Psepi je napisal/-a:Slovenci smo/so poden od voznikov.
Samo moje mnenje pač, ni treba da se ob njega obregnete. No lahko se pa prvo preberite zakaj tako mislim.
Sam sem bil ob pridobitvi izpita zelo živahen voznik. Divjak če hočete. Hitro sem padel na realna tla z prometno nesrečo na dan katere sem hvalabogu vozil normalno a se je vseeno zgodilo, moj pogled na vožnjo se je spremenil. Sem imel kar srečo, samo premaknjena vretenca, potrganih nekaj ligamentov, nalomljena vratna os, poškodovano koleno... No hrbet me kaj hitro boli ob večjih naporih recimo prisilne drže, kar pri skoraj 22ih ni ravno super, pa vseeno sem vesel da lahko vse delam normalno in da od nesreče nisem takorekoč nič zaznamovan. Vseeno še vedno vozim "hitre" (mogoče ne za forum, ampak za SLO povprečje pleha ki je na cesti) avtomobile in tudi rahlo nad omejitvami. Tudi zelo nad omejitvami ko me prime, toda ne prime me več kar tako, pa tudi takrat ko vozim hitreje delam to drugače kot v preteklosti. Pa ne gradim zdj mnenja samo na svojem primeru, tako je pač z veliko večino mladine. Eni imajo več sreče poškodujejo samo pleh eni manj, eni nič.
Da se malce približam temi nazaj..
Torej velika večina ob pridobitvi izpita pokaže "j***a". . Nič zato, dvomim da je v Nemčiji kaj drugače, človeški nagon .. intuicija če hočete, zmeraj je bilo tako. Je pa narobe zakaj in kako se to obravnava. Zakon še vedno ne pozna razlike med brezglavim divjanjem in hitro vožnjo. Za zakon sta pač oba šla 20km/h, 65km/h čez omejitev. Takšno nerazslojevanje vodi v razslojevanje na tiste ki imajo denar in tiste ki ga nimajo. Odvzemi (začasni da ne bo pomote, stalnega v večini primerov ne podpiram) se dogajajo premalokrat in iz premalo razlogov. Seveda, da mi ni enako ali mi ga vzamejo za 1 mesec, ker se peljem 160km/h po regionalki ali pa ker se peljem 75 čez zakotno vas, ki je tam več ni le območje velja za vaško- zgolj abstrakten primer. In ker je zakon pri nas od nekdaj eden strožjih iz finačnega vidika v Evropi in poden od podna iz vidika kvalitete, pride do česa po mojem mnenju? Poden voznikov.
Da ni kulture se ne bi niti spuščal v to. Poden je to, da pri nas umre toliko ljudi na cesti. Zopet: Slaba ali nična vzgoja o prometu v najbolj dovzetni dobi otroka, slaba prometna vzgoja v srednji šoli, samo en falusev CPP in dva kroga z skuterjem pa imaš izpit. In potem še dva papirčka dva kroga po mestu ki ga tako ali tako poznaš in imaš izpit za avto. Brez kakšnih ekstra usposabljanj pri tistih pri katerih inštrukturji hitro vidijo da ne štima vse kot treba in tako dalje. Torej zanič vzgoja, slabi inštrukturji = poden vozniki.
Zakaj že?
Recimo že iz vidika tega , da smo poden eden do drugega na cesti in tako postanemo poden tudi za druge. Kako to? Recimo, da že signalizacija voznika vozniku pri nas pomeni čisto druge stvari kot v zahodnih in severnih državah.
Katera pa se sprašujete? in zakaj poden za druge?
Poden za druge, ker v tujini v večini težko oz dovolj hitro razberemo namene ljudi ki so soudeleženi. Sam sem ogromno na cesti, pa vseeno v tujini se moram prvih 15 min opominjati, da nisem doma in da se bomo peljali tako kot se spodobi, ne pa borili za svoj kos ceste.
Pa poglejmo malo napihnjeno povedano nekaj prometnih znakov šofer šoferju:
- Blendanje vozniku spredaj v dokaj gostem prometu, kjer so majhne hitrostne razlike med soudeleženci. Pri nas to pomeni: Da ne bi niti slučajno se mi zdj vrgel na moj pas, zdaj grem jaz mimo po tej cesti. Na zahodu: Izvoli , vključi se imaš krit hrbet.
- Blendanje v križišču nasproti vozečemu vozilu ki bo zavijal, če se mi premikamo. Pri nas: Upam , da imaš pripravljene kupončke. Tujina: Saj imam čas, 1,5s ne bo spremenilo mojega dneva.
- Smerniki. Tujina: Pomeni da bom zavil ven, prosim bodi pozoren name. SLO: A to se pod dodatno opremo kupi?
- Trikotnik v znak zahvale. SLO: Pri nas kaj hitro začne kdo bremzati, ko te spusti mimo če mu prižgeš trikotnik. V tujini ponavadi ljudje na hitro poblendajo nazaj ali prižgejo meglenke ( ja blendanje je lahko dobronamerno ).
- Kako priti mimo nekoga na avtocesti v temi. SLO: prižgimo vsa svetlobna telesa, saj me samo z kratkimi lučmi sigurno ni opazil. Tujina: Preprosto prižgejo luči v notranjosti avtomobila, kar da lepo kulturno vedeti rad bi šel mimo. Seveda se to v temi še kako dobro a hkrati nenevarno in nemoteče opazi v retrovizorju.
- Kako se umakniti avtomobili za nami na AC, ki vozi z večjo hitrostjo. SLO: Kdo vozi z večjo hitrostjo. Hitreje kot moj Clio ne gre nihče, konec koncev pa mi je skrajno vseeno saj je omejitev 130km/h in če na mojem števcu tako piše potem tako je!.Tujina: če se lahko se umakne, v primeru da se ne more oziroma bi rad še prehiteval preprosto pospeši za kakšnih 20km/h na uro do mesta kamor se bo umaknil.
Teh primerov je še veliko, sam se imam za zmernega in kulturnega voznika ampak mi pri tej čredi na cesti tudi včasih popustijo živci in padem med čredo nespodobnih, pravil neuopštevajočih, samo nase gledajočih poraznih voznikov. V bistvu, če povem po resnici, ponosen sem da sem Slovenec, rad imam to lepo deželo, toda po naših cestah voziti ni več užitek. No razen v pozno popoldanskih urah, in večernih med tednom ko ni gužve in je vožnja lahko zopet užitek.
Upam da post ni bil predolgIn seveda da se kdo ne čuti užaljenega zaradi mojega mnenja. Kot vidite sem tudi sebe popljuval zraven z vsemi nami ostalimi. Seveda so izjeme, ki pa prej kot ostalo potrjujejo izjeme.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
bass je napisal/-a:Problem je, da je slovenija obupno majhna, avtomobil ima pa vsak dijak že skoraj.
infrastruktura pa je iz 70ih, ko se je vozilo par tistih fičkotov pa kasneje par jugotov z vmesnim bmwjem ali mečko.
Vsi ostali problemi so le posledica tega slabega urbanizma, jih je pa pepsi ene par dobro naštel. Situacijo pa še prekleto potencirajo previsoke kazni, je ljubljana od uvedbe 2x bolj zabasana, ker se vsi vlečejo kot da so na uro plačani.
Jeremy Clarkson je napisal/-a:You can not be a true petrolhead until you have owned an Alfa, until you have experienced that roller-coaster of pain, disappointment and agony for that brief moment, when everything works.
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov