Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
marjan novak
Novinec
 
Prispevkov: 434
Pridružen: Sr okt 25, 2006 6:24 pm
Kraj: ljubljana

neosvinčen bencin - velika prevara naftnega lobija

Napisal/-a marjan novak Ne feb 08, 2009 1:12 pm

Zadnjič smo govorili o zatrti tehnologiji brezplačne energije, tokrat pa bomo govorili o prevari naftnih lobijev, ki se je zgodila pred leti in še vedno traja - seveda na škodo našega zdravja.

Vsi se še kako dobro spomnimo, kako smo pred leti z veliko hitrostjo uvedli neosvinčen bencin in kako je postalo moderno “biti zelen” ter imeti avto s katalizatorjem. Kaj je naftni lobi navedlo na tako hitro spremembo? Okoljska zavest? Skrb za naše zdravje? Pritiski različnih vlad? Nič od tega! Resnica je popolnoma drugačna in le-to bomo razkrili v nadaljevanju.

Naftne družbe so nas s pomočjo oglaševalskih in PR akcij prepričale, da je neosvinčen bencin prijaznejši našemu zdravju. Tudi naši politiki so po hitrem postopku sprejeli vrsto zakonskih uredb, ki so favorizirale čim hitrejši prehod na uporabo neosvinčenega bencina. Vsemu temu je sledilo pospešeno razsvinčevanje in izgon strašljivega svinca s svetovnih cest.

Poglejmo si torej pobližje zgodbo neosvinčenega bencina! Prve avtomobile je poganjal t.i. motorni špirit, ki bi bil po današnjih standardih izjemno čisto gorivo. Toda, zaradi visoke stopnje rafinacije je bila njegova proizvodnja predraga, zato so naftarji znižali stopnjo rafinacije, kar pa se je občutilo pri avtomobilih, saj je zviševanje kompresijskega razmerja v avtomobilskih motorjih povzročilo neprijetno tresenje in trdi tek motorja.

Rešitev je bila preprosta – bencinu so začeli dodajati učinkovito in ceneno primes, ki bi preprečila nevšečnosti ob delovanju močnejših motorjev. Tako je bil rojen osvinčen bencin, bencin v katerega so primešali čudežno snov, svinčev tetraetil. Toda v poznih šestdesetih je začelo v svetu primanjkovati visokokvalitetne nafte z nizko vsebnostjo žvepla in nitratov. Pojavila se je naftna kriza, ki je prisilila naftno industrijo k uporabi manj kvalitetnih surovin, torej gorivo, ki je povzročalo bistveno večje emisije žveplovega in dušikovega dioksida.

Tako so se začele v okolje sproščati zelo povečane količine kontaminatov, ki so povzročale kisli dež, ogaben smrad in dušeči smog. Okoljska zavest prebivalstva je terjala ukrepe za zavarovanje zdravja, naftna industrija pa je zaznala hudo nevarnost, ki bi utegnila ogroziti njene bajne dobičke.

Napad je najboljša obramba in naftna industrije je takoj našla dežurnega krivca – povečano število vozil v velemestih. S tem je svojo dobro plačano zaveznico, politiko, potisnila v hude škripce. Politiki so vedeli, da se zna omejevanje “avtomobilske svobode” pokazati na naslednjih volitvah, zato so naftarji in politiki staknili skupaj glave in v obrambo skupnih interesov našli novo donosno tehnološko rešitev – katalizator; osvinčeni bencin pa proglasili za največjega onesnaževalca človekovega okolja.

Katalizator, čudežna naprava, ki odstrani nevarno onesnaženje iz izpustov, je takoj postala pravi hit. Naftna industrija pa ni mogla izvreči svinčevega tetraetila iz bencina, saj bi se motorji sodobnih avtomobilov visoke kompresije “sesuli”, obenem pa je bilo že jasno, da osvinčeni bencih »zaduši« katalizator. Naftarji so tako poiskali tri nadomestke za svinčev tetraetil:

• aromatske spojine, ki temelje na benzenovem obroču: benzen, toluen, ksilen in dimetilbenzen;
• olefine, organske spojine z dvojnimi vezmi;
• oksigenate, organske spojine, ki vsebujejo kisik, npr. metan in etan.

