Debate, ki niso vezane na ostala področja...
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Pravokotne niše v AC tunelih

Napisal/-a Energetik81 Po jun 28, 2010 10:06 am

http://www.zurnal24.si/crna-kronika/v-predoru-storil-samomor-175897/clanek

Vedno se sprašujem, kateri i**** od gradbincev je skonstruiral te niše v tunelih z zidovi, ki so PRAVOKOTNI na smer vožnje. Pa to je v nasprotju s kakršnokoli logiko in varnostjo. Samo trenutek nepazljivosti in 1 meter pa si v tistem betonu. Pri tem te pa ne reši noben NCAP in noben SUV. Samo 10-metrska havba bi te mogoče rešila.
Vsakič ko se peljem mimo take niše, imam neprijeten občutek, ker vem, kako malo lahko manjka do totalnega uničenja...
Valda bi moral biti zid postavljen močno poševno na smer vožnje, da se maksimizira močnost preživetja ob morebitnem trku.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Strokovnjak
Uporabnik
 
Prispevkov: 1225
Pridružen: To jun 07, 2005 4:35 pm

Napisal/-a Strokovnjak Po jun 28, 2010 10:35 am

Vsakič ko se peljem mimo takih niš se vprašam, zakaj so končni zidovi pod kotom 90 stopinj glede na vozišče. Vse bi lahko naredili pod drugačnim kotom in do takih smrtnih nesreč ne bi moglo priti, saj bi vozilo odbilo nazaj na vozišče. Naj bi pa šlo bolj za samomor kot nesrečo, vsaj tako se govori.
 
Uporabniški avatar
IcEm4n
Mojster foruma
 
Prispevkov: 6430
Pridružen: Če jun 22, 2006 11:17 am

Napisal/-a IcEm4n Po jun 28, 2010 1:50 pm

Isto sem se že jaz spraševal, zakaj t(ak)e niše!? Res neverjetno, kolk je ostalo od avta... :shock: :shock:
Slika
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Po jun 28, 2010 2:08 pm

Ne vem, ali imajo gradbinci kakšen poseben razlog; ampak karkoli že imajo, to ne bi smelo opravičevati betona pravokotno na smer vožnje (ki predstavlja neskončno maso z 0cm zmečkljive cone). :roll:
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
xandrej
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2082
Pridružen: To avg 12, 2003 1:46 pm
Kraj: Slovenija

Napisal/-a xandrej Po jun 28, 2010 2:35 pm

Vprašam pa vas je bilo karkoli logičnega pri gradnji naših avtocest? drage ko svinja, pa vse narobe, da ni odstavnega pasa, pravokotniki v predorih, predori razpadajo, to da pa jo je treba po par letih sanirat pa itak nič novega... Banda svinjska prokleta žerejo davkoplačevalski denar pa itak vse zajebejo pa itak je to vsepovsod karkoli delajo... s tem, da eni služijo milijone... (€€€€€)... Pa taka država... pol pa ceno cestnin še dvignejo skoraj za 50% v enem letu kaj bo šele drugo leto... itak, da po juniju nemoreš kupit niti pol letne vinjete... Ljudje pa se zaletavajo v stene pa se kontra vozijo ko pa je gužva pa itak reševalci, gasilci, policija nemore zraven ker nimamo odstavnih pasov... Da človeka kozlat prime...
 
umilave1
Novinec
 
Prispevkov: 162
Pridružen: To dec 16, 2008 6:08 pm
Kraj: Cerknica

Napisal/-a umilave1 Po jun 28, 2010 4:30 pm

...pravokotniki v predorih.... kle sm se nasmeju :)

Do zdaj sploh nisem pomislil na to nevarnost, ko sem vozil čez tunele. Pač odstavne niše za SOS. Zid bi moral biti pod takim kotom kot črta za konec pospeševalnega pasu na AC naprimer. Predori bi MORALI imeti odstavni pas!! Vsi! :!: Sam za to je naša država zaostala.

Avto pa kot iz stiskalnice. Brez besed
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss Po jun 28, 2010 4:48 pm

umilave1 je napisal/-a:...pravokotniki v predorih.... kle sm se nasmeju :)

Do zdaj sploh nisem pomislil na to nevarnost, ko sem vozil čez tunele. Pač odstavne niše za SOS. Zid bi moral biti pod takim kotom kot črta za konec pospeševalnega pasu na AC naprimer. Predori bi MORALI imeti odstavni pas!! Vsi! :!: Sam za to je naša država zaostala.
d


A tole ti tko kr mal na pamet butaš... Predor Trojane je pred par leti dobil maksimalno oceno v testiranju evropskih tunelov. Vsi moderni tuneli v Slo so narejeni po tem principu in s tako varnostno opremo ter tehnologijo tako, da res ne vidim zakaj je vedno treba čez Slovenijo pljuvat - mislim to je ratala že kr nacionalen šport kdo bo bolj pljuval čez vse kar je slovensko. :roll:

aja pa še vir: http://www.theaa.com/public_affairs/rep ... _Table.pdf
 
Uporabniški avatar
sebaveh
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2334
Pridružen: Po mar 28, 2005 8:50 am
Kraj: Slov. Bistrica

