Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Test glede PORABE GORIVA

Napisal/-a Blinder Če sep 04, 2003 7:55 pm

Predlagam vam test ki temelji na teorijah, vendar bi moral veljat. Hm. Predstavljajte si situacijo: R Clio1,4 16v(npr.), voziš 50kmh po ravnici in držiš stalno hitrost. Če imaš v III. imaš recimo 2400rpm in imaš 25% pritisnjen gas. Mnogo ljudi je prepričanih, da tako vozi najbolj varčno. Pa se motijo. Greš v IV., imaš 1800rpm in gas boš imel enako pritisnjen. Kaj to pomeni? Poraba goriva je enaka količini benzine, ki jo motor vbrizgava, ki se seveda pomnoži z obrati. Rezultat: V III. pije 35% več cca.. Probat je treba še V.... Glede doziranja gasa: probajte menjat(v tem "testu") brez da bi premaknili nogo z gasa(ne bojte se, obrati vam ne bodo poskočili dosti visoko!). Zakaj to? Ja ker tako bo vam motor vbrizgaval podobno količino goriva. Podobno zato, ker kol. bencina, ki ga motor pije ni enaka pri vseh rpm. Tukaj je treba bit ful pozorni ko se ima turbo(luknjo) ali kak drugi motor, ki neenakomerno dobiva navor(pri 2t. je to ful očitno). Vam povem:jaz pri 55-60 kmh(rad menjavam brzine, vmesni gas...) dam v V. Pričakujem, da bo še kdo probal to naredit in naj me kdo poskuša prepričati v obratno!Tisti, ki imate POTOV. RAČ. POMAGAJTE!
Za tiste, ki še niste zastopili: jaz grem 50 kmh po ravnem v III., dam v IV. brez da bi premaknil nogo z gasa in ko je v IV. avto poveča hitrost. To pomeni, da za držat 50kmh v IV. moram olajšat gas in poraba goriva ne more ne bit manjša. Ne verjamem pa da če voziš v čimvišji brzini in gas do konca se ti splača, niti motorju nebi pasalo.
:idea:
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Če sep 04, 2003 8:00 pm

Še nekaj: postanem nervozen, če vidim, da voznik dalj časa vozi po klancu navzdol, ima pritisnjen gas in nima v najvišji brzini: ma daj v višjo brzino pa boš lahko dal tudi nogo z gasa in ti ne avto ne bo pil praktično nič! :!:
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Če sep 04, 2003 8:08 pm

Js mam pot.rač., pa sm se že igrou s telimi stvarmi. Stvar je taka, da je navor bolj pomemben pri pospeševanju: naprimer - če pospešuješ v 3. pri 4000rpm (največji navor pri men) z istim pospeškom, kot v 5. pri isti hitrosti, boš v 5. porabil več bencina,ker boš gas mel v podnu, v tretji pa ne.

Po ravni cesti je pa tko, da ma pomoje usak avto ene določene obrate, pri katerih mal kur - ni nujno, da so nizki. Pri konstantni hitrosti po ravnini se uporeablja zelo malo navora, tko da ta nima zveze. Splošno mnenje za bencinarje je, da se pri 2000rpm avto najmanj matra, sej itak benc. ne smeš pod 2000 vozt - sploh pa ni dobr da takrt daješ do konca gas. Poraba goriva je takrat velika,pospeška ni (ker ni navora v teh obratih), pa še mašina se uničuje s tem. Pri turbotu je pa itak čist brez moči (t lukna)

Pri men je neka najmanjša poraba v 4. pri 70km/h - 5l oz. pri 5. 130km/h - tm okol 5.5-6l

Avto pije nič (0,0L) ko spustiš gas - recino po klancu navzdol, ker kolesa poganjajo mašino. Če daš v ler ni isto, ker mora mašina sama delat, to pa pomen, da je pri 70km/h v prostem teku poraba še zmer mal več k 1L.

