil Joie de vivre!, dne Po sep 07, 2009 11:28 am, skupaj popravljeno 3 krat.
 
Uporabniški avatar
Eazy-O
Uporabnik
 
Prispevkov: 1119
Pridružen: Po jun 07, 2004 12:36 pm
Kraj: Somewhere Over The Rainbow...

Napisal/-a Eazy-O To feb 06, 2007 2:22 am

Moram pristavit piskerček. Čehi & znani oblikovalski studio Bertone so se malce igrali z naslednikom serije Škoda 130/135/136.

Kupe 8)
Slika
Slika

Sedan:
Slika

Na cesto sta iz serijske proizvodnje zapeljala samo kombilimuzina pod imenom Favorit in pa karavan, znan kot Forman. Niste še videli vseh, a? ;)

LP,
Oskar

P.S.: Meni je kupe tak odpuljen... Prec bi ga mel. :D Dve večji sliki:
http://auta5p.car.cz/katalog/skoda/favoritc_02.jpg
http://auta5p.car.cz/katalog/skoda/favoritc_01.jpg
Slika
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 1:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! To feb 06, 2007 1:23 pm

Vzhodnoevropski proizvajalci so sestavljali polno zanimivih prototipov, a so vedno naleteli na politične in finančne ovire. Nekaj jih je vseeno prišlo v serijo, kot denimo Škoda favorit. Slednjim bi lahko rekli prafavoriti, prototipi škode z motorjem in pogonom spredaj:

Škoda 781 SV:
Slika

Škoda 781
Slika

Škoda 780:
Slika

Osnoven koncept je torej bil določen že sredi 80., vmes je prišel Bertone in nastala je favoritka.

LP,
M
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 1:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! To feb 06, 2007 5:36 pm

Volkswagnovi oblikovalci so za naslednika hrošča predlagali takole spako EA276, še z zračnohlajenim bokserjem:

Slika

K sreči so bili pametni in najeli Giugiara, ki je predlagal tole, VW typ A:
Slika

VW-jevci so mu dodali še okrogle sprednje luči in nastal je legendaren golf enka:
Slika
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 4:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR To feb 06, 2007 7:09 pm

Easy-O Obstaja tudi prototipni coupe Favoritke, ki je zelo podoben BX-u in prototipna Favoritka z 1.6 motorjem (je precej manj praznega prostora v motornem delu :D kot pa pri 1.3), kompletno razvitim pri Škodi in nima veze z motorji, ki so bli kasnej v Felicijah.In ni v serijo prišel ravno zato ker je Škodo takrat pohopsal VW, ki je že imel svoj 1.6 motor.
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 10158
Pridružen: Sr feb 22, 2006 9:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan To feb 06, 2007 7:21 pm

Tukaj lahko še enkrat prikažem prototipe srbske Zastave, ki so sicer na ogled pri Znanih avtomobilih.

Florida SW:
Slika
Slika

Florida limuzina:
Slika
Slika
Slika

Yugo Koral In:
Slika
Slika

Yugo Euro:
Slika

pa še Yugo Electra:
Slika

Zastava from Kragujevac, "Krusik" from Valjevo, Belgrade Electro-technical faculty and Sever from Subotica were working on this car for two years. Interesting thing is that this is a first time that invention of Nikola Tesla (Serbian scientist who worked in USA, he invented alternate electric currency and many other inventions which are connected with electric power and which are used today) asynchronized electric engine, which has many different use, is first time in history used in electric car. Such engine has different speeds and therefore it is difficult for regulation: the engine gives power to Yugo Electra but when you are decreasing speed it becomes a generator and it is fills the batteries. Ordinary person can not tell the difference between ordinary Yugo and Electra. Under the hood is placed the Sever's engine. It is started by batteries made by "Krusik" 140V, 60Ah. Vehicle is made for city drive and with one filling it can be driven for 60-80km. It is a vehicle which is made for public services in the city: post offices, communal services etc. The factory wish to make battery which has half of current size (that is a reason why Electra has room only for 2 people) and to make double or even triple capacity and want to decrease the filling time from 5 hours to 5 minutes if possible. Although such car would have higher price then ordinary Yugo it would cost much smaller money to the driver because it needs only 5kwh of electric power. Yugo electra's maximal speed is 90km/h and it is most economical at 60km/h.
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 10158
Pridružen: Sr feb 22, 2006 9:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan To feb 06, 2007 7:58 pm

MG Rover RDX 60 - koncept, ki so ga Britanci razvijali z namenom rešiti podjetje.
Slika

Avto, mišljen kot naslednik 25 in 45 so na testiranjih ujele nekatere angleške revije:
Slika
Slika

Na njegovi osnovi so leta 2002 predstavil svoj zadnji prototip TCV (Tourer Concept Vehicle), ki je napovedoval novo hišno oblikovalsko smer.