Večina teh snovi je izjemno nevarna človekovemu zdravju, razen manj uporabnih oksigenatov. Toda, oksigenati niso stranski produkt proizvodnje goriva, zato jih morajo proizvajalci goriva kupovati na prostem trgu, kar jim zmanjšuje dobiček.

EPA – ameriška Agencija za varstvo okolja je med pet najbolj toksičnih in kancerogenih substanc v zraku na prvi dve mesti uvrstila benzen in 1,3 butadien, ki nastaja pri izgorevanju olefinov. Po raziskavah dolgotrajna izpostavljenost le 1 ppm koncentraciji benzena povzroča 4 primere levkemije na milijon prebivalcev. Nič čudnega torej, da je švedska študija ugotovila zelo visoko obolevnost zaposlenih na bencinskih servisih za levkemijo!

Vsebnost nevarnih snovi v neosvinčenem bencinu je bistveno večja kot pri osvinčenem. Osvinčeni bencin vsebuje približno 29,2 % aromatskih spojin in 2,1 % koncentracijo benzena; tako »zdravi in ekološki« neosvinčeni bencin pa 36,4 % aromatskih spojin in 4,3 % koncentracijo benzena. Najnovejše meritve so pokazale, da vsaj 75 % benzena v zraku industrijskih mest izvira iz izpustov avtomobilov s katalizatorjem.

Katalizator naj bi bil čudežna rešitev, a temu še zdaleč ni tako. Namreč katalizatorji začnejo delovati šele ob doseganju temperature 400 stopinj Celzija, to pa pomeni, da vozila prvih 10 do 15 minut vožnje oz. sedem ali osem kilometrov poti vozijo na »poln izpust« toksikantov. Povprečna dolžina vožnje slovenskega voznika pa je le 6 km! Katalizator zdrži nekako 40.000 ali 50.000 km, s tem, da v prvem letu, ko je nov, zadrži 95 % izpustov, v naslednjih letih pa le še 60 % izpustov.

In sedaj sledi še šokatno dejstvo o svincu, ki naj bi bil grešni kozel. Številne raziskave dokazujejo, da se svinec iz zraka ne deponira v človeška tkiva. Med drugim imajo delci svinca v zraku tako visoko specifično težo, da se zaradi gravitacije deponirajo le v neposredno okolje cestišč. Svinec, ki ga imamo v krvi, izvira izključno iz naše hrane in vode ter svinčenih barvil in instalacijskega materiala našega bivalnega okolja.

Dogajajo se zelo čudne stvari – npr. prebivalci odmaknjenega podeželja Nove Gvineje so imeli bistveno večje koncentracije svinca v krvi, kot pa njihovi avstralski sodržavljani v centru Melbourna. Verjetno ste ob vžigu vašega kataliziranega lepotca zaznali vonj po gnilih jajcih. To je vonj po vodikovem sulfidu, zelo strupeni snovi, ki se veže na hemoglobin in blokira vezavo kisika. A to še ni vse - v katalizatorjih se sprošča tudi fosgen (nekoč bojni strup), v kolikor so v bencinu prisotni kloridi.

Skratka, naša vozila resnično postajajo vedno bolj bojna vozila. Zaradi naše neosvinčene in katalizirane avtoevforije nas bo namreč še dolgo bolela glava, pa tudi zdravi ne bomo več tako, kot nekoč v težkih in sivih svinčenih časih. Res je to, kar pravijo – ni vse zlato, kar se sveti!

P.S. Če želite izvedeti še marsikaj zanimivega o uporabi škodljivih snovi v našem okolju, vam priporočam, da si preberete knjigo Antona Komata ZATON PROMETEJEVE DOBE.

članek kopiran s skrivnosti-sveta.com
 
PiWPiW
Novinec
 
Prispevkov: 294
Pridružen: Če avg 14, 2008 6:25 pm
Kraj: Markovec City

Napisal/-a PiWPiW Ne feb 08, 2009 1:50 pm

na kratko?
 