LP
Slika
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Če sep 04, 2003 8:15 pm

Sej jaz pravim za stalno hitrost, ne za pospeševanje. Pa glede navora pri benzinskih: ni res da pri nizkih ga imajo ful malo: ga imajo manj ko pri srednjih, vendar jih še vedno imajo določen delež. Meni avto že od minimuma vleče precej dobro. Pri 1500 rpm imam tam nekje med 65 in 85% navora, kar ni tako malo. Zelo čudno se mi zdi, da ti v IV. pije najmanj pri 70 kmh: po moje bi pri npr. 50kmh morala bit zagotovo nižja. Razen če nimaš ful dolge brzine ali nekaj X po 100konjev!
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
frza
Novinec
 
Prispevkov: 308
Pridružen: To jun 10, 2003 5:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a frza Če sep 04, 2003 8:20 pm

Ja to sm tut jst že opazu, da če imaš v prestavi in se pelješ brez gasa je poraba 0,0l/100km, ampak pr temu tut mašina bremza avto! Jst mam drugač TDIja! Poraba je najnižja v tistih obratih, kjer imaš največ navora, če voziš s konstantno hitrostjo! To da voziš v višji prestavi in imaš manjšo porabo je tut res sam so ene meje, ker če imaš v previsoki bo avto več pil ker bo rabu več moči ki pa jo boš dobival na račun bencina! Tko da samo tapravo razmerje je treba najdt! Al pa furat tm kjer maš največ navora pa je pol dela že opravljenga (sam je pa res da mam največ navora že pr 1900rpm :wink: )! No sam to je sam moje mnenje! Lahko pa da se motim! Naj še kdo pove k se je kej igral s tem....
 
Uporabniški avatar
dojaja
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 39
Pridružen: Ne avg 24, 2003 9:26 pm

Napisal/-a dojaja Če sep 04, 2003 8:21 pm

Sam kako je lahko poraba 0,0 l ???

Pr Renaultu (megane 1999) kaže 0,0l pr Audiju (2000) kaže 3,3l - testirano?
 
frza
Novinec
 
Prispevkov: 308
Pridružen: To jun 10, 2003 5:47 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a frza Če sep 04, 2003 8:34 pm

Čaki a nimajo Audiji enakih računalnikov kot VW! Ker fotr ma Audija in mu čist lepo kaže 0,0 tko k men! Ne vem....
Sam je lahko logično al pa tut ne! K maš brzino in spustiš gas se še vedno lepo pelješ, valda ni porabe, če nimaš noge na stopalki in če boš avto tko pustu bo tut slej k prej crknu, a ni tko (pa tut če dol šaltaš)!!
Če pa na mestu stojim pa avto teče mi pa ne kaže porabo 0,0l/100km ampak 0,7l/h! Tko da mislm da so te računalniki kr točni, sam spet to je sam moje mnenje, če je kdo slišu drugač nej napiše!!! :vrum
 
Uporabniški avatar
Pugi
Moderator foruma
 
Prispevkov: 6195
Pridružen: Ne avg 24, 2003 8:21 pm

Napisal/-a Pugi Če sep 04, 2003 8:58 pm

Pri 70km/h je manjša poraba zato, ker se motor manj matra glede na hitrost kot pri 50. Meritev je v litrih na km, torej če greš hitrejše narediš več km v istem času. Primer - če maš v leru ti pri 50 žre 2l/100km, pri 130 pa 1 l/100km. Sej kot pravjo fantje - najdt morš pravo razmerje med brzino in obrati.

Kar se pa navora tiče - bencinski in sploh turbo motorji 0d 1000 do 2000 zlo slab vlečejo v primerjavi s tistim ko se zbudijo pri 4000 oz pri hondah celo pri 6000.
Type R vleče do 6000 relativno normalno, poj ga pa raztrga.
Pasat 1.8T do 2200 sploh ne vleče, poj se pa turbič zbudi in te zalima.
Slika
 
Uporabniški avatar
ule
Uporabnik
 
Prispevkov: 972
Pridružen: Sr avg 28, 2002 4:56 am
Kraj: Babno Polje

Napisal/-a ule Če sep 04, 2003 9:46 pm

Če ti avto laufa na mestu pol ne moreš reč da ti pokuri 0,0l/100km, ker se pač ne premikaš. Na mestu je poraba v bistvu neskončna. Res pa je da majo novejši avtomobili na mest porabo napisano v litrah/h.
 
