SE OPRAVIČUJEM ZARADI VELIKIH ČRK, AMPAK ZARADI ČASA IN PREGLEDNOSTI MED ORIGINALNIM TEKSTOM MI JE TAKO LAŽJE.
Zadnjič smo govorili o zatrti tehnologiji brezplačne energije, tokrat pa bomo govorili o prevari naftnih lobijev, ki se je zgodila pred leti in še vedno traja - seveda na škodo našega zdravja.
BREZPLAČNE ENERGIJE ZA POGON VOZIL NI. TUDI ČE UPORABLJATE SONČNE CELICE ZA ELEKTRO AVTO JIH JE TREBA KUPIT, ITD.
Vsi se še kako dobro spomnimo, kako smo pred leti z veliko hitrostjo uvedli neosvinčen bencin in kako je postalo moderno “biti zelen” ter imeti avto s katalizatorjem. Kaj je naftni lobi navedlo na tako hitro spremembo? Okoljska zavest? Skrb za naše zdravje? Pritiski različnih vlad? Nič od tega! Resnica je popolnoma drugačna in le-to bomo razkrili v nadaljevanju.
ZAČELO SE JE ŽE PRED LETOM 1973 V USA ZARADI VSE VEČJEGA ONESNAŽENJA, PREDVSEM Z CO IN NOx
Naftne družbe so nas s pomočjo oglaševalskih in PR akcij prepričale, da je neosvinčen bencin prijaznejši našemu zdravju. Tudi naši politiki so po hitrem postopku sprejeli vrsto zakonskih uredb, ki so favorizirale čim hitrejši prehod na uporabo neosvinčenega bencina. Vsemu temu je sledilo pospešeno razsvinčevanje in izgon strašljivega svinca s svetovnih cest.
NIČ OD TEGA, NAFTNE DRUŽBE IN PROIZVAJALCI AVTOV SO MORALI KAR NEKAJ VLOŽITI V SPREMEMBO INDUSTRIJE (PLAČALI SO ŽAL POTROŠNIKI) SPREMEMBE SO PA BILE UVEDENE NA ZAHTEVO VLAD(E) ZARADI PRITISKA OKOLJEVARSTVENIKOV
Poglejmo si torej pobližje zgodbo neosvinčenega bencina! Prve avtomobile je poganjal t.i. motorni špirit, ki bi bil po današnjih standardih izjemno čisto gorivo. Toda, zaradi visoke stopnje rafinacije je bila njegova proizvodnja predraga, zato so naftarji znižali stopnjo rafinacije, kar pa se je občutilo pri avtomobilih, saj je zviševanje kompresijskega razmerja v avtomobilskih motorjih povzročilo neprijetno tresenje in trdi tek motorja.
PRVA GORIVA SO IMELA IZREDNO SLABOGORILNO IN OKTANSKO VREDNOST ZARADI SLABE RAFINACIJE. TEMU PRIMERNO JE BILO KOMPRESIJSKO RAZMEERJE STARIH VOZIL
By the early 1930s, automobile gasoline had an octane reading of 40 and aviation gasoline of 75-80. Aviation gasoline with such high octane numbers could only be refined through a process of distillation of high-grade petroleum. Germany’s domestic oil was not of this quality. Only the additive tetra-ethyl lead could raise the octane to a maximum of 87.
Z SEDANJIM GORIVOM SE KOMPRESIJSKO RAZMERJE STARIH VOZIL LAHKO POVEČA. S TEM SE POVEČA MOČ IN ZMANJŠA PORABA. POVIŠANJE KOMPRESIJE BREZ GORIVA VODI V KLENKANJE IN UNIČENJE MOTORJA.
Rešitev je bila preprosta – bencinu so začeli dodajati učinkovito in ceneno primes, ki bi preprečila nevšečnosti ob delovanju močnejših motorjev. Tako je bil rojen osvinčen bencin, bencin v katerega so primešali čudežno snov, svinčev tetraetil. Toda v poznih šestdesetih je začelo v svetu primanjkovati visokokvalitetne nafte z nizko vsebnostjo žvepla in nitratov. Pojavila se je naftna kriza, ki je prisilila naftno industrijo k uporabi manj kvalitetnih surovin, torej gorivo, ki je povzročalo bistveno večje emisije žveplovega in dušikovega dioksida.
BOLJŠI MATERIALI V MOTORJIH IN BOLJŠA GORIVA SO POSLEDICE WW2. LETA 73 IN NE V ŠESTDESETIH IN JE POSLEDICA IZRAELSKO ARABSKIH VOJN
The 1973 oil crisis started on October 15, 1973, when the members of Organization of Arab Petroleum Exporting Countries or the OAPEC (consisting of the Arab members of OPEC plus Egypt and Syria) proclaimed an oil embargo "in response to the U.S. decision to re-supply the Israeli military during the Yom Kippur war."
KVALITETA GORIV SE NI SPREMENILA IN MILJON LET STARA NAFTA JE ŠE DANES PRAKTIČNO ISTA. V ŠESTDESETIH SE JE PA POJAVIL PROBLEM Z ONESNAŽENIM OKOLJEM KOT POSLEDICA SLABO REGULIRANIH ISPUSTOV IN PORAB VOZIL V ZDA.
Tako so se začele v okolje sproščati zelo povečane količine kontaminatov, ki so povzročale kisli dež, ogaben smrad in dušeči smog. Okoljska zavest prebivalstva je terjala ukrepe za zavarovanje zdravja, naftna industrija pa je zaznala hudo nevarnost, ki bi utegnila ogroziti njene bajne dobičke.
RES IN NI RES. GLAVNI KRIVEC SO BILI PREVELIK CO IN NOx. TO SE DA REŠIT S KATALIZATORJEM, AMPAK TA SE UNIČI OB UPORABI SVINCA V BENCINU. IN NAFTNA IN AVTO INDUSTRIJA JE MORALA SPREMENITI PROIZVODNJO = MANJŠI DOBIČEK, NE VEČJI
Napad je najboljša obramba in naftna industrije je takoj našla dežurnega krivca – povečano število vozil v velemestih. S tem je svojo dobro plačano zaveznico, politiko, potisnila v hude škripce. Politiki so vedeli, da se zna omejevanje “avtomobilske svobode” pokazati na naslednjih volitvah, zato so naftarji in politiki staknili skupaj glave in v obrambo skupnih interesov našli novo donosno tehnološko rešitev – katalizator; osvinčeni bencin pa proglasili za največjega onesnaževalca človekovega okolja.
GLEJ ZGORAJ
Katalizator, čudežna naprava, ki odstrani nevarno onesnaženje iz izpustov, je takoj postala pravi hit. Naftna industrija pa ni mogla izvreči svinčevega tetraetila iz bencina, saj bi se motorji sodobnih avtomobilov visoke kompresije “sesuli”, obenem pa je bilo že jasno, da osvinčeni bencih »zaduši« katalizator. Naftarji so tako poiskali tri nadomestke za svinčev tetraetil:
IMELI SO NADOMESTEK, TEHNOLOGIJA JE ZNANA, AMPAK CENA JE PA VIŠJA

• aromatske spojine, ki temelje na benzenovem obroču: benzen, toluen, ksilen in dimetilbenzen;
• olefine, organske spojine z dvojnimi vezmi;
• oksigenate, organske spojine, ki vsebujejo kisik, npr. metan in etan.
BENZEN MI JE ZANNO
OLEFINE MI TI RAZLOŽI
RAZLOŽI MI ŠE OKSIGENATE, NAPRIMER METAN SE NE MEŠA Z BENCINOM

ETAN(ALKOHOL) SE ŽE UPORABLJA (BRAZILIJA) A IMA UPORABA VELIKO OMEJITEV…
Večina teh snovi je izjemno nevarna človekovemu zdravju, razen manj uporabnih oksigenatov. Toda, oksigenati niso stranski produkt proizvodnje goriva, zato jih morajo proizvajalci goriva kupovati na prostem trgu, kar jim zmanjšuje dobiček.
LRI FARI
EPA – ameriška Agencija za varstvo okolja je med pet najbolj toksičnih in kancerogenih substanc v zraku na prvi dve mesti uvrstila benzen in 1,3 butadien, ki nastaja pri izgorevanju olefinov. Po raziskavah dolgotrajna izpostavljenost le 1 ppm koncentraciji benzena povzroča 4 primere levkemije na milijon prebivalcev. Nič čudnega torej, da je švedska študija ugotovila zelo visoko obolevnost zaposlenih na bencinskih servisih za levkemijo!
Among air pollutants, benzene -- which naturally occurs in crude oil and is increased through refining to boost gasoline's octane rating -- poses the second-biggest cancer risk to Americans, after diesel emissions. In 2004 it constituted 1 percent of U.S. gas on average; under the new rule benzene levels will drop to an average of 0.62 percent.
ENO JE BENZEN V ZRAKU, DRUGO JE V GORIVU, KJER KASNEJE ZGORI. ŠVEDSKA ŠTUDIJA SE JE PA IZKAZALA ZA DVOMLJIVO!