Uporabniški avatar
domsas
Nov uporabnik
 
Prispevkov: 96
Pridružen: Po maj 07, 2007 8:16 pm
Kraj: Maribor

Napisal/-a domsas Ne feb 08, 2009 3:03 pm

PiWPiW je napisal/-a:na kratko?


vozi dizla :lol:
po možnosti brez filtra trdnih delcev, ker je s tem tudi sigurno kaj narobe oz. nam lažejo, ko govorijo kako je dober

ali pa si želel povedati kaj drugega, marjan novak?
Slika
You have to learn to follow before you can lead
 
Uporabniški avatar
W|zz
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2410
Pridružen: Ne jun 06, 2004 9:19 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a W|zz Ne feb 08, 2009 3:19 pm

PiWPiW je napisal/-a:na kratko?

Ti branje dela težave al kako?
 
marjan novak
Novinec
 
Prispevkov: 434
Pridružen: Sr okt 25, 2006 6:24 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a marjan novak Ne feb 08, 2009 3:24 pm

Nekaj ekološke ozaveščenosti ne more škoditi.
Zanima me koliko strupov prenesejo človeška pljuča, če si recimo uro na dan v avtu?
Večina pleha na naših cestah povleče vso svinjarijo, so pa tudi avti za gospodo z aktivnim ogljikom in podobno.
LP
 
Vikking
Uporabnik
 
Prispevkov: 826
Pridružen: Sr apr 20, 2005 7:06 pm

Napisal/-a Vikking Ne feb 08, 2009 3:44 pm

Imam občutek da si tole od nekod površno prepisu oz. prevedu. Ker kar je napisano ni smiselno.

Če se pogovarjamo o osvinčenem bencinu in neosvinčenem bencinu, potem ti bo razliko znal pojasnit vsak mehanik. Zakaj v novejših avtomobilih ni potreben osvinčen bencin..

Če pa govorimo zakaj se ne uporablja več osvinčen bencin v povezavi s katalizatorji, potem ti je lahko jasno da osvinčen bencin poškodouje katalizatorje, svinec sam po sebi pa je teška kovina, kjer skozi kroži v ekosistemu in se nenazadnje potem kopiči v človeškem telesu kjer povzroča hude trajne poškodbe možganov ter ostalih okvar.

Zamenjava osvinčenega z neosvinčenim benciom ni prevara naftnih lobijev, ampak resnih študij vpliva svinca na okolje. Nenazadnje si preberi teste EPA katere tako vestno citiraš.

Glede na to da se je EPA 25 let borila za zmanjšanje uporabe osvinčenega bencina lahko dodam le še citat predsednika EPA ""The elimination of lead from gas is one of the great environmental achievements of all time"
 
PiWPiW
Novinec
 
Prispevkov: 294
Pridružen: Če avg 14, 2008 6:25 pm
Kraj: Markovec City

Napisal/-a PiWPiW Ne feb 08, 2009 4:19 pm

prevare ali ne, jaz samo vem da katalizator dela še slabše pline kot pa pridejo iz motorja oz. boljši so za nas, veliko slabši pa za naravo.
 
Uporabniški avatar
Badmike
Novinec
 
Prispevkov: 459
Pridružen: To jan 30, 2007 7:59 pm
Kraj: Tu pa tam

Napisal/-a Badmike Ne feb 08, 2009 4:45 pm

To zadnjo je res.
Jaz sem šel na tehničnega in me je vrgel zarad plinov ker je krepko presegalo meje.
No prišel domov katalizator vzel dol, ga odprl,tista sita vzel ven nabil cev in ga nazaj zavaril, ter šel nazaj na tehničnega.
Kaj je bilo ?
Plini so bili zelo dobri in izpuh čisti.
Make my day
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Ne feb 08, 2009 4:53 pm

To pa zato, ker je življenjska doba katalizatorjev malo manjša od 100 kkm. Potem pa začne ta razpadati, oziroma žlahtne snovi ki so naparjene na keramični osnovi. S tem pa gredo v ozračje vsi elementi, ki so prej ostali od procesa katalizacije (razpad ogljikovih in dušikovih spojin) in so se nabrali na žlahtnih kovinah.
Po tem času bi se moral katalizator menjati z novim.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
PiWPiW
Novinec
 
Prispevkov: 294
Pridružen: Če avg 14, 2008 6:25 pm
Kraj: Markovec City

Napisal/-a PiWPiW Ne feb 08, 2009 4:59 pm

dosti folk ima katalizatorje krepko čez 100k km in vsi naredijo tehnični bp.
 
