



Mihc je napisal/-a:gume tukaj majo dost pomena samo ne toliko kot teza za uvinke pa pospeske je klucnega pomena cim manjsa teza
ker si prov govoril
ce ti povecas tezo je res da z vecjo silo ali tezo deluje avto preko gum na podlago posledicno nej bi blo vec dotika med gumami in podlago in s tem tudi vec oprijema ampak to velja samo ce je avto miruje ali pa da pospesujes pa obtezis samo tista kolesa ki poganjajo vozilo tako bodo kolesa tezje zdrsnila (samo je spet stos ce mas pa pretezek avto bo pocasnej pospeseval ce mas pa prelahk bodo pa gume zdrsnile)
ce pa mas ti en lep zavoj je pa tako da vsako telo zeli potovati v doloceni smeri ... ce vrzes kamen nav zavilno ja ti prakticno avto prisilis da menja svojo smer s tem pa pride se v enacbo nova sila ki avto potiska na zunanjo smer ovinka .... sila je pa definirana kot masa x pospesek ... tako da vec teze bolj te bo vn odnasal ... samo posledicno ce imas lazji avto ne more jiti tok hitro naravnost zaradi vzgona....
vzgon se pojavi zaradi same oblike avta tako da dejansko avto k miruje pritiska s kolesi na tla s polno tezo nato se pa s hitrostjo ta teza ki pritiska na tla zmanjsuje ... zato se spojlerje daje gor da avto pritiskajo proti tlem pri visjih hitrostih .....
sedej pa ce vse to skupaj kombineras ... dobis
da teza vpliva na performanse glede tega kako dobr bos zavil
ob enem pa
je pri visjih hitrostih dobro meti ali tezo ali spojljerje ..... spojlerji pa so velik upor ki pa spet bremza avto pri visjih hitrostih ....
tako da je vbistvu kompromis med temi lasnostmi ....
Blinder je napisal/-a:Večina ljudi misli, da težji avto gre čahko hitreje v ovinkih, torej drži boljše. Vendar po moje se precej motijo. Ljudje to mislijo, ker si predstavljajo, da teža(pardon, masa) potiska avto na tla. Pa ni tako. V ovinku teža še vedno potiska na tla(gravitacija), vendar se pojavi še stranski G(radialni pospešek)(to je tista "centrifuga, ko se avto nagne pa tudi stvari v avtu se premetavajo). G str. vleče avto iz ovinka, ker njegova masa pač sili ven z ovinka. Idejo o tem sem dobil, ko sem videl test: probali so Lotus Exige(Elise 180hp z 700KG) . Ona je naredila 1,24G(mogoče "le" 1,14, se pač ne spomnem točno). Drugi avti(360M, Viper, M3, Corvette ipd. pa so bili malce nad 1G(max 1,05cca). Torej je razlika med Exige in ostalimi velikanska. Exige ima gume 195 mi se zdi, tam nekje sigurno, torej to ji ni pomagalo. Tisto, kar Exige ima(nima) kar ostali nimajo je teža! To po moje je naredilo razliko. Bi F1 bile tako hitre če nebi imele 600kg? No povejte kar mislite!![]()
![]()
![]()
TechnoBoY je napisal/-a:Sale je napisal/-a:Po moje poleg same teže vpliva tudi uravnoteženost oz. razporeditev le te.
poglej zdele slalom pred BTC..manjsi je avto obljsi cas je mel
!
Blinder je napisal/-a: Če greš po ledu, narediš 0,2G lat. in večina teže(ne vem če bi uspel matematično izračunat, a se da) bo potiskala na tla, manjši delež pa bo vleklo v stran.
johnyr je napisal/-a:Blinder je napisal/-a: Če greš po ledu, narediš 0,2G lat. in večina teže(ne vem če bi uspel matematično izračunat, a se da) bo potiskala na tla, manjši delež pa bo vleklo v stran.
Naželost si v tej izjavi pokazal da ne poznaš ali ne razumeš fizike.
Teža avtomobila in to mislim vsa teža avtomobila vedno deluje na tla. Fora je v tem, da se ob vhodu in peljanju skozi ovinek pojavi sila ki avto rine v ovinek. Problem je pa v tem, da bi avto rad potoval naravnost, ter se s tem upira tej sili. Ko sila ki rine avto v ovinek ( maximalno ta sila doseže: (teža avta + downforce) * koeficient trenja) postane premajhna da bi avto zadržala v krožnici avto zdrsne.
Nixxon je napisal/-a:OK, čisto teoretično teža nima nobene povezave s tem, kako se avto drži v ovinku.
HMX je napisal/-a:Cisto tako: Ne glede na to kaj strici po gostilnah pravijo, se teža avtomobila iz enačbe popolnoma pokrajša![]()
V grobem je pomembno samo:
- razporeditev teže
- razmerje med vzmeteno / nevzmeteno maso
- višina težišča
- koeficient trenja gume
Veliko pa vpliva:
- geometrija podvozja
- koeficient vzmeti + dušenje amortizerja (resonanca)
- porazdelitev pogonske sile
Pri lahkih športnih avtomobilih pa tudi aerodinamični prispevek ni zanemarljiv, ker ni odvisen od teže. Zato bi tudi veljalo, da bi lažja formula lahko dosegala večje bočne pospeške!
Sej ne da hočem težit, samo z gospo Fiziko se dobro razumem[/b]
Po forumu brska: Majestic-12 [Bot] in 2 gostov