Vsebnost nevarnih snovi v neosvinčenem bencinu je bistveno večja kot pri osvinčenem. Osvinčeni bencin vsebuje približno 29,2 % aromatskih spojin in 2,1 % koncentracijo benzena; tako »zdravi in ekološki« neosvinčeni bencin pa 36,4 % aromatskih spojin in 4,3 % koncentracijo benzena. Najnovejše meritve so pokazale, da vsaj 75 % benzena v zraku industrijskih mest izvira iz izpustov avtomobilov s katalizatorjem.
GLEJ ZGORNJI CITAT!!!!!! MOŽNO DA JE 75% OD AVTOV, PA TO ŠE NE POMENI DA JE V ŠKODLJIVIH KOLIČINAH! SICER PA SE BENZEN UPORABLJA ŠE MARSIKJE V INDUSTRIJI!
Katalizator naj bi bil čudežna rešitev, a temu še zdaleč ni tako. Namreč katalizatorji začnejo delovati šele ob doseganju temperature 400 stopinj Celzija, to pa pomeni, da vozila prvih 10 do 15 minut vožnje oz. sedem ali osem kilometrov poti vozijo na »poln izpust« toksikantov. Povprečna dolžina vožnje slovenskega voznika pa je le 6 km! Katalizator zdrži nekako 40.000 ali 50.000 km, s tem, da v prvem letu, ko je nov, zadrži 95 % izpustov, v naslednjih letih pa le še 60 % izpustov.
LARI FARI. KATALIZATORJI BREZ PROBLEMA ŽIVIJO PREKO 150.000 KM. POVPREČNI VOZNIK NE VOZI 5KM/DAN!!! KAJ PA TISTI KI VOZIJO 23-30-40 IN VEČ TISOČ NA LETO?
In sedaj sledi še šokatno dejstvo o svincu, ki naj bi bil grešni kozel. Številne raziskave dokazujejo, da se svinec iz zraka ne deponira v človeška tkiva. Med drugim imajo delci svinca v zraku tako visoko specifično težo, da se zaradi gravitacije deponirajo le v neposredno okolje cestišč. Svinec, ki ga imamo v krvi, izvira izključno iz naše hrane in vode ter svinčenih barvil in instalacijskega materiala našega bivalnega okolja.
SVINEC JE STRUPEN. KONEC DEBATE. DELNO SO GA LAHKO UDIHAVALI V MESTIH ALI DIREKTNO OB CESTAH DELNO PA JE ŠEL V ZEMLJO, PA NE SAMO1-2M OD CESTE, AMPAK KONKRETNO DALJ. sVINČENA BARVILA SO ŽE DOLGO PREPOVEDANA
Dogajajo se zelo čudne stvari – npr. prebivalci odmaknjenega podeželja Nove Gvineje so imeli bistveno večje koncentracije svinca v krvi, kot pa njihovi avstralski sodržavljani v centru Melbourna. Verjetno ste ob vžigu vašega kataliziranega lepotca zaznali vonj po gnilih jajcih. To je vonj po vodikovem sulfidu, zelo strupeni snovi, ki se veže na hemoglobin in blokira vezavo kisika. A to še ni vse - v katalizatorjih se sprošča tudi fosgen (nekoč bojni strup), v kolikor so v bencinu prisotni kloridi.
MOGOČE JE V N GVINEJI VEČ SVINCA V ZEMLJI? FOSGEN KAJ? HA HA POVEJ MI KJE JE KAKŠEN LINK NA TO.
Skratka, naša vozila resnično postajajo vedno bolj bojna vozila. Zaradi naše neosvinčene in katalizirane avtoevforije nas bo namreč še dolgo bolela glava, pa tudi zdravi ne bomo več tako, kot nekoč v težkih in sivih svinčenih časih. Res je to, kar pravijo – ni vse zlato, kar se sveti!
BREZ ZAMERE, AMPAK TVOJ TEKST JE ENO NAVADNO PRODAJANJE BUČ
P.S. Če želite izvedeti še marsikaj zanimivega o uporabi škodljivih snovi v našem okolju, vam priporočam, da si preberete knjigo Antona Komata ZATON PROMETEJEVE DOBE.
PA NE ZAGOVARJAM NAFTNE INDUSTRIJE (KER SO RES ENI VELIKI PRASCI IN DOBIČKARJI), AMPAK BUČE PA TUDI NI TREBA PRODAJAT ČE SE NE SPOZNAŠ.