Vikking
Uporabnik
 
Prispevkov: 826
Pridružen: Sr apr 20, 2005 7:06 pm

Napisal/-a Vikking Ne feb 08, 2009 5:34 pm

PiWPiW je napisal/-a:prevare ali ne, jaz samo vem da katalizator dela še slabše pline kot pa pridejo iz motorja oz. boljši so za nas, veliko slabši pa za naravo.


Kot prvo pa me zanima če veš točno kaj je vloga katalizatorja? in zakaj so plini ki pridejo iz katalizatorja bolj škodljivi od tistih, če katalizatroja ne bi bilo?
 
marjan novak
Novinec
 
Prispevkov: 434
Pridružen: Sr okt 25, 2006 6:24 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a marjan novak Ne feb 08, 2009 5:50 pm

Imam občutek, da imajo od te "ekološke prevare" največjo korist naftne multinacionalke. Ne mislim debatirat kaj je človeku bolj škodljivo: svinec, ki se hitro poleže ob cestišču ali lepo število prikritih strupov, ki ostanejo v zraku, hotel sem samo predstaviti drugačen pogled na "kvaziekologijo".
Mogoče bi bilo lažje, ko bi uporabljali osvinčen bencin s tehnologijo, ki nekako prepreči uhajanje svinca v okolje - ja vem, da je "too late".

In kaj konkretno bi želel?
Imam avto s filtrom klime, ki očitno nima funkcije čiščenja zunanje svinjarije za kabino,
pri nekoliko dražjih avtih s filtrom klime pa ne voham nobene smrdarije. V čem je razlika? V tistem kosu stiroporja ali kje drugje?

LP
 
mucek
Novinec
 
Prispevkov: 202
Pridružen: Po sep 13, 2004 6:08 am
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a mucek Ne feb 08, 2009 6:28 pm

V tem, da tam noter ni stiropor, pač pa aktivno oglje in tako dalje ... :)
Glede katalizatorja - fantje, kje ste bili v osnovni in srednji šoli pri kemiji?! :)
http://sl.wikipedia.org/wiki/Katalizator

LP, Grega
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Ne feb 08, 2009 6:36 pm

SE OPRAVIČUJEM ZARADI VELIKIH ČRK, AMPAK ZARADI ČASA IN PREGLEDNOSTI MED ORIGINALNIM TEKSTOM MI JE TAKO LAŽJE.


Zadnjič smo govorili o zatrti tehnologiji brezplačne energije, tokrat pa bomo govorili o prevari naftnih lobijev, ki se je zgodila pred leti in še vedno traja - seveda na škodo našega zdravja.


BREZPLAČNE ENERGIJE ZA POGON VOZIL NI. TUDI ČE UPORABLJATE SONČNE CELICE ZA ELEKTRO AVTO JIH JE TREBA KUPIT, ITD.


Vsi se še kako dobro spomnimo, kako smo pred leti z veliko hitrostjo uvedli neosvinčen bencin in kako je postalo moderno “biti zelen” ter imeti avto s katalizatorjem. Kaj je naftni lobi navedlo na tako hitro spremembo? Okoljska zavest? Skrb za naše zdravje? Pritiski različnih vlad? Nič od tega! Resnica je popolnoma drugačna in le-to bomo razkrili v nadaljevanju.

