Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3608
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Bencinski turbo vs. dizel turbo

Napisal/-a ban Sr okt 22, 2008 9:19 am

Bilo je že ogromno govora o tem, da dizelski turbo motorji niso najbolj primerni za kratke mestne vožnje, da so za voznike, ki se veliko vozijo po AC ali na relacijah, ki delajo na leto vsaj 30.000 km, da če delaš kratke relacije trpi turbina ki se potem lahko pokvari itd. Kako je pa pri bencinskih turbo motorjih, ki so zadnje čase zelo v razmahu, npr. VW TSI, fiatov T-jet in drugi. Ali so taki motorji bolj primerni za mestno vožnjo? So pa ti motorji cenovno nekje primerljivi z dizelskimi.
 
Uporabniški avatar
mihaing
Uporabnik
 
Prispevkov: 2874
Pridružen: To okt 21, 2008 9:24 am
Kraj: Slovenc

Napisal/-a mihaing Sr okt 22, 2008 9:27 am

Čisto tvoja odločitev.
Turbine trpijo tako ali drugače, poraba je približno enaka. Moje mnenje, da je bencinski motor še vedno nekako bolj siguren, pa če ravno je to turbinski motor.
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 Sr okt 22, 2008 9:40 am

Turbina je turbina in ima enake zakonitosti tako pri dizlu kot pri bencinarju. Se pravi mrzlega ne smeš tiščat in vročega ne smeš takoj ugašat (če si ga recimo gonil po avtocesti dlje časa ipd.). Če se držiš tega preprostega pravila, boš poskrbel za daljšo življensko dobo turbine. Mestna vožnja kot taka torej še ni največji problem za turbino.

Problem mestne vožnje ali pa recimo temu krajših voženj (pod 10 km) so pri novodobnih dizlih predvsem zaradi DPF filtra oz. filtra trdih delcev, ki potrebuje daljšo relacijsko vožnjo, da se sčisti (beri: sežge saje). In več kot je krajših voženj, bolj se filter zapaca. Tako da če se že veliko voziš po mestu je priporočljivo vsaj 1x na teden iti na eno daljšo relacijo. Npr. greš za vikend na izlet in to je to. :D
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
Voith
Mojster foruma
 
Prispevkov: 4113
Pridružen: Če nov 13, 2003 12:22 pm

Napisal/-a Voith Sr okt 22, 2008 10:03 am

pri dizlu je turbina pogoj, da je vsaj kokrtok vozen.
pri bencincu pac ne. je pa dobrodosla nadgradnja.

pri turbini je precej vazno ce je vodno hlajena ali ne in ce ima sistem za hlajenje tudi po tem ko se motor ugasne.

priporocljivo je tudi, da ko se ustavis, preden ugasnes motor pocakas toliko kolikor recimo pocakas pri pcju ko ga ugasnes in spet prizges. par sekund, tok, da se saj prblizn umiri vrtenje, dokler je se aktivno mazana os. pomaga pa tut twin ball bearing turbina, kar se pa zaradi cene kokr vem ne vgrajuje lih zelo mnozicno.
 
gofra
Uporabnik
 
Prispevkov: 1153
Pridružen: Pe jun 22, 2007 8:56 pm

Napisal/-a gofra Sr okt 22, 2008 10:51 am

Ni nobenih razlik - kratke voznje, veliko segrevanj in ohlajanj, vzigov in ugasanj = "smrt" za motor. Na daljse relacije ko je vozeno vozilo, daljsa bo njegova zivljenska doba (vsaj relativno gledano na prevozene kilometre)...

LpF
 
Uporabniški avatar
Matjazy
Uporabnik
 
Prispevkov: 912
Pridružen: To maj 11, 2004 8:24 pm

Napisal/-a Matjazy Sr okt 22, 2008 10:53 am

Voith je napisal/-a:pri dizlu je turbina pogoj, da je vsaj kokrtok vozen.
pri bencincu pac ne. je pa dobrodosla nadgradnja.

Ma isto je. Bencinci kakšni 1.2 so še manj vozni kot navadni dizli.

