Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe feb 09, 2007 8:17 am

Zgodnji prototip chryslerja 300 iz l. 2000:

Slika
Slika
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe feb 09, 2007 8:45 am

Zgodovina VW hrošča se je začela že v času weimarske republike, v tem času je F. Porsche bodisi sam ali v sodelovanju z uveljavljenimi znamkami sestavil kopico prototipov. Nekaj primerkov:

Zündapp Typ12:
Slika

NSU Typ 32:
Slika

VW Typ 37:
Slika

VW Typ 38 oz. KdF-Wagen, dokončna oblika:
Slika

Do začetka vojne so jih sestavili okoli 700 in so danes neprecenljive raritete. Kdor je že pred vojno našparal 990 t. i. KdF znamk, je l. 1961 dobil 20% pri nakupu novega hrošča.

Skratka, če vidite na cesti hrošča, vidite 80 let zgodovine.
 
Uporabniški avatar
TUNING_BOY
Uporabnik
 
Prispevkov: 1440
Pridružen: Če apr 06, 2006 2:41 pm

Napisal/-a TUNING_BOY Pe feb 09, 2007 8:54 am

Zelo dobra in poučna tema! Dobr je poznat zgodovino posameznikov! :clapclap :clapclap :clapclap
__+__ 2FAST 4YOU__+__
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe feb 09, 2007 9:18 am

Angleško-francoski Chrysler je l. 1974 začel pripravljati naslednika simce 1100.

Prvi glineni prototipi so še spominjali na simco 1100:
Slika
Slika
Slika

Na koncu je odobritev prejel tale prototip in nastal je Chryslerjev golf:
Slika

Predlog 4-sedežne limuzine:
Slika

Končni izdelek je bilo lično in odlično vozilo, ki pa ga je žal prehitro pokopala rja:
Slika
 
Uporabniški avatar
adamovc
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 518
Pridružen: So jul 29, 2006 8:07 pm

Napisal/-a adamovc Pe feb 09, 2007 9:31 am

Pri razvoju hrošča je zanimvo, da je Ferdinand Porsche (verjetno zaradi pritiskov s strani Hitlerja) kar nekaj idej ukradel svojemu češkemu prijatelju Hansu Ledwinka, ki je sočasno razvijal model Tatra T97, ki je bil predstavljen leta 1936.

prototip Tatra v570 (1933)
Slika

serijska Tatra T97 (1936)
Slika

Porsche je uporabil tudi kar nekaj patentov v lasti Tatre, ki je zato tožila VW, kar se je začasno zaključilo z okupacijo Češke, po vojni pa se je toženje nadaljevalo vse do leta 1961, ko je VW Tatri izplačal odškodnino v višini 3 mio DM.
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe feb 09, 2007 9:38 am

Adamovc, odlično tole, tega okoli Tatre nisem vedel.

Prototip R4 iz. leta 1958:
Slika
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe feb 09, 2007 10:00 am

BMC in kasneje Rover je 30 let neuspešno ustvarjal naslednika minija. Na trg je spravil model metro, pri nas poznan kot rover 100, ki je bil konceptualno evolucija minija, a ta ni dosegel slave prehodnika.

Prvi retro poskus izvira iz srede 90.

rover spiritual:
Slika
Slika

Ta ima motor in pogon zadaj, podoben koncept kot pri mitsubishiju i

Prišel je BMW in zadevo zastavil konkretneje z voznim prototipom ACV30:
Slika
Slika

Nastal je enkraten mini one:
Slika
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe feb 09, 2007 10:55 am

Tovrstne prototipe imajo tovarne shranjene v javnosti zaprtih depojih. Leta 2004 sem imel to čast, da sem skupaj s še 3 slovenskim citroenarji obiskal Citroënov konzervatorij v Parizu, kjer je obisk možen samo ob posebnih priložnostih ob pogoju, da si član citroën kluba:

ob odhodu (JdV povsem levo):
Slika

zunanjost konzervatorija, pred katerim že čakajo novi eksponati:
Slika

makete v preddverju:
Slika
Slika

pra-visa še na fiatovi osnovi, ki je kasneje postala oltcit:
Slika

evolucijske stopnje plurielov:
Slika

serija konceptov ECO:
Slika

activa I:
Slika

activa II:
Slika

pra-AX:
Slika

xanae, lahko bi mu rekli tudi pra-picasso:
Slika

kitajski elyseé:
Slika

TPV, prototip spačka iz l. 1939:
Slika

Joie de Vivre ob tovarniško novih visah:
Slika
 
Uporabniški avatar
adamovc
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 518
Pridružen: So jul 29, 2006 8:07 pm

Napisal/-a adamovc Pe feb 09, 2007 11:39 am

Še uradna zgodovina Renaulta Twingo:

1986 - prva ideja
Slika

1988 - uraden začetek projekta X-60
Slika

1992 - končni izdelek
Slika


pa še neuradna zgodovina:
Leta 1982 je poljska družba FSM kot naslednika popularne "bolhe" izdelala protoip Beskid 106 in obliko tudi avtorsko zaščitila. Po govoricah naj bi zato Renault čakal z izdelavo Twingota do leta 1992, ko se je patent iztekel.
Slika
Slika
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe feb 09, 2007 3:21 pm

Da te dopolnim s še malce večjo sliko FSM Beskida 106:

Slika
Slika
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe feb 09, 2007 3:35 pm

Poljski FSM se je precej ukvarjal z modificiranjem svojega 126P.