ZAČELO SE JE ŽE PRED LETOM 1973 V USA ZARADI VSE VEČJEGA ONESNAŽENJA, PREDVSEM Z CO IN NOx

Naftne družbe so nas s pomočjo oglaševalskih in PR akcij prepričale, da je neosvinčen bencin prijaznejši našemu zdravju. Tudi naši politiki so po hitrem postopku sprejeli vrsto zakonskih uredb, ki so favorizirale čim hitrejši prehod na uporabo neosvinčenega bencina. Vsemu temu je sledilo pospešeno razsvinčevanje in izgon strašljivega svinca s svetovnih cest.

NIČ OD TEGA, NAFTNE DRUŽBE IN PROIZVAJALCI AVTOV SO MORALI KAR NEKAJ VLOŽITI V SPREMEMBO INDUSTRIJE (PLAČALI SO ŽAL POTROŠNIKI) SPREMEMBE SO PA BILE UVEDENE NA ZAHTEVO VLAD(E) ZARADI PRITISKA OKOLJEVARSTVENIKOV

Poglejmo si torej pobližje zgodbo neosvinčenega bencina! Prve avtomobile je poganjal t.i. motorni špirit, ki bi bil po današnjih standardih izjemno čisto gorivo. Toda, zaradi visoke stopnje rafinacije je bila njegova proizvodnja predraga, zato so naftarji znižali stopnjo rafinacije, kar pa se je občutilo pri avtomobilih, saj je zviševanje kompresijskega razmerja v avtomobilskih motorjih povzročilo neprijetno tresenje in trdi tek motorja.

PRVA GORIVA SO IMELA IZREDNO SLABOGORILNO IN OKTANSKO VREDNOST ZARADI SLABE RAFINACIJE. TEMU PRIMERNO JE BILO KOMPRESIJSKO RAZMEERJE STARIH VOZIL

By the early 1930s, automobile gasoline had an octane reading of 40 and aviation gasoline of 75-80. Aviation gasoline with such high octane numbers could only be refined through a process of distillation of high-grade petroleum. Germany’s domestic oil was not of this quality. Only the additive tetra-ethyl lead could raise the octane to a maximum of 87.


Z SEDANJIM GORIVOM SE KOMPRESIJSKO RAZMERJE STARIH VOZIL LAHKO POVEČA. S TEM SE POVEČA MOČ IN ZMANJŠA PORABA. POVIŠANJE KOMPRESIJE BREZ GORIVA VODI V KLENKANJE IN UNIČENJE MOTORJA.




Rešitev je bila preprosta – bencinu so začeli dodajati učinkovito in ceneno primes, ki bi preprečila nevšečnosti ob delovanju močnejših motorjev. Tako je bil rojen osvinčen bencin, bencin v katerega so primešali čudežno snov, svinčev tetraetil. Toda v poznih šestdesetih je začelo v svetu primanjkovati visokokvalitetne nafte z nizko vsebnostjo žvepla in nitratov. Pojavila se je naftna kriza, ki je prisilila naftno industrijo k uporabi manj kvalitetnih surovin, torej gorivo, ki je povzročalo bistveno večje emisije žveplovega in dušikovega dioksida.


BOLJŠI MATERIALI V MOTORJIH IN BOLJŠA GORIVA SO POSLEDICE WW2. LETA 73 IN NE V ŠESTDESETIH IN JE POSLEDICA IZRAELSKO ARABSKIH VOJN

The 1973 oil crisis started on October 15, 1973, when the members of Organization of Arab Petroleum Exporting Countries or the OAPEC (consisting of the Arab members of OPEC plus Egypt and Syria) proclaimed an oil embargo "in response to the U.S. decision to re-supply the Israeli military during the Yom Kippur war."


KVALITETA GORIV SE NI SPREMENILA IN MILJON LET STARA NAFTA JE ŠE DANES PRAKTIČNO ISTA. V ŠESTDESETIH SE JE PA POJAVIL PROBLEM Z ONESNAŽENIM OKOLJEM KOT POSLEDICA SLABO REGULIRANIH ISPUSTOV IN PORAB VOZIL V ZDA.

Tako so se začele v okolje sproščati zelo povečane količine kontaminatov, ki so povzročale kisli dež, ogaben smrad in dušeči smog. Okoljska zavest prebivalstva je terjala ukrepe za zavarovanje zdravja, naftna industrija pa je zaznala hudo nevarnost, ki bi utegnila ogroziti njene bajne dobičke.

