Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

4x4 pogon -razlaga procentov prenosa

Napisal/-a mišek Po jul 30, 2007 7:27 pm

Zdravo!

Nekaj časa si že poskušam najti razlago za delovanje štirikolesnega pogona, predvsem mislim na te, ki uporabljajo raznorazne sklopke pri katerih navajajo različne procente, koliko navora prenaša katera os.
Sedaj avti, ki imajo sredinski dif. tam recimo, da še nekako zastopim (čeprav tudi ne najbolj).
Na kak način deluje recimo prenos 30:70. Na kak način tista sklopka deli navor ves čas v tem razmerju?

Še najbolj nerazumljiv mi je pa sistem kjer je v osnovi sprednji pogon potem pa se preko elektromagnetne ali pa visko sklopke prenese še nazaj. Podatek je recimo, da lahko zadnja os prenese največ do 30% navora.
Pri tem se mi postavi vprašanje, na kak način sklopka »ve« kdaj je v vsakem trenutku 30% trenutnega navora? Ne razumem tega, sklopka je pred zadnjim dif., torej vztopni navor pride iz menjalnika, ki ima več stopenj. Recimo, da se pelješ 40 km/h in pospešiš, to hitrost lahko imaš v 1, 2 ali pa 3 prestavi – se pravi, da so obrati na kardanu v vseh treh primerih isti, bistvena pa je razlika v vrt. motorja s tem pa tudi navor, ki ga ustvari na izhodu, ampak kako sedaj sklopka »ve« da mora v primeru prve prestave prenašati večji navor, kot v tretji prestavi? Ker 30% navora, ki ga ustvari v prvi prestavi je dosti več od 30% vsega navora v tretji prestavi. Ali pa se mogoče ti procenti nanašajo na največji možni navor, ki lahko pride iz menjalnika (se pravi v prvi prestavi) in da potem 30% od največjega možnega lahko prenese na zadnjo os?
Ali se ti procenti nanašajo tudi kaj glede na navor, ki ga prenaša os z najslabšim oprijemom? Se mi zdi, da sem nekje zasledil, da sistem Quattro deluje na principu, da se pomnoži navor iz osi z najslabšim oprijemom. Če recimo spredaj koplje tisti navor recimo trikrat poveča in ga usmeri na zadnjo os, ki ima oprijem. Samo, če je recimo led praktično ne more realizirati nič navora in potem trikrat od nič je nič in avto stoji, čeprav je recimo pod zadnjimi kolesi asfalt. Je to res ali ne?(če odmislimo delovanje elektronike ASR)
Prosim za razlago kaj pomenijo ti procenti in na kak način to deluje?
 
Uporabniški avatar
sablač
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 534
Pridružen: To okt 05, 2004 9:48 pm
Kraj: štore-celje

Napisal/-a sablač Po jul 30, 2007 8:36 pm

en filmcek delovanja haldex 4 motion,zal slabsa kvaliteta http://www.youtube.com/watch?v=dSP87ET596M ,ce ma gdo boljso naj da link :)
Vsi so vedeli da je to nemogoče. Potem pa je prišel nekdo, ki tega ni vedel in uspelo mu je!
 
Uporabniški avatar
Misak
Uporabnik
 
Prispevkov: 809
Pridružen: To mar 09, 2004 9:13 pm
Kraj: Grosuplje

Napisal/-a Misak Po jul 30, 2007 10:21 pm

To, kar pomeni porazdelitev trenutnega navora v razmerju 30:70 ti že ime samo pove - tak sklopka porazdeli tisti navor ki ga ima trenutno na voljo (ne glede na hitrost, prestavo, itd. ...) na pogonske osi v razmerju 30 % spredaj in 70 % zadaj, kar ne pomeni nič drugega, kot to da če iz menjalnika pride 100 Nm navora ga gre 30 Nm na sprenji kolesni par, 70% pa na zadnji. Ko stopiš po gasu, navor naraste na recimo 200 Nm in sklopka to prenese v razmerju 60 Nm spredaj, 140 zadaj.

Ni kompliciranja tuki, samo logična razlaga.

Kar se tiče prenosa in sprednjih gum na ledu itd. Do trikrat večji navor pomeni, da v tistem trenutku, ko hočeš speljat, sprednja kolesa po ledu drsijo, sklopka prenese 3x večji navor na zadnji kolesni par, ki ne drsi. V praksi to pomeni, da na sprednja kolesa prense 25% navora, na zadnja pa 75%.