Sicer pa kratke relacije niso dobre za nobeno turbino. Ker je olje pač hladno, in ne maže tako kot treba.
 
Uporabniški avatar
coffa06
Novinec
 
Prispevkov: 422
Pridružen: Po maj 22, 2006 10:13 pm

Napisal/-a coffa06 Sr okt 22, 2008 11:04 am

Matjazy, če bi bil diesel z 1.2 motorjem in brez turbine, bi bil neprimerljivo slabše vozen kot bencinar z 1.2 motorjem.
 
Uporabniški avatar
el_diablo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1784
Pridružen: Če maj 24, 2007 11:55 am
Kraj: Gottschee

Napisal/-a el_diablo Sr okt 22, 2008 11:18 am

pa kaj še ni dost teh enih in istih tem?
obstaja točka,na kateri drzno postane neumno...
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3608
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Napisal/-a ban Sr okt 22, 2008 11:43 am

Torej, moj post ni namenjen temu, da se ugotavlja ali je dizel boljši od bencinarja, ali obratno, ampak v čem je poanta teh malih turbo motorjev. Ker cenovno so približno enaki dizlom, poraba je sicer manjša kot jo imajo "navadni" bincinci, vendar še vedno večja kot jo imajo dizli, vozijo se približno tako kot dizli, ker imajo že pri nizkih obratih velik navor, vendar še vedno manjši kot ga imajo dizelski motorji. Imajo turbino, ki je ravno tako občutljiva kot dizelska, tako da jaz ne vidim v čem je "point" tovrstnih motorjev. Zakaj bi si nekdo kupil takega bencinarja in ne dizla?
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek Sr okt 22, 2008 11:44 am

Skratka ne drži najbolj to, ko eni tukaj na forumu pravite, če se nekdo odloča med TDI in TSI, da če ima kratke vožnje naj raje kupi bencinca. Sej je že verjetno bolje, sam neke velike razlike pa spet ni, konc koncev sta oba turbača in s tega vidika isto sranje.
Najboljš je še čist navaden bencinc, pač ne buta sam turbina pa le ne more crknat.
 
Uporabniški avatar
mihaing
Uporabnik
 
Prispevkov: 2874
Pridružen: To okt 21, 2008 9:24 am
Kraj: Slovenc

Napisal/-a mihaing Sr okt 22, 2008 11:50 am

ban je napisal/-a:Torej, moj post ni namenjen temu, da se ugotavlja ali je dizel boljši od bencinarja, ali obratno, ampak v čem je poanta teh malih turbo motorjev. Ker cenovno so približno enaki dizlom, poraba je sicer manjša kot jo imajo "navadni" bincinci, vendar še vedno večja kot jo imajo dizli, vozijo se približno tako kot dizli, ker imajo že pri nizkih obratih velik navor, vendar še vedno manjši kot ga imajo dizelski motorji. Imajo turbino, ki je ravno tako občutljiva kot dizelska, tako da jaz ne vidim v čem je "point" tovrstnih motorjev. Zakaj bi si nekdo kupil takega bencinarja in ne dizla?


Point? Ker je pač trend bencinskih motorjev še vedno večji od dizelskih in je zadeva toliko bolj aktualna ker pač bo prodajo skušali rešiti z novostmi, katere pa so pri dizelskih bore male.
 
Uporabniški avatar
a_sist
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1528
Pridružen: To jun 26, 2007 8:36 am

Napisal/-a a_sist Sr okt 22, 2008 12:22 pm

Pri nas prostornina ne viša bistveno cene zavarovanja (veliko bolj jo moč), ampak zgleda da je drugje drugače in so ti motorji bolj ugodni s tega vidika.
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 Sr okt 22, 2008 12:41 pm

ban je napisal/-a:Torej, moj post ni namenjen temu, da se ugotavlja ali je dizel boljši od bencinarja, ali obratno, ampak v čem je poanta teh malih turbo motorjev. Ker cenovno so približno enaki dizlom, poraba je sicer manjša kot jo imajo "navadni" bincinci, vendar še vedno večja kot jo imajo dizli, vozijo se približno tako kot dizli, ker imajo že pri nizkih obratih velik navor, vendar še vedno manjši kot ga imajo dizelski motorji. Imajo turbino, ki je ravno tako občutljiva kot dizelska, tako da jaz ne vidim v čem je "point" tovrstnih motorjev. Zakaj bi si nekdo kupil takega bencinarja in ne dizla?