Napisal/-a sebaveh Po jun 28, 2010 5:01 pm

Kaj ti pomagajo neke ocene, evropska tstiranja, če se pa zaradi osnovnega dizajnerskega lapsusa razmažeš po celi steni? Stena, pravokotna na vozišče, v predoru, pa tudi pri vstopu v predor, je zgrešena z zdravo pametjo. Verjamem pa, da so ostali sistemi narejeni sodobno in zanesljivo. Na faksu so nam naprimer predstavili način zaznavanja požara v trojanskem predoru, kjer so uporabili tehnologijo z optičnimi vlakni.

No ja, lahko pa se tolažimo vsaj s tem, da imamo še kar dobre odbojne ograje. So vsaj na dvojnih jeklenih količkih, medtem ko so na hrvaškem samo na enojnih.
EDD: Now what?
EDDY: I'm thinking, I'm thinking...
ED: Can I think?
EDD/EDDY: NO!
 
Uporabniški avatar
Doche
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1975
Pridružen: Ne maj 06, 2007 7:24 pm
Kraj: Ried

Napisal/-a Doche Po jun 28, 2010 5:36 pm

Na dvojnih?

Slikano ta mesec na manjkajočem odseku Pluska-Ponikve

Slika
Slika

Še tam, ko je "dvojna" ograja jaz vidim po en stebriček

Slika
Slika
 
umilave1
Novinec
 
Prispevkov: 162
Pridružen: To dec 16, 2008 6:08 pm
Kraj: Cerknica

Napisal/-a umilave1 Po jun 28, 2010 5:58 pm

@BBoss

Test se bolj nanaša na varnostno opremo in tehniko(signalizacija, izhodi v sili, razsvetljava, zračenje...), če pa tunel zaradi nekih pravokotnikov, v katere se lahko z avtom nalimaš dobi visoko oceno, očitno niso gledali konstrukcije-zgradbe. Zanimivo, da je ta nevarnost odkrita šele 5 let po odprtju Trojan. Glede signalizacije in varnostne opreme so naši tuneli res zelo dobri napram nekaterih evropskih (pardon italjanskih) :)
 
Uporabniški avatar
GT_Turbo17
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1501
Pridružen: Če nov 17, 2005 10:09 am
Kraj: Zasavje

Napisal/-a GT_Turbo17 Po jun 28, 2010 6:15 pm

si predstavljate kaj je tu not ostalo od človeka...želatina po moje...
Fiat Uno 1.5 SX i.e. & Alfa Romeo 166 2.0 V6 Turbo & Alfa Romeo 145 Twin Spark

Slika
 
Uporabniški avatar
alanq4
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1700
Pridružen: Pe apr 15, 2005 11:02 pm
Kraj: ljubljana

Napisal/-a alanq4 Po jun 28, 2010 7:29 pm

Doche je napisal/-a:Na dvojnih?

Slikano ta mesec na manjkajočem odseku Pluska-Ponikve


Sej je na "dvojnih" na hrvaškem sta leva in desna stran skupaj na enem stebričku.
Malo se je nepravilno izrazil Sebaveh.


Glede niš...
Malo je res čudno da glede na vse lepe prehode (ograja na steno tunela na začetku ali na koncu) naredijo tako nišo.
Tudi pri uvozu iz Celovške v tunel Šentvid je pri priključku v tunelu stopničasto zmanjšan premer na cev glavnega tunela.
Zgleda je konstrukcijsko zahtevno narediti poševno steno.
Res pa bi lahko bila niša malo daljša in bi potem zadnjih nekaj metrov bila poševno odbojna ograja ali pa tisti absorbirni sodi (z vodo ali pa le več pločevinastih valjev skupaj)
Alfa Romeo 156 "project real GTA" in 166 2.4 jtd mau okrepljena :)
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 Po jun 28, 2010 8:45 pm

Že če bi bila stena pod kotom >45°, bi bilo veliko boljše. Ne verjamem, da bi bilo to kaj dosti zahtevneje zgradit. Moral pa bi biti tak kot, kot je na pospeševalnem pasu, recimo.
Te niše jaz gledam že vrsto let, pa mi ni bila nikoli jasna logika teh gradbenikov, ki so tole "izumili". 100km/h in betonski zid 1 meter stran pač ne gre skupaj.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
B|ind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2601
Pridružen: So avg 07, 2004 4:05 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a B|ind Po jun 28, 2010 9:10 pm

alanq4 je napisal/-a:Zgleda je konstrukcijsko zahtevno narediti poševno steno.


