Napisal/-a sebaveh Sr jan 07, 2009 12:10 am
Na hitro:
Ta senzor ni samo za merjenje hitrosti gredi, ampak tudi za ugotavljanje položaja. Verjetno veš da je treba dati iskro na svečko v pravem trenutku - včasih je zato bila zadolžena razdelilnik vžiga z vrtečim rotorjem in platinami. Vse to je bilo popolnoma sinhronizirano z glavno gredjo, zato se je iskra na svečki pojavila vedno v pravem trenutku. Ker danes ni več takšnih razdelilnikov, je treba bilo najti drug način, kako bo elektronika vedela kdaj mora prižgati svečke.
In še najpomembneje: Na vztrajniku so utori, zobje, ki jih senzor šteje. Ampak si niso enakomerno razmaknjeni. Ponekod je zelo dolgi zob, potem pa sledi več krajših. Zadeva malo spominja na "absolutni enkoder". Kako točno zgledajo ti zobje in utori ti bo lahko povedal kdo ki je že imel tak motor narazen. To je zato, da lahko na podlagi računanja (razločevanje kratkih in dolgih pulzov) elektronika ugotovi v kakem položaju je gred, oziroma bati. Na podlagi tega potem pošlje iskro v pravem trenutku. Ob tem pa tudi šteje vrtljaje (eden od glavnih parametrov da motorna elektronika sploh lahko opravlja svoj namen) in jih prikazuje na števcu.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!