Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Petersilj
Novinec
 
Prispevkov: 230
Pridružen: To jul 25, 2006 10:50 pm

VARNOST: Mali novi avto vs. Veliki stari

Napisal/-a Petersilj To sep 11, 2007 1:20 pm

Sem ravno gledal oddajo Fifth Gear, v kateri so naredili preizkus, v katerem sta se frontalno zaletela Renault Modus ter Volvo 940GL. Relativna hitrost obeh vozil je bila 80 milj na uro (40 Renault v eno smer, 40 Volvo v drugo smer). No, v Modusu se je bolj splačalo sedet. Lutka v Volvu je bila ukleščena, medtem ko v Modusu ni bila. Modusuje absorbiral energijo na celotni širini avtomobila, Volvo le (oz. ni uspel) na širini kontakta. Kljub temu, da ima Volvo 1500kg, je mali francoz šel skozi njega kot nož skozi maslo.

Kaj pa vi pravite na to?
http://www.youtube.com/watch?v=ZiUkkRM_Pr8
Zadnjič spremenil Petersilj, dne To sep 11, 2007 3:31 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
CupraR
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4634
Pridružen: Ne sep 08, 2002 11:20 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a CupraR To sep 11, 2007 1:33 pm

Sej si že sam bolj ko ne vse povedal..
Novejši avtomobili so po večini drugačen narejeni kot pred leti , ob trku se drugače absorbira energija, več je razno raznih ojačitev itd.. Že pri sami teži vozila je to opazno..

Tako da ob trku pride do manjših "zunanjih" poškodb (zlomi , modrice itd..), ne dobiš armaturke direkt u noge itd..
No vendar ob takih naletih so itak največji problem notranji organi..

Prednost pri starih (10+ let) terencih vidim le v tem če avto prileti "pod njega" oz če razni bulbari ustavjo zadevo.. Seveda pa 100krat rajš u starem terencu kot v starem "navadnem" avtu :lol: :lol:
Zadnjič spremenil CupraR, dne To sep 11, 2007 1:37 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To sep 11, 2007 1:45 pm

Volvo 460 ni lih pojem kvalitetnega in trdnega avta, je samo kišta za ljudi, ki bi radi imeli volvota, pa nimajo dost denarja, oziroma ga niso imeli dovolj, da bi si kupili pravega volva.

Zakaj ne probajo nesreče s SAAB 9000 letnik 1992 in recimo twingo letnik 2007. Upam it namesto lutke v saaba sedet, če bo hitrost enaka kot pri modusu in volvu.

Videl sem nesrečo na Medvedjeku(cesta malo naprej od Biča, ko greš proti Trebnjem), ko je saab 9000 letnik 1992 priletel v renault 5. Prednji sedeži so bili za petko, oziroma tistemu, kar je ostalo od petke. Hitrost petke je bila okol 90km/h, hitrost saaba pa malo čez 150km/h. Voznik v saabu je imel bolj malo poškodb in je jokal ob cesti, kaj je storil s tem, ko je prevozil 2 beli črti in ubil 2 fanta v petki.




Drugače pa imaš tule en lep filmček - stara j***a v malo novejši avto. Mitsubishi pajero in honda civic - tok o starem avtu in o tem kok so novi boljši.
http://www.youtube.com/watch?v=lAMKvxLOWI4
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To sep 11, 2007 1:55 pm

Tole je saab 9000 po srečanju s kombijem ford tranzit. Lastnik saab je okoli hodil in čudno gledal svoj avto, medtem ko so rezali voznika kombija ven iz kombija.

Škoda da ne najdem še tretje slike iz te nesreče - ko voznik gleda svoj avto.

Slika
Slika

Res pa je da je školjka saaba narejena iz visokonateznega jekla, ostale školjke pa so iz navadnega pleha.

Pa še ne citat za nekatere na tem forumu:
"Nekateri avtomobili so še vedno pojem varnosti, tudi če so stari, drugi varni nikoli niso bili!"
Old subarus never die, they just get faster!
 