Poanta je v več stvareh. Pri turbo bencincu imaš vsaj 3000 uporabnih obratov med vožnjo, avto je lažji, mašina je veliko tišja, se malo prej ogreje, poraba pri normalni vožnji je dosti manjša kot primerljivo močen NA bencinar, ne smrdiš po nafti ko tankaš :D .... en miljon prednosti.
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9988
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr okt 22, 2008 12:41 pm

glede kratkih voženj - koliko hitreje se benc turbo segreje od dizel turba? Če bistveno, je tu v prednosti (+ ogrevanje kabine).
 
Uporabniški avatar
KARL ABARTH
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 680
Pridružen: Sr avg 08, 2007 6:48 pm

Napisal/-a KARL ABARTH Sr okt 22, 2008 12:46 pm

ban je napisal/-a:Torej, moj post ni namenjen temu, da se ugotavlja ali je dizel boljši od bencinarja, ali obratno, ampak v čem je poanta teh malih turbo motorjev. Ker cenovno so približno enaki dizlom, poraba je sicer manjša kot jo imajo "navadni" bincinci, vendar še vedno večja kot jo imajo dizli, vozijo se približno tako kot dizli, ker imajo že pri nizkih obratih velik navor, vendar še vedno manjši kot ga imajo dizelski motorji. Imajo turbino, ki je ravno tako občutljiva kot dizelska, tako da jaz ne vidim v čem je "point" tovrstnih motorjev. Zakaj bi si nekdo kupil takega bencinarja in ne dizla?


Oprosti in ne razumi kot žalitev, ampak meni se zdijo takšna vprašanja milo rečeno butasta.

Najboljša in najbolj preprosta rešitev je, da si omogočiš testno vožnjo.

Lahko bi na dolgo in široko razlgali v smislu "kaj, kako, zakaj ... " - pa še vedno ne boš dobil takšnega občutka in predstave, kot na testni vožnji.


LP
 
Uporabniški avatar
ban
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3608
Pridružen: Po nov 15, 2004 10:37 am

Napisal/-a ban Sr okt 22, 2008 12:59 pm

KARL ABARTH je napisal/-a:
ban je napisal/-a:Torej, moj post ni namenjen temu, da se ugotavlja ali je dizel boljši od bencinarja, ali obratno, ampak v čem je poanta teh malih turbo motorjev. Ker cenovno so približno enaki dizlom, poraba je sicer manjša kot jo imajo "navadni" bincinci, vendar še vedno večja kot jo imajo dizli, vozijo se približno tako kot dizli, ker imajo že pri nizkih obratih velik navor, vendar še vedno manjši kot ga imajo dizelski motorji. Imajo turbino, ki je ravno tako občutljiva kot dizelska, tako da jaz ne vidim v čem je "point" tovrstnih motorjev. Zakaj bi si nekdo kupil takega bencinarja in ne dizla?


Oprosti in ne razumi kot žalitev, ampak meni se zdijo takšna vprašanja milo rečeno butasta.

Najboljša in najbolj preprosta rešitev je, da si omogočiš testno vožnjo.

Lahko bi na dolgo in široko razlgali v smislu "kaj, kako, zakaj ... " - pa še vedno ne boš dobil takšnega občutka in predstave, kot na testni vožnji.