Podaljšan peglezen:
Slika

peglezn z motorjem in pogonom spredaj:
Slika
Slika
Slika
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Po feb 12, 2007 1:12 pm

Peugeot je konec 70. kupil ostanke evropskega Chryslerja in ponovno upeljal francosko-angleško znamko Talbot.

simca/chrysler/talbot horizon ni bila zadnja simca, kot nekateri trdijo, za zadnjo se šteje njegov naslednik talbot arizona, ki pa jo je koncern PSA še pred uradno predstavitvijo, zaradi konstantno padajačih prodajnih številk talbota, preimenoval v peugeot 309. Tega so do 1991 poganjali simcini motorji.

predserijska talbot arizona:
Slika
Slika

serijski P309, ki je vedno dajal občutek, da ni čisto pravi puž:
Slika
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Po feb 12, 2007 1:44 pm

Citroënov projet X je vodil v naslednika BX, xantio:

začetni prototipi so še povsem xm-ovski:
Slika
Slika
Slika

Eden od Bertonejevih predlogov, ki ga je kasneje prodal daewooju:
Slika

daewoo espero se mi je vedno zdel nenavadno lep, zdaj vem zakaj...:
Slika

blizu serije:
Slika
Slika

xantia:
Slika
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Sr feb 14, 2007 9:11 am

Še par prototipov katrce.

En zelo zgodnji iz srede 50. let:
Slika

1960:
Slika
Slika

Prva serijska R4 l. 1961:
Slika
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Sr feb 14, 2007 9:25 am

Prototip mercedesa w107 konec 60.:

Slika

Končni izdelek je izpadel takole:
Slika
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Pe feb 16, 2007 2:58 pm

Lada 1101 ladoga (1976) s prednjim pogonom napoveduje samaro:

1101
Slika



2108:
Slika
 
Uporabniški avatar
martin_krpan
Mojster foruma
 
Prispevkov: 11014
Pridružen: Sr feb 22, 2006 8:26 pm
Kraj: Ribnica

Napisal/-a martin_krpan To feb 20, 2007 8:48 pm

Pri razvoju Roverja 75 so oblikovalci pripravili tri predloge armaturne plošče.

Prvi predlog je meni še najbolj všeč. Zanimiva zmes futurizma in klasike z veliko kromiranih delov ter v lesu izrezljanim napisom Rover pred sovoznikov. Nekatere detajle so potem prenesli v izbrani predlog.
Slika
Slika

Druga verzija je bila najbolj običajna. Spominjala je na notranjosti takratnih japonskih luskuznih avtomobilov:
Slika

In tretji, zmagovalni predlog:
Slika
Slika
Kobilica:
http://www.avtomobilizem.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=88076&start=0
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Po feb 26, 2007 11:17 pm

Citroën Dyane je iz evolucijskega stališča zelo zanimiv avto.

Sicer ni neposrednih dokazov, a posredni nam govorijo, da je avto bil koncipiran kot Panhardov rebadge spačka. Dokazi:
- Citroën je leta 1964 prevzel Panhard in tudi njegove oblikovalce, ki so bili zadolženi za prenovo določenih modelov
-najbolj tehten dokaz: ime Dyane zelo paše v Panhardovo serijo imen Dyna, Dynavia, Dynamic...
-proporci so sicer Spačkovi, a oblikovne poteze kot so nos, stranska linija itn. so povsem Panhardovi
-v Panhardovih arhivih je moč zaslediti ime Dyane, nemnjeno neznanemu prihodnjemu vozilu

Citroën je naposled znamko Panhard ukinil, Dyane pa sprejel v svojo paleto, konec koncev je nudila nujno potrebno zasilno zamenjavo Spačka.

Redke prototipne skice:
Slika
Slika
Slika

Cimos Diana:
Slika
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Po feb 26, 2007 11:24 pm

Še par slik v podkrepitev Panhardove hipoteze:

Eden zadnjih Panhardov, prekrasni '67 24BT:
Slika

Oblikovne poteze so se prenesle v faceliftano DS:
Slika

V Amija 8:
Slika

In kot že rečeno, v Dyane.
 
Uporabniški avatar
Joie de vivre!
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4258
Pridružen: Če feb 10, 2005 12:25 pm
Kraj: Gorenja vas

Napisal/-a Joie de vivre! Sr feb 28, 2007 9:11 am

Tole je kasneje postala škoda superb:
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: DePalmo, Google [Bot] in 120 gostov