Petersilj
Novinec
 
Prispevkov: 230
Pridružen: To jul 25, 2006 10:50 pm

Napisal/-a Petersilj To sep 11, 2007 2:01 pm

Pardon, zmotil sem se. Šlo se je za Volvo 940. Ta velik karavan.
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To sep 11, 2007 2:15 pm

Petersilj je napisal/-a:Pardon, zmotil sem se. Šlo se je za Volvo 940. Ta velik karavan.


To je pa že drugo, ampak še vedno delano iz pleha, po možnosti pa še ne dost vzdrževanega.
Problem starih avtomobilov je tudi vzdrževanje - skozi leta se struktura kovine spremeni - vendar hitreje plehu kot jeklu.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI To sep 11, 2007 2:19 pm

nebivedu je napisal/-a:Volvo 460 ni lih pojem kvalitetnega in trdnega avta, je samo kišta za ljudi, ki bi radi imeli volvota, pa nimajo dost denarja, oziroma ga niso imeli dovolj, da bi si kupili pravega volva.

Zakaj ne probajo nesreče s SAAB 9000 letnik 1992 in recimo twingo letnik 2007. Upam it namesto lutke v saaba sedet, če bo hitrost enaka kot pri modusu in volvu.

Videl sem nesrečo na Medvedjeku(cesta malo naprej od Biča, ko greš proti Trebnjem), ko je saab 9000 letnik 1992 priletel v renault 5. Prednji sedeži so bili za petko, oziroma tistemu, kar je ostalo od petke. Hitrost petke je bila okol 90km/h, hitrost saaba pa malo čez 150km/h. Voznik v saabu je imel bolj malo poškodb in je jokal ob cesti, kaj je storil s tem, ko je prevozil 2 beli črti in ubil 2 fanta v petki.




Drugače pa imaš tule en lep filmček - stara j***a v malo novejši avto. Mitsubishi pajero in honda civic - tok o starem avtu in o tem kok so novi boljši.
http://www.youtube.com/watch?v=lAMKvxLOWI4



Renault 5 je papirnat avto in še zdaleč ne šteje med novejše avtomobile, ki imajo varnostne kletke, bočne ojačitve, zmečkljive cone itd. itd. Tudi tisti civic (ki je tudi stare generacije) na posnetku je znan kot varnostna katastrofa, tako da ni bilo treba zaleteti pajerota da se vidi da je nevaren avto.
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Re: VARNOST: Mali novi avto vs. Veliki stari

Napisal/-a Slide To sep 11, 2007 2:19 pm

Petersilj je napisal/-a:Sem ravno gledal oddajo Fifth Gear, v kateri so naredili preizkus, v katerem sta se frontalno zaletela Renault Modus ter Volvo 460GL. Relativna hitrost obeh vozil je bila 80 milj na uro (40 Renault v eno smer, 40 Volvo v drugo smer). No, v Modusu se je bolj splačalo sedet. Lutka v Volvu je bila ukleščena, medtem ko v Modusu ni bila. Modusuje absorbiral energijo na celotni širini avtomobila, Volvo le (oz. ni uspel) na širini kontakta. Kljub temu, da ima Volvo 1500kg, je mali francoz šel skozi njega kot nož skozi maslo.

Vaš pogled na te stvari. Lastniki 1150kg-skih terencev (+80mm bulbar;D), poslušam vas.

Hmmm...primerjava ni glih ne vem kako na mestu glede stare "ladje" in novega "malčka"...KER, Volvo 460 (1.9TD ki je bil če se ne motim najtežji) NIMA 1500kil ampak natankan in pripravljen za vožnjo slabih 1100kg z največjo dovoljeno skupno težo 1560kg...medtem ko ima modus z bencinskim 1.4 motorjem 1150kg, dizel je še težji 1185 z največjo dovoljeno težo 1675 :roll: Torej?
Malo boljšo kost boš moral izkopati, da bo še kdo drug razen naivnežev ugriznil v njo...

Se ti zdi da bi bil rezultat enak v primeru trčenja ne vem...Volva 740 in modusa...kjer bi bilo nekje 350kil v prid Volva?