Slika
Slika

Razvoj je zaradi finančnih težav šel tako počasi, da so v tovarni pripravljali oblikovne osvežitve. Leta 2004 so ga že tako zamišjlali:
Slika
Slika

Roverjevci so polagali velike upe v ta projekt, a žal jih je bankrot prehitel.

Je pa zanimivo, da naj bi kitajski Roewe ravno na njegovi osnovi razvijal svoj avtomobil nižjega srednjega razreda. Spodaj maketa RDX 60 s kitajskimi tablicami:

Slika
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 1:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! To feb 06, 2007 11:50 pm

Tole je bil Giugiarov predlog za novega Fiat Seicenta, Italdesign Lucciola:

Slika
Slika

Fiatu ni ustrezal, prišli so Korejci in nastal je uspešni Daewoo Matiz:
Slika
Zadnjič spremenil Joie de vivre!, dne Po sep 07, 2009 11:30 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 1:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Sr feb 07, 2007 12:02 am

Rusi so na začetku 70-h množično štancali Žigulije in hkrati tuhtali tudi o majhni kombilimuzini s prednjim pogonom, podobni takrat aktualni Hondi N600:

Lada 1101 "Čeburaška":
Slika
Slika

Čeburaško so malce pošvasali, potolkli z macolo in jo postali na podvozje s štirikolesnim pogonom:..
Slika

Nastala je vsem znana Niva:
Slika
Zadnjič spremenil Joie de vivre!, dne Po sep 07, 2009 11:32 am, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Mick Jerry
Uporabnik
 
Prispevkov: 1259
Pridružen: So jan 08, 2005 9:41 pm
Kraj: okolica Lj.

Napisal/-a Mick Jerry Sr feb 07, 2007 12:04 am

Zanimiv je tale daewoo.Če bi ga delal fiat bi tud sam pomoje reku da je dobra oblika(ker je pač italjanski).

Grd je vseeno, čeprav sedaj vem da je ''italjanski''. :D

Mi pa smo dobil Fiata 500 8)

P.S.: Joie, še ena dobra tema.kar tako naprej. :bow
Slika
 
Uporabniški avatar
Eazy-O
Uporabnik
 
Prispevkov: 1119
Pridružen: Po jun 07, 2004 12:36 pm
Kraj: Somewhere Over The Rainbow...

Napisal/-a Eazy-O Sr feb 07, 2007 12:26 am

Samotar je napisal/-a:Easy-O Obstaja tudi prototipni coupe Favoritke, ki je zelo podoben BX-u


Sej kupe sem dal gor, na prvo mesto. :) Men se zdi bolj podoben XMu sicer. Maš kako drugo fotko?

...in prototipna Favoritka z 1.6 motorjem (je precej manj praznega prostora v motornem delu :D kot pa pri 1.3), kompletno razvitim pri Škodi in nima veze z motorji, ki so bli kasnej v Felicijah.In ni v serijo prišel ravno zato ker je Škodo takrat pohopsal VW, ki je že imel svoj 1.6 motor.


Kolikor vem je bil to Forman z 1.6 motorjem, tudi so bile nekje slike... Evo: http://auta5p.car.cz/muzea/muzeum_skoda_2005/mb_57.htm :)

Sicer iskanje na Albanskem trgu rabljenih avtov razkrije Formane in Favorite z 75 konji in 1.5 mašinami, pa 65-70-75 konji in 1.3 mašinami... Svašta.
Slika
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 1:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Sr feb 07, 2007 12:27 am

Da se dobiti veliko materiala na temo citroën, ostalih virov ne poznam toliko. Zato prosim vas, mercedesovce, folcvagnarje, hondaše in vse ostale, gotovo spremljate tuje špecijalizirane forume in bi laže dobili tovrstni material, da sodelujete.
 
Uporabniški avatar
enzospotenzo
Novinec
 
Prispevkov: 237
Pridružen: Ne jan 07, 2007 11:17 pm
Kraj: Den Haag,cell No.1

Napisal/-a enzospotenzo Sr feb 07, 2007 12:49 am

zanimivo in poučno, sploh dogajanje pri Zastavi...florida wagon je bil že prava "makina" za tiste čase :P
It is better to lose a moment in your life than your life in a moment.
 
Uporabniški avatar
Lignage
Moderator foruma
 
Prispevkov: 3746
Pridružen: To mar 21, 2006 4:17 am

Napisal/-a Lignage Sr feb 07, 2007 1:02 am

Jaz tud čestitam Joie-ju za še eno zanimivo temo :tomidelej:

Citroën ZX (Projekt N2)

Rodila se je čudovita ideja:
Slika

Ta zgornja majhna slika je iz uradne Bertonejeve strani, škoda ker je okrnjena.

