adis je napisal/-a:@tdk: tukaj gre za načelo "nemočnosti" kar pomeni, da je pešec bolj zavarovan kot tisti v avtomobilu
so vozniki, ki nikakor nočejo priznati svoje krivde in so pešci, ki bodo pravtako trdili svojo nedolžnost kljub povzročitvi nesreče in zato imamo ustrezne organe, ki te zadeve urejajo
adis je napisal/-a:vsak pešec je obvezen, da sam poskrbi za svojo varnost in ni zakona v veljavi, ki obvezuje pešce k nošenju kresničk oz. svetlobnih teles
kar se tiče kolesarjev je pa obvezno, da ima luč in svetlobno telo - kresničko
dms je napisal/-a:Ne govorte neumnosti.Seveda obstaja zakon,ki ureja obveznosti pescev v prometu.Pravi se mu ZVCP.![]()
Kaj pravi 97.clen?
Pravi tole:
(1) Pešec, ki vleče ali potiska po vozišču ročni voziček ali se vozi po vozišču v invalidskem vozičku, mora imeti ponoči in ob zmanjšani vidljivosti na vozičku prižgano najmanj eno svetilko, ki oddaja belo svetlobo, pritrjeno na levi strani, ki mora biti vidna od spredaj in zadaj. Svetloba svetilke ne sme slepiti drugih udeležencev v cestnem prometu.
(2) Pešec, ki ponoči hodi zunaj naselja ali v neosvetljenem naselju, kjer ni pločnika ali pešpoti, po vozišču ali tik ob njem, mora nositi na vidnem mestu na strani, ki je obrnjena proti vozišču, svetilko, ki oddaja belo svetlobo, ki je vidna s sprednje in zadnje strani ali odsevni telovnik živo rumene ali oranžne barve z vdelanimi odsevnimi trakovi bele barve, ali odsevnik iz prvega odstavka 93. člena tega zakona.
(3) Ne glede na določbe prejšnjega odstavka mora organizirana skupina pešcev, ki hodi ponoči zunaj naselja ali v neosvetljenem naselju po vozišču, uporabljati na začetku in na koncu skupine najmanj po eno svetilko, ki oddaja belo svetlobo. Svetilke morajo biti nameščene tako, da jih lahko drugi udeleženci v cestnem prometu pravočasno opazijo.
(4) Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek pešec, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.
(5) Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek organizator skupine pešcev, če skupina ni osvetljena, kot to določa tretji odstavek tega člena.
tdk je napisal/-a:Pozdravljeni!
...
V primeru nesrece v danih razmerah pa je kriv voznik zaradi neprilagoje hitrosti...pa si naje... ceprav dejansko nisi kriv;in v primeru hujsih poskodb sledi civilna tozba kjer kot pravimo moras delat celo zivljenje,da nekomu placujes za hude telesne poskodbe.
lp tdk
dms je napisal/-a:Ne govorte neumnosti.Seveda obstaja zakon,ki ureja obveznosti pescev v prometu.Pravi se mu ZVCP.![]()
Kaj pravi 97.clen?
Pravi tole:
(1) Pešec, ki vleče ali potiska po vozišču ročni voziček ali se vozi po vozišču v invalidskem vozičku, mora imeti ponoči in ob zmanjšani vidljivosti na vozičku prižgano najmanj eno svetilko, ki oddaja belo svetlobo, pritrjeno na levi strani, ki mora biti vidna od spredaj in zadaj. Svetloba svetilke ne sme slepiti drugih udeležencev v cestnem prometu.
(2) Pešec, ki ponoči hodi zunaj naselja ali v neosvetljenem naselju, kjer ni pločnika ali pešpoti, po vozišču ali tik ob njem, mora nositi na vidnem mestu na strani, ki je obrnjena proti vozišču, svetilko, ki oddaja belo svetlobo, ki je vidna s sprednje in zadnje strani ali odsevni telovnik živo rumene ali oranžne barve z vdelanimi odsevnimi trakovi bele barve, ali odsevnik iz prvega odstavka 93. člena tega zakona.
(3) Ne glede na določbe prejšnjega odstavka mora organizirana skupina pešcev, ki hodi ponoči zunaj naselja ali v neosvetljenem naselju po vozišču, uporabljati na začetku in na koncu skupine najmanj po eno svetilko, ki oddaja belo svetlobo. Svetilke morajo biti nameščene tako, da jih lahko drugi udeleženci v cestnem prometu pravočasno opazijo.
(4) Z globo 40 eurov se kaznuje za prekršek pešec, ki ravna v nasprotju z določbami tega člena.
(5) Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek organizator skupine pešcev, če skupina ni osvetljena, kot to določa tretji odstavek tega člena.
uros_p je napisal/-a:Torej če povoziš pešca, ki hodi ponoči ob robu cestiša, ker ga nisi videl, ker ta ni bil ustrezno "osvetljen", ne boš nosil krivde. In prav je tako, če si le normalno peljal in ne divjal. Pešci morajo/moramo poskrbeti za svojo varnost in pa predvem z glavo hoditi po svetu. Pa tu so še drugi primeri. Meni recimo je najbolj moteč prehod za pešce v mestih, kjer so neposredno zraven prehoda parkirani avti, tako da ne moreš videti ali je kakšen pešec načel pot. V takem primeru če sem jaz v vlogi pešca vedno stopim do roba parkiranega avta in rahlo pomolim glavo ven, da vidim kaka je situacija in nato nadaljujem pot. Če pa sem v vlogi voznika pa ves čas spremljam ali bo kdo suverenop skočil izza parkiranega avta na cestišče. Saj je zebra. Sicer je tukaj kriv voznik, ampak vseeno je potrebnega malo predvidevanja z obeh strani, vedno in povsod.
tdk je napisal/-a:adis je napisal/-a:@tdk: tukaj gre za načelo "nemočnosti" kar pomeni, da je pešec bolj zavarovan kot tisti v avtomobilu
so vozniki, ki nikakor nočejo priznati svoje krivde in so pešci, ki bodo pravtako trdili svojo nedolžnost kljub povzročitvi nesreče in zato imamo ustrezne organe, ki te zadeve urejajo
se strinjam;sem pa preprican da bi zakon o obveznem nosenju kresnick bistveno zmanjsal moznost taksnih nesrec o katerih zelo pogosto beremo ali slisimo.
lp tdk
seeman66 je napisal/-a:Tu se potem pojavijo Čeferini, Planinšeci in drugi pravniki kateri vse obrnejo na glavo. Kar se tiče prehodov za pešce v mestih, je pa zadeva s strani policije in mestnih redarjev, ki jim dajejo ne vem kakšna pooblastila katastrofalna. Mularija hodi čez cesto brez da bi se prepričali ali lahko to storijo varno ali ne. Važno jim je samo da ti avto odpeljejo s pajkom ali pa ti napišejo položnico-. FUJ.
lp
Karletto je napisal/-a:prvo kot prvo naj hodijo po levi strani ceste. glede osvetlitve zadnjič je ena šolarka držala telefon pred sabo, osvetljen in si jo opazil brez problema
Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 4 gostov