RES IN NI RES. GLAVNI KRIVEC SO BILI PREVELIK CO IN NOx. TO SE DA REŠIT S KATALIZATORJEM, AMPAK TA SE UNIČI OB UPORABI SVINCA V BENCINU. IN NAFTNA IN AVTO INDUSTRIJA JE MORALA SPREMENITI PROIZVODNJO = MANJŠI DOBIČEK, NE VEČJI


Napad je najboljša obramba in naftna industrije je takoj našla dežurnega krivca – povečano število vozil v velemestih. S tem je svojo dobro plačano zaveznico, politiko, potisnila v hude škripce. Politiki so vedeli, da se zna omejevanje “avtomobilske svobode” pokazati na naslednjih volitvah, zato so naftarji in politiki staknili skupaj glave in v obrambo skupnih interesov našli novo donosno tehnološko rešitev – katalizator; osvinčeni bencin pa proglasili za največjega onesnaževalca človekovega okolja.
GLEJ ZGORAJ



Katalizator, čudežna naprava, ki odstrani nevarno onesnaženje iz izpustov, je takoj postala pravi hit. Naftna industrija pa ni mogla izvreči svinčevega tetraetila iz bencina, saj bi se motorji sodobnih avtomobilov visoke kompresije “sesuli”, obenem pa je bilo že jasno, da osvinčeni bencih »zaduši« katalizator. Naftarji so tako poiskali tri nadomestke za svinčev tetraetil:

IMELI SO NADOMESTEK, TEHNOLOGIJA JE ZNANA, AMPAK CENA JE PA VIŠJA ;)


• aromatske spojine, ki temelje na benzenovem obroču: benzen, toluen, ksilen in dimetilbenzen;
• olefine, organske spojine z dvojnimi vezmi;
• oksigenate, organske spojine, ki vsebujejo kisik, npr. metan in etan.

BENZEN MI JE ZANNO
OLEFINE MI TI RAZLOŽI
RAZLOŽI MI ŠE OKSIGENATE, NAPRIMER METAN SE NE MEŠA Z BENCINOM ;) ETAN(ALKOHOL) SE ŽE UPORABLJA (BRAZILIJA) A IMA UPORABA VELIKO OMEJITEV…



Večina teh snovi je izjemno nevarna človekovemu zdravju, razen manj uporabnih oksigenatov. Toda, oksigenati niso stranski produkt proizvodnje goriva, zato jih morajo proizvajalci goriva kupovati na prostem trgu, kar jim zmanjšuje dobiček.

LRI FARI

EPA – ameriška Agencija za varstvo okolja je med pet najbolj toksičnih in kancerogenih substanc v zraku na prvi dve mesti uvrstila benzen in 1,3 butadien, ki nastaja pri izgorevanju olefinov. Po raziskavah dolgotrajna izpostavljenost le 1 ppm koncentraciji benzena povzroča 4 primere levkemije na milijon prebivalcev. Nič čudnega torej, da je švedska študija ugotovila zelo visoko obolevnost zaposlenih na bencinskih servisih za levkemijo!

Among air pollutants, benzene -- which naturally occurs in crude oil and is increased through refining to boost gasoline's octane rating -- poses the second-biggest cancer risk to Americans, after diesel emissions. In 2004 it constituted 1 percent of U.S. gas on average; under the new rule benzene levels will drop to an average of 0.62 percent.


ENO JE BENZEN V ZRAKU, DRUGO JE V GORIVU, KJER KASNEJE ZGORI. ŠVEDSKA ŠTUDIJA SE JE PA IZKAZALA ZA DVOMLJIVO!


Vsebnost nevarnih snovi v neosvinčenem bencinu je bistveno večja kot pri osvinčenem. Osvinčeni bencin vsebuje približno 29,2 % aromatskih spojin in 2,1 % koncentracijo benzena; tako »zdravi in ekološki« neosvinčeni bencin pa 36,4 % aromatskih spojin in 4,3 % koncentracijo benzena. Najnovejše meritve so pokazale, da vsaj 75 % benzena v zraku industrijskih mest izvira iz izpustov avtomobilov s katalizatorjem.