Avto je po začetnih zamislih spominjal na svojega večjega brata XM-a

Slika
Slika

Notranjost je bila nesporno citroënovska:
Slika

Na tej sliki spodaj že zelo spominja na to, kar smo videli na cestah. Če bi ostal bolj oglat, bi bil tako bolj podoben XM-u in Xantiji.
Slika
Slika
Slika

Ko je prišel na trg je njegova oblika marsikoga razočarala. Avto se je zdel preveč običajen za to francosko znamko. Po vrhu vsega pa je spominjal na takrat že prisotno Yugo Florido:
Slika

Presenečenj ni bilo niti v sicer lepi notranjosti:
Slika

lp, mm
 
Uporabniški avatar
AgitatoR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4443
Pridružen: To jun 15, 2004 4:09 pm
Kraj: Rbn 104

Napisal/-a AgitatoR Sr feb 07, 2007 11:19 am

Eazy-O je napisal/-a:
Samotar je napisal/-a:Easy-O Obstaja tudi prototipni coupe Favoritke, ki je zelo podoben BX-u


Sej kupe sem dal gor, na prvo mesto. :) Men se zdi bolj podoben XMu sicer. Maš kako drugo fotko?

...in prototipna Favoritka z 1.6 motorjem (je precej manj praznega prostora v motornem delu :D kot pa pri 1.3), kompletno razvitim pri Škodi in nima veze z motorji, ki so bli kasnej v Felicijah.In ni v serijo prišel ravno zato ker je Škodo takrat pohopsal VW, ki je že imel svoj 1.6 motor.


Kolikor vem je bil to Forman z 1.6 motorjem, tudi so bile nekje slike... Evo: http://auta5p.car.cz/muzea/muzeum_skoda_2005/mb_57.htm :)

Sicer iskanje na Albanskem trgu rabljenih avtov razkrije Formane in Favorite z 75 konji in 1.5 mašinami, pa 65-70-75 konji in 1.3 mašinami... Svašta.


Ja to je bil motor 1.6 16V s 110 konji (na tisti strani piše 99, kar se mi zdi bolj verjetno) in je bil zmontiran v peščico Formanov. Samo za predstavitev. V serijo pa ni šel, zarad VW. Coupe pa obstaja tudi precej drugačen od tegale tvojega, ki sem ga, po pravici povedano, videl prvič. :D Tisti je nekakšen hibrid BX-a s škodinim prednjim delom.
U ti mater kakšna kolona je danes. Še dobr, da sm taprvi.
Bencin je zakon. Probej se zadevati z dizlom. Neizvedljivo.
 
Uporabniški avatar
Eazy-O
Uporabnik
 
Prispevkov: 1119
Pridružen: Po jun 07, 2004 12:36 pm
Kraj: Somewhere Over The Rainbow...

Napisal/-a Eazy-O Sr feb 07, 2007 1:31 pm

Samotar je napisal/-a:Coupe pa obstaja tudi precej drugačen od tegale tvojega, ki sem ga, po pravici povedano, videl prvič. :D Tisti je nekakšen hibrid BX-a s škodinim prednjim delom.


Slike, bemti miša! :shock: Prosim. ;)
Slika
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 1:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Sr feb 07, 2007 3:02 pm

Jaz tudi še nisem slišal za kaj takega, poznam edinole zgornjo kupejko.

Samotar, da ne bosta naenkrat 2 gajbi? :)=(:
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 1:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Sr feb 07, 2007 3:18 pm

Kaj napoveduje tale fiat sedici sperimentale (1952), mislim da ni treba posebej omeniti:
Priponke
fiat600sperimentale.jpg
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 10158
Pridružen: Sr feb 22, 2006 9:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan Sr feb 07, 2007 9:02 pm

9x, projekt naslednika Minija, ki ga je vodil sam Alec Issigonis:

Slika
Slika
Slika
Slika

Z razvojem so pričeli leta 1967. 9X je bil krajši in lažji od Minija, hkrati pa bolj prostoren. Vendar ni nikoli prišel v proizvodnjo, saj si pri BMC takrat finančno tega niso mogli privoščiti.
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 1:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Sr feb 07, 2007 9:22 pm

Nemški Sachsenring je imel dobre inženirje, ki pa zaradi političnih in finančnih ovir več ali manj posedali po pisarnah. Njihovo hrepenenje po nasledniku trabanta 601 je bilo vseeno tako veliko, da je nastala cela kopica prototipov, ki pa nikoli niso videli serije:

P-602 V s Škodinim štiritaktnim motorjem:
Slika
Slika

Sredi 60. je nastal P-603:
Slika

Konec 70. P-610, tudi s Škodinim motorjem:
Slika
Slika
Slika

P-612 s VW-jevim motorjem, s konca 80.:
Slika

Še najbližji seriji je bil Trabant 1.1E, ki je temeljil na serijskem Trabantu 1100 (VW-jev motor):
Slika
Slika
Zadnjič spremenil Joie de vivre!, dne Po sep 07, 2009 11:38 am, skupaj popravljeno 1 krat.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: smirko in 5 gostov