Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
fare
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2085
Pridružen: Po feb 07, 2005 8:10 pm

DOHC VS SOHC

Napisal/-a fare To jun 17, 2008 8:48 pm

Zanima me kje so prednosti in pomanjkljivosti enga pred drugim ter obratno?
lp
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith To jun 17, 2008 10:13 pm

dohc je double overhead cam
sohc je pa single overhead cam

dohc = 16v
sohc= 8v

tko je saj pri teh ekonom masinah :)

prednost dohc pred sohc je to da motor lahko vec sape v manj casa zajame, prednost sohc pred dohc je pa da je manj zakompliciran in zato bolj zanesljiv sistem.
 
vinci
Novinec
 
Prispevkov: 304
Pridružen: Pe maj 24, 2002 6:41 am

Napisal/-a vinci To jun 17, 2008 10:18 pm

Po moje gre predvsem za to da pri dveh ventilih na valj se uporablja ena odmična gred pri štirih ventilih na valj pa dve odmični gredi.Problem je predvsem po moje v samem krmiljenju ventilov ki bi bilo pri štirih ventilih na valj z eno odmično gredjo težje izvedljivo ne pa namogoče.
Ampak jaz sem amater tako da ti bojo bolj točno odgovorili tisti ki bolj obvladajo.
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith To jun 17, 2008 10:20 pm

mal tesko bos dal 4 ventile v vrsti na en cilinder se ti ne zdi?
 
Uporabniški avatar
JEREMIJA79
Uporabnik
 
Prispevkov: 1235
Pridružen: Po okt 01, 2007 12:56 am

Napisal/-a JEREMIJA79 To jun 17, 2008 10:23 pm

Voith je napisal/-a:dohc je double overhead cam
sohc je pa single overhead cam

dohc = 16v
sohc= 8v

tko je saj pri teh ekonom masinah :)

prednost dohc pred sohc je to da motor lahko vec sape v manj casa zajame, prednost sohc pred dohc je pa da je manj zakompliciran in zato bolj zanesljiv sistem.


SOHC je lahko tudi 12V :idea:
 
dms
Novinec
 
Prispevkov: 433
Pridružen: So apr 21, 2007 5:59 pm

Napisal/-a dms To jun 17, 2008 10:25 pm

Ne da se mi glih pisat,zato,ce znas anglesko,si sam preberi.
http://reviews.ebay.com/DOHC-SOHC-OHV-v ... 0002220885
 
vinci
Novinec
 
Prispevkov: 304
Pridružen: Pe maj 24, 2002 6:41 am

Napisal/-a vinci To jun 17, 2008 10:30 pm

Zakaj v vrsti? Saj sta vedno dva in nasproti dva.
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 To jun 17, 2008 10:30 pm

Bolj natančno bi bilo DOHC za 4 ventile na valj in SOHC za 2 na valj. Pa še to ni vedno tako, stari alfini motorji so imeli posebej izpušno in sesalno odmično gred, saj je bilo tako najlažje dati izpuh na eno stran glave in sesalni trakt na drugo (pa še kaka druga firma je imela tako)

Prednosti, slabosti? Hmm, čisto odvisno od same zasnove, sigurno je najlažje krmiliti posebej izpušne in sesalne ventile, tudi variabilno krmiljenje je lažje izvedljivo. Je pa zaradi te zasnove motorna glava kar dosti širša (dve odmične, dva zobnika) in seveda več vrtečih se delov pomeni več možnosti okvar, daljši jermen oz. ketno itd...

Pri enojni odmični, pa je v primeru večventilske glave potrebno le te krmiliti preko vzvodov (vsaj eno stran, ene lahko direktno) Glava je malo kompaktnejša, po drugi strani pa zaradi vseh vzvodov lahko kaj odpove.

Mislim da ni nobenih ključnih prednosti pri SOHC ali DOHC, gre samo za čimlažjo izvedbo krmiljenja ventilov, se pravi pri 4 ali 5 ventilih na valj ločeno za izpuh in sesanje. Pri 2 ventilih na valj pa pač prek ene odmične, tako je tudi najceneje. V tem primeru sta tudi sesalni in izpušni kolektor lahko na eni strani (bolj kompaktna gradnja, hitro segrevanje sesalnega kolektorja, kar pa ni nujno zmeraj v plus)

Uff sem se razpisal, grem raje spat
:D

edit: sem tako dolgo pisal, da se je že nekaj odgovorov nabralo pred mano vidim...
Zadnjič spremenil alanq4, dne To jun 17, 2008 10:33 pm, skupaj popravljeno 1 krat.
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
Pavel_P
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 742
Pridružen: To jun 26, 2007 8:47 am
Kraj: Kr&Lj

Napisal/-a Pavel_P To jun 17, 2008 10:32 pm

JEREMIJA79 je napisal/-a:
Voith je napisal/-a:dohc je double overhead cam
sohc je pa single overhead cam

dohc = 16v
sohc= 8v

tko je saj pri teh ekonom masinah :)

prednost dohc pred sohc je to da motor lahko vec sape v manj casa zajame, prednost sohc pred dohc je pa da je manj zakompliciran in zato bolj zanesljiv sistem.