GLEJ ZGORNJI CITAT!!!!!! MOŽNO DA JE 75% OD AVTOV, PA TO ŠE NE POMENI DA JE V ŠKODLJIVIH KOLIČINAH! SICER PA SE BENZEN UPORABLJA ŠE MARSIKJE V INDUSTRIJI!

Katalizator naj bi bil čudežna rešitev, a temu še zdaleč ni tako. Namreč katalizatorji začnejo delovati šele ob doseganju temperature 400 stopinj Celzija, to pa pomeni, da vozila prvih 10 do 15 minut vožnje oz. sedem ali osem kilometrov poti vozijo na »poln izpust« toksikantov. Povprečna dolžina vožnje slovenskega voznika pa je le 6 km! Katalizator zdrži nekako 40.000 ali 50.000 km, s tem, da v prvem letu, ko je nov, zadrži 95 % izpustov, v naslednjih letih pa le še 60 % izpustov.

LARI FARI. KATALIZATORJI BREZ PROBLEMA ŽIVIJO PREKO 150.000 KM. POVPREČNI VOZNIK NE VOZI 5KM/DAN!!! KAJ PA TISTI KI VOZIJO 23-30-40 IN VEČ TISOČ NA LETO?



In sedaj sledi še šokatno dejstvo o svincu, ki naj bi bil grešni kozel. Številne raziskave dokazujejo, da se svinec iz zraka ne deponira v človeška tkiva. Med drugim imajo delci svinca v zraku tako visoko specifično težo, da se zaradi gravitacije deponirajo le v neposredno okolje cestišč. Svinec, ki ga imamo v krvi, izvira izključno iz naše hrane in vode ter svinčenih barvil in instalacijskega materiala našega bivalnega okolja.

SVINEC JE STRUPEN. KONEC DEBATE. DELNO SO GA LAHKO UDIHAVALI V MESTIH ALI DIREKTNO OB CESTAH DELNO PA JE ŠEL V ZEMLJO, PA NE SAMO1-2M OD CESTE, AMPAK KONKRETNO DALJ. sVINČENA BARVILA SO ŽE DOLGO PREPOVEDANA ;)


Dogajajo se zelo čudne stvari – npr. prebivalci odmaknjenega podeželja Nove Gvineje so imeli bistveno večje koncentracije svinca v krvi, kot pa njihovi avstralski sodržavljani v centru Melbourna. Verjetno ste ob vžigu vašega kataliziranega lepotca zaznali vonj po gnilih jajcih. To je vonj po vodikovem sulfidu, zelo strupeni snovi, ki se veže na hemoglobin in blokira vezavo kisika. A to še ni vse - v katalizatorjih se sprošča tudi fosgen (nekoč bojni strup), v kolikor so v bencinu prisotni kloridi.

MOGOČE JE V N GVINEJI VEČ SVINCA V ZEMLJI? FOSGEN KAJ? HA HA POVEJ MI KJE JE KAKŠEN LINK NA TO.



Skratka, naša vozila resnično postajajo vedno bolj bojna vozila. Zaradi naše neosvinčene in katalizirane avtoevforije nas bo namreč še dolgo bolela glava, pa tudi zdravi ne bomo več tako, kot nekoč v težkih in sivih svinčenih časih. Res je to, kar pravijo – ni vse zlato, kar se sveti!

BREZ ZAMERE, AMPAK TVOJ TEKST JE ENO NAVADNO PRODAJANJE BUČ

P.S. Če želite izvedeti še marsikaj zanimivega o uporabi škodljivih snovi v našem okolju, vam priporočam, da si preberete knjigo Antona Komata ZATON PROMETEJEVE DOBE.