P.S tudi sam bi raje sedel v modusu kot v 460...ampak kot že rečeno...glede na naslov to sploh ni bla merodajna primerjava...žal...Medtem ko bi v primeru Saab 9000 kakršnega je prilimal nebivedu in trčenja recimo..BMW-jeve enke, spet raje sedel v novejši enki, zarad novejših zračnih vreč, predvsem pa bistveno boljše načrtovane zmečljivosti karoserije...če je avto trd kot skala razen za avto to ni preveč dobro v trku, saj potniki prejmejo konkretnejši pojemek, upam da je to vsem jasno...mimogrede...omenjeni avto(BMW) sem navedel ker imam pri roki podatke o teži in tehta le 40kilogramov manj kot Saab 9000 (1500:1460kg)

mimogrede nisem eden tistih ki prezira napredek pri varnosti, vendar še vedno tudi inženirji ne morejo prelisičiti fizike...na žalost :|

edit: vidim da je prišlo do napake pri modelu Volva...
Zadnjič spremenil Slide, dne To sep 11, 2007 2:23 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Uporabniški avatar
im nobody
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3321
Pridružen: Pe feb 03, 2006 11:18 pm
Kraj: laško

Napisal/-a im nobody To sep 11, 2007 2:20 pm

passat 1.9 tdi 110,235 nm
Na levi pas...do konca gas
viewtopic.php?t=72616&postdays=0&postorder=asc&start=60
 
Uporabniški avatar
KARL ABARTH
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 680
Pridružen: Sr avg 08, 2007 6:48 pm

Napisal/-a KARL ABARTH To sep 11, 2007 2:24 pm

Osebno bolj kot "zvezdice" cenim vozne lastnosti, vodljivost, lego na cesti ipd. - torej vse tisto, kar lahko nesrečo prepreči.

Ko pride do preizkusa zvezdic v realnosti je že prepozno - "teža" posledic zelo relativna , pri višjih hitrostih pa v veliko primerih prej stvar usode kot "zvezdic"

S tega vidika osebno raje izberem desetletje star BMW E 39 kot nov MODUS. "Varen" MODUS postane v kritični situacijah (pre)hitro nevaren - večina jih nima niti ESP-ja, tako kot ne cel kup podobnih "angelov varuhov", o vodljivosti, legi na cesti ipd je škoda izgubljat besede, tako kot o tem kakšen je občutek varnosti pri višjih hitrostih.

LP
 
Uporabniški avatar
INFINITI
Mojster foruma
 
Prispevkov: 7259
Pridružen: So maj 01, 2004 11:28 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a INFINITI To sep 11, 2007 2:35 pm

Tukaj je zadnje 2 minute lepa zbirka vozil, kjer se lepo vidijo te "samo zvezdice" na delu, sicer pa je na uradni euroencap strani tudi kar nekaj zanimivih mečkanj pleha.

http://www.youtube.com/watch?v=nE4J1XJhQOA
2000 Hyundai Coupe 2.0 → 2003 Hyundai Coupe 2.0 → 1999 BMW 740i → 2009 BMW 530d M
→ 2010 Škoda Superb TDI → 2008 Renault Laguna Coupe GT 2.0T → 2016 KIA Sportage CRDi → 2021 KIA Xceed 1.5 T-gdi
 
Uporabniški avatar
Pavel_P
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: To jun 26, 2007 8:47 am
Kraj: Kr&Lj

Napisal/-a Pavel_P To sep 11, 2007 2:54 pm

nebivedu je napisal/-a:Drugače pa imaš tule en lep filmček - stara j***a v malo novejši avto. Mitsubishi pajero in honda civic - tok o starem avtu in o tem kok so novi boljši.
http://www.youtube.com/watch?v=lAMKvxLOWI4

Lol, en avto čelno, en pa bočno, kaj bi lahko drugega sploh pričakoval? Pajero ma spredi mašino pa 2 metra skor, honda pa vse skp 10cm debela vrata. Pa še nabil jo je bolj zgoraj pri oknu. :)
Zadnjič spremenil Pavel_P, dne To sep 11, 2007 3:02 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
 