LP

Mogoče je to za koga butasto, za nekoga drugega pač ne. Če izhajaš iz tega, da je vsako vprašanje butasto, potem se lahko forum brez težav ukine. Če nekdo npr. sprašuje zakaj ima težave z motorjem, mu lahko odgovoriš, da naj ga pelje na servis pa bodo že tam pogruntal (le zakaj bi spraševal na forumu če dobiš 100 različnih odgovorov), če nekoga zanimajo pravni nasveti, to vse piše v zakonih (le zakaj bi spraševal na forumu, če si lahko to vsak sam prebere?), če nekdo kupuje avto pa ga zanima mnenje o določenem modelu, mu lahko rečeš da naj ga gre sprobat na testno vožnjo (le zakaj sprašuje po forumu?) pa naj se sam odloč itd. Če se tebi ali komu drugemu zdi neka tema ali vprašanje butasto ga lahko mirno in brez težav ignoriraš. Pa brez zamere!
LP
 
Uporabniški avatar
Polo78
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1976
Pridružen: Sr mar 17, 2004 1:32 am
Kraj: Cockpit

Napisal/-a Polo78 Sr okt 22, 2008 1:34 pm

Bistvena prednost turbo dizla napram turbo bencinarju, ki jo jaz osebno vidim, je dosti nižja poraba. Če gledam npr. razne teste Brava 1.4 T-Jet (120 km), je bila povprečna poraba povsod okoli 8 litrov pri normalni vožnji, čim so ga malo bolj pritisnili je poraba hitro zrasla na 9 litrov ali še kaj več. Torej če ti poraba ni problem je nakup še kako smiseln. Kako je pa z vzdržljivostjo bo pa čas pokazal. ;)

Še enkrat pa je treba poudarit, da če se s turbino pravilno ravna, občasne kratke vožnje ne bi smele biti problem. Večji problem pri dizlu npr. je kot rečeno DPF (filter trdih delcev). :idea:
Antiznačkar po prepričanju
 
Uporabniški avatar
Sportivo
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1762
Pridružen: Pe avg 29, 2003 9:53 pm
Kraj: Cerkno

Napisal/-a Sportivo Sr okt 22, 2008 3:14 pm

Bistvo majhnih motorjev z turbino je skombinirati porabo manjših motorjev (kadar se vozi normalno v nizkih obratih) z močjo večjega motorja (kadar se ga pač pritiska v obrate).
 
Uporabniški avatar
martk
Uporabnik
 
Prispevkov: 837
Pridružen: Ne jun 27, 2004 9:26 pm

Napisal/-a martk Sr okt 22, 2008 3:17 pm

Sportivo je napisal/-a:Bistvo majhnih motorjev z turbino je skombinirati porabo manjših motorjev (kadar se vozi normalno v nizkih obratih) z močjo večjega motorja (kadar se ga pač pritiska v obrate).

AMEN
LP
Martin
bl leti bl se zdi
To je posilstvo! Prav, kam pa greva?
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9988
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Napisal/-a esem Sr okt 22, 2008 3:27 pm

Sportivo je napisal/-a:Bistvo majhnih motorjev z turbino je skombinirati porabo manjših motorjev (kadar se vozi normalno v nizkih obratih) z močjo večjega motorja (kadar se ga pač pritiska v obrate).


Na obratih se avte običajno vozi zelo malo časa, pa tudi - veliki večini zadostuje moč v obratih tudi pri manjših (neturbo) motorjih (tudi lažji avti).

Bistvo majhnih turbo bencincev ni v moči pri obratih, pač pa v navoru, ki ga majhen turbo daje kot velik navaden (kdaj celo šestak) - in za povrh celo pri nižjih obratih! Torej je motor pri nizkih ali nižjih obratih, kjer večina ljudi vozi večino časa, enako ali bolj odziven (oz avto poskočen) kot precej večji neturbo bencinar.

S tem so odpravili glavno hibo majhnih motorjev, ko pri nizkih obratih ne gre nikamor (+ klanci, obtežitev) in je bilo treba čakat ali prestavljat, ljudje pa so zato raje kupovali večje motorje (in prevažali dodatno "mrtvo" težo).
Turbo se najbolj pozna ravno pri običajni vožnji - ima precejšnjo rezervo in je odziven. To vpliva tudi na udobje, poleg porabe.
Zadnjič spremenil esem, dne Sr okt 22, 2008 3:39 pm, skupaj popravljeno 2 krat.
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 15 gostov