SOHC je lahko tudi 12V :idea:

Ja lah je tut 200v če maš 100cilindrov
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith To jun 17, 2008 10:32 pm

JEREMIJA79 je napisal/-a:SOHC je lahko tudi 12V :idea:


ja vem zato sm prpisu, da tist 16v/8v velja za ekonom mlincke :)

mas tut recimo v6 24v dohc al pa i5 20v dohc al pa tut sohc..

dohc pomeni pac da sta dve odmicni v glavi. dve odmicni sta pa zato, da lahko pridejo stirje ventili na cilinder.

me pa zanima kako je pri recimo accentu k ma 12 ventilov.. a je to tut dohc sam da ma na eni odmicni sam po en sesalni ventil al kako je to izveden?


btw: naslov bi mogu bit sohc vs dohc vs pushrod :)
 
Spidojc
Novinec
 
Prispevkov: 487
Pridružen: To nov 29, 2005 6:04 pm
Kraj: ne veste tut ce povem

Napisal/-a Spidojc To jun 17, 2008 10:36 pm

na eni odmični ima vseh 16 ventilov

mislm odvisn od avta ,maš tut 5 ventilov na valj pa 3...
Krvav'c je zakon
 
vinci
Novinec
 
Prispevkov: 304
Pridružen: Pe maj 24, 2002 6:41 am

Napisal/-a vinci To jun 17, 2008 10:40 pm

Pri accentu so trije ventili na valj in ima SOHC.
 
vinci
Novinec
 
Prispevkov: 304
Pridružen: Pe maj 24, 2002 6:41 am

Napisal/-a vinci To jun 17, 2008 10:43 pm

A je pushrod mišljena odmična gred v bloku motorja?
 
Uporabniški avatar
nebivedu
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9749
Pridružen: Sr maj 28, 2003 9:50 am
Kraj: Bogu iza nogu!

Napisal/-a nebivedu To jun 17, 2008 11:09 pm

Jst imam 1.6 16V in SOHC, tako da to ni res, da je SOHC samo 8 ali 12V.
Old subarus never die, they just get faster!
 
Uporabniški avatar
extreme N
Uporabnik
 
Prispevkov: 825
Pridružen: Pe maj 04, 2007 7:21 pm
Kraj: NG

Napisal/-a extreme N To jun 17, 2008 11:16 pm

samo za odmicno gred se gre se mi zdi oz. stevilo gredi.
Extreme N
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Sr jun 18, 2008 7:44 am

Voith je napisal/-a:me pa zanima kako je pri recimo accentu k ma 12 ventilov.. a je to tut dohc sam da ma na eni odmicni sam po en sesalni ventil al kako je to izveden?

Accent ma SOHC, 2 sesalna ventila in 1 izpušni, krmiljeni so pa preko vzvodov - 2 na eno stran, 180°nasproti pa še en vzvod za izpušni.

Sicer pa sem veliko razmišljal, zakaj dajejo po 2 sesalna in ne 2x večji enojni ventil. A je to zaradi boljšega vrtinčenja zraka, zaradi pomanjkanja prostora?
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
dskrab
Novinec
 
Prispevkov: 421
Pridružen: Sr maj 04, 2005 10:05 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a dskrab Sr jun 18, 2008 7:59 am

Sej nimaš kej! Tko je pa nč drugač!

It`s not just JDM. It`s a LIFESTYLE !
 
Uporabniški avatar
pocesnkII
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 705
Pridružen: Po maj 28, 2007 12:38 pm
Kraj: kamnik

Napisal/-a pocesnkII Sr jun 18, 2008 8:13 am

esi honda ma tut 1.6 16V pa je sohc ena odmična
vti pa isto 1.6 16v pa je dohc dve odmični
Diagnostika in servis osebnih ter tovornih vozil ->PM
 
Uporabniški avatar
Slavc
Novinec
 
Prispevkov: 149
Pridružen: So maj 13, 2006 1:19 pm
Kraj: Koroška

Napisal/-a Slavc Sr jun 18, 2008 8:33 am

Slabost dohc-ja je v tem, da ima več sestavnih delov (dve odmični) in zato tudi večja možnost okvare napram sohc, ki ima samo 1 odmično gred.
Dobre lastnosti dohc-ja pred sohc pa nevem točno, verjetno je kaka fora v boljšem krmiljenju ventilov, saj pri sohc 16v sta po dva ventila spojena, pri dohc 16 v, pa jevsak ventil posemičen...naj me kdo poravi, če se motim :)

Voith je napisal/-a:mal tesko bos dal 4 ventile v vrsti na en cilinder se ti ne zdi?

Ja v vrsti je res problem, ni pa problem, da so ventili postavljeni na vsaki strani odmične gredi in zato je lahko avto 16V in sohc :) Prilagam slikco za dokaz...je pa mašina od mazde 323F, 91 letnik, 1.6 16V, 64kW
Priponke
Fotografija486.jpg
mazda 323F
91 letnik
1.6 16V, 64kW
kar je dobro ni slabo ... :)
 
Uporabniški avatar
uros_p
Novinec
 
Prispevkov: 485
Pridružen: Ne jul 01, 2007 4:37 pm
Kraj: Prevalje

Napisal/-a uros_p Sr jun 18, 2008 8:43 am

DOHC (Dual Overhead Camshaft ali dvojna odmična gred) ponavadi nastopa v V motorjih ali boxerjih. Ni pa to pravilo. Kot ni pravilo, da imajo 16v ali 24v DOHC. Moj motor naprimer ima 6 cilindrov in 24 ventilov in je vrstni (torej 6 cilindrov v vrsti ne v obliki črke V) in je SOHC. Ima torej 4 ventile na cilinder, dva izpušna, dva sesalna, ki sta si nasproti ampak vezana na eno odmično gred. Lahko pa je motor ravnotako vrstni, pa ima kljub temu dve odmični gredi (DOHC), potem ima na eno vezane sesalne ventile, na drugo pa izpušne.
Zadnjič spremenil uros_p, dne Sr jun 18, 2008 10:04 am, skupaj popravljeno 2 krat.
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Blinder in 3 gostov