Uporabniški avatar
Lumpy_
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2821
Pridružen: Če sep 14, 2006 10:51 pm
Kraj: Miklavž pri Mb

Napisal/-a Lumpy_ To sep 11, 2007 3:02 pm

:twisted:
Autobahnbomber......Freude am fahren
BMW f10 535i Sapphire Black Metallic
 
Uporabniški avatar
jay
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3183
Pridružen: So feb 26, 2005 10:59 am
Kraj: Mb-Ruše

Napisal/-a jay To sep 11, 2007 3:06 pm

ta film pa res ne moreš primerjat LOL civica pa pajero, primerjaj humer-ja pa pajerota :twisted:
Slika
dB team united
16. dB awards 2009
Slika
irmscher vectra C GTS
 
Uporabniški avatar
ddean1
Novinec
 
Prispevkov: 110
Pridružen: Pe jun 23, 2006 6:14 am

Napisal/-a ddean1 To sep 11, 2007 5:30 pm

Edina logična in smiselna varjanta je da bi primerjali avtomobile istih letnikov ter razredov. V prvem postu bi bilo bolj pametno zaleteti Volvota in recimo Laguno prve generacije. V primeru Pajerota pa kvečjemu kakšno LCjko istega letnika.

lp
Bodi prijazen-vsakdo, ki ga srečaš, bije težak boj.
 
Uporabniški avatar
volan
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 57
Pridružen: Pe jan 06, 2006 2:42 am

Napisal/-a volan To sep 11, 2007 5:47 pm

Ah dej no... S tem hočejo nekaj pokazat tistim, ki pravijo, da je velik, star avto, kot je desetletje star BMW E39, bolj varen od novega malega, kot je Modus... Zakaj bi v prid varnosti dajal toliko denarja za neko novo sranje, če se čist "varno" lahko peljem z neko veliko starino, v katerem btw zgledam se hudoooo "opasan".
 
Uporabniški avatar
Slide
Moderator foruma
 
Prispevkov: 4349
Pridružen: Po maj 03, 2004 10:55 am

Napisal/-a Slide To sep 11, 2007 6:04 pm

volan je napisal/-a:Ah dej no... S tem hočejo nekaj pokazat tistim, ki pravijo, da je velik, star avto, kot je desetletje star BMW E39, bolj varen od novega malega, kot je Modus... Zakaj bi v prid varnosti dajal toliko denarja za neko novo sranje, če se čist "varno" lahko peljem z neko veliko starino, v katerem btw zgledam se hudoooo "opasan".


Pri trku E39 in Modusa, je E39 (bmw serije 5 96-03) dejansko bolj varen...e39 ima za razliko od tistega volva ene 10 let mlajšo (tudi varnostno) zasnovo in "ene par" airbagov, katerih Volvo ni imel...+400 kil v primerjavi z modusom...bo šlo?
Understeer is when the driver is scared, oversteer is when the passengers are scared
 
Petersilj
Novinec
 
Prispevkov: 230
Pridružen: To jul 25, 2006 10:50 pm

Napisal/-a Petersilj To sep 11, 2007 6:42 pm

ddean1 je napisal/-a:Edina logična in smiselna varjanta je da bi primerjali avtomobile istih letnikov ter razredov. V prvem postu bi bilo bolj pametno zaleteti Volvota in recimo Laguno prve generacije. V primeru Pajerota pa kvečjemu kakšno LCjko istega letnika.

lp

In kaj bi ti taka primerjava med Laguno in Volvom povedala leta 2007? Mislim, da si malo zgrešil point zgodbe. :roll:
 
8AK
Novinec
 
Prispevkov: 294
Pridružen: To jun 13, 2006 7:12 pm
Kraj: Ljubljana - Črnuče

Napisal/-a 8AK To sep 11, 2007 7:05 pm

hehe mene pa zanima kako bi se stara Volga odrezala v tem primeru :)
Slika

Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google [Bot] in 4 gostov