Napisal/-a sašo5 So mar 07, 2009 9:57 pm
ASR - (po domače)
Diferencial dopušča, da se eno kolo vrti hitreje kot drugo (nemotena vožnja skozi ovinek), njegova negativna lastnost pa je , da če ima recimo pri speljevanju eno kolo boljši oprijem, drugo pa slabši, ali ga sploh nima, se bo tisto s slabšim vrtelo v prazno, ono z boljšim pa mirovalo. Kako bi se rešili iz zagate? Ideja - v prazno se vrtečemu kolesu moramo nekako dodati oprijem - to ni mogoče, lahko pa ga umetno zablokiramo (zavremo) in sila se bo prenesla na drugo planetno gonilo oz. drugo polgred in s tem kolo, ki ima boljši oprijem
In ASR ravno tako deluje, da z zavorami zavre prehitro se vrteče kolo, ki ima slab oprijem. Če se potem avto premakne je OK, če pa se potem zavrti še drugo kolo z boljšim oprijemom, pa sistem odvzame plin.
Vendar je ASR precej uporabna zadeva - recimo avti z zadnjim pogonom so ravno z ASR postali vozni v snegu za širše množice. Tudi sicer je ASR dobrodošel, recimo speljevanje na mokrem spolzkem asvaltu iz križišča, bo z ASR večinoma hitrejše, kot pa vrtenje koles v prazno. Ker seveda ASR ni povsod dobrodošel ima praktično vsak avto, ki ga ima, tudi tipko za njegov izklop.
ASR v povprečnih vozilih simulira delovanje zapore diferenciala, s tem, da je do uporabnika v vsakem pogledu prijazen.
Samodejna zapora diferenciala (to so delne zapore) je dobrodošla pri športnih avtih, lahko pa je tudi v kombinaciji z ASR-jem. 100% zaporo diferenciala pa srečamo še pri nekaterih terenskih vozilih in je namenjena za vožnjo (naravnost) pri ekstremnih pogojih - terenu.
ESP:
ESP pomaga vozniku obdržati nadzor nad vozilom v kritičnih razmerah na cestišču. ESP deluje v povezavi z sistemom proti blokiranju (ABS) in zdrsu koles (TCS). Uravnava delovanje motorja in porazdelitev zavorne moči na vsako posamezno kolo. ESP pomaga pri varnem zavijanju na spolzkih cestiščih in ohranja stabilnost pri nenadnem spreminjanju smeri.
ESP centralo tvorita dva računalnika, ki vsakih 20 milisekund preračunavata signale iz senzorjev: ( o trenutnem pritisku na stopalko za zavore, položaj volanskega droga, hitrost vozila, vrtilna razlika koles, prečni pospešek ter zasuk vozila, glede na navpično os vozila).
Še prekopirano z enga druzga foruma:
ESP
Elektronski stabilizacijski program.
Z njegovo pomočjo se poveča nadzor nad vozilom v kritičnih situacijah kot npr. hitri vožnji skozi ovinke. ESP dopolnjuje funkcijo antiblokirnega sistema (ABS) in v vseh voznih razmerah zmanjšuje nevarnost zdrsa. Z načrtnim poseganjem v elektroniko motorja in zavore ESP preprečuje možnost zdrsa vozila. Avtomatično se vključi ob vsakem zagonu motorja in deluje pri vseh hitrostih. Po potrebi ga lahko vključite ali izključite s tipko ESP. Če je ESP izključen, gori kontrolna lučka. To je priporočljivo le pri vožnji s snežnimi verigami in pri reševanju vozila iz globokega snega ali z neutrjenega terena s pozibavanjem.
ASR
Regulacija zdrsa pogonskih koles. Če se pogonska kolesa začnejo vrteti na mestu, regulacija zdrsa pogonskih koles zmanjša navor in zagotavlja boljši oprijem. Ko se kolesa začnejo vrteti na mestu se pri posameznih batih v motorju sistematično prekine dovod goriva, kar zniža moč motorja in s tem prenos pogonske moči.