Uporabniški avatar
black
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1595
Pridružen: Ne jul 13, 2003 8:50 pm

Napisal/-a black Če sep 04, 2003 10:22 pm

pri tipotu lahko vidiš kolk ti trenutno kuri in med vožnjo nikdar ne pokaže 0,0 pa tuč če po klancu dol gas spustiš (edin če je ugasnjen :twisted: )

p.s.ej ule danes ob ene štirih sm vidu glih en tak avto k ga imaš ti,vidu sm ga pa v smeliju. A si bil ti :?:
 
Uporabniški avatar
shusuglao
Novinec
 
Prispevkov: 442
Pridružen: Ne jul 28, 2002 9:55 pm

Re: Test glede PORABE GORIVA

Napisal/-a shusuglao Če sep 04, 2003 10:34 pm

Blinder je napisal/-a:Predlagam vam test ki temelji na teorijah, vendar bi moral veljat. Hm. Predstavljajte si situacijo: R Clio1,4 16v(npr.), voziš 50kmh po ravnici in držiš stalno hitrost. Če imaš v III. imaš recimo 2400rpm in imaš 25% pritisnjen gas. Mnogo ljudi je prepričanih, da tako vozi najbolj varčno. Pa se motijo. Greš v IV., imaš 1800rpm in gas boš imel enako pritisnjen. Kaj to pomeni? Poraba goriva je enaka količini benzine, ki jo motor vbrizgava, ki se seveda pomnoži z obrati. Rezultat: V III. pije 35% več cca.. Probat je treba še V.... Glede doziranja gasa: probajte menjat(v tem "testu") brez da bi premaknili nogo z gasa(ne bojte se, obrati vam ne bodo poskočili dosti visoko!). Zakaj to? Ja ker tako bo vam motor vbrizgaval podobno količino goriva. Podobno zato, ker kol. bencina, ki ga motor pije ni enaka pri vseh rpm. Tukaj je treba bit ful pozorni ko se ima turbo(luknjo) ali kak drugi motor, ki neenakomerno dobiva navor(pri 2t. je to ful očitno). Vam povem:jaz pri 55-60 kmh(rad menjavam brzine, vmesni gas...) dam v V. Pričakujem, da bo še kdo probal to naredit in naj me kdo poskuša prepričati v obratno!Tisti, ki imate POTOV. RAČ. POMAGAJTE!
Za tiste, ki še niste zastopili: jaz grem 50 kmh po ravnem v III., dam v IV. brez da bi premaknil nogo z gasa in ko je v IV. avto poveča hitrost. To pomeni, da za držat 50kmh v IV. moram olajšat gas in poraba goriva ne more ne bit manjša. Ne verjamem pa da če voziš v čimvišji brzini in gas do konca se ti splača, niti motorju nebi pasalo.
:idea:
2x sem prebral pa mi ni cisto jasno kaj hoces? a lahko malo bolj na kratko in jasno?
Slika
Clan Renault kluba Slovenija
 
darky
Novinec
 
Prispevkov: 100
Pridružen: Po maj 19, 2003 9:39 pm

Napisal/-a darky Pe sep 05, 2003 12:22 am

Res je, da pri enaki hitrosti poraba niha, glede na prestavo v kateri voziš. S tem se popolnoma strinjam!!!
Absolutna poraba je takrat res najnižja, vprašanje pa je kaj imaš od goriva takrat? Načeloma je poraba najmanjša takrat, kadar od porabljenega goriva dobiš največ, to pa je običajno okoli največjega navora.
Kdaj avto največ porabi??? Takrat, ko imaš vzgan motor in stojiš na mestu! Že res, da takrat porabi cirka 1 liter na uro ampak s to količino goriva nisi prevozil niti enega metra. Porabil si en liter naredil pa nič, kar pomeni, da je takrat poraba neskončna.