Ne igra bistvene vloge pri konstruiranju ali je zid pravokotno na cestišče ali ne. Tako da razlog je kje drugje..
Morda enostavno pač ne razmišljajo o tem. Tudi sicer mislim da ni ravno veliko takih nesreč.. jaz osebno pred tem nesrečnikom za tako nesrečo še nisem slišal.

Je pa res občutek slab ko se pripelješ 100 - 130 in švigneš mimo tega zidu.
 
LukL
Uporabnik
 
Prispevkov: 1075
Pridružen: Po feb 09, 2009 9:21 pm

Napisal/-a LukL Po jun 28, 2010 9:19 pm

saj se vsepovsod po avtocesti najdejo take niše v smeri vožnje, opazim jih s sestavlejnimi odbojniki, protihrupnimi ograjami, betonskimi odbojniki...
sem že imel primer, ko se je ženska pripeljala po strehi v tako nišo in potem ni mogla ven ker se ni dalo odpret vrat ker je na obeh straneh vozila bila protihrupna ograja in odbojnik, tako da je morala počakati na gasilce....
 
Uporabniški avatar
BBoss
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1933
Pridružen: Pe apr 29, 2005 12:51 pm

Napisal/-a BBoss To jun 29, 2010 10:28 am

umilave1 je napisal/-a:@BBoss

Test se bolj nanaša na varnostno opremo in tehniko(signalizacija, izhodi v sili, razsvetljava, zračenje...), če pa tunel zaradi nekih pravokotnikov, v katere se lahko z avtom nalimaš dobi visoko oceno, očitno niso gledali konstrukcije-zgradbe. Zanimivo, da je ta nevarnost odkrita šele 5 let po odprtju Trojan. Glede signalizacije in varnostne opreme so naši tuneli res zelo dobri napram nekaterih evropskih (pardon italjanskih) :)


A maš kakšne slike niš v drugih tujih tunelih? Ne vem ampak jaz nisem zasledil da bi v drugih tumelih bil poševen zid, lahko pa da sem spregledal.

Se mi pa zdi, da v tem primeru je šlo za nekaj drugega kot za nesrečo.

Aja pa v predorih je maxspeed 100km/h in če se že drugod ne držite omejitev se dajte vsaj v predorih, ker pred kretenizmom te ne varuje nobena ograja, noben poševen zid in nobeni sodi z vodo.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To jun 29, 2010 10:54 am

BBoss je napisal/-a:Aja pa v predorih je maxspeed 100km/h in če se že drugod ne držite omejitev se dajte vsaj v predorih, ker pred kretenizmom te ne varuje nobena ograja, noben poševen zid in nobeni sodi z vodo.

Pri taki betonski steni si tudi s 100km/h pašteta. Pri poševni steni pa nisi. To je razlika.
Sej če v šleper priletiš nasproti, ti tudi ni pomoči, ampak razlika je, da se da te betonske stene drugače konstruirati z zanemarljivimi stroški, šleperjem pa ni smiselno prepovedati vožnje.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
 
Uporabniški avatar
Pero
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 1873
Pridružen: Sr feb 06, 2002 12:07 pm

Napisal/-a Pero To jun 29, 2010 11:01 am

Meni se pa ne zdi pravokotna stena neumna.

Če bi bila pod kotom bi vse podražilo zadevo če bi pa 100 na uro zadel vanj, bi te tudi ubilo, pa še avto zvrnilo nazaj na cesto kar bi lahko povzročilo še več (nedolžnih) mrtvih.

Sicer pa ni treba vozit vedno nad omejitvami, tudi malo pod je varno ;)
 
Uporabniški avatar
B|ind
Poznavalec foruma
 
Prispevkov: 2601
Pridružen: So avg 07, 2004 4:05 pm
Kraj: Novo mesto

Napisal/-a B|ind To jun 29, 2010 11:09 am

Zakaj bi podražilo zadevo če bi bil zid pod kotom ??
Glede na stroške gradnje tunela bi bila morebitna podražitev za zid pod kotom zanemarljiva.

Se pa strinjam, sploh v tunelu je pametno spoštovati omejitve.
 
Uporabniški avatar
Energetik81
Mojster foruma
 
Prispevkov: 3066
Pridružen: To mar 13, 2007 7:13 pm
Kraj: Ljubljana

Napisal/-a Energetik81 To jun 29, 2010 11:12 am

Verjemi, da bi bila poševna stena namesto pravokotne manj kot kaplja v morje pri celotni ceni tunela.
In ne, nikakor ni enako. Avto bi zarotiralo ali pa bi zdrsnil mimo - pot ustavljanja bi bila bistveno večja, kar pomeni veliko večjo možnost za preživetje.
Corolla TS 1.8 HSD: Slika
Vrni se na Splošna debata

Kdo je prisoten

Po forumu brska: Google Adsense [Bot] in 8 gostov