As sipmle as that. :P
Da bi zmanjšali število prometnih nesreč na naših cestah,
bi morali moškim prepovedati točiti alkohol.
In ženskam bencin!
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9986
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem To jul 31, 2007 12:08 am

Misak je napisal/-a:Ni kompliciranja tuki, samo logična razlaga.


Procente je že mišek razumel, on sprašuje ravno po nadaljevanju/obrazložitvi tvojega odgovora - konkretno - kako si sklopka logično razloži, koliko je 30 (ali 70) %. To glede trikratnega navora je že bilo obdelovano v neki drugi temi (mislim da v 4X4 kotičku), kjer je bil tudi video, ki je nazorno pokazal, da avto (mislim da Audi) ne more speljat na ravnem - ravno zato, ker 25% X 0 navora je še vedno 0 (isto velja za 3X - torej 75 % X 0 = 0). Bo potrebna bolj strokovna razlaga.
lp
 
Uporabniški avatar
AXioN
Uporabnik
 
Prispevkov: 922
Pridružen: Ne okt 26, 2003 10:29 pm
Kraj: Ko si bogu za hrbtom, se uro voznje.

Napisal/-a AXioN To jul 31, 2007 8:46 am

esem je napisal/-a:kjer je bil tudi video, ki je nazorno pokazal, da avto (mislim da Audi) ne more speljat na ravnem - ravno zato, ker 25% X 0 navora je še vedno 0 (isto velja za 3X - torej 75 % X 0 = 0).


Res nisem strokovnjak, ampak je v praksi ta audijeva toerija drugace dokazana, no vsaj pri starih modelih.
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek To jul 31, 2007 7:21 pm

Misak je napisal/-a:To, kar pomeni porazdelitev trenutnega navora v razmerju 30:70 ti že ime samo pove - tak sklopka porazdeli tisti navor ki ga ima trenutno na voljo (ne glede na hitrost, prestavo, itd. ...) na pogonske osi v razmerju 30 % spredaj in 70 % zadaj, kar ne pomeni nič drugega, kot to da če iz menjalnika pride 100 Nm navora ga gre 30 Nm na sprenji kolesni par, 70% pa na zadnji. Ko stopiš po gasu, navor naraste na recimo 200 Nm in sklopka to prenese v razmerju 60 Nm spredaj, 140 zadaj.

Ja dobro, če prenese trenutni navor v tem razmerju, samo mene zanima na kakšen način je to izvedeno? Zdaj pa recimo, da pri elktromagnetnih bi še to nekak zastopu, kjer ima prste vmes elktronika in računalnik zbira podatke od motorja hitrosti posameznih koles, itd. Samo ni mi pa jasno kako to deluje pri navadnih visko sklopkah, kjer kolikor vem ni nobene elektronike in to deluje čisto samodejno. Potem bi ta sklopka vseeno mogla imet neki sistem, ki čuti navor in je to potem nekak umerjeno, da toliko zagrabi, da to pomeni recimo 30%. Samo res mi ni jasno na kak način lahko v vsakem trenutku prenaša točno 30% ne glede na prestavo?

Kar se tiče prenosa in sprednjih gum na ledu itd. Do trikrat večji navor pomeni, da v tistem trenutku, ko hočeš speljat, sprednja kolesa po ledu drsijo, sklopka prenese 3x večji navor na zadnji kolesni par, ki ne drsi. V praksi to pomeni, da na sprednja kolesa prense 25% navora, na zadnja pa 75%.


Praviš, da prenese na zadnja kolesa trikrat več kot spredaj, samo to je ravno fora, da če je spredaj led tam praktično ni nobenega upora za vrtenje koles, to pomeni navor za pogon prednjih koles zelo majhen - posledično je potem to, da če je zadaj trikrat več kot spredaj to vseeno pomeni praktično nič, tako kot so že eni napisali.
Samo to velja za sisteme kot je Quattro ne?
Pri teh sklopkah bi pa vseeno moglo bit na nasprotni osi več navora - realiziran navor na osi, ki nima oprijema nebi smel imeti vpliva na to, ampak bi moral bit v okviru recimo tistih 30% trenutnega navora. Je tako ali ne?
Samo naj nekdo razloži na kak način deli na te procente oz. kaj pomenijo pri različnih izvredbah.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 6 gostov