Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
bridgestone
Novinec
 
Prispevkov: 381
Pridružen: Pe mar 26, 2004 5:43 pm

zadnje vzmetenje pri peugeotu

Napisal/-a bridgestone So nov 08, 2008 2:10 pm

običajno imajo avti nižjega srednjega razreda (astra, megane, civic...), ter avti nižjega razreda (corsa, punto,c3...) zadaj delno neodvisno vzmetenje z poltogo premo oz semi-independant suspension with torsion beam axle.

vendar to gotovo ni na peugeoju 306, vsaj kar sem videl podvozje ko so menjavali gume. Reči bi si upal da gre za neko poceni varjanto neodvisnega vzmetenje in ker nisem videl fedrov, bi rekel da ma znotraj preme torzijsko palico. Tu je cev ki povezuje zadnji par koles čisto toga, vanjo pa so ULEŽAJENE nekake roke (trailing arms) ki držijo kolesa. Torej za razliko od poltoge vzmeti kjer se dejansko cev zvija, se tu nič ne zvija pač pa te roke nihajo gor in dol.

Kar je še bolj čudno je da je vseskupaj pritrjeno na šasijo preko gumjastih podlog, morda je to ta neslavni "PASIVE REAR WHEEL STEERING" oz pasivno zadnje krmiljenje, kjer pač momentna sila v ovinku zaradi gumjastih podlog zavije celo zadnjo premo malo v smer ovinka - zna biti slabo v dvojnih S ovinkih.

no na netu nisem našel (vsaj v angleščini) nič kar bi razložilo vzmetenje pri 306ki, milim, da je isto tudi pri 206ki in ostalih avtih nižjega razreda iz PEUGEOT-CITROEN koncerna, zato prosim koga ki ve o tem kaj da napiše in kako se takemu vzmetenju sploh reče (angleško).
 
Uporabniški avatar
oorosh
Stalni uporabnik
 
Prispevkov: 513
Pridružen: Sr okt 11, 2006 4:10 pm
Kraj: Ljubljana

Re: zadnje vzmetenje pri peugeotu

Napisal/-a oorosh So nov 08, 2008 4:09 pm

bridgestone je napisal/-a:no na netu nisem našel (vsaj v angleščini) nič kar bi razložilo vzmetenje pri 306ki, milim, da je isto tudi pri 206ki in ostalih avtih nižjega razreda iz PEUGEOT-CITROEN koncerna, zato prosim koga ki ve o tem kaj da napiše in kako se takemu vzmetenju sploh reče (angleško).


Živjo, glede na to kar sem našel na spletu je pravilni izraz za to vrsto vzmetenja "trailing-arm independent suspension", čeprav sem ponekod zasledil tudi izraz "internal torsion bar".
Kako je pri 206 ne vem, pri mojem 106 je zadaj torzija, tako kot pri AX-u. Enako je tudi pri starejšem 205.


lp
Priponke
125295559_72326a06ba.jpg
Vzmetenje pri P306
 
Uporabniški avatar
esem
Moderator foruma
 
Prispevkov: 9987
Pridružen: Ne mar 27, 2005 6:35 am
Kraj: Ljubljana pri Kozarjah

Re: zadnje vzmetenje pri peugeotu

Napisal/-a esem So nov 08, 2008 4:24 pm

bridgestone je napisal/-a:...Kar je še bolj čudno je da je vseskupaj pritrjeno na šasijo preko gumjastih podlog, morda je to ta neslavni "PASIVE REAR WHEEL STEERING" oz pasivno zadnje krmiljenje, kjer pač momentna sila v ovinku zaradi gumjastih podlog zavije celo zadnjo premo malo v smer ovinka - zna biti slabo v dvojnih S ovinkih.
...


Ja, to je to, a ni tako neslavno. Sam sem imel ravnokar priložnost vozit dva ZX-a s tako paivno krmiljeno zadnjo premo. Pri enem je bilo to praktično neopazno, pri drugem precej izrazito (različna teža, stanje avta, amortizerjev itd) in moram reči, da je z drugim hitra vožnja skozi ovinke svojevrsten užitek (tudi bolj udobna) - ob predpostavki, da tako vožnjo razumeš in se prilagodiš. Tu se skriva en od razlogov za (namišljeno?) "neslavnost", drugi je predvsem zaviranje v ovinku z zelo neravno podlago. S - ovinki niso problem - ko enkrat poštekaš reakcije vozila in se jim prilagodiš.
 
Uporabniški avatar
bridgestone
Novinec
 
Prispevkov: 381
Pridružen: Pe mar 26, 2004 5:43 pm

Napisal/-a bridgestone So nov 08, 2008 6:03 pm

ja uno slikco sm tut jest vidu. sam to je neki predelan original nima tistega malega fedra - BTW tisti majceni feder tut ne more držat pol tone. Verjetno ma v sami cevi - rumeno na slikci, torzijsko palico ki deluje kot vzmet, tista rdeča palčka vzdolžno ob cevi pa je verjetno anti-roll bar - stabilizator.

torej bi moglo bit to vzmetenje bolše kot pri navadnih avtih z poltogopremo ki imajo pol-odvisno vzemetenje, saj dovoljuje da vsak kolo niha posvoje.
zakaj se pa potem ne uporablja pri ostalih, saj cenovno to ne more biti dražje od poltoge preme, po lastnostih bi pa moralo birti podobno dražjemu večtočkovnemu vpetju?