PA NE ZAGOVARJAM NAFTNE INDUSTRIJE (KER SO RES ENI VELIKI PRASCI IN DOBIČKARJI), AMPAK BUČE PA TUDI NI TREBA PRODAJAT ČE SE NE SPOZNAŠ.
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Ne feb 08, 2009 6:39 pm

marjan novak je napisal/-a:In kaj konkretno bi želel?
Imam avto s filtrom klime, ki očitno nima funkcije čiščenja zunanje svinjarije za kabino,
pri nekoliko dražjih avtih s filtrom klime pa ne voham nobene smrdarije. V čem je razlika? V tistem kosu stiroporja ali kje drugje?

LP


navaden filter klime je samo protiprašni filter ki ne more ustaviti vonjav.

boljši in DRAŽJI filtri (oglje itd) pa lahko ustavijo še marsikaj drugega.

pa filtri ponavadi niso iz stiroporja ;)
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero Ne feb 08, 2009 6:44 pm

pa naj mi kdo prosim pove kaj je ''MOTORNI ŠPIRIT''

DA VIDIMO STROKOVNOST TISTEGA KI JE SPISAL ORIGINALNI ČLANEK (ne mislim Marjana N.)
 
PiWPiW
Novinec
 
Prispevkov: 294
Pridružen: Če avg 14, 2008 6:25 pm
Kraj: Markovec City

Napisal/-a PiWPiW Ne feb 08, 2009 11:10 pm

Vikking je napisal/-a:
PiWPiW je napisal/-a:prevare ali ne, jaz samo vem da katalizator dela še slabše pline kot pa pridejo iz motorja oz. boljši so za nas, veliko slabši pa za naravo.


Kot prvo pa me zanima če veš točno kaj je vloga katalizatorja? in zakaj so plini ki pridejo iz katalizatorja bolj škodljivi od tistih, če katalizatroja ne bi bilo?


kaj ti to mene sprašuješ ker veš in misliš da jaz ne vem al zato kr res ne veš?
 
Vikking
Uporabnik
 
Prispevkov: 826
Pridružen: Sr apr 20, 2005 7:06 pm

Napisal/-a Vikking Po feb 09, 2009 12:06 am

PiWPiW je napisal/-a:
Vikking je napisal/-a:
PiWPiW je napisal/-a:prevare ali ne, jaz samo vem da katalizator dela še slabše pline kot pa pridejo iz motorja oz. boljši so za nas, veliko slabši pa za naravo.


Kot prvo pa me zanima če veš točno kaj je vloga katalizatorja? in zakaj so plini ki pridejo iz katalizatorja bolj škodljivi od tistih, če katalizatroja ne bi bilo?


kaj ti to mene sprašuješ ker veš in misliš da jaz ne vem al zato kr res ne veš?


Prosim da mi obrazložiš, ker res nevem zakaj so plini bolj škodljivi, ki pridejo skozi katalazitaor, kot če katalizatorja ne bi bilo?
 
dms
Novinec
 
Prispevkov: 433
Pridružen: So apr 21, 2007 5:59 pm

Napisal/-a dms Po feb 09, 2009 1:20 am

Aleluja.Se malo,pa se bo nasel nekdo,ki bo trdil,da je ukinitev in prepoved izdelovanja azbestnih salonitk posledica podkupovanja vlad in zdravstvenih institucij s strani izdelovalcev opecnih stresnikov.In da je v bistvu azbest zdrav in ima zdravilne,ce ne ze cudezne ucinke na pljuca. :roll: :lol:
 
Uporabniški avatar
myster
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1978
Pridružen: Pe feb 09, 2007 3:43 pm
Kraj: malo tu, malo tam, odvisno od vremena

Napisal/-a myster Po feb 09, 2009 11:03 pm

karkoli bojo pogruntal, bojo naftni lobiji razdrli (zaradi straha pred upadom kupcev)...države pa zelo malo podpirajo na razvoju zelene energije.tu je itak logično, če že sam v SLO pogledamo. država dobi trošerine od vsakega litra bencina.zakaj bi sedaj pa podpirali zeleno energijo (potem država nima nič od tega)
zato pa zelena energija tako počasi napreduje.kvečemu se obstoječi motorji izboljšujejo in dodajajo tiste hibride.

http://www.youtube.com/watch?v=_FDmmJm9vSA
Lep pozdrav :)
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 7 gostov