Moje razmišljanje je štartalo pri temu, probal bom malo bolj matematično napisat:
spet Clio 1,4-16, 50kmh po ravnici. Možne situacije:
I. brz.: 6000 rpm in 80% gasa, poraba je podobna produktu teh dveh podatkov
II.: 3800 rpm in 40% gasa(torej ful nižji obrati pa "lažja" noga na gasu; nižja poraba
III.:2500rpm in 30%= še manj
IV.:1900 rpm in 30%(recimo enak gas)
V.:1500rpm in 40%(torej rabi malce več gasa, vendar so obrati nižji torej ?).
Upoštevat je treba, da ko daš gas do konca ne vbrizgava enako količino pri vseh rpm: pri nižjih je manjši navor, kar naj bi pomenilo -ampak ne vedno- da motor sesa manj torej manj bencina; ko imaš max navor bi znala bit največja kol. bencina(vendar specifična poraba je ponavadi najmanjša blizu max. navora); ko imaš visoke rpm lahko ostane podobno ali pada kol. vbrizganega bencina.
Pa še glede hitrosti bata, ki sem prej govoril o njej: če bi motor pri vseh rpm enako kol. mešanice sesal, bi navor počasi padal in nebi bil ploščat. Tisto, kar ne razumem je zakaj je pri nizkih obratih spec.poraba večja(kdo ve?). Razlagam si lahko samo, da je motor narejen, da dela pri srednjih rpm. Na tem forumu bi potrebovali avtomobilskega inž., ki obvlada situacijo!

Sem fant redkih besed. Govori vec moja desna noga.