Malčki majo vsi poltogo premo, večji večinoma multilink in pa single wishbone (večtočkovno vpetje), srednji rang (golf end co) majo pa poltogo premo, športnejše izvedbe pa večtočkovno vpetje (mislim da je edino pri VAGih to serijsko na vseh avtih razreda golf - torej A3, octavia in leon)
 
mišek
Uporabnik
 
Prispevkov: 1331
Pridružen: Pe dec 02, 2005 4:24 pm

Napisal/-a mišek So nov 08, 2008 8:03 pm

Tista tamala fedra je pomoje regulator zadnjih zavor in nima nobene veze z vzetenjem. Ima samo to funkcijo, da pri močnem zaviranju, ko se avto bolj na nos postavi zmanjša silo zaviranja na zadnjih kolesih, v nasprotnem primeru bi zadnja kolesa blokirala in bi bila veselica z zadkom na mokri cesti.
To se je pr meni naredilo, da je ta regulator zaštekal - ga je prijelo in je zato pri močnem zaviranju na mokri cesti ali pa v snegu blokiralo zadnja kolesa in je šel zadnji konec po svoje.
Torzijska vzmet bo pa verjetno kar tisto rdeče barve.
 
Uporabniški avatar
bridgestone
Novinec
 
Prispevkov: 381
Pridružen: Pe mar 26, 2004 5:43 pm

Napisal/-a bridgestone Po nov 10, 2008 2:56 pm

mišek je napisal/-a:verjetno kar tisto rdeče barve.


težko verjamem, ker mora biti torzijska vzmet v središču vpetja nihajne roke, v nasprotnem jo ne bi vijačilo ampak zvijalo prečno.
tista rdeča stvar je pomojem stabilizator - preprečuje prekomerno nagibanje vozila v ovinkih - ki pa tudi deluje torzijsko - samo je cev vpeta na roke ne na os, tako da ne drži teže vozila kadar ni razlike med obtežitvijo leve in desne gume.

Slika
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 To nov 11, 2008 1:17 pm

Slika

pomoje te tole bega...

glej, če vzamemo prejšno fotko...
rdeča palica je torzijska palica. za rumeno se skriva še ena rdeča.

v rumeni (v dejanskem centru je pa u bistvu še ena :) tista je pa stabilizator.

vsaka roka je s torzijsko palco povezana na drugi konec.. na okvir preme...

u glavnem če ti ni jasno bom enkrat poslikal zadevo...
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
Uporabniški avatar
Nejko87
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1848
Pridružen: Ne maj 02, 2004 9:42 pm
Kraj: Loka

Napisal/-a Nejko87 Če nov 13, 2008 5:46 pm

glede na tvojo ugotovitev.. neko ceneno podvozje.. neki tazga...
pa lahko pogledaš tole...
http://videos.streetfire.net/video/old- ... 175849.htm
s zastopm d štorkla prnese otroka... sam d pajk odnese avto... tega pa nam nkol zastopu....
 
Uporabniški avatar
fičfirič
Novinec
 
Prispevkov: 462
Pridružen: Ne dec 18, 2005 10:07 pm

Napisal/-a fičfirič Če nov 13, 2008 6:48 pm

tisto rdeče je lahko samo stabilizator.Torzijska palica(oziroma nekje dve) je v tisti večji cevi.Zadnja aktivna prema kot jih ima ZX,Xsara,306 resda za nekaj stopinj zavija ter gre lepše okoli ovinka, a ma svoje slabosti ko nagaziš neravnino ker se lahko zresetira v nepravi položaj.
Seveda navadno (neaktivno) torzijo ima še ogromno drugih avto.Med drugimi tudi novi civic ki je z tem žrtvoval dosti prej odlične lege na cesti.Največji plus torzijske preme je zajetno večji prostor v pritljažniku,njena enostavnost ter cena.Slabost pa je da se ob bremenu občutno bolj posede kot navadne spiralne vzmeti.
Drug minus (ali za šminkerje plus) je da če menjaš podvozje z bolj športnim boš zelo težko (in drago) našel tudi tršo torzijsko palico.Tako da zmeraj pri teh avtih dobiš le sprednje športne vzmeti,zadaj pa ti mehanik le zamakne palico da je avto nižji.
 
Uporabniški avatar
=swen=
Uporabnik
 
Prispevkov: 810
Pridružen: To okt 14, 2008 3:04 pm
Kraj: gorenjska

Napisal/-a =swen= Če nov 13, 2008 7:44 pm

Popolnoma enako vzmetenje ima tudi moj Saxo (citroen)

off: Aha tudi mene to moti , če ga spustim ostane popolnoma enako mehak in se praktično ne moremo peljat več kot 2-3je ker je itak že čisto pri tleh :),
pa tudi če bi se odločil za športno podvozje, mi še vseeno zadaj ostane ta mehka torzijska palica in bi na legi pridobil bore malo (vem da je glavni adut amortizer, vendar vseeno).
Sedaj se namreč počutim kot da bi bil v kakšnem čolničku sredi odprtega morja :oops:
(mogoče kdo ve paše vts torzija na model 1.1sx in predvsem, se pozna kaj v trdoti? lahko pošlete tudi na pm, da ne bomo zasmetili te teme)
Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 8 gostov