Pa še nekaj, če voziš v visoki prestavi in nizki hitrosti, ko pritisnes po gasu obstaja visoka verjetnost, da ti bo motor začel klenkati. To naj se pri sodobnih mašinah sicer naj nebi dogajalo, pa vendar...
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Pe sep 05, 2003 2:00 pm

Me ne prepričate preveč... Navor imam pri 3400, torej po vaše pri 50 kmh bi moral držat II. brzino(bilo bi 3800rpm) ali III.(2400rpm). Po moje -in tako mora bit tudi res- bi pil manj v IV.(1750rpm) in morda celo v V.(1400). Pazite to: to je bolj fizika: višji obrati->večja batna hitrost->več bencina rabi da bo počlo po batu.Ker bencin ne explodira(zgori) v trenutku, rabi malo časa. Primer: V I. pri 5000 rpm bom moral pošteno po gasu držat, ker se bo bat hitro gibal in če bom dal malo gasa bo skoraj kot da ga nisem dal. Nekdo ki ima pot.rač. bi moral rešit to dilemo: provaj porabo goriva pri stalni hitrosti po ravnem v vseh brzinah! :?
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Pe sep 05, 2003 4:13 pm

Mal ste zabluzili...

če se avto pelje recimo 70 km/h rabi za premagovanje vseh uporov (recimo za primer) 10 kW.

Praktično sta 2 upora:
- kotalni
- zračni
zanemarimo razne klime, luči itd...

Torej mora motor naredit 10 kW

To lahko doseže (ponovno številke za primer in ne točno natančne)
v drugi pri 5000 obratih
v peti pri 2000 obratih.

In bo v obeh primerih dajal 10 kW pri konstantni vožnji.

če se vrti na 5000 obratov ima motor večje notranje izgube zaradi trenja, notranjih uporov, itd... pri 2000 ima drastično manj izgub, ker se vse skupaj vrti bolj počasi.

Torej je manj obratov tudi manjša poraba. To vedno velja, ne glede na vrsto motorja, ne glede na vbrizg-vpljinjač, itd. Višja prestava= manjša poraba.

Pospeševanje in peljanje v premajhnih obratih (klenkanje) je pa druga zadeva.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Pe sep 05, 2003 8:36 pm

Moje razmišljanje je štartalo pri temu, probal bom malo bolj matematično napisat:
spet Clio 1,4-16, 50kmh po ravnici. Možne situacije:
I. brz.: 6000 rpm in 80% gasa, poraba je podobna produktu teh dveh podatkov
II.: 3800 rpm in 40% gasa(torej ful nižji obrati pa "lažja" noga na gasu; nižja poraba
III.:2500rpm in 30%= še manj
IV.:1900 rpm in 30%(recimo enak gas)
V.:1500rpm in 40%(torej rabi malce več gasa, vendar so obrati nižji torej ?).
Upoštevat je treba, da ko daš gas do konca ne vbrizgava enako količino pri vseh rpm: pri nižjih je manjši navor, kar naj bi pomenilo -ampak ne vedno- da motor sesa manj torej manj bencina; ko imaš max navor bi znala bit največja kol. bencina(vendar specifična poraba je ponavadi najmanjša blizu max. navora); ko imaš visoke rpm lahko ostane podobno ali pada kol. vbrizganega bencina.
Pa še glede hitrosti bata, ki sem prej govoril o njej: če bi motor pri vseh rpm enako kol. mešanice sesal, bi navor počasi padal in nebi bil ploščat. Tisto, kar ne razumem je zakaj je pri nizkih obratih spec.poraba večja(kdo ve?). Razlagam si lahko samo, da je motor narejen, da dela pri srednjih rpm. Na tem forumu bi potrebovali avtomobilskega inž., ki obvlada situacijo! :!: :?: :roll:
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
ule
Uporabnik
 
Prispevkov: 972
Pridružen: Sr avg 28, 2002 4:56 am
Kraj: Babno Polje

Napisal/-a ule Pe sep 05, 2003 8:45 pm

black je napisal/-a:p.s.ej ule danes ob ene štirih sm vidu glih en tak avto k ga imaš ti,vidu sm ga pa v smeliju. A si bil ti :?:


Ja jest sem bil. Kdo sploh si pa kakšen avto maš? :roll:
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder Pe sep 05, 2003 9:03 pm

Poglej kaj piše: sem študent, manjak za avtomobile, zaradi privacyja pa nočem, da me kdo pozna. Moj avto ti povem da ima 75km. To je vse!
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero So sep 06, 2003 8:39 am

Blinder je napisal/-a:Moje razmišljanje je štartalo pri temu, probal bom malo bolj matematično napisat:
spet Clio 1,4-16, 50kmh po ravnici. Možne situacije:
I. brz.: 6000 rpm in 80% gasa, poraba je podobna produktu teh dveh podatkov
II.: 3800 rpm in 40% gasa(torej ful nižji obrati pa "lažja" noga na gasu; nižja poraba
III.:2500rpm in 30%= še manj
IV.:1900 rpm in 30%(recimo enak gas)
V.:1500rpm in 40%(torej rabi malce več gasa, vendar so obrati nižji torej ?).
Upoštevat je treba, da ko daš gas do konca ne vbrizgava enako količino pri vseh rpm: pri nižjih je manjši navor, kar naj bi pomenilo -ampak ne vedno- da motor sesa manj torej manj bencina; ko imaš max navor bi znala bit največja kol. bencina(vendar specifična poraba je ponavadi najmanjša blizu max. navora); ko imaš visoke rpm lahko ostane podobno ali pada kol. vbrizganega bencina.
Pa še glede hitrosti bata, ki sem prej govoril o njej: če bi motor pri vseh rpm enako kol. mešanice sesal, bi navor počasi padal in nebi bil ploščat. Tisto, kar ne razumem je zakaj je pri nizkih obratih spec.poraba večja(kdo ve?). Razlagam si lahko samo, da je motor narejen, da dela pri srednjih rpm. Na tem forumu bi potrebovali avtomobilskega inž., ki obvlada situacijo! :!: :?: :roll:


sprašuj vsako stvar posebej, in se ti bo lažje napisal odgovor.

recimo en odgovor je na primer da motor ne posesa vedno isto količino zraka. Zato pa je loputa na sesalnem delu da uravnavaš količino zraka ko jo dobi motor.
 
Uporabniški avatar
Blinder
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3876
Pridružen: Pe avg 08, 2003 9:40 pm
Kraj: Obala

Napisal/-a Blinder So sep 06, 2003 8:25 pm

Glede tistega, da motor ne sesa vedno enake kol. goriva, sem mislil reč ko imaš gas do konca. Torej ko daš gas do konca ti motor različno sesa odvisno od obratov.
Fantje, danes je v motorju elektronika in ni več frgazerjev. Probajte to, da vidiste elektroniko: Speljite in postopoma višajte brzine brez tikat gas. Meni uspe prit do pete brz. brez da tikam gas. Pa pri tem mi ne rabi izkoriščat višjega minimuma, ki ga ima motor, ko je mrzel. Sam motor preden dobi prenizke obrate začne dodajat gas tako da sem jaz proval it v klanec v II. brez da bi tikal gas in avto je šel. Probajte!

p.s.: nekdo ki ima pot.rač. mora probat porabo goriva po ravnici pri stalni enaki hitrosti v razl. brzinah.
Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Ne sep 07, 2003 7:41 am

Blinder je napisal/-a:....

p.s.: nekdo ki ima pot.rač. mora probat porabo goriva po ravnici pri stalni enaki hitrosti v razl. brzinah.


Zgoraj sem ti napisal da bo v višjih prestavah poraba vedno nižja ;)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov